Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Forwardstankar.
Dessa forwards tror och vill jag spelar i DIF nästa säsong.
Fimpen
Ölvestad
Blomstrand
Åberg
Norman
Brodin
Weigel
Sen hoppas jag Kempe stannar men är inte helt säker där. I övrigt anser jag det är bäst för laget om de övriga inte spelar i DIF nästa säsong. Otto har jag inget emot men jag tror inte det är rätt att satsa på honom då han inte precis blir bättre med åren. Kanske det kan vara värt med rutinen ett år till då vi riskerar att få en alltför orutinerad trupp annars. Det enda som är helt gjutet är att Carlsson och Almtorp ska bort. Två loosers som spelat ner två lag i allsvenskan på två år. Så vi lär ju värva lite och frågan är vad vi kan få tag på. Förhoppningsvis några spelare mellan 25-30. Sen kommer det säkert någon från J20 till nästa säsong också. Men pengarna bör satsas på några bra spelare i allsvenska mått mätt som är mellan 25-30.
Dessa forwards tror och vill jag spelar i DIF nästa säsong.
Fimpen
Ölvestad
Blomstrand
Åberg
Norman
Brodin
Weigel
Sen hoppas jag Kempe stannar men är inte helt säker där. I övrigt anser jag det är bäst för laget om de övriga inte spelar i DIF nästa säsong. Otto har jag inget emot men jag tror inte det är rätt att satsa på honom då han inte precis blir bättre med åren. Kanske det kan vara värt med rutinen ett år till då vi riskerar att få en alltför orutinerad trupp annars. Det enda som är helt gjutet är att Carlsson och Almtorp ska bort. Två loosers som spelat ner två lag i allsvenskan på två år. Så vi lär ju värva lite och frågan är vad vi kan få tag på. Förhoppningsvis några spelare mellan 25-30. Sen kommer det säkert någon från J20 till nästa säsong också. Men pengarna bör satsas på några bra spelare i allsvenska mått mätt som är mellan 25-30.
Instämmer, även Eklund.Järnkaminen90 skrev:Snälla försök att få kvar Kempe och Tim, deras speed behövs!!
Ja, om Kempe stannar så kan jag tänka mig Tim också då de funkat bra ihop. Då har vi ju en kedja klar i Fimpen, Kempe och Tim.jokohanho skrev:Instämmer, även Eklund.Järnkaminen90 skrev:Snälla försök att få kvar Kempe och Tim, deras speed behövs!!
Sen vill jag ha Ölvestad och Åberg i samma kedja tillsammans med en speluppläggare. Denna speluppläggare saknar vi så där lär vi värva. Men då har vi två kedjor som jag är övertygad kommer att producera i allsvenskan.
Otto är ett fysiskt underverk förmodligen en av DIF:s bäst tränade spelare
om han vill så klarar han lätt en säsong till och om DIF vill ha honom så stannar han.
Dessutom går han med stor sannolikhet med på en lönereducering.
Printz vill jag också ha kvar, för ska vi bygga ett lag från botten måste vi ha minst en bra defensiv back och det är Printz. David vill säkert stanna och är minst hälften så dyr dom A Holmqvist som jag för övrigt aldrig mer vill se i DIF tröja.
Problemet är att det finns kontrakt med en del spelare som jag heller inte vi ha med i laget.
Min förhoppning är att Almtorp-Carlsson-Nilsson-Kyle bryter sina kontrakt, vilket i så fall skulle skapa gynnsammare förutsättningar för ekonomin.
Utan att ha några bevis bara stöd av vad Vikegård sa när han påstod att medellönen för en elitsseriespelar ligger på 150 000 kr.
Så i min kalkyl och med rätt värvningar och förändring av lönekuverten för spelarna skulle DIF kunna spara minst 15 miljoner på ett år, och det finns mer att göra på ledarsidan. Om det sedan räcker de e en annan sak.
Kolla gärna på tisdag så får vi se vilka som har det rätta DIF:hjärtat
om han vill så klarar han lätt en säsong till och om DIF vill ha honom så stannar han.
Printz vill jag också ha kvar, för ska vi bygga ett lag från botten måste vi ha minst en bra defensiv back och det är Printz. David vill säkert stanna och är minst hälften så dyr dom A Holmqvist som jag för övrigt aldrig mer vill se i DIF tröja.
