DIF i Media
Re: DIF i Media
Han sitter och tjatar om året när vi va i final. Att det var Janne då också... vilket jävla miffo. Förhelvete. Om det nu är 2 år sedan Janne lyckades ta oss till final och två år senare misslyckas brutalt, då spelar de väl ingen roll vad som hände för två år sedan, idag är nutid inte dåtid. Jävla skogstomte.
AVGÅ! FÖRFAN!
AVGÅ! FÖRFAN!
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Helt enig, det är fruktansvärt pinsamt.#87 skrev:Fyfan vad jag mår illa när jag läser om Kyle. Att några drägg kan bete sig såhär mot människan Kyle är för mig helt jävla ofattbart. Säga vad man vill om hans prestationer på isen, men det borde också hållas där, bua ut honom när han har pucken om ni vill visa ert missnöje.
Men att han känner sig såpass rädd av hot han har fått motta utav våra EGNA fans, att han ska behöva ha en säkerhetsvakt utanför sin bostad, det är ta mig fan patetiskt.
När jag läste det här försvann något inom mig, den stolthet jag brukar känna för att vara Djurgårdare, där vi stoltserar med "Lite finare, lite bättre".
Patetiskt.
Jag är förövrigt JÄVLIGT glad att jag inte hunnit lyssna på Mats Larsson intervjun nu när jag sitter kvar på kontoret, får ta det med en flaska tinner i näven.
DIF i Media
Ja grymt patetiskt att det går så långt. Nu tror jag DIF gjorde sådär i förebyggande syfte också, precis som polistransporten från Leksand till Hovet där man möttes upp av NOLL supportrar.
Men bara det att man hotar spelare är under all kritik. Bua skrik sjung ut ilskan och avskyn men vid hot har det gått alldeles för långt.
Tyvärr får detta sånna oerhörda proportioner gentemot allt det positiva som sker. Media hjälper ju onekligen inte till att mildra hatet och hetsen.
Är lite nyfiken på hur mycket medias bevakning av allt det negativa kostat DIF (både i fotboll och hockey) rent ekonomiskt i form av sponsorer och annat.
Men bara det att man hotar spelare är under all kritik. Bua skrik sjung ut ilskan och avskyn men vid hot har det gått alldeles för långt.
Tyvärr får detta sånna oerhörda proportioner gentemot allt det positiva som sker. Media hjälper ju onekligen inte till att mildra hatet och hetsen.
Är lite nyfiken på hur mycket medias bevakning av allt det negativa kostat DIF (både i fotboll och hockey) rent ekonomiskt i form av sponsorer och annat.
2014-04-07, vad hände?
- minalman
DIF i Media
Mitt intryck av radiointervjun var att han lät djävligt trött, försökte hitta något positivt i sitt liv (referenserna till 09/10) och är ledsen att det inte finns några bra styrelsemedlemmar på marknaden.
Allvarligt talat så tror jag att Mats Larsson och folk i hans närhet försöker hitta sina ersättare just nu. De känner ett ansvar att kunna lämna över på ett någorlunda städat sätt innan de avgår. Jag är beredd att hålla med. Att bara avgå utan att tänka något på hur föreningen skall skötas från och med nu och framåt vore ännu mer ansvarslöst än det de gjort hittills. Men att vi ska ha denne trötte, idélöse ordförande i höst, det vore att tigga efter mer stryk. Vi behöver något fräscht namn som inspirerar och tittar framåt och det hoppas jag Mats Larsson också tycker och att han lägger all sin tid på att hitta denna resurs just nu.
Allvarligt talat så tror jag att Mats Larsson och folk i hans närhet försöker hitta sina ersättare just nu. De känner ett ansvar att kunna lämna över på ett någorlunda städat sätt innan de avgår. Jag är beredd att hålla med. Att bara avgå utan att tänka något på hur föreningen skall skötas från och med nu och framåt vore ännu mer ansvarslöst än det de gjort hittills. Men att vi ska ha denne trötte, idélöse ordförande i höst, det vore att tigga efter mer stryk. Vi behöver något fräscht namn som inspirerar och tittar framåt och det hoppas jag Mats Larsson också tycker och att han lägger all sin tid på att hitta denna resurs just nu.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Re: Re: DIF i Media
Haha +1BaronVonDif skrev:Nu är du lite hård mot han, dom bytte ju färg på tröjorna i höstas, så agerar ett proffs.Baggso skrev:"vi har agerat" Jotack, inga mål görs och så byter de till sig en andra keeper.. så förbannat Jävla dåligt
Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
Tycker att det är idiotiskt att hota spelarna. Dock, har det konkret hänt något? Nej. Att han har vakt är en säkerhetsåtgärd, ingen har ju försökt angripa honom.#87 skrev:Fyfan vad jag mår illa när jag läser om Kyle. Att några drägg kan bete sig såhär mot människan Kyle är för mig helt jävla ofattbart. Säga vad man vill om hans prestationer på isen, men det borde också hållas där, bua ut honom när han har pucken om ni vill visa ert missnöje.
