Det är ju det bästa med det här. Även om man inte tagit SM-guld så kan man vinna sista två matcherna för säsongen!crike skrev:Satt och funderade på varför folk skrev i "match-kategorin" hela tiden för. Sen slog det mig, det är ju fan match imorgon. Min hjärna hade avslutat den här säsongen och lagt den långt bak i hjärnstammen. Hoppas spelarna är lite mer på noterna än vad jag är.
KS: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga, 3/4 - 2012.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Re: KS: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga, 3/4 - 2012.
Vi kan köra en låt vi körde uppe i Leksand. Den går så här.
"Bajen-janne håller på Bajen"
"Bajen-janne håller på Bajen"
Skitsamma att vi åker ner trots allt, kanske bara är bra att få känna på lite tuffare tider. Nu tycker jag att vi spelar av de två matcherna och spöar skiten ur bönderna från Värmland och Skåneland. Sen när nervositeten lagt sig och Hockeyallsvenskan drar igång igen så kommer Sveriges Mesta Mästare att spöa skiten ur alla landsortspajaser i s.k. hockeysverige. Finns ingen chans i världen att vi inte vinner serien. Bönderna skall ner och nere hålla sig nere. Det finns trots allt mer hockeykunskap och historia hos oss än i övriga lag.
DIF is best no protest!
DIF is best no protest!
Förstår helt nu, ber om ursäkt för igår haha.Metal Machine skrev:Okej, jag ska förklara på ett sätt som inte går att missförstå. Du begick ett grammatiskt fel när du skrev "jag skriver bättre än dig" till forumtrollet, eftersom det grammatiskt korrekta skulle vara "jag skriver bättre än du". I vanliga fall brukar jag inte påpeka när andra forumanvändare begår språkliga fel, men i det här fallet var det för bra för att avstå. Det var, så att säga, "öppet mål" (bildligt talat, alltså). Det var dock menat att vara skrivet med glimten i ögat (därav smileyn).zOscaR skrev:Aha..Metal Machine skrev:Min poäng var att meningen "jag skriver bättre än dig" inte var helt grammatiskt korrekt. Vadå lågt? Har man öppet mål så har man!Nu fick jag ju dock in att du skriver bättre än mig och det stämmer ju.
Förstog dock inte det sista du menade, kan bero på tröttheten haha.
- Lidingö DIF
OnT: Verkar enligt Ticnet i alla fall inte eka tomt som under Gnihets matcher i grundserien. Är ju helt fantastiskt om vi drar 6000+ till denna match. Kommer väl dock bli nedskrivna i slaskpressen som huligansupportrar eftersom alla träckpress-journalister nu slåss om att gulla Solna IF.
OT: Det börjar faktiskt sprida sig en allvarlig oro inom mig nu. Trodde kanske att ett avgång inte skulle ske under helgen men att det var självklart att Järlans avgång skulle tillkännages under måndagen. Nu är klockan 18.30 och absolut inget har hörts. Det får mig att misstänka att denna styrelse på fullt allvar tänker behålla Järlan på sin position. Hade ett avsked eller avgång varit på tapeten hade det skett vid detta lag just pga den simpla anledning att den nye sportchefen måste få maximalt med tid att titta över existerande kontrakt och framtida prospekt. Tiden till AS från en sportchefs perspektiv är just nu väldigt kort. Hoppas alla förstår hur pass allvarlig situationen är för DIF Hockeys fortlevnad och hur mycket den kan förvärras till nästa säsong om denna person inte lämnar sin position omdelbart.
OT: Det börjar faktiskt sprida sig en allvarlig oro inom mig nu. Trodde kanske att ett avgång inte skulle ske under helgen men att det var självklart att Järlans avgång skulle tillkännages under måndagen. Nu är klockan 18.30 och absolut inget har hörts. Det får mig att misstänka att denna styrelse på fullt allvar tänker behålla Järlan på sin position. Hade ett avsked eller avgång varit på tapeten hade det skett vid detta lag just pga den simpla anledning att den nye sportchefen måste få maximalt med tid att titta över existerande kontrakt och framtida prospekt. Tiden till AS från en sportchefs perspektiv är just nu väldigt kort. Hoppas alla förstår hur pass allvarlig situationen är för DIF Hockeys fortlevnad och hur mycket den kan förvärras till nästa säsong om denna person inte lämnar sin position omdelbart.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Har 2 biljetter på Aktiv sittplats ( A19 ) om det är någon som vill ha dessa. Utan kostnad självklart
Finns i Skogås söder om Sthlm.
