minalman skrev:Alla vet att årsmötet senare i år blir ett helvete om inte JJ och resten av den sportsliga ledningen ersätts nu under april. Hade DIF AB varit på börsen så skulle värdet vara utraderat sedan i lördags. Men nu så är det inte så. Bakom kansliets dörrar jobbas det säkert frenetiskt med att hitta en lösning, först och främst med personalfrågan, sedan det sportsliga och sist men inte minst med styrelsebesättningen. Att detta skulle ske med full transparens, dvs att det står på hemsidan exakt vad som pågår, det är naivt att tro. Men något kunde de väl säga?
Jag tror du är alldeles för naiv, tror inte ens Mats Larsson funderat i banorna kring att avgå självmant. Finns nog inte ens på kartan. Däremot kommer JJ att offras för att rädda styrelsens egna skinn, men det lär ske först efter påsk.
Vad jag menar är att det är mycket begärt att de skall berätta på hemsidan EXAKT vad som sker. Det kan tom vara så att Webmaster är ute och letar jobb. Som jag skrev i Mediatråden efter radiointervjun så låter Larsson djävligt trött och om någon trovärdig ny kandidat dyker upp så tror jag han lämnar posten direkt.
Trött? Killen försökte låta ledsen och besviken. Allt för att vinna sympati hos folk. Man kommer nog försöka dumpa JJ + göra ett offer från styrelsen för att på så sätt försöka rädda sitt eget skinn.
Så jävla mycket jobb är det inte att lägga ut en text på hemsidan!
minalman skrev:Alla vet att årsmötet senare i år blir ett helvete om inte JJ och resten av den sportsliga ledningen ersätts nu under april. Hade DIF AB varit på börsen så skulle värdet vara utraderat sedan i lördags. Men nu så är det inte så. Bakom kansliets dörrar jobbas det säkert frenetiskt med att hitta en lösning, först och främst med personalfrågan, sedan det sportsliga och sist men inte minst med styrelsebesättningen. Att detta skulle ske med full transparens, dvs att det står på hemsidan exakt vad som pågår, det är naivt att tro. Men något kunde de väl säga?
Jag tror du är alldeles för naiv, tror inte ens Mats Larsson funderat i banorna kring att avgå självmant. Finns nog inte ens på kartan. Däremot kommer JJ att offras för att rädda styrelsens egna skinn, men det lär ske först efter påsk.
Vad jag menar är att det är mycket begärt att de skall berätta på hemsidan EXAKT vad som sker. Det kan tom vara så att Webmaster är ute och letar jobb. Som jag skrev i Mediatråden efter radiointervjun så låter Larsson djävligt trött och om någon trovärdig ny kandidat dyker upp så tror jag han lämnar posten direkt.
Klart han är pressad men att han självmant avgår kan du sluta drömma om. Jag har inte ens kommenterat det du skrev om hemsidan då det inte har något med själva sakfrågan att göra...
Ja, det kommer bli förändringar i organisationen, 13 av 15 på kansliet försvinner väl men kommer fortfarande vara de beslutsfattande organen i toppen som sitter kvar - om de inte blir avsatta.
Jag har sjukt gärna fel men det kommer jag inte ha i det här fallet...
Kom igen nu, vi skramlar ihop 300.000 till Garpen eller hur mycket det nu var han krävde DIF på.
Så blir han säkert gärna sportchef om vi rensar lite i styrelsen.
I kväll sjunger vi:
Vi vill ha Garpen som sportchef, Garpen som spooortcheef, vi vill ha Garpen som sportchef.
GARPEN SOM SPORTCHEF!! Vi vill ha Garpen som sportchef,Garpen som spooortchef, vi vill
ha Garpen som sportchef.
-daniel- skrev:
Jag har sjukt gärna fel men det kommer jag inte ha i det här fallet...
Oavsett om du eller jag har rätt eller fel är det djävligt viktigt att rätt person kommer in om Larsson slutar. Denne hittar man inte på ett par dagar. Vad gäller JJ så är tystnaden obegriplig. Alla vet att han gjort ett dåligt jobb (utom 09/10 då han hade tur att Ragnarsson ville spela i ES) och förlorat medlemmarnas förtroende. Min misstanke är att ledningen vill ta hand om sin personal innan de bryr sig om sporten. Detta är en konsekvens av att det sportsliga inte skötts tillräckligt professionellt vid sidan av skötseln av själva föreningen/bolaget. Nu måste styrelsens ordförande, VD och Klubbdirektör reda ut allt på en gång, samtidigt som vi skriker på avgång. Vilken soppa...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Carl_G skrev:Kom igen nu, vi skramlar ihop 300.000 till Garpen eller hur mycket det nu var han krävde DIF på.
Så blir han säkert gärna sportchef om vi rensar lite i styrelsen.
I kväll sjunger vi:
Vi vill ha Garpen som sportchef, Garpen som spooortcheef, vi vill ha Garpen som sportchef.
GARPEN SOM SPORTCHEF!! Vi vill ha Garpen som sportchef,Garpen som spooortchef, vi vill
ha Garpen som sportchef.
GARPEN SOM SPORTCHEF!!!
Tror/vet säker johan skulle va intresserad med tanke på hans starka Djurgårdshjärta, men vet att han aldrig skulle ta jobbet om det inte är många som försvinner i organisationen som sitter där idag.
Hans kontaktnät person och kunskap skulle säkert utföra betydligt mer är Bajen jannes värvning av Plante. Johan har nog också kunskap precis som Challe om vilka karatärer av spelare som behövs för att bygga upp Djurgårdens identitet igen.
Challe Berglund kommer att arbeta både som huvudtränare och sportchef i Djurgården Hockey. Han tar därmed över sportchefsrollen som Janne Järlefelt haft.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.