Men att han känner sig såpass rädd av hot han har fått motta utav våra EGNA fans, att han ska behöva ha en säkerhetsvakt utanför sin bostad, det är ta mig fan patetiskt.
När jag läste det här försvann något inom mig, den stolthet jag brukar känna för att vara Djurgårdare, där vi stoltserar med "Lite finare, lite bättre".
Patetiskt.
Det är lite som när det Expressen skrev med stor rubrik "DIF spelarna fick poliseskort!". Sedan längst ned så står det att inga supportrar väntade när de kom fram. Expressen verkar försöka måla upp oss som att vi haft enorma problem med våld när sanningen är att det varit förvånansvärt lugnt.
Ska man vara lite konspiratorisk så misstänker jag att Mats Larsson har som strategi att utmåla supportrarna som våldsamma för att kunna avskriva de som protesterar imorgon som huliganer. Varför skulle annars Ottosson mfl gråta ut om "hoten"?
-
Jag håller med dig till fullo.Jepe skrev:Ja grymt patetiskt att det går så långt. Nu tror jag DIF gjorde sådär i förebyggande syfte också, precis som polistransporten från Leksand till Hovet där man möttes upp av NOLL supportrar.
Media, och i synnerhet kvällspressen, är alldeles för fokuserade på att vinkla det mesta negativt. Det gäller till viss del även TV4 och deras olika kanaler, som till exempel Fotbollskanalen och Hockeykanalen, som ofta är väldigt sensationslystna. De tycks alltid ha väldigt lätt för att hitta negativa saker att skriva om supportrar till de tre stora 08-lagen, men ytterst sällan något positivt.
Av förklarliga skäl drabbar det här oss i 08-området mycket värre än landsort både inom fotboll och hockey. (Stockholmsbaserade redaktioner, inflyttade journalister, större intresse både supporterbaserat och ekonomiskt och så vidare, och så vidare.)
Det har de senaste åren i media varit alldeles för mycket sensation, chock, skandal och utropstecken och alldeles för lite analyser och granskningar på djupet.
Det bästa exemplet är ju kvalet 09. Djurgården gör något av en bragdmatch och när folk sedan rusar in på planen för att få fira med spelarna är det en kille som tappar huvudet fullständigt. Det han gjorde var fel och 100% förkastligt, men media blåste upp det över allt sans och vett. Matchen i sig förvandlades till notiser i tidningarna och krönikörer ville degradera DIF Fotboll till lägre divisioner och satte press på förbundet, vi vet alla vad det fick för konsekvenser.
Har för mig att DIF Fotboll sa att enbart matchen utan publik gjorde att de förlorade två miljoner kronor.
Det skulle verkligen vara intressant att se en sammanlagd siffra för hur mycket media har kostat DIF Fotboll och Hockey de senaste åren.
Eftersom jag av skälen ovan vägrar att gå in på kvällstidningarnas hemsidor och inte gjort det på flera år vet jag inte vad som skrivits i pressen om hot mot Klubertanz, men jag hoppas innerligt att det är uppblåst och att det inte är någon som har hotat honom eller som har hotat någon annan.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
- Lidingö DIF
Håller helt med om detta. Alla kan bara inte dra hursomhelst. Det funkar inte så i ett modernt företag. Det skulle bli totalt kaos. Däremot borde Mats Larsson ha förståelse och prioritera att förnya den sportsliga delen av DIF Hockey omedelbart. Dagarna går och potentiella prospekt går till andra klubbar än DIF.minalman skrev:Allvarligt talat så tror jag att Mats Larsson och folk i hans närhet försöker hitta sina ersättare just nu. De känner ett ansvar att kunna lämna över på ett någorlunda städat sätt innan de avgår. Jag är beredd att hålla med. Att bara avgå utan att tänka något på hur föreningen skall skötas från och med nu och framåt vore ännu mer ansvarslöst än det de gjort hittills.
Fick dock en känsla av Mats Larsson att det faktiskt inte kommer ske några större förändringar utan rulla på lite som vanligt. Skräck!!
Undrar om Kyle verkligen har blivit hotat (jag menar verkligen hotad och inte att folk bett han dra åt helvete på FB eller Twitter) eller om detta är bara ännu en i raden av slaskpressens skitjournalistiska eskapader. Har nån verkligen hotat honom önskar jag den personen verkligen allt ont för resten av hans/hennes liv.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Ja, har Kyle blivit så pass hotat att han måste ha säkerhetsvakt som skydd mot egna fansen så har det gått tusen gånger för långt.
Nu får man hoppas att det inte är sant men vilka framtida spelare vill vara med om detta och det är ju inte svårt att räkna ut hur sponsorerna resonerar.
