Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
-
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Namninsamling på tisdag? - Var skriver man på?!
Jag föreslår en sportchef som är bra i media och vågar tala ut. Vår uppdatering på hemsidan och informationen till oss alla som besöker difhockey.se har varit skandal senaste tiden, så en person som är rakryggad och kan säga rakt ut hur situationer som uppstår framöver ser ut önskas gärna ifrån min sida.
Wikegård är bra i media och har nog OK kontaktnät. Challe som sportchef skulle också vara en kandidat, även fast jag gillar Challes engagemang i båset och hans tydlighet i media i periodpauser m.m.
Sundin, Garpenlöv, Waltin m.m skulle ju vara en dröm. Någon form av nytänk vore i alla fall positivt såsom MP i fotbollen osv.
Gällande möjliga transfers så vill jag att vi tittar rejält på +/- ligan som varit tidigare för att få ett stabilare lag hemma och borta. Per Helmersson hade tex +24 i Västerås, Alen Bibic (som Challe gillar) hade +23, Alexander Hilmerson hade +22 i Malmö. Man kan göra listan lång men dessa namn faller inte på många andra lags läppar tror jag, och vi måste utnyttja vårat varumärke och titta på "sämre" spelare än sukta efter elitseriespelare som drar 150-200 lök/månaden.
Wikegård är bra i media och har nog OK kontaktnät. Challe som sportchef skulle också vara en kandidat, även fast jag gillar Challes engagemang i båset och hans tydlighet i media i periodpauser m.m.
Sundin, Garpenlöv, Waltin m.m skulle ju vara en dröm. Någon form av nytänk vore i alla fall positivt såsom MP i fotbollen osv.
Gällande möjliga transfers så vill jag att vi tittar rejält på +/- ligan som varit tidigare för att få ett stabilare lag hemma och borta. Per Helmersson hade tex +24 i Västerås, Alen Bibic (som Challe gillar) hade +23, Alexander Hilmerson hade +22 i Malmö. Man kan göra listan lång men dessa namn faller inte på många andra lags läppar tror jag, och vi måste utnyttja vårat varumärke och titta på "sämre" spelare än sukta efter elitseriespelare som drar 150-200 lök/månaden.
- Jim Morrison
Håkan Andersson som sportchef i Djurgården är min dröm. En riktigt osannolik jävla dröm dock.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Men alltså, att ta över gamla fina Djurgården borde vara varje sportchefs våta dröm. Att få chansen med bygga upp DIF på nytt och försöka komma tillbaka till toppen igen.
Eller har jag fel?
Eller har jag fel?
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
-
Vilka i DIF har kontrakt, oavsett division?
Linkan ska hem nu, så är det bara. Något annat får mig att ha båda fötterna i graven.
Är helt övertygad om Linkans briljans i HA kommer vara helt överflödig. En Linkan som trivs utanför isen, är bra på isen. Som de står i artikeln så trivdes han inte i Timrå.
Får bara hoppas att han vill, och att han inte lägger ner.
Linkan - Åberg, det giftigaste anfallsparet i Allsvenskan, ifall vi nu lyckas med det.
Linkan ska hem nu, så är det bara. Något annat får mig att ha båda fötterna i graven.
Är helt övertygad om Linkans briljans i HA kommer vara helt överflödig. En Linkan som trivs utanför isen, är bra på isen. Som de står i artikeln så trivdes han inte i Timrå.
Linkan - Åberg, det giftigaste anfallsparet i Allsvenskan, ifall vi nu lyckas med det.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Att ta över en sportchefsroll i ett lag med flera spelare med elitserielöner, som nyss blivit degraderade till allsvenskan och får en kapad budget därefter. Är inte varje sportchefs dröm. Särskilt inte eftersom sportchef i DIF inte heller har fria tyglar.litto skrev:Men alltså, att ta över gamla fina Djurgården borde vara varje sportchefs våta dröm. Att få chansen med bygga upp DIF på nytt och försöka komma tillbaka till toppen igen.
Eller har jag fel?
Expert.
- SirDIFalot
Ingen vet.stolpskott skrev:Vilka i DIF har kontrakt, oavsett division?
