Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Framförallt så vill jag att försäsongsträningen börjar tidigare än hos någon annan klubb, plus att den övervakas lika hårt som för en Kinesisk gymnast.
Fysvärdena i DIF ska vara bäst av alla klubbar när pucken släpps i September.
Och då menar jag inte bäst i allsvenskan, utan bäst av alla inkl ES!
Om Honken ska vara kvar så bör han börja löpa redan på Påskafton, han kan ju bara han orkar.
Alla felbeslut kommer när man är är dåligt tränad, trött kropp, trött hjärna= Fel beslut
Om Honken ska vara kvar så bör han börja löpa redan på Påskafton, han kan ju bara han orkar.
Alla felbeslut kommer när man är är dåligt tränad, trött kropp, trött hjärna= Fel beslut
Evigt medlem i DIF, alltid oavsett!
Vi måste ju för fan få in spelare som vågar gå in på/framför mål, sitter och kollar råttor-saik och som i alla andra slutspelsmatcher så är det som att se en annan hockey spelas, här är det kamp, fart och adrenalin, forwards snurrar ju som bålgetingar runt målet, det är lite skillnad mot vårat snurra i hörnet men aldrig gå in på mål spel, kommer nån ihåg dom 5 första min mot rögle i första matchen, jag tänkte är det så här jävla stor skillnad(och det är det nog egentligen), detta blir ju en dans på rosor, sen sket alla på sig och då gick d ju som d gick
Sen skulle jag vela se att man försöker knyta upp ragge i Djurgården hockey framöver.

Sen skulle jag vela se att man försöker knyta upp ragge i Djurgården hockey framöver.
Jag tycker han har varit sämsta backen i år, ser gärna honom i ett annat lag.Carl_G skrev:Framförallt så vill jag att försäsongsträningen börjar tidigare än hos någon annan klubb, plus att den övervakas lika hårt som för en Kinesisk gymnast.
För många rädda spelare i laget. Mesar.
Antar att alla nuvarande kontrakt kommer rivas (som SSK gjorde förra året).
Sen får vi ju se vilka som är beredda att kraftigt gå ner i lön för att hjälpa DIF upp igen...
Det viktigaste är att man inte gör som Malmö och Leksand gjort i flera år (även om Leksand i år börjat satsa på ett nytt (rätt) sätt). Dvs. hetsvärva avdankade spelare med fina meriter som ändå bara har inställningen att göra sin sista säsong i karriären.
Min vision är att bygga ett lag med grundtanken att det snarare ska vara ett lag där man kan behålla en stor stomme när man går upp i ES och där klara sig kvar/etablera sig, istället för att bara stirra sig blind på att gå upp.
Snabba tankar om nästa års lag (jag erkänner villigt att jag har alldeles för dålig koll på våra juniorer för att diskutera specifika namn):
Målvakt: En etablerad (drömmen är Tellqvist) och en yngre (Tim?)
Backar: Försök behålla Holm, Gustafsson, Lennhammer och Claesson (om han är beredd att spela för en låg lön).
Printz och Kyle lär dra, troligen Holmqvist också. DT vore guld att behålla, om han är beredd att spela för en bråkdel vad han har nu. Fyll på med backar i rätt ålder, som ändå har någon form av rutin...
Forwards: FImpen, Otto och Ölvestad spelar väl kvar i DIF, om de inte lägger av. Men som sagt, lönen måste ner.
Zibbe, Cehlin, Kempe lär dra, troligen Åberg, Norman och TIm också.
Almtorp, MT och Carlsson är BARA intressanta om de är beredda och ta en (med deras mått mätt) skitlön, vilket de troligen inte accepterar.
Brodin och Blomstrand hoppas jag stannar.
Nilsson vill iaf jag gärna ha kvar, men han lär ha erbjudande från annat håll..
"Hank" från Mora skulle vara en bra värvning. Hade också gärna sett Calle G och Ahlen från Troja, men de har tyvärr kontrakt.
Låt många juniorer komma fram och verkligen få chansen.
Väntar med att skriva ner mitt realistiska drömlag, måste fundera lite på det först!
