Stå upp för Djurgården- Resan hem börjar nu.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Nissehult
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Stå upp för Djurgården- Resan hem börjar nu.

Inlägg av Nissehult »

Berra skrev:Fan vad resvilliga alla är. Själv tror jag att jag håller mig på hovet. Kanske är jag en fördomsful fegis men utifrån vad jag har hört så är allt utanför tunnelbanenätet (samt solna) rena rama lappland med björnar och skjutglada bönder runt varje hörn...Men ni menar att man kan ta sig utanför med livet i behåll?

Skämt åsido, hoppas att JK satsar en hel del på bortaresor. Ska vi till KS så krävs bortavinster. KS är märklig, serien man fruktade som döden för tre veckor sedan är framtidsdrömmen nu, och den drömmen kommer att slå in och sluta lyckligt motsatatsen till hur årets mardröm slutade med tårar..KÄMPA DIF!!!
Överlägset Berra.

Sen: Stor ELOGE till alla som skrivit på denna tråd.
Vad skall vi med styrelse till? Ni bidrar ju enormt. Fortsätter det så här kommer vi ha ett snitt på 5 000 och ett bra tryck på matcherna.
Ekonomin känns också tryggad.
En tår rullar över kinden. Jobbar alla vidare på detta så kommer Allsvenskan bli den serie man vill spela i och lag som FBK, BIF och LHC kommer att begära sig nerflyttade.
Jag är just nu stolt över att vara blårand.
Användarvisningsbild
MartinDIF51
Säsongskort: Ja

Inlägg av MartinDIF51 »

Håller helt med!
Nu visar vi Djurgårds hjärta vi och gör historiens klack insats imorn!
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Heaty skrev:Vad skulle egentligen behövas för att få årsmötet tidigare lagt? Jag skulle vilja se att årsmötet var någon vecka efter att säsongen är slut. Då kan vi bli av med styrelsen och rösta igenom en ny. Problemet kan väl vara att dem inte fått fram alternativ än, men det måste ju gå att lösa ändå.
Men som sagt, vad behövs för att få ett årsmöte tidigare? Namninsamling, något som står i stadgarna?
I en normal förening räcker det med att 10% av medlemmarna kräver ett extrainsatt årsmöte, men verkar vara inskrivet i det här skämtet till förenings stadgar att ett extramöte endast kan utlysas av styrelsen själva eller revisorn. Så vi kan tyvärr glömma att det kommer ske.

Om det inte kryper fram att det inte finns out-klausuler i kontrakten och att revisorn kan övertalas om att hålla ett möte för att diskutera just den frågan, men det lär vara väldigt osannolikt att det kan komma att ske.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Det bästa vi medlemmar kan göra är att ta fram en alternativ till styrelsen som agerar skuggregering fram till årsmötet, det vill säga officiellt förklarar hur föreningen ska skötas nästa år. På årsmötet i augusti röstar vi sedan in vår styrelse i stället för valberedningens förslag. Nu måste vi bara hitta folk!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Blueberry hill

Inlägg av Blueberry hill »

Passa er för att komma till mörka Småland, här är det gott om älg, grävlingar, vildsvin, rådjur, mufflonfår och en massa bönder, en del skjutglada.
Nu är man ju van så jag tänker åka till O-hamn, Tingsryd och ända ner till Kallekrona om de går upp, trots att där finns sillastrypare...
DIF Småland
janne08

Inlägg av janne08 »

Det verkar som några glömt att DIF är ett aktibolag och därför följer de aktieägaravtal som man skrivit.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

janne08 skrev:Det verkar som några glömt att DIF är ett aktibolag och därför följer de aktieägaravtal som man skrivit.
Medlemmarna bestämmer i föreningen som äger aktiebolaget. Konstigare än så är det inte.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
MartinDIF51

Inlägg av MartinDIF51 »

Caeruleus_Sancti skrev:Gjorde ett par memes för att slå ihjäl lite tid på detta tema:

Bild

Bild

Bild

Har ni bättre förslag så hojta till, eller gör egna. :)
Roliga bilder, men hur har det sett ut på Hovet de senaste matcherna .... :/
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Användarvisningsbild
Durden

Inlägg av Durden »

MartinDIF51 skrev:men hur har det sett ut på Hovet de senaste matcherna .... :/
Över 7000 i snitt under kvalserien, samt i grundserien, får ses som godkänt en säsong som denna.
It's a good thing we won, because we were going to thrash the place if we didn't.
Användarvisningsbild
Jonas1891

Inlägg av Jonas1891 »

Jag kommer att förlänga mitt säsongskort och funderar starkt på ett livslångt medlemskap för att DIF inte ska gå under ekonomiskt i allsvenskan de behöver nog varje öre som vi kan bidra med trots att ekonomin just nu är under kontroll. Men för att jag ska göra det så vill även jag se förändringar i styrelsen.
lefflan

Inlägg av lefflan »

Jag ska göra raka motsatsen vad endel människor gör. Jag ska köpa ett säsongskort nu. Aldrig haft något förut då jag bor en bit bort,och nu för tiden inte har så mycket tid. Men nu ska det skapas tid. Så ett kort kommer det att bli!
jonas_j

Inlägg av jonas_j »

Förhoppningsvis får vi ett bättre snitt än aik
fillefilander

Re: Stå upp för Djurgården- vägen hem börjar nu.

Inlägg av fillefilander »

ärkeDIF skrev:Det blir säsongkort omgående. Har aldrig haft något säsongskort tidigare. Brukar dock se 10-15 matcher på plats varje år.
Alltid oavsett
Har aldrig heller haft det, bor en bra bit från Stockholm, men åker på många matcher ändå. Jag ska f-n köpa mitt första 35 år gammal! :-)
Fick däremot ett sms från en vän till mig idag som är en stor Djurgårdare, han sa att han inte ville med på hockeyn imorgon (trots att han har biljett) och att jag nog förstod varför. Ja, du är medgångssupporter svarade jag... Att åka på fotboll till Borås går bra, men att stötta hockeylaget hemma och avsluta året snyggt...nej?!

Kämpa Djurgården!
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Stå upp för Djurgården- vägen hem börjar nu.

Inlägg av #10 »

fillefilander skrev:
ärkeDIF skrev:Det blir säsongkort omgående. Har aldrig haft något säsongskort tidigare. Brukar dock se 10-15 matcher på plats varje år.
Alltid oavsett
Har aldrig heller haft det, bor en bra bit från Stockholm, men åker på många matcher ändå. Jag ska f-n köpa mitt första 35 år gammal! :-)
Fick däremot ett sms från en vän till mig idag som är en stor Djurgårdare, han sa att han inte ville med på hockeyn imorgon (trots att han har biljett) och att jag nog förstod varför. Ja, du är medgångssupporter svarade jag... Att åka på fotboll till Borås går bra, men att stötta hockeylaget hemma och avsluta året snyggt...nej?!

Kämpa Djurgården!
Snyggt :) , jag bor 100 mil från Stockholm så jag tror jag skippar årskortet, men ständig medlem är på tiden att jag blir.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Caeruleus_Sancti skrev:Gjorde ett par memes för att slå ihjäl lite tid på detta tema:

Bild

Bild

Bild

Har ni bättre förslag så hojta till, eller gör egna. :)
Har ett förslag.

En stor Djurgårdsköld, centrerad, sen texten under "HockeyAllsvenskan - Nu lite finare, och lite bättre"
Alltid Oavsett.
Skriv svar