Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Allsvenskan 2012/2013

Inlägg av #10 »

Berra skrev:
#10 skrev:
Jepe skrev:Måste säga att allsvenskans uppbyggnad verkar skit med den där jäkla förkvalsserien.

Även fast det gått skit för oss så tycker jag faktiskt lite synd om Västerås som kom fyra och inte fick ett skit för det. Rögle som nu är påväg mot elitserien gör det på Västerås bekostnad.
Håller med, så jävla svårt kan det väl inte vara, dom fyra första till ks.

Tror man kommer slita sitt hår om den där pajasen Jihde ska åka runt på grillor och ställa idiotiska frågor till spelarna i pauserna, sen kan dom väl för fan skippa att sända från omkl-rummet efter matcherna, tränarna ska sitta och rita på whiteboard innan matchen, det är ju AMATÖRmässigt hela jävla upplägget, vilka jävla TOMTAR!

Tränarna ska ju till och med fram och glo på den där jävla whiteboard tavlan i periodpauserna. Tror att jag höll på att dö i någon av ödesmatcherna då de slösade Challes värdefulla tid. Jag menar, vem fan bryr sig om vad Thornberg tycker och tror, 1998 var ett tag sedan.
Ja det är helt jävla absurt, fattar inte hur dom kan gå med på det, men den där jävla kostyminnebandyspelaren på skridskor tar då jävla priset, man skäms ju för fan hemma i soffan.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Allsvenskan 2012/2013

Inlägg av minalman »

Jag ser ju gärna helst Leksand som vår lekkamrat i AS, men två avhängda lag med kvalitet och utan nervositet släcker väl Rögles chanser till avancemang nu i de sista omgångarna?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Hoppas att Rögle går upp. Då får vi möta de något i sammanhanget attraktivare leksingarna nästa säsong. Samtidigt får gnihet spela hemmamatcher mot Timrå, Rögle och Växjö. Lycka till att sälja ut Hovet under de "heta" mötena. :lol:
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Mash skrev:
Berra skrev:
Tessan skrev:Håller med - upp med Rögle! Grattis Elitserien till de båda publiklagen Timrå och Rögle. Vilket drag i AS med DIF, Leksand, Västerås och Örebro (korta bortaresor)!!!
Så långt har jag inte tänkt ännu. Lägg till växjö till timrå och rögle. Addera lite köpelag som lhc, jävlar vilken allmänt färglös och tråkig ES Sverige har att se fram emot.
Rögle - Luleå blir en jävla resa för skoterraggarna :lol:

Positiva med Allsvenskan är som sagt korta bortaresor. Addera Södertälje till ovannämnda :)
Kan ju fatta vilket drag det blir i Luleå med Rögle på besök, med tanke på att folk inte orkade dyka upp när man spelade i första finalomgången mot solna ajk.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Om folk har varit besvikna nu så kan jag ge er denna tankeställare.
Någon gång i slutet av september kommer ni gå in på text-tv och sidan 358, det bara för att finna att ni har kommit fel. På sidan 358 befinner sig lagen som spelar i elitserien. Ni får allt bläddra till sidan 360 för att finna DIF tillsammans med Tingsryd, Karlskoga, Karlskrona mfl.
Det kommer blir jävligt ångestladdat kan jag lova.

Mvh Glädjespridaren

Ps. Hockeyallsvenskans hemsida ska vi inte tala om.
Leksand

Inlägg av Leksand »

Berra skrev:
Jepe skrev:Måste säga att allsvenskans uppbyggnad verkar skit med den där jäkla förkvalsserien.

Även fast det gått skit för oss så tycker jag faktiskt lite synd om Västerås som kom fyra och inte fick ett skit för det. Rögle som nu är påväg mot elitserien gör det på Västerås bekostnad.
Hur funkar det egentligen med förkvalserien? Är det fyran, femman och sexan som gör upp? Ytterst märkligt i såfall. De fyra bästa i HA borde komma till KS.
Ja, sportsligt är det helt fel, men tyvärr praktiskt mer eller mindre nödvändigt. Med 14 lag i serien, och bara sex platser att spela om (fyra om kval uppåt och två om kval nedåt) skulle det bli ett väldigt stort ingenmansland i Allsvenskan annars.

