Avgå Jan Järlefelt (Uppdaterad: Challe tar över)

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
MartinDIF51
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Avgå Jan Järlefelt

Inlägg av MartinDIF51 »

J.J måste avgå! Inget annat, den Hammarbyaren ska fan bort från vår klubb.
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Rix

Inlägg av Rix »

Avgå Järlan!
Användarvisningsbild
Jepe

Avgå Jan Järlefelt

Inlägg av Jepe »

Varför har du inte avgått än? Du har ju haft hela helgen på dig!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

Bara väntar på pressmeddelande att han avgått. Det är måndag och vi är framme vid lunch - hur kan det fortfarande inte ha hänt någonting? Tog för givet att de hade inbokat krismöte från klockan 8 idag och att meddelandet skulle ha nått pressen vid det här laget.

Har värvat två nya medlemmar och vi väntar bara på rätt avgångar för att betala in medlemsavgiften och visa vårt stöd.
DIF Enköping

Inlägg av DIF Enköping »

Detta gick iväg alldeles nyss till JJ:

Jag kopierade Calle Gustavssons text och uppmanar precis som honom att göra detsamma!
Maila sedan JJ.

Hej Jan,
Mitt namn är Mattias Eriksson och jag har i hela mitt liv varit Djurgårdare.
Jag älskar DIF mer än något annat och det du har gjort, genom ditt
misslyckande som sportchef, mot mig och andra fans är inte
försvarbart.

Jag tycker att du misslyckats kraftigt med din uppgift som sportchef.

Därför ber jag dig att omedelbart avgå!

Vi är många fans som kommer att fortsätta att stötta Djurgården hockey,
både sportsligt och ekonomiskt.

Men jag vill samtidigt förtydliga att jag och många, många fler inte kommer
att lägga en krona på DIF om du sitter kvar som sportchef.

Med vänliga hälsningar
Mattias Eriksson
Mesta Mästarna Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Klart Järlefeldt ska avgå, men bara det kommer inte hjälpa. Hela den sportsliga organisationen måste byggas om. Även om Järlefeldt är inkompetent har han inte haft någon tacksam roll med massor av administrativa sysslor och med starka viljor som Hardy och Ola Josefsson i bakgrunden.

Utse en ny sportchef. Ingen gammal spelare, utan någon som är villig att jobba stenhårt för DIF. Denne ska ha en administrativ person bredvid sig som tar hand om alla spelarfrågor och resefrågor. Sportchefen ska inte boka flyg och hotell för bortamatcher. Han ska med hjälp av scoutingnätverk (en sak att bygga upp för nye sportchefen) hitta guldkorn till klubben.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Tessan skrev:Bara väntar på pressmeddelande att han avgått. Det är måndag och vi är framme vid lunch - hur kan det fortfarande inte ha hänt någonting? Tog för givet att de hade inbokat krismöte från klockan 8 idag och att meddelandet skulle ha nått pressen vid det här laget.

Har värvat två nya medlemmar och vi väntar bara på rätt avgångar för att betala in medlemsavgiften och visa vårt stöd.
Man kanske väntar till kvalserien är slut eller någonting, men jag håller med. Jag vill se att någonting händer NU.

Är så sjukt rädd att ingenting kommer hända. Att man helt enkelt kör vidare med ungefär samma lag och samma styrelse nästa år. DET mina vänner vore att bädda för en lååååång tid utanför hockeyns finrum. Får panik av bara tanken, men allvarligt talat: styrelsen har varit totalt handlingsförlamad i år, varför skulle man inte vara det när det handlar om sin egen avgång?
Användarvisningsbild
Amadeus

Inlägg av Amadeus »

Nu har det gått två dagar sedan det blev klart och inte ett jävla ord frän Järlan eller Mats Larsson på våran hemsida.
Så jävla fegt!!!
Gud vad jag hatar dessa två människor.
Trodde de skulle varit bort vid det här laget redan.
Tänk bara en sådan sak att Janne tackade nej till Linkan innan transferfönstret stängde.
Han var sen med och assade ner oss, då jag tror det var sista Timråmålet mot oss han
assade till.
Och nu avgår inte skiten ens självmant. Hade det funnits minsta lilla pondus i dessa två
idioter hade de avgått direkt efter Leksandmatchen. Jag blir så förbannad när jag tänker på
dem så att jag fortfarande skakar. Självklart är det fler som måste bort i styrelsen, men dessa
två skulle gått med omedelbar verkan i lördags. De äcklar mig något så jävla otrolig
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
insane