Sen får vi ju se vilka som är beredda att kraftigt gå ner i lön för att hjälpa DIF upp igen...
Det viktigaste är att man inte gör som Malmö och Leksand gjort i flera år (även om Leksand i år börjat satsa på ett nytt (rätt) sätt). Dvs. hetsvärva avdankade spelare med fina meriter som ändå bara har inställningen att göra sin sista säsong i karriären.
Min vision är att bygga ett lag med grundtanken att det snarare ska vara ett lag där man kan behålla en stor stomme när man går upp i ES och där klara sig kvar/etablera sig, istället för att bara stirra sig blind på att gå upp.
Snabba tankar om nästa års lag (jag erkänner villigt att jag har alldeles för dålig koll på våra juniorer för att diskutera specifika namn):
Målvakt: En etablerad (drömmen är Tellqvist) och en yngre (Tim?)
Backar: Försök behålla Holm, Gustafsson, Lennhammer och Claesson (om han är beredd att spela för en låg lön).
Printz och Kyle lär dra, troligen Holmqvist också. DT vore guld att behålla, om han är beredd att spela för en bråkdel vad han har nu. Fyll på med backar i rätt ålder, som ändå har någon form av rutin...
Forwards: FImpen, Otto och Ölvestad spelar väl kvar i DIF, om de inte lägger av. Men som sagt, lönen måste ner.
Zibbe, Cehlin, Kempe lär dra, troligen Åberg, Norman och TIm också.
Almtorp, MT och Carlsson är BARA intressanta om de är beredda och ta en (med deras mått mätt) skitlön, vilket de troligen inte accepterar.
Brodin och Blomstrand hoppas jag stannar.
Nilsson vill iaf jag gärna ha kvar, men han lär ha erbjudande från annat håll..
"Hank" från Mora skulle vara en bra värvning. Hade också gärna sett Calle G och Ahlen från Troja, men de har tyvärr kontrakt.
Låt många juniorer komma fram och verkligen få chansen.
Väntar med att skriva ner mitt realistiska drömlag, måste fundera lite på det först!
Det har du rätt i, men om vi inte blir av med han så vill jag ändå att han börjar#10 skrev:Jag tycker han har varit sämsta backen i år, ser gärna honom i ett annat lag.Carl_G skrev:Framförallt så vill jag att försäsongsträningen börjar tidigare än hos någon annan klubb, plus att den övervakas lika hårt som för en Kinesisk gymnast.
löpa på Påskafton.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tycker många sågar spelarna rakt av utan eftertanke på orsakerna bakom prestationerna.
"För lite hjärta, vågar ej, värdelösa osv"
Finns många skickliga spelare i detta lag som jag hoppas stannar. Med rätt försäsongsträning och rätt spelsystem håller de bra klass flera av dem (finns undantag).
Vi måste få in rätt sportchef som vågar ta plats. En som står för sina värvningar och som tillsammans med tränaren bygger ett lag.
Kom ihåg att flera spelare var i SM-final för bara 2 år sedan. Brodin var exempelvis landslagsspelare. Vissa kanske passerat zenit (Nilson och Otto) men finns lag som säkert skulle jubla över én backklippa som Printz eller "torpeden" Ölvestad.
DT skulle visa sitt rätta jag i ett lag i harmoni.
Nej, detta kommer kunna bli bra bara vi får ordning i leden.
Överst på önskelistan just nu är en ny kompetent sportchef.
Vem finns att hitta?
Är Putte Carlsson helt fel? Kanske tappat orken?
Jag har helt enkelt ingen vidare koll på vettiga sportchefer.
Kom gärna med förslag.
Finns många skickliga spelare i detta lag som jag hoppas stannar. Med rätt försäsongsträning och rätt spelsystem håller de bra klass flera av dem (finns undantag).
Vi måste få in rätt sportchef som vågar ta plats. En som står för sina värvningar och som tillsammans med tränaren bygger ett lag.
Kom ihåg att flera spelare var i SM-final för bara 2 år sedan. Brodin var exempelvis landslagsspelare. Vissa kanske passerat zenit (Nilson och Otto) men finns lag som säkert skulle jubla över én backklippa som Printz eller "torpeden" Ölvestad.