Det skulle dels vara tråkigt för väldigt många supportrar, dels skulle det medföra risk för konstiga resultatet eftersom vissa lag skulle spela väldigt många betydelselösa matcher, dels skulle de bli ekonomiskt förödande för lagen i ingenmansland, då det förstås är svårare att få publik till betydelselösa matcher. Så visst är det fel med en förkvalserie rent sportsligt, men tyvärr uppväger nog ändå fördelarna nackdelarna.

Har sett att det råder viss förvirring kring hur Allsvenskan spelas, så jag tar och drar alltihop en gång för alla:

52 omgångar där alla möter varandra 4 gånger

Lag 1-3 går direkt till kvalserien

Lag 4-7 går till förkvalserien och gör upp om en plats i kvalserien. Laget som kommer fyra i AS, får med sig 4 poäng till förkvalserien, laget som kom femma får med sig 3 o s v. Man får alltså ändå viss fördel av att komma fyra jämför med att vara sjua. Om det inte hade varit för poängen man får med sig, hade Malmö spelat kvalserien istället för Rögle i år.

Lag 13 och 14 spelar en kvalserie med de fyra bästa från division 1 och gör där upp om två platser i AS, precis som i kvalserien till ES.

Slutligen får man väl önska er välkomna till Allsvenskan. Fattar förstås att ni hatar det, och alla vi som håller till här nere hade föredragit ES alla dagar i veckan, men AS ÄR inte en så tråkig serie som man kan tro. Finns en del matcher som faktiskt är ganska roliga.

Finns förstås en del gärdesgårdslag i serien, men även en del lag som det är kul att möta. SSK är alltid SSK. Dokusåpalaget Malmö är alltid kul att slå, och de har faktiskt hockeykultur där nere. Uppkomlingarna Örebro med ADHD-barnet Fahlander i toppen är viktiga. Bofors, som numera kallar sig Karlskoga, är ett riktigt äckligt gäng, som har de i blodet att spela fult, filma, mygla och klaga på domaren, men det innebär att de är desto roligare att slå. Västerås har varit på dekis rätt länge, men är ändå ett hockeylag med anor.

Visst, det är trist att spela i Allsvenskan, men inte så trist som ni tror.
Farsta & Cobran

Inlägg av Farsta & Cobran »

Jag tycker frågan kring Charles måste lyftas.

Är han verkligen kapabel till att lyfta ett hockeylag till den nivå som behövs?
Om vi bortser ifrån att han är en skön kille, tröjan hänger i taket och har ett stort hjärta så är han ju en ganska pajig snubbe med travintresse.
Han gjorde ingenting i vare sig Timrå eller Modo. Han klarade inte av att få DIF att lyfta i KS.

Jag tror inte på Charles. Det har jag aldrig gjort.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Farsta & Cobran skrev:Jag tycker frågan kring Charles måste lyftas.

Om vi bortser ifrån att han är en skön kille, tröjan hänger i taket och har ett stort hjärta så är han ju en ganska pajig snubbe med travintresse.
Han gjorde ingenting i vare sig Timrå eller Modo. Han klarade inte av att få DIF att lyfta i KS.

Fast ge honom åtminstone en chans att bygga sitt eget lag och genomföra sin spelidé. Sedan kan vi utvärdera hans insats. KS-fiaskot var knappast hans fel. Däremot var jag emot idén på honom som tränare från början, men nu är det liksom lite sent att ångra sig.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Jag har inga kommentarer angående Challe för tillfället... Han fick komma in till ett lag som varit stukat X2 och i en kvalserie. Han fick till anfallsspelet dock inte effektiviteten. Denna diskussion får man ta i Oktober ungefär, enligt mig.
StorStark

Inlägg av StorStark »

Hockeyallsvenskan är långt ifrån en skitprodukt. Ligan håller hög kvalitet och har rakare upplägg och känns mer genuin än ES. Det vidhåller jag än idag...som AIK:are. Ni kommer inte att bli besvikna över kvalitén på lagen förrutom att två-tre lag är ganska kassa som kan överraska från och till.

Almtuna kommer det att bli derbykarraktär över för er. Det kan ni försäkra er om redan nu. När AIK lirade mot dem så coachades laget av Jonas Rönnqvist och laget innehöll en massa bajjare som gick in för att göra sina bästa matcher mot oss (typ som när Finland möter Sverige i hockeyn)samt att de spelade extra fysiskt och ofta väldigt fult mot våra nyckelspelare.