Inlägg av insane »

Det är verkligen helt sjukt att ingen i ledningen säger ett skit,har sagt att jag ska skänka 10 k till föreningen om huvuden kommer rulla på asen annars blir det inte en spänn tror inte jag är ensam om att vara beredd att ge så mycket pengar om förändring sker.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

insane skrev:Det är verkligen helt sjukt att ingen i ledningen säger ett skit,har sagt att jag ska skänka 10 k till föreningen om huvuden kommer rulla på asen annars blir det inte en spänn tror inte jag är ensam om att vara beredd att ge så mycket pengar om förändring sker.
Jag lägger in 1k ungefär, som fattig student är det svårt att lägga mer :/
Men det blir medlemskap+säsongskort också.
Men en förändring måste ske.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Herregud det ska väl inte läggas en massa pengar av studenter etc. för att en misslyckad ledare skall avgå när precis allt som man kan tänka sig har gått käpprätt åt helvete.

Spar era pengar, nu är det upp till DIF Hockey att agera.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
DIF e Cult

Inlägg av DIF e Cult »

insane skrev:Det är verkligen helt sjukt att ingen i ledningen säger ett skit,har sagt att jag ska skänka 10 k till föreningen om huvuden kommer rulla på asen annars blir det inte en spänn tror inte jag är ensam om att vara beredd att ge så mycket pengar om förändring sker.
Jag hänger på med 10 k också förutsatt att de ansvariga för årets FIASKO tar sitt ansvar och avgår. Annars inte en spänn. Jag är från Sthlm men bor sedan ganska många år tillbaks i Göteborg (inte alltför lätt kan jag lova) och har varit Djurgårdare ända sedan 50 talet. Jag känner bara att vi nu alla måste ställa upp efter förmåga. Tillsammans är jag övertygad om att vi kan vända skutan ganska snabbt och vara tillbaks i ES där vi naturligtvis hör hemma. Men den nuvarande ledningen måste alltså lämna in sina avskedansökningar. Annars inga pengar!!
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

DIF Enköping skrev:Detta gick iväg alldeles nyss till JJ:

Jag kopierade Calle Gustavssons text och uppmanar precis som honom att göra detsamma!
Maila sedan JJ.

Hej Jan,
Mitt namn är Mattias Eriksson och jag har i hela mitt liv varit Djurgårdare.
Jag älskar DIF mer än något annat och det du har gjort, genom ditt
misslyckande som sportchef, mot mig och andra fans är inte
försvarbart.

Jag tycker att du misslyckats kraftigt med din uppgift som sportchef.

Därför ber jag dig att omedelbart avgå!

Vi är många fans som kommer att fortsätta att stötta Djurgården hockey,
både sportsligt och ekonomiskt.

Men jag vill samtidigt förtydliga att jag och många, många fler inte kommer
att lägga en krona på DIF om du sitter kvar som sportchef.

Med vänliga hälsningar
Mattias Eriksson

Får ni nåt svar på dessa mail då?
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Kan värva fler medlemmar i Örebro till vårt kära Djurgården men då krävs det avgångar. Annars är det svårt att motivera varför jag skulle lägga energi på att värva medlemmar till en organisation som pissar på sina supportrar
insane

Inlägg av insane »

sensei skrev:Herregud det ska väl inte läggas en massa pengar av studenter etc. för att en misslyckad ledare skall avgå när precis allt som man kan tänka sig har gått käpprätt åt helvete.

Spar era pengar, nu är det upp till DIF Hockey att agera.
Jo det har du rätt i men jag har personligen råd med det. Klart DIF ska agera först innan åtminstone jag lägger upp några slantar.
Skriv svar