Expert.
orkar inte gå tillbaka och läsa X antal sidor. Är det nån som har koll på kontraktsfronten....hur många och vilka sitter på utgående kontrakt? Nån som vet vilka som har klausuler som säger nått i stil med att kontraktet bara gäller i ES?
skrev i nån annan tråd att är det några som har lite hjärta och själ för klubben så borde dom fan ställa sig i kö för att erbjuda sina tjänster tills nästa sässe oavsett vad dom har för klausuler och shit. Har dom lyckats med bedriften att sänka oss ner i skiten kan dom fan ta sig i kragen och skjuta oss tillbaka till finrummet.
skrev i nån annan tråd att är det några som har lite hjärta och själ för klubben så borde dom fan ställa sig i kö för att erbjuda sina tjänster tills nästa sässe oavsett vad dom har för klausuler och shit. Har dom lyckats med bedriften att sänka oss ner i skiten kan dom fan ta sig i kragen och skjuta oss tillbaka till finrummet.
Tror inte alls det är en omöjlighet att få se Åberg och Linkan tillsammans. Jävlar vad mål Åberg bör spotta in. Hoppas bara Åberg känner för en lite större roll i ett HA lag istället för en mindre roll i ES lag.
- SirDIFalot
http://eliteprospects.com/team.php?team=3m0ng00se skrev:orkar inte gå tillbaka och läsa X antal sidor. Är det nån som har koll på kontraktsfronten....hur många och vilka sitter på utgående kontrakt? Nån som vet vilka som har klausuler som säger nått i stil med att kontraktet bara gäller i ES?
Här ser du. Men ingen vet som sagt vilka klausuler som gäller, vilka kontrakt som rivs och inte.
Expert.
-
Alltså... no offence, difalot, men jag ogillar verkligen ditt sätt att diskutera på. Du för aldrig fram en egen åsikt eller föreslår någon egen lösning på ett problem (du kanske inte ens tycker att situationen i klubben är problematisk?), utan häver bara ur dig grundlösa, spekulativa påståenden om att allt som föreslås skulle vara ogenomförbart. Jag undrar, vad är egentligen syftet med detta?
Fimpens kontrakt har gått ut, men enligt egen utsago är han mer än villig att ställa upp för DIF i HA om de vill ha honom. Som han själv sagt:m0ng00se skrev:orkar inte gå tillbaka och läsa X antal sidor. Är det nån som har koll på kontraktsfronten....hur många och vilka sitter på utgående kontrakt? Nån som vet vilka som har klausuler som säger nått i stil med att kontraktet bara gäller i ES?
"Mitt kontrakt går ut, men vill Djurgården ha mig kvar så tänker jag ta mitt ansvar och försöka spela upp dem igen. Det måste jag göra. Har jag varit med att spela ner dem i skiten, är det mitt ansvar att försöka spela upp dem igen."
Alltid Oavsett.
Jag hittade bara ett draft på stadgar från 2009. Vet någon var man kan hitta de idag gällande stadgarna? http://www.difhockey.se/filer/stadgeforslag.pdf
Enligt vad jag kan se under §13 kan bara revisorn eller styrelsen själv utlysa ett extra föreningsmöte. Inga 10% eller dylikt mao. De mest odemokratiska föreningsstadgar jag sett =p
Enligt vad jag kan se under §13 kan bara revisorn eller styrelsen själv utlysa ett extra föreningsmöte. Inga 10% eller dylikt mao. De mest odemokratiska föreningsstadgar jag sett =p
Nu måste missarna och arrogansen vara över. Om dom inte försöker ta hem Linkan blir jag riktigt förbannad.
- SirDIFalot
Det är väldigt väldigt mycket som är problematiskt i DIF. Det tycker jag. Sedan vet jag inte vad du syftar på riktigt. Men nej, så länge de personerna i styrelsen som ville ha bort Garpenlöv finns kvar så finns det ju tyvärr ingen chans att han kommer tillbaka. Många av de som nämnts är inga realistiska alternativ, så är det bara. Hade hållit Espen som ett. Men inte nu när vi åkte ur. Jag tror vi får se en sportchef utan större djurgårdsanknytning. Om inte Järlan sitter kvar. Sedan har jag inte direkt någon lösning på problemen.. För det är väldigt mycket som är sjukt i DIF just nu.Metal Machine skrev:Alltså... no offence, difalot, men jag ogillar verkligen ditt sätt att diskutera på. Du för aldrig fram en egen åsikt eller föreslår någon egen lösning på ett problem (du kanske inte ens tycker att situationen i klubben är problematisk?), utan häver bara ur dig grundlösa, spekulativa påståenden om att allt som föreslås skulle vara ogenomförbart. Jag undrar, vad är egentligen syftet med detta?
Expert.