Problemet är att det finns kontrakt med en del spelare som jag heller inte vi ha med i laget.
Min förhoppning är att Almtorp-Carlsson-Nilsson-Kyle bryter sina kontrakt, vilket i så fall skulle skapa gynnsammare förutsättningar för ekonomin.
Utan att ha några bevis bara stöd av vad Vikegård sa när han påstod att medellönen för en elitsseriespelar ligger på 150 000 kr.
Så i min kalkyl och med rätt värvningar och förändring av lönekuverten för spelarna skulle DIF kunna spara minst 15 miljoner på ett år, och det finns mer att göra på ledarsidan. Om det sedan räcker de e en annan sak.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ibland skriver folk att det varit djävligt mycket nära ögat och stolpe ut hela säsongen. Sista sekunden i Modo osv.
Sedan vill man storstäda i truppen...
Tycker man ska vara djävligt försiktig innan man tar bort någon som vill vara kvar. Som någon sa, hitta ett spel där lirarna passar in, gärna med förstärkningar där det finns luckor.
Tycker man ska vara djävligt försiktig innan man tar bort någon som vill vara kvar. Som någon sa, hitta ett spel där lirarna passar in, gärna med förstärkningar där det finns luckor.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Vad gäller Almtorp, Carlsson, Nilsson och Kyle så finns det garanterat en allsvensk klausul som gör att kontrakten kan brytas och det ska de definitivt göra. Printz kan jag tänka mig ha kvar tillsammans med Gustafsson, lennhammer och Holm. D.Tjärnqvist får gärna stanna om han kan tänka sig att gå ner i lön. Jag tror det finns en förhoppning till det.janne08 skrev:Otto är ett fysiskt underverk förmodligen en av DIF:s bäst tränade spelare
- -daniel-
...och hur märks det? Att de släpper klubborna, vänder sig upp mot läktarna och instämmer i "AVGÅ STYRELSEN" sångerna?janne08 skrev: Kolla gärna på tisdag så får vi se vilka som har det rätta DIF:hjärtat
Med tanke på hur mycket vi måste sänka spelarbudgeten så måste vi rensa. Vi har inte råd med alla som eventuellt vill vara kvar. Och då finns det ett antal spelare som gjort sitt i DIF. Jag tänker närmast på Kyle, Carlsson, Almtorp osv. Dessa spelare ska vi inte behålla oavsett vad de själva vill.minalman skrev:Ibland skriver folk att det varit djävligt mycket nära ögat och stolpe ut hela säsongen. Sista sekunden i Modo osv.
Jag skulle faktiskt hellre se Nilson hellre än D.Tjärnqvist. För efter hjärnskakningen har han sett väldigt rädd ut, han bättrade sig nu i kvalet, men ja. En hjärnskakning till och det är nog definitivt slut. Trots att det är två helt olika positioner vi snackar om.Jaha! skrev:Vad gäller Almtorp, Carlsson, Nilsson och Kyle så finns det garanterat en allsvensk klausul som gör att kontrakten kan brytas och det ska de definitivt göra. Printz kan jag tänka mig ha kvar tillsammans med Gustafsson, lennhammer och Holm. D.Tjärnqvist får gärna stanna om han kan tänka sig att gå ner i lön. Jag tror det finns en förhoppning till det.janne08 skrev:Otto är ett fysiskt underverk förmodligen en av DIF:s bäst tränade spelare
Senast redigerad av jokohanho den 2012-04-02 16:30:46, redigerad totalt 1 gånger.
Tycker att du en stark poäng i ditt resonemang och sammanfattar det hela bra.jool08 skrev:Jag håller inte med de som kräver att truppen skall storstädas och i stort sett helt bytas ut. Under denna säsong har i princip allt gått fel och nästan alla förtjänar ett stort underbetyg. Men det betyder inte att vi har 20 usla och talanglösa spelare. Problemet är att vi varit undermåligt dåliga på att utnyttja spelarnas kapacitet. Lagbygget har gjort att många hamnat i fel omgivning och inte fått det förtroende de behöver. Fingertoppskänslan för hur laget skall spetsas har saknats under flera år. Dessutom har den negativa spiralen gett ett uselt självförtroende i truppen. Ingen i ledningen verkar ha tagit detta riktigt på allvar.
