DIF Enköping skrev:Detta gick iväg alldeles nyss till JJ:
Jag kopierade Calle Gustavssons text och uppmanar precis som honom att göra detsamma!
Maila sedan JJ.
Hej Jan,
Mitt namn är Mattias Eriksson och jag har i hela mitt liv varit Djurgårdare.
Jag älskar DIF mer än något annat och det du har gjort, genom ditt
misslyckande som sportchef, mot mig och andra fans är inte
försvarbart.
Jag tycker att du misslyckats kraftigt med din uppgift som sportchef.
Därför ber jag dig att omedelbart avgå!
Vi är många fans som kommer att fortsätta att stötta Djurgården hockey,
både sportsligt och ekonomiskt.
Men jag vill samtidigt förtydliga att jag och många, många fler inte kommer
att lägga en krona på DIF om du sitter kvar som sportchef.
Med vänliga hälsningar
Mattias Eriksson
Får ni nåt svar på dessa mail då?
Klart att idioten JJ inte svarar. Men ju fler som skickar desto högre blir pressen. Till slut orkar han inte mer. Dessutom har jag skickat från 3 olika mailadresser ett tiotal gånger.
Alltså 30 mail bara från mig, gör 100 pers likandant så har han 3000 st avgå-mail imorgon bitti,
det borde göra susen
Carl_G skrev:
Klart att idioten JJ inte svarar. Men ju fler som skickar desto högre blir pressen. Till slut orkar han inte mer. Dessutom har jag skickat från 3 olika mailadresser ett tiotal gånger.
Alltså 30 mail bara från mig, gör 100 pers likandant så har han 3000 st avgå-mail imorgon bitti,
det borde göra susen
Kom igen nu ALLA, STÅ UPP FÖR DIF!
Så nu har jag skickat ett jag med
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Carl_G skrev:
det borde göra susen
Carl_G skrev:[Dessutom har jag skickat från 3 olika mailadresser ett tiotal gånger.
Alltså 30 mail bara från mig.
Och där försvann poängen med att göra det. Skicka ett mail med ditt riktiga namn och låt honom få 300 genuina mail istället. Så jävla fjantigt att sitta och hitta på email-adresser och namn för att försöka få igenom en poäng.
Så. Nu kanske det lugnat sig. Är det för mycket att be om att ni ger låter bli att uppmana till mail-bombning av DIF Hockeys personal? Det resulterar antagligen bara i en stängd epostadress (och jag skulle gissa att Järlefelts emailadress inte är öppen nu). Fair?
Magnutz skrev:Fullkomligt hjärndött. Tråd urspårad. Låser den.
Så. Nu kanske det lugnat sig. Är det för mycket att be om att ni ger låter bli att uppmana till mail-bombning av DIF Hockeys personal? Det resulterar antagligen bara i en stängd epostadress (och jag skulle gissa att Järlefelts emailadress inte är öppen nu). Fair?
Om man skickar ett mail med sitt riktiga namn så är det väl okej?
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Visst, att skicka epost till Janne Järlefelt är i sig inte fel eller olagligt. Däremot är en uppmaning till "mass-mailning" direkt korkat eftersom det bara resulterar i att postlådan stängs. (Vilket jag gissar den redan är efter tiden som varit).
Visst, att skicka epost till Janne Järlefelt är i sig inte fel eller olagligt. Däremot är en uppmaning till "mass-mailning" direkt korkat eftersom det bara resulterar i att postlådan stängs. (Vilket jag gissar den redan är efter tiden som varit).
Ja du vet att allt kan missbrukas. Lika som att uppmana till detta.
Hade det varit en bra styrelse ordf. eller en okej hade jag hållit med dig. Men nu ska vi trycka på knapparna, pressa styrelsen tills de agerar!