Bofors har ni ju redan bekantat er med men knappast med hela deras kvalitetsarsenal. De brukar kunna spela riktigt fult med totalt idiotfarliga tacklingar och höga klubbor, bentacklingar, höfttacklingar och dessutom gillar de att provocera motståndarsupportrarna. Sådär typiskt äckligt värmländskt som det kan bli. Lagledningen brukar oftast provocera sitt motstånd inför matcherna med kontroversiella uttalanden och spelat oförstånd för sitt grisande på isen.

Leksand är ett lag som utstrålar mentalitet av ett hemmaluder i lyxfällan. Man tror att man är så djävla bra, får mycket beröm i media, gör oftast stora värvningar, höjer lönenivåerna och värvar oftast dyra och avdankade spelare från ES....och man kommer ingen vart likt förbaskat. Nu har ju dock Onkel Ejendahl/Claes Ohlsson sponsorn valt att hålla igen lite med kulorna och man har varit tvungna att satsa mer på hemvävt och ungt vilket får anses vara snäppet smartare - dock marginellt. Gnälligaste supportrarna i Allsvenskan. Klagar på allt och alla. Inte bara över tilldelade biljetter på bortaplan. Nejdå....

Örebro. En klubb som värvar dyra spelare men som alltid genomsyrats av urtaskig defensiv oavsett hur attraktivt offensivt de spelar. Känns väldigt okunnigt i lagbygget rakt av men som rent offensivt håller en oerhört hög högstanivå.

Rögle (Lirar väl förmodligen i ES nästa säsong) vilket avslöjar hur deras organisation fungerar kring lagbygget. Inga dyra spelarlöner och många av spelarna cyklar till/från träningshallen och har deltidsjobb. Påminner om Gnaget fast i lantisversion. Spelar en snabb och tekniskt hockey men inte särdeles fysiskt vilket kompenseras av det innan redan nämnda.

Västerås spelar som Djurgården. Kan göra stora matcher och varva med div-2 insatser. Relativt kass organisation men får ofta fram intressanta spelare som Luleås rekryteringsansvariga blir värvarkåta av.

Malmö vet alla vad det handlar om. En stor fet plånbok som värvar dyra spelare och som även kunde locka till sig Linus Klasen. Nu snackas det om en total make-over inför nästa säsong men de saknar kompetensen som gröthalsarna från Ängelholm för att bygga upp ett lag. Det finns ingen röd tråd i den klubben förutom pengar.

Orkar inte nämna de andra lagen utan uppmuntran från er. Vid intresse - hojta till.
Användarvisningsbild
minalman

Allsvenskan 2012/2013

Inlägg av minalman »

StorStark skrev:Hockeyallsvenskan är långt ifrån en skitprodukt. Ligan håller hög kvalitet och har rakare upplägg och känns mer genuin än ES. Det vidhåller jag än idag...som AIK:are. Ni kommer inte att bli besvikna över kvalitén på lagen förrutom att två-tre lag är ganska kassa som kan överraska från och till.

Almtuna kommer det att bli derbykarraktär över för er. Det kan ni försäkra er om redan nu. När AIK lirade mot dem så coachades laget av Jonas Rönnqvist och laget innehöll en massa bajjare som gick in för att göra sina bästa matcher mot oss (typ som när Finland möter Sverige i hockeyn)samt att de spelade extra fysiskt och ofta väldigt fult mot våra nyckelspelare.

Bofors har ni ju redan bekantat er med men knappast med hela deras kvalitetsarsenal. De brukar kunna spela riktigt fult med totalt idiotfarliga tacklingar och höga klubbor, bentacklingar, höfttacklingar och dessutom gillar de att provocera motståndarsupportrarna. Sådär typiskt äckligt värmländskt som det kan bli. Lagledningen brukar oftast provocera sitt motstånd inför matcherna med kontroversiella uttalanden och spelat oförstånd för sitt grisande på isen.

Leksand är ett lag som utstrålar mentalitet av ett hemmaluder i lyxfällan. Man tror att man är så djävla bra, får mycket beröm i media, gör oftast stora värvningar, höjer lönenivåerna och värvar oftast dyra och avdankade spelare från ES....och man kommer ingen vart likt förbaskat. Nu har ju dock Onkel Ejendahl/Claes Ohlsson sponsorn valt att hålla igen lite med kulorna och man har varit tvungna att satsa mer på hemvävt och ungt vilket får anses vara snäppet smartare - dock marginellt. Gnälligaste supportrarna i Allsvenskan. Klagar på allt och alla. Inte bara över tilldelade biljetter på bortaplan. Nejdå....