Jag tycker att man skall försöka behålla så många som de nya budgetförutsättningarna tillåter. De luckor som uppstår skall fyllas smart. Viktiga frågor är vilka spetskompetenser som saknas och vilka roller som behövs för att få ut mer av befintliga spelare. De frågorna ska besvaras av Challe och en NY sportslig ledning som kan se problemen utan att behöva erkänna att de själva gjort fruktansvärt fel.
Det finns kunnande i dagens trupp och minst lika mycket hjärta som i andra lag. Det kan räcka med några få nya pusselbitar som skapar harmoni och självförtroende för att skapa ett lag som kan ta oss tillbaka.
Att bygga helt nytt och samtidigt tro på en kortvarig vistelse i allsvenskan känns naivt. Om man med en allsvensk budget skall värva ett helt nytt lag så tror jag att hockeykunnandet blir mycket lägre än hos många andra allsvenska lag.
Som jag ser det så kommer inte de ekonomiska förutsättningarna att finnas, sen anser jag personligen att en del spelare behöver bytas ut både av sportsliga och ekonomiska skäl.
- minalman
håller med dig på de namnen och vill bara förtydliga att de jag menar vill stanna kvar självklart anpassar sina lönekrav till den nya situationen.Jaha! skrev:Med tanke på hur mycket vi måste sänka spelarbudgeten så måste vi rensa. Vi har inte råd med alla som eventuellt vill vara kvar. Och då finns det ett antal spelare som gjort sitt i DIF. Jag tänker närmast på Kyle, Carlsson, Almtorp osv. Dessa spelare ska vi inte behålla oavsett vad de själva vill.minalman skrev:Ibland skriver folk att det varit djävligt mycket nära ögat och stolpe ut hela säsongen. Sista sekunden i Modo osv.
-daniel- skrev:...och hur märks det? Att de släpper klubborna, vänder sig upp mot läktarna och instämmer i "AVGÅ STYRELSEN" sångerna?janne08 skrev: Kolla gärna på tisdag så får vi se vilka som har det rätta DIF:hjärtat
Väx upp
Det nytter for fanden ikke og sparke hele truppen måste være en javlig revansesuge i det her lag ,håller med om at almtorp og carlsson har været kass i denne sæsong ,men spelerer som ølve ,otto fimpan ,har sg et stort hjerte for Dif ,mackan kan jeg tænke mig og beholle ,in med tellgvist bremberg og muligvis håkansson dom kan hjælpe os tilbage hvilket er prio nr 1 .
vi kan sedan begynde en udskiftning ,jeg lover at et gæng junisser ikke kommer ta os tilbage alene hur bra dom an er ,vi har brug for rutine og nu får challe en hel sommer og preparer laget i så nu tar vi nye tag og sen er vi på vag tilbage ,deppar sg stadig her i københavn .
nothing is bad if it isnt good for anything .
Forza DIf
vi kan sedan begynde en udskiftning ,jeg lover at et gæng junisser ikke kommer ta os tilbage alene hur bra dom an er ,vi har brug for rutine og nu får challe en hel sommer og preparer laget i så nu tar vi nye tag og sen er vi på vag tilbage ,deppar sg stadig her i københavn .
Forza DIf
Mickey Johansson er konge.
- minalman
Har du några bra danskar att tipsa om? De duger ju åt fotbollen, så hockeyn har kanske något att lära sig?floor skrev:Det nytter for fanden ikke og sparke hele truppen måste være en javlig revansesuge i det her lag ,håller med om at almtorp og carlsson har været kass i denne sæsong ,men spelerer som ølve ,otto fimpan ,har sg et stort hjerte for Dif ,mackan kan jeg tænke mig og beholle ,in med tellgvist bremberg og muligvis håkansson dom kan hjælpe os tilbage hvilket er prio nr 1 .
Forza DIf
Carlsson och Almtorp KAN bara inte få vara kvar.
Jag menar, ingen har ens märkt att Carlsson varit skadad, så jävla mycket intryck har han gjort.
Vi skänker bort dem till SSK, det är ändå dem som de båda spelat för under hela säsongen ändån.
Jag menar, ingen har ens märkt att Carlsson varit skadad, så jävla mycket intryck har han gjort.
Vi skänker bort dem till SSK, det är ändå dem som de båda spelat för under hela säsongen ändån.
Alltid Oavsett.