Jag är inte förvånad över att Järlan sprungit & gömt sig men förvånad att inte Mats tvingat honom till ett uttalande på hemsidan, en sånt där mysig litet det-är-allas-fel uttalande. Mediatystnaden (med vissa undantag för Mats) leder till ovisshet vilket i sin tur leder till spekulationer, ryktesspridning etc. Inget som är till fördel för DIF just nu. Kommunicera med fansen borde vara prio 1 om så bara för att lugna ned lite heta känslor. Verkar ju faktiskt klart att Järlan blir kvar (också spekulation men annars borde vi nog hört något redan) & då är det lika bra & gå ut med den infon. Man har ju hört rykten om en plan B och detaljerna kring denna bör nog delges DIFs fans relativt snart.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
De har c:a 1 timme på sig att komma ut med något officiellt på sidan innan det kan klassas som tjänstefel. Så lång tid efter andra arbetsdagens början är jäkligt märkligt att de tar på sig. Men inom relativt rimliga gränser. Efter den tiden visar de bristande respekt för oss alt. inkompetens.
Jag tolkar den totala tystnaden från Järlefelt och Mats Larssons uttalande igår om att Järlefelt fått ta mycket skit som att Järlefelts avgång/avsked redan är klar. Något annat vore helt jävla sanslöst, men ack så karaktäristiskt för Djurgårdens IF 2011/2012.
Alla vet att årsmötet senare i år blir ett helvete om inte JJ och resten av den sportsliga ledningen ersätts nu under april. Hade DIF AB varit på börsen så skulle värdet vara utraderat sedan i lördags. Men nu så är det inte så. Bakom kansliets dörrar jobbas det säkert frenetiskt med att hitta en lösning, först och främst med personalfrågan, sedan det sportsliga och sist men inte minst med styrelsebesättningen. Att detta skulle ske med full transparens, dvs att det står på hemsidan exakt vad som pågår, det är naivt att tro. Men något kunde de väl säga?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
minalman skrev:Alla vet att årsmötet senare i år blir ett helvete om inte JJ och resten av den sportsliga ledningen ersätts nu under april. Hade DIF AB varit på börsen så skulle värdet vara utraderat sedan i lördags. Men nu så är det inte så. Bakom kansliets dörrar jobbas det säkert frenetiskt med att hitta en lösning, först och främst med personalfrågan, sedan det sportsliga och sist men inte minst med styrelsebesättningen. Att detta skulle ske med full transparens, dvs att det står på hemsidan exakt vad som pågår, det är naivt att tro. Men något kunde de väl säga?
Jag tror du är alldeles för naiv, tror inte ens Mats Larsson funderat i banorna kring att avgå självmant. Finns nog inte ens på kartan. Däremot kommer JJ att offras för att rädda styrelsens egna skinn, men det lär ske först efter påsk.
minalman skrev:Alla vet att årsmötet senare i år blir ett helvete om inte JJ och resten av den sportsliga ledningen ersätts nu under april. Hade DIF AB varit på börsen så skulle värdet vara utraderat sedan i lördags. Men nu så är det inte så. Bakom kansliets dörrar jobbas det säkert frenetiskt med att hitta en lösning, först och främst med personalfrågan, sedan det sportsliga och sist men inte minst med styrelsebesättningen. Att detta skulle ske med full transparens, dvs att det står på hemsidan exakt vad som pågår, det är naivt att tro. Men något kunde de väl säga?
Jag tror du är alldeles för naiv, tror inte ens Mats Larsson funderat i banorna kring att avgå självmant. Finns nog inte ens på kartan. Däremot kommer JJ att offras för att rädda styrelsens egna skinn, men det lär ske först efter påsk.
Vad jag menar är att det är mycket begärt att de skall berätta på hemsidan EXAKT vad som sker. Det kan tom vara så att Webmaster är ute och letar jobb. Som jag skrev i Mediatråden efter radiointervjun så låter Larsson djävligt trött och om någon trovärdig ny kandidat dyker upp så tror jag han lämnar posten direkt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)