Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
Re: Allsvenskan 2012/2013
Att vi har spelare som pratar om att ha ett stort djurgårdshjärta är ju ingen hemlighet. Men man måste faktiskt som organisation nu se sig i spegeln och utvärdera vad som är bäst i förlängningen. Vi alla är ju överens om att många har underpresterat denna säsong, frågan man kan ställa sig är om ett bankande djurgårdshjärta väger mer än en motiverad spelare som gör sitt jobb varje match och kanske till en billigare peng. Att man ska värna om sina hjältar är viktigt, men till vilket pris som helst?
Ska vi kunna ändra på något rent sportsligt så måste man överväga att säga tack men nej tack, även till profiler, om man kan hitta andra som gör jobbet. Det kommer vara skillnaden på att börja vinna och fortsätta harva i samma stil.
Ska vi kunna ändra på något rent sportsligt så måste man överväga att säga tack men nej tack, även till profiler, om man kan hitta andra som gör jobbet. Det kommer vara skillnaden på att börja vinna och fortsätta harva i samma stil.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Antar att alla nuvarande kontrakt kommer rivas (som SSK gjorde förra året).
Sen får vi ju se vilka som är beredda att kraftigt gå ner i lön för att hjälpa DIF upp igen...
Det viktigaste är att man inte gör som Malmö och Leksand gjort i flera år (även om Leksand i år börjat satsa på ett nytt (rätt) sätt). Dvs. hetsvärva avdankade spelare med fina meriter som ändå bara har inställningen att göra sin sista säsong i karriären.
Min vision är att bygga ett lag med grundtanken att det snarare ska vara ett lag där man kan behålla en stor stomme när man går upp i ES och där klara sig kvar/etablera sig, istället för att bara stirra sig blind på att gå upp.
Snabba tankar om nästa års lag (jag erkänner villigt att jag har alldeles för dålig koll på våra juniorer för att diskutera specifika namn):
Målvakt: En etablerad (drömmen är Tellqvist) och en yngre (Tim?)
Backar: Försök behålla Holm, Gustafsson, Lennhammer och Claesson (om han är beredd att spela för en låg lön).
Printz och Kyle lär dra, troligen Holmqvist också. DT vore guld att behålla, om han är beredd att spela för en bråkdel vad han har nu. Fyll på med backar i rätt ålder, som ändå har någon form av rutin...
Forwards: FImpen, Otto och Ölvestad spelar väl kvar i DIF, om de inte lägger av. Men som sagt, lönen måste ner.
Zibbe, Cehlin, Kempe lär dra, troligen Åberg, Norman och TIm också.
Almtorp, MT och Carlsson är BARA intressanta om de är beredda och ta en (med deras mått mätt) skitlön, vilket de troligen inte accepterar.
Brodin och Blomstrand hoppas jag stannar.
Nilsson vill iaf jag gärna ha kvar, men han lär ha erbjudande från annat håll..
"Hank" från Mora skulle vara en bra värvning. Hade också gärna sett Calle G och Ahlen från Troja, men de har tyvärr kontrakt.
Låt många juniorer komma fram och verkligen få chansen.
Väntar med att skriva ner mitt realistiska drömlag, måste fundera lite på det först!
Sen får vi ju se vilka som är beredda att kraftigt gå ner i lön för att hjälpa DIF upp igen...
Det viktigaste är att man inte gör som Malmö och Leksand gjort i flera år (även om Leksand i år börjat satsa på ett nytt (rätt) sätt). Dvs. hetsvärva avdankade spelare med fina meriter som ändå bara har inställningen att göra sin sista säsong i karriären.
Min vision är att bygga ett lag med grundtanken att det snarare ska vara ett lag där man kan behålla en stor stomme när man går upp i ES och där klara sig kvar/etablera sig, istället för att bara stirra sig blind på att gå upp.