Örebro. En klubb som värvar dyra spelare men som alltid genomsyrats av urtaskig defensiv oavsett hur attraktivt offensivt de spelar. Känns väldigt okunnigt i lagbygget rakt av men som rent offensivt håller en oerhört hög högstanivå.

Rögle (Lirar väl förmodligen i ES nästa säsong) vilket avslöjar hur deras organisation fungerar kring lagbygget. Inga dyra spelarlöner och många av spelarna cyklar till/från träningshallen och har deltidsjobb. Påminner om Gnaget fast i lantisversion. Spelar en snabb och tekniskt hockey men inte särdeles fysiskt vilket kompenseras av det innan redan nämnda.

Västerås spelar som Djurgården. Kan göra stora matcher och varva med div-2 insatser. Relativt kass organisation men får ofta fram intressanta spelare som Luleås rekryteringsansvariga blir värvarkåta av.

Malmö vet alla vad det handlar om. En stor fet plånbok som värvar dyra spelare och som även kunde locka till sig Linus Klasen. Nu snackas det om en total make-over inför nästa säsong men de saknar kompetensen som gröthalsarna från Ängelholm för att bygga upp ett lag. Det finns ingen röd tråd i den klubben förutom pengar.

Orkar inte nämna de andra lagen utan uppmuntran från er. Vid intresse - hojta till.
Bra inlägg!
Allsvenskan kan bli "intressant". Skönt att få nya hatobjekt. I år har ju allt hat vänts inåt...
:-)
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Mash

Inlägg av Mash »

Imponerad att en gnagare skrev det där, en kompetent gnagare! Lika sällsynt som en nykter bajare. No offence mate, ta det som en komplimang för det var det! :)

Intressant med lite "brief" inför Allsvenskan, men som du nämnde så har vi bekantat oss en aning med våra "nya" motståndare. Allsvenskan mer genuin har jag faktiskt svårt att tro, tycket faktiskt Elitserien håller rätt hög klass när det gäller. Jag har svårt att finna någon motståndare som Färjestad och Aik (tycker dessa drabbningar är oerhört intressanta) i Allsvenskan.
Senast redigerad av Mash den 2012-04-02 12:10:19, redigerad totalt 1 gånger.
Stadion

Inlägg av Stadion »

Så du menar att de 3 säsongerna och lika många slutspel i Timrå så gjorde han ingenting? Vad hade han behövt göra för att du skulle ha tyckt annorlunda?

Angående Modo, absolut där borde han kanske gjort något bättre men se deras föregående tränare som är bra mycket mer rutinerade men som inte heller lyckades speciellt bra.

Visst han lyckades inte att hålla kvar i DIF i elitserien men det kan ju knappast hans fel, däremot kan du väl hålla med om att spelet som sådant såg en aning bättre ut i många matcher än vad det har gjort under säsongen.
Felan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Felan »

Bara jag som stör mig på att Jihde åker på isen och intervjuar? Haha?
Farsta & Cobran

Inlägg av Farsta & Cobran »

Stadion skrev:

Så du menar att de 3 säsongerna och lika många slutspel i Timrå så gjorde han ingenting? Vad hade han behövt göra för att du skulle ha tyckt annorlunda?

Angående Modo, absolut där borde han kanske gjort något bättre men se deras föregående tränare som är bra mycket mer rutinerade men som inte heller lyckades speciellt bra.

Visst han lyckades inte att hålla kvar i DIF i elitserien men det kan ju knappast hans fel, däremot kan du väl hålla med om att spelet som sådant såg en aning bättre ut i många matcher än vad det har gjort under säsongen.
Nä, spelet såg inte speciellt mkt bättre ut.
Sett till vilka andra lag som spelade i elitserien och hur pass dåliga de var under charles tid i timrå så rosade han inte marknaden direkt där heller. Två av de åren var det precis på håret också. Så det argumentet köper jag inte.

Charles är ingen tränare av kaliber. så är det bara.
Gjorde han öht något vettigt när han var ass-coach i DIF senast?
Skriv svar