Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
"Har du några bra danskar att tipsa om? De duger ju åt fotbollen, så hockeyn har kanske något att lära sig?"
Nej nej Ingen javlige dansker foruten Regin eller Mikkel Bødker skal spela i Djurgården .
Nej nej Ingen javlige dansker foruten Regin eller Mikkel Bødker skal spela i Djurgården .
Mickey Johansson er konge.
Ja du, det vore något. DÅ skulle det hända något.-daniel- skrev:...och hur märks det? Att de släpper klubborna, vänder sig upp mot läktarna och instämmer i "AVGÅ STYRELSEN" sångerna?janne08 skrev: Kolla gärna på tisdag så får vi se vilka som har det rätta DIF:hjärtat
- MartinDIF51
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Om det skulle hända så kan de lika gärna sluta spela hockey. Förfan vi på läktaren måste ju fortsätta visa hjärta nu när det går tungt.Axel_K skrev:Ja du, det vore något. DÅ skulle det hända något.-daniel- skrev:...och hur märks det? Att de släpper klubborna, vänder sig upp mot läktarna och instämmer i "AVGÅ STYRELSEN" sångerna?janne08 skrev: Kolla gärna på tisdag så får vi se vilka som har det rätta DIF:hjärtat
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Är det att visa hjärta att låta föreningen förfalla?MartinDIF51 skrev:Om det skulle hända så kan de lika gärna sluta spela hockey. Förfan vi på läktaren måste ju fortsätta visa hjärta nu när det går tungt.Axel_K skrev:Ja du, det vore något. DÅ skulle det hända något.-daniel- skrev:...och hur märks det? Att de släpper klubborna, vänder sig upp mot läktarna och instämmer i "AVGÅ STYRELSEN" sångerna?janne08 skrev: Kolla gärna på tisdag så får vi se vilka som har det rätta DIF:hjärtat
Född till sportchef.
- minalman
Att bara avgå utan att på något sätt ordna för successionen är ett annat sätt att låta föreningen förfalla. Tyvärr verkar föreningen vara toppstyrd. Då måste de i toppen se till att ordna efterträdare innan de avgår. Vi borde sjunga "Ersätt styrelsen" i stället för "Avgå". Det är det som behövs.android skrev:Är det att visa hjärta att låta föreningen förfalla?MartinDIF51 skrev:Om det skulle hända så kan de lika gärna sluta spela hockey. Förfan vi på läktaren måste ju fortsätta visa hjärta nu när det går tungt.Axel_K skrev:Ja du, det vore något. DÅ skulle det hända något.-daniel- skrev:...och hur märks det? Att de släpper klubborna, vänder sig upp mot läktarna och instämmer i "AVGÅ STYRELSEN" sångerna?janne08 skrev: Kolla gärna på tisdag så får vi se vilka som har det rätta DIF:hjärtat
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Har vi kvar spelare som Eriksson så har vi enligt mig inte gjort något för att förändra. Ska vi fortsätta bränna energi i hörnen? Ska vi fortsätta vara ett ofysiskt lag som åker och gömmer sig?
Oerhört förvånad att Tim Eriksson verkar vara så pass poppis. Jag är uttryckligen emot förlängning. Jag vill istället ha raka forwards med storlek och mod som kan åka MOT mål och skjuta och fiska returer. Herregud, det är ju vad alla experter och fans har skrikit efter hela säsongen!
Ska vi ha en glidlirare i laget så är det Linkan som gäller enligt mig.
Oerhört förvånad att Tim Eriksson verkar vara så pass poppis. Jag är uttryckligen emot förlängning. Jag vill istället ha raka forwards med storlek och mod som kan åka MOT mål och skjuta och fiska returer. Herregud, det är ju vad alla experter och fans har skrikit efter hela säsongen!