Snabba tankar om nästa års lag (jag erkänner villigt att jag har alldeles för dålig koll på våra juniorer för att diskutera specifika namn):
Målvakt: En etablerad (drömmen är Tellqvist) och en yngre (Tim?)
Backar: Försök behålla Holm, Gustafsson, Lennhammer och Claesson (om han är beredd att spela för en låg lön).
Printz och Kyle lär dra, troligen Holmqvist också. DT vore guld att behålla, om han är beredd att spela för en bråkdel vad han har nu. Fyll på med backar i rätt ålder, som ändå har någon form av rutin...
Forwards: FImpen, Otto och Ölvestad spelar väl kvar i DIF, om de inte lägger av. Men som sagt, lönen måste ner.
Zibbe, Cehlin, Kempe lär dra, troligen Åberg, Norman och TIm också.
Almtorp, MT och Carlsson är BARA intressanta om de är beredda och ta en (med deras mått mätt) skitlön, vilket de troligen inte accepterar.
Brodin och Blomstrand hoppas jag stannar.
Nilsson vill iaf jag gärna ha kvar, men han lär ha erbjudande från annat håll..
"Hank" från Mora skulle vara en bra värvning. Hade också gärna sett Calle G och Ahlen från Troja, men de har tyvärr kontrakt.
Låt många juniorer komma fram och verkligen få chansen.
Väntar med att skriva ner mitt realistiska drömlag, måste fundera lite på det först!
Jag hoppas att Leksand inte går upp. Inte för att jag inte önskar dem det men jag tror på en bättre allsvenska om de också spelar i den, plus ett jäkla drag på dessa matcher. Lite motstånd måste vi ju få, hehe!
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Allsvenskan 2012/2013
Mycket roligare att möte ett bra hockeylag som Leksand än smutsiga Rögle!Buford skrev:Jag hoppas att Leksand inte går upp. Inte för att jag inte önskar dem det men jag tror på en bättre allsvenska om de också spelar i den, plus ett jäkla drag på dessa matcher. Lite motstånd måste vi ju få, hehe!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Underskatta inte motståndet nu bara, det har vi gjort för många gånger redanBuford skrev:Jag hoppas att Leksand inte går upp. Inte för att jag inte önskar dem det men jag tror på en bättre allsvenska om de också spelar i den, plus ett jäkla drag på dessa matcher. Lite motstånd måste vi ju få, hehe!

Evigt medlem i DIF, alltid oavsett!
Nej, det ska vi inte göra. Men jag tror att HA blir mycket bättre, och roligare, om lag som Leksand är med. Rögle och Timrå kan gärna få gå upp i ES (så att den blir ännu tråkigare nu när inte DIF är med), dem tar vi i nästa kvalserie.Carl_G skrev:Underskatta inte motståndet nu bara, det har vi gjort för många gånger redanBuford skrev:Jag hoppas att Leksand inte går upp. Inte för att jag inte önskar dem det men jag tror på en bättre allsvenska om de också spelar i den, plus ett jäkla drag på dessa matcher. Lite motstånd måste vi ju få, hehe!
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Håller med - upp med Rögle! Grattis Elitserien till de båda publiklagen Timrå och Rögle. Vilket drag i AS med DIF, Leksand, Västerås och Örebro (korta bortaresor)!!!
Allsvenskan 2012/2013
Måste säga att allsvenskans uppbyggnad verkar skit med den där jäkla förkvalsserien.
Även fast det gått skit för oss så tycker jag faktiskt lite synd om Västerås som kom fyra och inte fick ett skit för det. Rögle som nu är påväg mot elitserien gör det på Västerås bekostnad.
Även fast det gått skit för oss så tycker jag faktiskt lite synd om Västerås som kom fyra och inte fick ett skit för det. Rögle som nu är påväg mot elitserien gör det på Västerås bekostnad.
2014-04-07, vad hände?
