Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Sanity

Re: Allsvenskan 2012/2013

Inlägg av Sanity »

varför läser man inte att styrelsen avgår ?

sitter de säkert ?

Varför hota kyle när styrelsen är den stora boven ?

sitter styrelsen säkert så kommer jag inte lägga en krona på biljetter eller tv matcher...
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BaronVonDif »

Man undrar ju hur styrelsens "plan för allsvenskan" ser ut och hur långt dom kommit? Det ska väl till ett bokslut för i år och en budget för nästa år innan det händer nåt, vi får väl nog vänta ett tag till sen undrar jag när Ednertz ska ersättas? Han är ju i en sådan post att han kan säga upp dom flesta men vill väl inte göra det nu när han bara har nån månad kvar på kontraktet, tycker han borde ersatts direkt när han bestämde sig för att säga upp sig, han har varit väldigt tyst i all misär.

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Staten

Inlägg av Staten »

Vissa snackar om att man ska vara nöjd med publiksnitt på 4000 nästa år vilket skrämmer mig rejält. Publiken kommer gå för att se Djurgårn, inte något jäkla Tingsryd. Så har det varit denna säsongen och så kommer det förbli nästa. Kanske att jag är lite naiv nu men jag tror vi får ett snitt runt 6000 nästa år.

http://www.taif.nu/
Tingsryd - "Smålandsskogens grönvita hjältar"

Känner ni inte avskyn börjar krypa under skinnet?
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Re: Re: Allsvenskan 2012/2013

Inlägg av BaronVonDif »

Staten skrev:Vissa snackar om att man ska vara nöjd med publiksnitt på 4000 nästa år vilket skrämmer mig rejält. Publiken kommer gå för att se Djurgårn, inte något jäkla Tingsryd. Så har det varit denna säsongen och så kommer det förbli nästa. Kanske att jag är lite naiv nu men jag tror vi får ett snitt runt 6000 nästa år.

http://www.taif.nu/
Tingsryd - "Smålandsskogens grönvita hjältar"

Känner ni inte avskyn börjar krypa under skinnet?
Jätte svårt att sia om publik nästa säsong, tror det kommer vara väldigt ojämt beroende på motstånd, att det inte finns nåt 'säsongskort' för tv kan ju bidra till mer publik. Jag tycker att man kan göra som i fotbollen, ha klacken på en långsida, det skulle biffa upp stämmningen vid lägre åskådarsiffror.

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Kan nog bli en hel del folk på matcherna även nästa säsong om rätt signaler sänds ut från klubben. Ansvariga personer måste bort och överbetalda pajasspelare måste gå samm aöde till mötes.

Får man sedan ihop en vettig spelartrupp som brinner för DIF tror jag nog publiken hittar tillbaka, men det är många om och men som måste lösas.

Dessutom; Det får absolut inte bli tal om att godkänna fredagsmatcher för då är vi tvärrökta direkt rent publikt. Helt övertygad om att vi skulle tappa ett par tusen åskådare på detta för vem tar sig till hovet en fredag 19:00 för att titta på tingsryd tex?

Om Allsvenskan dessutom innebär att vi kan förlägga våra matcher lite mer som vi vill kan det fakitkst sluta relativt bra, men som sagt det är väldigt många om och men här och risken är väl att viasat skall in och pilla och lägga flertalet av våra matcher på just fredagar tyvärr.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Kall-El skrev:
Dessutom; Det får absolut inte bli tal om att godkänna fredagsmatcher för då är vi tvärrökta direkt rent publikt. Helt övertygad om att vi skulle tappa ett par tusen åskådare på detta för vem tar sig till hovet en fredag 19:00 för att titta på tingsryd tex?
Fast nu handlar det inte om att godkänna någonting, utan Hockeyallsvenskans speldagar är väl - och kommer fortsätta vara - Måndagar - Onsdagar - Fredagar.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Har fortfarande svårt att se några problem med att spela på fredagar.
Expert.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

SirDIFalot skrev:Har fortfarande svårt att se några problem med att spela på fredagar.
Håller med, det kan väl inte vara bättre eller värre med t.ex. lördagsmatcherna?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Har fortfarande svårt att se några problem med att spela på fredagar.
Fullständigt usel matchdag! (även om jag bortser från att jag själv är upptagen).

Fredagar är en dag då många vill vara hemma och umgås med familj framför TVn, eller så är man helt enkelt så trött att man inte orkar med någonting efter en slitsam vecka. Nä, usch.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Heaty skrev:
Håller med, det kan väl inte vara bättre eller värre med t.ex. lördagsmatcherna?
Hellre fredagar än lördagar i alla fall.

Kan köpa att det är sämre för sponsorerna men argumentet "Det har aldrig spelats på fredagar tidigare" är ju bara löjligt.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Heaty skrev:
Gigantisk skillnad med lördagsmatcher, då har man hunnit återhämtat sig lite efter tuffa arbetsveckan och är sugen på hockey igen. Gillar dock inte lördagskvällar något vidare heller men föredrar trots allt det framför fredagar...
Användarvisningsbild
Durden

Inlägg av Durden »

http://estat.hockeyligan.se/c/LSpectato ... px?LId=248

Fredagar i topp, om än att det endast spelats 15 fredagsmatcher under säsongen.
It's a good thing we won, because we were going to thrash the place if we didn't.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
Heaty skrev:
Gigantisk skillnad med lördagsmatcher, då har man hunnit återhämtat sig lite efter tuffa arbetsveckan och är sugen på hockey igen. Gillar dock inte lördagskvällar något vidare heller men föredrar trots allt det framför fredagar...
För mig är fredagar en av de bästa dagarna. Då krockar de inte med någon annan sport bland annat.
Expert.
puttedif2

Inlägg av puttedif2 »

Kall-El skrev:Dessutom; Det får absolut inte bli tal om att godkänna fredagsmatcher för då är vi tvärrökta direkt rent publikt. Helt övertygad om att vi skulle tappa ett par tusen åskådare på detta för vem tar sig till hovet en fredag 19:00 för att titta på tingsryd tex?
Ny ledning som tar supporterfrågan på allvar kan nog betyda en rätt hög publiksiffra, 5k i snitt.

Fredagsmatcher är inte att förakta, trevliga afterwork och minskad biljettförsäljning kan nog vägas upp mot ökat öldrickande.

Största problemet är att fredagar är helt värdelöst för företag, men det är lördagar också.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
Heaty skrev:
För mig är fredagar en av de bästa dagarna. Då krockar de inte med någon annan sport bland annat.
Allt beror som sagt på vad man har för andra intressen, men jag och många i min vänkrets tycker fredagar är katastrofala för hockey. Eller för alla typer av evenemang egentligen.

Kommer nog själv ha en del outnyttjade säsplåtar på fredagar nästa säsong (har redan krupit till korset och insett att jag kommer köpa säsplåt alldeles oavsett vad som händer...).
Skriv svar