Finns i Skogås söder om Sthlm.
Håller med dig! Verkar som JJ sitter säkert, annars finns det ingen anledning till att han är kvar eftersom lagbygget inför nästa säsong måste börja omgående. Trodde faktiskt att styrelsen skulle kasta åt oss ett köttben att tugga på för att lätta pressen på dem själva.Lidingö DIF skrev:OnT: Verkar enligt Ticnet i alla fall inte eka tomt som under Gnihets matcher i grundserien. Är ju helt fantastiskt om vi drar 6000+ till denna match. Kommer väl dock bli nedskrivna i slaskpressen som huligansupportrar eftersom alla träckpress-journalister nu slåss om att gulla Solna IF.
Hat. Imorgon kommer det hatas utav bara helvete. De som förtjänar att få höra att de i framtiden inte har något i DIF att göra kommer att få göra det. Med besked.
- -daniel-
Jag hoppas att folk riktar sin ilska mot styrelsen, eller tänker sig folk bua varenda gång DIF rör pucken? Blir bara löjligt...och hemskt.FredrikH skrev:Hat. Imorgon kommer det hatas utav bara helvete. De som förtjänar att få höra att de i framtiden inte har något i DIF att göra kommer att få göra det. Med besked.
Om folk har mage att bua riktat åt äkta Djurgårdare som spelat stora delar av sin karriär i klubben (kanske 3-4 i laget) så skäms jag fullständigt.
Vet att det här kan te sig som någon slags dubbelmoral då jag förespråkade en rejäl utskällning och buande när vi spelade som ett gäng krattor förut, men nu är det över och det kan vara någon av våra gamla spelares sista match. Tänk er Ottossons fantastiska Djurgårdskarriär avslutas med att buas ut på hemmaplan.
Jag orkar inte ens tänka tanken.... däremot skall styrelsen och ledningen, de som vi MÅSTE ha bort för att kunna bygga något långsiktigt få höra allt och lite till.
Fan vad deprimerande allt känns idag.

- minalman
Allt detta hat. Jag blir så trött. Jag har alltid varit Djurgårdare för att det känts litet finare, lite smartare. Jag har till och med haft svårt att hata andra klubbar. Det känns ju inte bättre för det. Får bara ont i magen av att hata. Det är kul att håna en motståndare som klantar till det, men en Djurgårdare som gör bort sig är det svårt att göra annat än att tycka synd om. Reaktionen från Kyle efter Timråmissen visar ju att han så gärna vill vara Djurgårdare. Jag tror till och med Järlefelt gjort så gott han kunnat, stackarn. Men han har fel jobb och det bör han få veta! Han har fel jobb inte bara för att han misslyckats, han har heller inget förtroende från oss i föreningen och då kan han aldrig fungera igen. Men att hata honom är att gå för långt.
Det skulle kännas skönt att efter sista hemmamatchen för säsongen gå därifrån som efter begravningen av en god vän. En oerhörd saknad, men fylld av glädje att man kan dela sorgen med vänner och bekanta. Om det blir hat och förnedring av folk inom Djurgårdsfamiljen går vi för långt. Men jag har inget emot att styrelse och sportledning får klart för sig att inte bara avgå, utan anstränga sig för att hitta fullgoda ersättare. För ett lag som Djurgården behöver bra ledare. Sådana ogillar att engagera sig om de vet att det finns en kultur av hat i föreningen. De lockas och utmanas av höga krav, men skräms bort av hat.
Det skulle kännas skönt att efter sista hemmamatchen för säsongen gå därifrån som efter begravningen av en god vän. En oerhörd saknad, men fylld av glädje att man kan dela sorgen med vänner och bekanta. Om det blir hat och förnedring av folk inom Djurgårdsfamiljen går vi för långt. Men jag har inget emot att styrelse och sportledning får klart för sig att inte bara avgå, utan anstränga sig för att hitta fullgoda ersättare. För ett lag som Djurgården behöver bra ledare. Sådana ogillar att engagera sig om de vet att det finns en kultur av hat i föreningen. De lockas och utmanas av höga krav, men skräms bort av hat.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Bra skrivet!minalman skrev:Allt detta hat. Jag blir så trött. Jag har alltid varit Djurgårdare för att det känts litet finare, lite smartare. Jag har till och med haft svårt att hata andra klubbar. Det känns ju inte bättre för det. Får bara ont i magen av att hata. Det är kul att håna en motståndare som klantar till det, men en Djurgårdare som gör bort sig är det svårt att göra annat än att tycka synd om. Reaktionen från Kyle efter Timråmissen visar ju att han så gärna vill vara Djurgårdare. Jag tror till och med Järlefelt gjort så gott han kunnat, stackarn. Men han har fel jobb och det bör han få veta! Han har fel jobb inte bara för att han misslyckats, han har heller inget förtroende från oss i föreningen och då kan han aldrig fungera igen. Men att hata honom är att gå för långt.