Nu får man hoppas att det inte är sant men vilka framtida spelare vill vara med om detta och det är ju inte svårt att räkna ut hur sponsorerna resonerar.
- Amadeus
Håller med dig om att Expressen och AB försöker måla upp oss som våldsbenägna huliganer som spöar upp våra spelare efter varje förlust de gör, men faktum är att har det hänt hot mot våra spelare, hur pisskassa de än är, då har allt det här gått för långt.puttedif2 skrev:Tycker att det är idiotiskt att hota spelarna. Dock, har det konkret hänt något? Nej. Att han har vakt är en säkerhetsåtgärd, ingen har ju försökt angripa honom.#87 skrev:Fyfan vad jag mår illa när jag läser om Kyle. Att några drägg kan bete sig såhär mot människan Kyle är för mig helt jävla ofattbart. Säga vad man vill om hans prestationer på isen, men det borde också hållas där, bua ut honom när han har pucken om ni vill visa ert missnöje.
Patetiskt.
Det är lite som när det Expressen skrev med stor rubrik "DIF spelarna fick poliseskort!". Sedan längst ned så står det att inga supportrar väntade när de kom fram. Expressen verkar försöka måla upp oss som att vi haft enorma problem med våld när sanningen är att det varit förvånansvärt lugnt.
Ska man vara lite konspiratorisk så misstänker jag att Mats Larsson har som strategi att utmåla supportrarna som våldsamma för att kunna avskriva de som protesterar imorgon som huliganer. Varför skulle annars Ottosson mfl gråta ut om "hoten"?
Även om hoten inte utförs, så är det sjukt snett. Än så länge så är han en av våra spelare, bär Djurgårdsdressen och då ska han inte behöva känna sig rädd att ett fans ska dyka upp och klubba ner honom bakifrån.
Jag kan förstå att vissa kan hata honom efter denna säsong, men jag tycker det här känns jäkligt fel och olustigt.
För bara ett eller två år sedan diskuterades det här inne om man skulle bua ut sitt lag eller inte och alla var rörande överrens om att det är något som tillhör gnetterna i Solna och Frölunda. Idag kan vi räkna dit oss själva. Ska detta med hot också bli vanligare om ett två år.
Tjärna gjorde väl förresten missen vid 2-0 målet i lördags och alla missar Printz gjort under säsongen. Bla mot Örebro. Och alla självmål han gjort tidigare i säsonger.
Kommer Tjärna och Printz också bli hotade för sina missar?
Jag avskyr Kyle denna säsong, sämre backsopa har vi nog aldrig haft (och jag som trodde Lassen var dålig, han var ju värsta backklippan om man jämför), men han har ju inte ensam sänkt oss, eller hur? Och jag kan inte låta bli och undra vad Montén sysslat med denna säsong.
Det är väl han som ska ha stått för backspelet. Har han bara blundat för Kyle
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Fimpen
- Sudden
Vi har haft ett för dåligt lag helt enkelt. Man kan säga att det har varit jobbigt psykiskt på slutet och det har det varit men vi har haft en hel jävla säsong på oss nu, 55 matcher. Och det har inte varit psykiskt då, så vi har haft ett för dåligt lag.
-Fimpen
Tror det kanske har varigt så att veteranerna har stört sig på att det funnits för mycket junisar som inte tagit det hela på allvar och känt att dom heller inte orkade ta det seriöst då...
-Fimpen
Tror det kanske har varigt så att veteranerna har stört sig på att det funnits för mycket junisar som inte tagit det hela på allvar och känt att dom heller inte orkade ta det seriöst då...
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
DIF i Media
"@Fimpen20: Kom hem till DIF @fbremberg så lovar jag att om jag är kvar så bär jag din trunk hela året!!"
Fimpen ber Linkan komma hem till DIF! Var det inte snack om att det var flera spelare som INTE ville ha in honom.....
Fimpen ber Linkan komma hem till DIF! Var det inte snack om att det var flera spelare som INTE ville ha in honom.....
2014-04-07, vad hände?
Det var ju bara spekulationer om jag inte minns fel, eller så kallade "säkra källor" till kvällsblaskorna. Dom ställer en fråga, får ett svar och sen tolkar svaret på sitt egna sätt.Jepe skrev:"@Fimpen20: Kom hem till DIF @fbremberg så lovar jag att om jag är kvar så bär jag din trunk hela året!!"
Kan tänka mig att fråga löd: Skulle du vilja ha Linkan tillbaka i laget? Svar: Det hade varit kul, men vi har ett lag som ska klara av att spela utan honom.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Fimpen är för mig en av de spelare med störst Djurgårdshjärta genom tiderna, han sätter alltid skölden främst, spelmässigt är han såklart bara en i mängden men efter hans förutsättningar så ger han alltid allt för skölden, en jävla skam om han inte får kontrakt nästa år,