Så långt har jag inte tänkt ännu. Lägg till växjö till timrå och rögle. Addera lite köpelag som lhc, jävlar vilken allmänt färglös och tråkig ES Sverige har att se fram emot.Tessan skrev:Håller med - upp med Rögle! Grattis Elitserien till de båda publiklagen Timrå och Rögle. Vilket drag i AS med DIF, Leksand, Västerås och Örebro (korta bortaresor)!!!
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Rögle - Luleå blir en jävla resa för skoterraggarnaBerra skrev:Så långt har jag inte tänkt ännu. Lägg till växjö till timrå och rögle. Addera lite köpelag som lhc, jävlar vilken allmänt färglös och tråkig ES Sverige har att se fram emot.Tessan skrev:Håller med - upp med Rögle! Grattis Elitserien till de båda publiklagen Timrå och Rögle. Vilket drag i AS med DIF, Leksand, Västerås och Örebro (korta bortaresor)!!!

Positiva med Allsvenskan är som sagt korta bortaresor. Addera Södertälje till ovannämnda

Håller med, skrota den där förkvalserien och låt de fyra första lagen spela kval. Spelar ingen roll om du kommer på fjärde eller sjunde plats i serien som det är nu.Jepe skrev:Måste säga att allsvenskans uppbyggnad verkar skit med den där jäkla förkvalsserien.
Hur funkar det egentligen med förkvalserien? Är det fyran, femman och sexan som gör upp? Ytterst märkligt i såfall. De fyra bästa i HA borde komma till KS.Jepe skrev:Måste säga att allsvenskans uppbyggnad verkar skit med den där jäkla förkvalsserien.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Håller med, så jävla svårt kan det väl inte vara, dom fyra första till ks.Jepe skrev:Måste säga att allsvenskans uppbyggnad verkar skit med den där jäkla förkvalsserien.
Tror man kommer slita sitt hår om den där pajasen Jihde ska åka runt på grillor och ställa idiotiska frågor till spelarna i pauserna, sen kan dom väl för fan skippa att sända från omkl-rummet efter matcherna, tränarna ska sitta och rita på whiteboard innan matchen, det är ju AMATÖRmässigt hela jävla upplägget, vilka jävla TOMTAR!
4e 5e 6e och 7e plats gör upp om den fjärde platsen i kvalserien från allsvenskt håll.Berra skrev:Hur funkar det egentligen med förkvalserien? Är det fyran, femman och sexan som gör upp? Ytterst märkligt i såfall. De fyra bästa i HA borde komma till KS.Jepe skrev:Måste säga att allsvenskans uppbyggnad verkar skit med den där jäkla förkvalsserien.
Oerhört kasst och anledningen till att vi fick vänta 9dagar på att 1. Få veta vilka vi skulle möta 2. Spela första matchen. Kör man igång direkt så får de två lag som kvalificerar sig inte heller handikappet med att komma in så sent på transfermarknaden efter avslutad kvalserie. Oavsett vart man hamnar.
2014-04-07, vad hände?
#10 skrev:Håller med, så jävla svårt kan det väl inte vara, dom fyra första till ks.Jepe skrev:Måste säga att allsvenskans uppbyggnad verkar skit med den där jäkla förkvalsserien.
Tror man kommer slita sitt hår om den där pajasen Jihde ska åka runt på grillor och ställa idiotiska frågor till spelarna i pauserna, sen kan dom väl för fan skippa att sända från omkl-rummet efter matcherna, tränarna ska sitta och rita på whiteboard innan matchen, det är ju AMATÖRmässigt hela jävla upplägget, vilka jävla TOMTAR!
Tränarna ska ju till och med fram och glo på den där jävla whiteboard tavlan i periodpauserna. Tror att jag höll på att dö i någon av ödesmatcherna då de slösade Challes värdefulla tid. Jag menar, vem fan bryr sig om vad Thornberg tycker och tror, 1998 var ett tag sedan.