Vem finns att hitta?
Kom gärna med förslag.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Mats som var CO när hardy träna oss 00 kanske vore något ? eller Varför Inte WikegårdBOMBOM BOUCHARD skrev:Tycker många sågar spelarna rakt av utan eftertanke på orsakerna bakom prestationerna.
Vem finns att hitta?
Kom gärna med förslag.
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Två intressanta namn. Känslan min är då hellre Waltin. Men båda du nämner är ju vassare än JJ.Morwin skrev:Mats som var CO när hardy träna oss 00 kanske vore något ? eller Varför Inte WikegårdBOMBOM BOUCHARD skrev:Tycker många sågar spelarna rakt av utan eftertanke på orsakerna bakom prestationerna.
Vem finns att hitta?
Kom gärna med förslag.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Den enda jag kan komma att tänka på är Garpenlöv men det är ju förstås inte aktuellt. I ärlighetens namn tror jag Järlan blir kvar.
Och med tanke på hur mycket skit jag hört om alla i Djurgårdens ledning så tror jag att vi inte direkt får se någon utrensning i ledningen heller.
Och med tanke på hur mycket skit jag hört om alla i Djurgårdens ledning så tror jag att vi inte direkt får se någon utrensning i ledningen heller.
Expert.
Det har du rätt i:)Carl_G skrev:Det har du rätt i, men om vi inte blir av med han så vill jag ändå att han börjar#10 skrev:Jag tycker han har varit sämsta backen i år, ser gärna honom i ett annat lag.Carl_G skrev:Framförallt så vill jag att försäsongsträningen börjar tidigare än hos någon annan klubb, plus att den övervakas lika hårt som för en Kinesisk gymnast.
löpa på Påskafton.
Kommer inte lägga en krona om JJ är kvar, då kan han betala kalaset själv!SirDIFalot skrev:Den enda jag kan komma att tänka på är Garpenlöv men det är ju förstås inte aktuellt. I ärlighetens namn tror jag Järlan blir kvar.
- -daniel-
Jag tror man offrar Järlefelt för att desperat försöka rädda sitt eget skinn.SirDIFalot skrev:Den enda jag kan komma att tänka på är Garpenlöv men det är ju förstås inte aktuellt. I ärlighetens namn tror jag Järlan blir kvar.
Garpenlöv hade varit utmärkt, försvinner styrelsen så kanske.
- SirDIFalot
Årsmötet är i augusti, då är laget redan färdigbyggt typ. Så styrelsen kan försvinna tidigast då. Och det verkar idag som valberedningen inte kommer ta fram nya alternativ och att styrelsen kraftansamlar rejält för att sitta kvar efter årsmötet. Så det är i princip omöjligt att få bort dom.-daniel- skrev:Jag tror man offrar Järlefelt för att desperat försöka rädda sitt eget skinn.SirDIFalot skrev:Den enda jag kan komma att tänka på är Garpenlöv men det är ju förstås inte aktuellt. I ärlighetens namn tror jag Järlan blir kvar.
Expert.
- -daniel-
En av styrelsens åtgärder för att lätta på trycket lär således möjligtvis bli att offra Järlefelt.SirDIFalot skrev:Årsmötet är i augusti, då är laget redan färdigbyggt typ. Så styrelsen kan försvinna tidigast då. Och det verkar idag som valberedningen inte kommer ta fram nya alternativ och att styrelsen kraftansamlar rejält för att sitta kvar efter årsmötet. Så det är i princip omöjligt att få bort dom.-daniel- skrev:Jag tror man offrar Järlefelt för att desperat försöka rädda sitt eget skinn.SirDIFalot skrev:Den enda jag kan komma att tänka på är Garpenlöv men det är ju förstås inte aktuellt. I ärlighetens namn tror jag Järlan blir kvar.
Vi medlemmar borde kunna få till ett extrainsatt möte direkt efter påsk. Det borde inte vara omöjligt i en förening, någon som vet hur föreningsverksamheter fungerar lite mer i detalj?