Staten skrev:Bara i ren spekulationsanda; hur mycket snackar vi i lönesänkning p.g.a en degradering? Jag vet att det är beroende av många faktorer, vilka som lämnar och vilka som ersätter osv. Men ponera att vi behåller befintligt lag, snackar vi halvering av spelarlöner eller hur mycket handlar det om? Vad tjänar en lirare i en allsvensk klubb?
Djurgårdens spelarbudget var på 35 miljoner och Bofors var på 5 miljoner.... Exempelvis.
Men jag skulle gissa på att vi landar strax under 15 mille, men det är en ren spekulation.
Kan inte bli allt för ledsen om flertalet av våra backar försvinner. Vi måste få in backar som vågar tacklas. Vad det gäller forwards så behövs det minst två spelskickliga centrar samt någon eller några snipers som vågar gå raka vägen mot mål.
Prio ett blir dock att göra om spelsystemet som senilhardy lanserade och som nu är passé som spelform.
Om Wesslau, Printz, etc. går till gnihet kan jag inte bry mig mindre. Vi plockade dem därifrån när gnihet var i vår nuvarande situation. Om det händer bevisar de bara att de inte har något DIF-hjärta, vilket jag kan förstå, och då är de ändå inga spelare att sörja över. Värre vore om Jimmie, Fimpen, Otto, Tjärna Jr/Sr, Kempe, eller någon av junisarna gick till gnihet. Eller Honken, som kysste DIF-märket vid sitt 3-1-mål mot Växjö i höstas. Minns ni?
Metal Machine skrev:Om Wesslau, Printz, etc. går till gnihet kan jag inte bry mig mindre. Vi plockade dem därifrån när gnihet var i vår nuvarande situation. Om det händer bevisar de bara att de inte har något DIF-hjärta, vilket jag kan förstå, och då är de ändå inga spelare att sörja över. Värre vore om Jimmie, Fimpen, Otto, Tjärna Jr/Sr, Kempe, eller någon av junisarna gick till gnihet. Eller Honken, som kysste DIF-märket vid sitt 3-1-mål mot Växjö i höstas. Minns ni?
Vad jag hört är Honken en av de spelarna som varit absolut svårast att känna igen under de senaste månaderna. Just för att han har mått så dåligt... Han bryr sig verkligen om DIF.
Staten skrev:Bara i ren spekulationsanda; hur mycket snackar vi i lönesänkning p.g.a en degradering? Jag vet att det är beroende av många faktorer, vilka som lämnar och vilka som ersätter osv. Men ponera att vi behåller befintligt lag, snackar vi halvering av spelarlöner eller hur mycket handlar det om? Vad tjänar en lirare i en allsvensk klubb?
Djurgårdens spelarbudget var på 35 miljoner och Bofors var på 5 miljoner.... Exempelvis.
Men jag skulle gissa på att vi landar strax under 15 mille, men det är en ren spekulation.
Tror vi hamnar mellan 15-18 miljoner, tror Leksand har något sådant och det borde vi med det publikunderlaget som bör finnas kunna landa runt (Leksand hade väl betydligt dyrare spelarbudgetar tidigare år med sponsorerna)...
Metal Machine skrev:Om Wesslau, Printz, etc. går till gnihet kan jag inte bry mig mindre. Vi plockade dem därifrån när gnihet var i vår nuvarande situation. Om det händer bevisar de bara att de inte har något DIF-hjärta, vilket jag kan förstå, och då är de ändå inga spelare att sörja över. Värre vore om Jimmie, Fimpen, Otto, Tjärna Jr/Sr, Kempe, eller någon av junisarna gick till gnihet. Eller Honken, som kysste DIF-märket vid sitt 3-1-mål mot Växjö i höstas. Minns ni?
Vad jag hört är Honken en av de spelarna som varit absolut svårast att känna igen under de senaste månaderna. Just för att han har mått så dåligt... Han bryr sig verkligen om DIF.
Bra. Jag blev lite förvånad när jag läste stats från KS. Han har fan +4 i KS och ligger 3:a i backarnas poängliga. Kanske värd att behålla i alla fall. Han var IMO ruskigt bra förra säsongen. Däremot tycker jag inte att han var så bra som vissa vill göra gällande under andra halvan av 09/10. Första halvan vill jag dock minnas att han hade bäst +/- i hela laget.
Nyckeln blir dock att se till att hela truppen jobbar hårt. Någon eller några som driver hela tiden, en BRA sommarträning på ALLA spelare. Få ut MAX av truppen. Det är det tränarna har betalt för.
Finns bara två backar som jag verkligen vill ha kvar till nästa säsong och det är Printz och DT.
Kunde man bygga sin backbesättning kring de två pjäserna skulle det i alla fall vara en bra start.
Övriga backar är jag väldigt tveksam till, men några av de yngre måste väl av ekonomiska orsaker bli kvar.
Tyvärr tror jag inte vi får behålla Printzen, medan jag har större förhoppningar på att DT med familj har bestämt sig för att de fått nog av att flytta runt nu.
såg på live rapportering just att det finns dom som tycker Claesson är och har varit en stabil back hela säsongen och absolut ska vara kvar i laget.
Va tycker ni om den tacklings fege rädda puck klantige Claesson?
Jag skulle då vilja ha bort han omgående till förmån för nån annan som inte är rädd för att spela tufft.
vr6power skrev:såg på live rapportering just att det finns dom som tycker Claesson är och har varit en stabil back hela säsongen och absolut ska vara kvar i laget.
Va tycker ni om den tacklings fege rädda puck klantige Claesson?
Jag skulle då vilja ha bort han omgående till förmån för nån annan som inte är rädd för att spela tufft.
Jag kan tänka mig att både Gustafsson och Claesson kommer vara kvar nästa år, tyvärr.
#87 skrev:
Jag kan tänka mig att både Gustafsson och Claesson kommer vara kvar nästa år, tyvärr.
De kanske växer till sig? Vi måste låta juniorer få mer än en säsong i laget om vi ska ha någon nytta av juniorverksamheten.
Jo men Gustafsson är jag beredd ge en chans men ack Claesson tycker han blir bara sämre och sämre men ändå tror sig vara bättre än han är=/.
Har försökt ge han chansen, Men att vara rädd för en tackling och försöka undvika så han tappar pucken/ger bort den känns som jävligt han har gjort det ett antal ggr under säsongen senast mot aik i sista mötet.
Gillade Claesson dock från början.
#87 skrev:
De kanske växer till sig? Vi måste låta juniorer få mer än en säsong i laget om vi ska ha någon nytta av juniorverksamheten.
Jo men Gustafsson är jag beredd ge en chans men ack Claesson tycker han blir bara sämre och sämre men ändå tror sig vara bättre än han är=/.
Har försökt ge han chansen, Men att vara rädd för en tackling och försöka undvika så han tappar pucken/ger bort den känns som jävligt han har gjort det ett antal ggr under säsongen senast mot aik i sista mötet.
Gillade Claesson dock från början.
Blir de kvar ska de fan tuffa till sig. Träna upp sig fem pannor och förlora några tänder i första matcherna redan. Då kan de bli något.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)