Ska vi ha en glidlirare i laget så är det Linkan som gäller enligt mig.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- -daniel-
Men jag är genuint intresserad, vad menar du? Hur skall de visa hjärta i det här läget? Förstår inte.janne08 skrev:-daniel- skrev:...och hur märks det? Att de släpper klubborna, vänder sig upp mot läktarna och instämmer i "AVGÅ STYRELSEN" sångerna?janne08 skrev: Kolla gärna på tisdag så får vi se vilka som har det rätta DIF:hjärtat
Väx upp
Fattar inte heller. Förmodligen har allt jävulskap släppt och vi vinner enkelt med 10-0. Skulle inte förvåna mig. Eller så förlorar vi. Jag skiter i vilket ärligt talat.-daniel- skrev:Men jag är genuint intresserad, vad menar du? Hur skall de visa hjärta i det här läget? Förstår inte.janne08 skrev:-daniel- skrev:...och hur märks det? Att de släpper klubborna, vänder sig upp mot läktarna och instämmer i "AVGÅ STYRELSEN" sångerna?janne08 skrev: Kolla gärna på tisdag så får vi se vilka som har det rätta DIF:hjärtat
Väx upp
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- -daniel-
Nä vem bryr sig liksom nu, spelar ju noll roll och bevisar inte ett jävla skit om någonting. Därför jag ställde frågan till naken-Janne.sensei skrev:Fattar inte heller. Förmodligen har allt jävulskap släppt och vi vinner enkelt med 10-0. Skulle inte förvåna mig. Eller så förlorar vi. Jag skiter i vilket ärligt talat.-daniel- skrev:Men jag är genuint intresserad, vad menar du? Hur skall de visa hjärta i det här läget? Förstår inte.janne08 skrev:-daniel- skrev:...och hur märks det? Att de släpper klubborna, vänder sig upp mot läktarna och instämmer i "AVGÅ STYRELSEN" sångerna?janne08 skrev: Kolla gärna på tisdag så får vi se vilka som har det rätta DIF:hjärtat
Väx upp
Undra om inte frasse ska logga in snart och ändra sin lista på 1a sidan? Nu med tanke på vi är i AS?.
Tror dom äldre får det svårt vara kvar i DIF om dom inte spelar gratis, Känns som Challe vill förändra ganska bra nästa säsong med en hel del yngre som toppas med medelålders erfarenhet ev en Linkan som topp.
Eller hur uppfattar ni andra Challe?
Tror dom äldre får det svårt vara kvar i DIF om dom inte spelar gratis, Känns som Challe vill förändra ganska bra nästa säsong med en hel del yngre som toppas med medelålders erfarenhet ev en Linkan som topp.
- minalman
Tror han behöver leda folk som lyssnar på honom med respekt. De äldre ser honom mer som kompis, i alla fall de som spelat med honom. Det kommer bli bra för Challe också att träna i allsvenskan. Har han en ambition som tränare måste han klara att bygga upp ett lag själv, inte bara snacka i TV, vara ass, eller köra lag som Timrå och Modo där en tränare inte är värd vatten.vr6power skrev:Undra om inte frasse ska logga in snart och ändra sin lista på 1a sidan? Nu med tanke på vi är i AS?.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
tror det blir bra när brynäs ungdoms tränare kommer över så det blir han och challe + zabel
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Challe sa ju att han ville ha ett lag "med mer skägg". Vad det nu betyder, när han samtidigt säger att han ska utnyttja juniorerna. Någon som lyckas tolka den?
-
Känns sådär att vi ska satsa på juniorerna när både J18 och J20 varit sämre än på många år.
Vilka finns det egentligen att plocka upp?
Vilka finns det egentligen att plocka upp?
grensle skrev:Challe sa ju att han ville ha ett lag "med mer skägg". Vad det nu betyder, när han samtidigt säger att han ska utnyttja juniorerna. Någon som lyckas tolka den?
Som jag tolkar det handlar det om runt 23-30åringar (medelålders) med hockeyerfarenhet, Plus då yngre hungriga spelare juniorer osv, Men att han inte vill ha nå jätte gamla 35+ med massa erfarenhet dock slut som artister spelmässigt, farten, grovjobbet Ala Mackan tex som bara orkar åka åt ett håll.
Är iaf min känsla jag får av Challe.
Dock skulle väl Ragge med en arm borta spela bättre än våra backar i dagsläget tillsammans gör =/.