Håller med. Hoppas innerligt att gnagarfasoner är något vi slipper imorgon. Men sång om styrelsens avgång tänker jag inte opponera mig emot.minalman skrev:Text
Ser gärna att Jimmie och Fimpen får lite kärlek från klacken samt Linkan för den delen. Tre lirare som jag åtminstonde hoppas alla bär likadana tröjor nästa säsong.
- Lidingö DIF
Har sagt det ända sedan mitt första inlägg i denna matchtråd att bua några spelare tänker jag inte ställa upp på. Snarare tvärtom. Skulle jag selektivt kunna hylla spelare skulle jag hitta rätt många jag verkligen skulle hylla och "älskar"; Fimpen (lite väl dumma utvisningar men äkta DIF hjärta), Otto (lite sur för hans öppna-mål-missar, men älskar dig ändå), Mackan (fan vad bra du varit i KS), Ölvestad (ord behövs inte för denna legend) Mario (TV-spelssnurret börjar funka). Skulle gärna se dessa herrar få en schysst avtackning av publiken.
Järlan skiter jag dock fullständigt i hur han blir behandlad så länge han inte blir hotad.
Järlan skiter jag dock fullständigt i hur han blir behandlad så länge han inte blir hotad.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Jag håller helt med dig.Lidingö DIF skrev:Har sagt det ända sedan mitt första inlägg i denna matchtråd att bua några spelare tänker jag inte ställa upp på. Snarare tvärtom. Skulle jag selektivt kunna hylla spelare skulle jag hitta rätt många jag verkligen skulle hylla och "älskar"; Fimpen (lite väl dumma utvisningar men äkta DIF hjärta), Otto (lite sur för hans öppna-mål-missar, men älskar dig ändå), Mackan (fan vad bra du varit i KS), Ölvestad (ord behövs inte för denna legend) Mario (TV-spelssnurret börjar funka). Skulle gärna se dessa herrar få en schysst avtackning av publiken.
Visst det är allas rätt att visa sitt missnöje. Problemet är att om det blir felriktat, minskar publik och sponsorer. Kvällspressen har säkert laddat upp för morgondagen. Minsta lilla kommer att vinklas till något negativt för DIF.
Jag hoppas att alla som går på matchen inser konsekvenserna av sitt handlande och har en klar bild över vilken nyttoeffekt det får. Då blir det inga problem. Tyvärr är jag inte så säker på att alla har det.
Själv håller jag DIF högre än alla tillfälligt anställda. Jag kommer hylla de spelare och tränare jag tycker förtjänar det.
Jag tycker att ni supportrar på något sätt ska hylla er själva under morgondagens match.
Är en av de som sitter bänkad framför tv varje match och det finns inget som värmer så mycket som när man hör klacken drar igång sina härliga ramsor.
Denna säsong har varit en misär många bekanta har gottat sig i DIFs motgångar, har tyvärr bet några att dra åt helvete, men det ända svar som jag har haft är att vist vi spelar skit men vi har ju i iallafall Sveriges garanterat bästa klack.
Det vore så jävla tråkigt om man skulle vika ner sig på den sista matchen.
Ge inte media styrelsen den möjligheten att vända fokus från hur de har skött sitt jobb, till att handla om hur illa supportrarna har skött sig, ni är värda så mycket mer än det.
Efter denna säsong skulle man vilja glädjas över något och ni i klacken är detta något.
Är en av de som sitter bänkad framför tv varje match och det finns inget som värmer så mycket som när man hör klacken drar igång sina härliga ramsor.
Denna säsong har varit en misär många bekanta har gottat sig i DIFs motgångar, har tyvärr bet några att dra åt helvete, men det ända svar som jag har haft är att vist vi spelar skit men vi har ju i iallafall Sveriges garanterat bästa klack.
Det vore så jävla tråkigt om man skulle vika ner sig på den sista matchen.
Ge inte media styrelsen den möjligheten att vända fokus från hur de har skött sitt jobb, till att handla om hur illa supportrarna har skött sig, ni är värda så mycket mer än det.
Efter denna säsong skulle man vilja glädjas över något och ni i klacken är detta något.