Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Hörde jag nån säga Linus Klasen? 

-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Väx uppTB_xD skrev:Hörde jag nån säga Linus Klasen?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag ser ett mönster...
Du droppade ju bäcklin. Vet du om han kommer även i AS?
Född till sportchef.
Jag antar det, inte helt säker.android skrev:#87
Lär stanna i Timrå? Med tanke på hur deras ekonomi mår bör de försöka dra ner på löner och vara ännu svagare nästa år. Och Friberg antar jag spelar för en inte alltför dyr peng.SirDIFalot skrev:Spontan tanke.
Max Friberg?
Kan man hoppas att 60% av spelarna drar eller är det att hoppas på för mycket?
Är ju 16 spelare utan kontrakt + 13 som får lämna om dem vill om det systemet fungerade som det skulleBocas skrev:Kan man hoppas att 60% av spelarna drar eller är det att hoppas på för mycket?
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Alltså, en jävla massa gnäll på Claesson.
Killen är junior till att börja med, sen har han dragits med en hel del skador hela denna säsong, som dessutom inte fått läka klart.
Visst, han har varit tacklingsrädd, men det har att göra med en skada han ådrog sig tidigare på överkroppen till.
Jag tror om Claesson får vila ut nu och läka ut, och sen börja träna under sommaren, kommer han vara en bra back för oss i AS nästa säsong om han stannar.
Killen är junior till att börja med, sen har han dragits med en hel del skador hela denna säsong, som dessutom inte fått läka klart.
Visst, han har varit tacklingsrädd, men det har att göra med en skada han ådrog sig tidigare på överkroppen till.
Jag tror om Claesson får vila ut nu och läka ut, och sen börja träna under sommaren, kommer han vara en bra back för oss i AS nästa säsong om han stannar.
Alltid Oavsett.
- minalman
- Säsongskort: Ja
Ärligt talat är alla spelare med elitserieerfarenhet en tillgång i allsvenskan året efter de lirat i elitserien. Sedan är det tränarnas ansvar att få dem i matchform en kall novemberkväll i Karlskrona.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- BaronVonDif
Ungefär samma kalkyl som jag tror på men det är en svår balansgång, kör man en offensiv "vi ska tillbaks nästa år" kampanj, stor värvar och får med sig sponsorer och publik är det ju toppen om det går vägen men blir det platt fall a' la Malmö har vi inte nån fallskärm i form av arena/sponsorer/kommun som räddar oss.-daniel- skrev:Tror vi hamnar mellan 15-18 miljoner, tror Leksand har något sådant och det borde vi med det publikunderlaget som bör finnas kunna landa runt (Leksand hade väl betydligt dyrare spelarbudgetar tidigare år med sponsorerna)...SirDIFalot skrev:Djurgårdens spelarbudget var på 35 miljoner och Bofors var på 5 miljoner.... Exempelvis.Staten skrev:Bara i ren spekulationsanda; hur mycket snackar vi i lönesänkning p.g.a en degradering? Jag vet att det är beroende av många faktorer, vilka som lämnar och vilka som ersätter osv. Men ponera att vi behåller befintligt lag, snackar vi halvering av spelarlöner eller hur mycket handlar det om? Vad tjänar en lirare i en allsvensk klubb?
Men jag skulle gissa på att vi landar strax under 15 mille, men det är en ren spekulation.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
18DIF91 skrev:Alltså, en jävla massa gnäll på Claesson.
Bara skitsnack det där och bortförklaringar. TYVÄRR.
Han har ju rent av blivit mkt sämre med tiden. tacklingsrädd och ta emot tacklingar har han alltid varit om du ens sett han spela? skador eller inte.
men visst vi kan ju behålla hela laget som det är och se hur det går bara för att vara snälla med spleare som är yngre.
Skyller du Kyles skitspel oxå på skador eller?
I säsongskortsbaren före matchen sa Jan Ednertz att DIF omsatte 100 miljoner och spelarbudgeten var någonstans mellan 30-35 miljoner. Enligt hans beräkningar skulle omstättningen nästa år bli omkring 50 miljoner och spelarbudgeten ligga på dryga 15 miljoner.
Han sa även att säsongskortspriserna troligtvis kommer att sänkas kraftigt samtidigt som lösbiljetter troligtvis kommer ligga på ungefär samma nivå.
Han sa även att säsongskortspriserna troligtvis kommer att sänkas kraftigt samtidigt som lösbiljetter troligtvis kommer ligga på ungefär samma nivå.
Ska vi kicka dom som är tacklingsrädda så är ju Honken förste man att gå, maken till rädd kille i sarghörnen har jag inte sett.vr6power skrev:18DIF91 skrev:Alltså, en jävla massa gnäll på Claesson.
Bara skitsnack det där och bortförklaringar. TYVÄRR.
Han har ju rent av blivit mkt sämre med tiden. tacklingsrädd och ta emot tacklingar har han alltid varit om du ens sett han spela? skador eller inte.
men visst vi kan ju behålla hela laget som det är och se hur det går bara för att vara snälla med spleare som är yngre.
Skyller du Kyles skitspel oxå på skador eller?
Ja, det gäller att värva smart nu när halva plånboken försvinner. Eftersom vi inte kunde få ihop en slagkraftig trupp med 30+ miljoner blir man ju lite orolig när JJ ska ut och handla för 15 Miljoner.Sjöwall skrev:I säsongskortsbaren före matchen sa Jan Ednertz att DIF omsatte 100 miljoner och spelarbudgeten var någonstans mellan 30-35 miljoner. Enligt hans beräkningar skulle omstättningen nästa år bli omkring 50 miljoner och spelarbudgeten ligga på dryga 15 miljoner.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Kom igen nu. Vi ska vara glada om åtminstone en av Claesson och Gustafsson stannar kvar. Får vi behålla 50% av truppen är jag svinnöjd!
Expert.