KS: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga, 3/4 - 2012.
Re: KS: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga, 3/4 - 2012.
Vann vi idag?
ja 3-0 tom ....DIFRobbex skrev:Vann vi idag?
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Förstår mig inte på vissa på AS idag.. Stå och skrika "håll käften!", peka finger och hetsa, för att större delen av klacken sjöng negativt om styrelsen? Djurgårdsfamiljen var det ja.
SM-GULD!!!!!!Morwin skrev:ja 3-0 tom ....DIFRobbex skrev:Vann vi idag?
Vilken känslostorm man har upplevt ikväll. Under matchens gång var bara jävligt trött och besviken. Efter slutsignalen kände jag bara en lättnad över att all den här skiten är över.
Nu sitter jag på bussen hem och känner mig helt jävla bedrövad. Gråten känns inte långt borta.
Nu sitter jag på bussen hem och känner mig helt jävla bedrövad. Gråten känns inte långt borta.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Men har ni någonsin tänkt tanken att alla inte är med på dessa noter? Banderollen och "Avgå Styrelsen" var 5:e minut är ju inte det man kanske väntat sig på en hockeymatch med fina Djurgården? Inte så att det stått i varje tidning till höger och vänster att det var såhär det skulle bli denna match, utan något som man fått reda på via detta forum eller ett annat forum?Kentta skrev:Förstår mig inte på vissa på AS idag.. Stå och skrika "håll käften!", peka finger och hetsa, för att större delen av klacken sjöng negativt om styrelsen? Djurgårdsfamiljen var det ja.
Det finns massvis med fans där ute som aldrig satt sin fot på detta forum eller de andra forumen för oss fans. De finns massvis med fans som älskar Djurgården och hockey, som är bedrövade att vi åkt ur men antar att det är så det blir ibland, men fortsätter älska Djurgården. Att då mötas av en sådan banderoll och klacken som är som helt förbytt mot tidigare hemmamatcher. Vi är inte de enda fansen, vi som sitter på detta forum. Något vi märkte tydlig när vi var i Oskarshamn i somras.
Jag personligen tycker inte sånt hör hemma där på Hovet men jag hade inte protesterat med tanke på bakgrunden. Dock tycker jag fortsättningsvis inte om detta som klacken gör, men det får stå för mig.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Ordnar JK någon bussresa till Ängelholm på långfredagen när vi möter Rögle? 

- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Alla som tycker alla andra är dumma är dumma. Sandlådedebatt på forumet.
Hoppas vi kan börja blicka framåt nu. Få anledning att sjunga och heja tillsammans.
Hoppas vi kan börja blicka framåt nu. Få anledning att sjunga och heja tillsammans.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Orka se den sista matchen i KS mot just det lag som vi förlorade vår ES plats till. Jag skulle bara stå och grina i 60 minuter. Denna match vill jag verkligen inte se, jag skulle troligen upplösas i atomer.PNY skrev:Ordnar JK någon bussresa till Ängelholm på långfredagen när vi möter Rögle?
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
jag skäms att vara djurgårdare nu, inte pga spelarna utan "fansen".
Visst är det så, men sman ska inte behöva bli kallad både det ena och det andra enbart för att man har en annan åsikt. Precis som många har olika politiska åsikter ska man få ha olika åsikter om styrelsen på läktaren.seppuko skrev:Men har ni någonsin tänkt tanken att alla inte är med på dessa noter? Banderollen och "Avgå Styrelsen" var 5:e minut är ju inte det man kanske väntat sig på en hockeymatch med fina Djurgården? Inte så att det stått i varje tidning till höger och vänster att det var såhär det skulle bli denna match, utan något som man fått reda på via detta forum eller ett annat forum?Kentta skrev:Förstår mig inte på vissa på AS idag.. Stå och skrika "håll käften!", peka finger och hetsa, för att större delen av klacken sjöng negativt om styrelsen? Djurgårdsfamiljen var det ja.
Det finns massvis med fans där ute som aldrig satt sin fot på detta forum eller de andra forumen för oss fans. De finns massvis med fans som älskar Djurgården och hockey, som är bedrövade att vi åkt ur men antar att det är så det blir ibland, men fortsätter älska Djurgården. Att då mötas av en sådan banderoll och klacken som är som helt förbytt mot tidigare hemmamatcher. Vi är inte de enda fansen, vi som sitter på detta forum. Något vi märkte tydlig när vi var i Oskarshamn i somras.
Jag personligen tycker inte sånt hör hemma där på Hovet men jag hade inte protesterat med tanke på bakgrunden. Dock tycker jag fortsättningsvis inte om detta som klacken gör, men det får stå för mig.
- Jim Morrison
Ja, sittplats var inge vidare.Cendun skrev:jag skäms att vara djurgårdare nu, inte pga spelarna utan "fansen".
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skit i det där nu.
Upp med videos på fajterna, allt annat är tämligen ointressant.
Upp med videos på fajterna, allt annat är tämligen ointressant.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
För att? Utveckla gärna det blir så mycket lättare att diskutera då.Cendun skrev:jag skäms att vara djurgårdare nu, inte pga spelarna utan "fansen".
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Man får alltid ha olika åsikter, men är inte garanterad att få ha dem ostört. Så är det i alla fall i politiken, som du jämför med.Stadion skrev:Visst är det så, men sman ska inte behöva bli kallad både det ena och det andra enbart för att man har en annan åsikt. Precis som många har olika politiska åsikter ska man få ha olika åsikter om styrelsen på läktaren.seppuko skrev:Men har ni någonsin tänkt tanken att alla inte är med på dessa noter? Banderollen och "Avgå Styrelsen" var 5:e minut är ju inte det man kanske väntat sig på en hockeymatch med fina Djurgården? Inte så att det stått i varje tidning till höger och vänster att det var såhär det skulle bli denna match, utan något som man fått reda på via detta forum eller ett annat forum?Kentta skrev:Förstår mig inte på vissa på AS idag.. Stå och skrika "håll käften!", peka finger och hetsa, för att större delen av klacken sjöng negativt om styrelsen? Djurgårdsfamiljen var det ja.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)