Frågetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Frågetråden

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev:Spekulerades redan i premiäromgången här på forumet (Fisk vs Växjö) och tror den allmänna uppfattningen var "uppkavlade-ärmar"-grejen.

Det fjantigaste som någonsin skådats. Men sen pratar vi ju om Göteborg...
Om detta stämde vore det intressant att se huruvida man skull gå till väga om man haft en mörkhyad spelare i laget. Mörkbruna ärmar?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev:
-daniel- skrev:Spekulerades redan i premiäromgången här på forumet (Fisk vs Växjö) och tror den allmänna uppfattningen var "uppkavlade-ärmar"-grejen.

Om detta stämde vore det intressant att se huruvida man skull gå till väga om man haft en mörkhyad spelare i laget. Mörkbruna ärmar?
:lol:

Jaaadu.... bra fråga faktiskt.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev:
DIF_Soldier skrev:

:lol:

Jaaadu.... bra fråga faktiskt.
Yared Hagos till Göteborg. Kämpa!
Säg den glädje som varar
Robban120

Inlägg av Robban120 »

Jag letar efter ett klipp som ska visa när Wesslau plockar ett friläge i semin mot LHC för 2år sedan. Inga dåliga reflexer där inte. Vore underbart om någon kunde hitta detta!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Robban120 skrev:Jag letar efter ett klipp som ska visa när Wesslau plockar ett friläge i semin mot LHC för 2år sedan. Inga dåliga reflexer där inte. Vore underbart om någon kunde hitta detta!

3:43 in i klippet.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Nummer19 skrev:
Robban120 skrev:Jag letar efter ett klipp som ska visa när Wesslau plockar ett friläge i semin mot LHC för 2år sedan. Inga dåliga reflexer där inte. Vore underbart om någon kunde hitta detta!

3:43 in i klippet.
Jag tror inte det är den han menar. Den där är ju bara flyt. Inget med reflexer att göra. Men tror det var samma match, friläge mot Jämtin?
Expert.
Användarvisningsbild
cCat

500-klubben?

Inlägg av cCat »

Hej alla,

Jag skulle vilja starta en insamling för att hjälpa Djurgården Hockey till kommande säsong.

Jag undrar bara om det finns några som skulle vilja hjälpa mig?

Om någon är intresserad kan denne skriva här?

Sent from my GT-I9100
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: 500-klubben?

Inlägg av Tessan »

Intresserad, men vill höra mer om hur du tänker.
Berra

Inlägg av Berra »

Du menar genom att skänka 500 spänn till DIF? Det kan jag lätt göra. Innan jag lägger mer pengar på DIF känner jag dock i dagsläget att jag först vill läsa nyheten att Järlefelt och Larsson är borta.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
FredrikH

Inlägg av FredrikH »

Vad hade du tänkt att pengarna skulle gå till?

Sporten? matchupplevelsen? Kansliet?
grensle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av grensle »

Tror det är bäst att sådant här kommer från styrelsen eller ledningen, alternativt JK. Annars riskerar man bortfall pga förtroendebrist. Hur skulle det se ut om en "Lasse Nilsson" eller en "Olof Bengtsson" startade en fond som kom upp i en halv miljon, som han sen tömde och reste utomlands med?
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Nu tycker jag att hockeyn bör agera snabbt! Erbjud ett jävligt bra pris till de som har säsongskort nu! Skriv någon form av ursäkt för hur det sett ut iår! En "alltid oavsett" kampanj. Gör någonting fort nu ellet är styrelsen mer inkompetent än vad vi tror? Agera nu ellet har jag fel??
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
cCat

Re: Re: 500-klubben?

Inlägg av cCat »

grensle skrev:Tror det är bäst att sådant här kommer från styrelsen eller ledningen, alternativt JK. Annars riskerar man bortfall pga förtroendebrist. Hur skulle det se ut om en "Lasse Nilsson" eller en "Olof Bengtsson" startade en fond som kom upp i en halv miljon, som han sen tömde och reste utomlands med?

Min tanke var enkel.

* Starta ett bankgiro.
* Skapa diverse material som medlemmar kan skriva ut och klistra upp/dela ut.
* Minsta insättning är 500kr, av den anledningen att det är en summa som de flesta har råd att skänka. Ingen övre gräns på bidrag.
* Pengarna är låsta för DIF tills av insamlingens satta mål är infriade. Dessa mål kommer förslagsvis att sättas efter diskussion här i forumet.
* För att få tillgång till pengarna ska också DIF Hockey ordna en plakett/tavla med samtliga bidragsgivares namn på för montering någonstans synligt på Hovet.

Dessa är bara förslag, men jag vill som sagt ha hjälp med utformning och genomförande av insamlingen..

Sent from my GT-I9100
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Användarvisningsbild
made0714
Kontakt:

Inlägg av made0714 »

cCat skrev:
grensle skrev:Tror det är bäst att sådant här kommer från styrelsen eller ledningen, alternativt JK. Annars riskerar man bortfall pga förtroendebrist. Hur skulle det se ut om en "Lasse Nilsson" eller en "Olof Bengtsson" startade en fond som kom upp i en halv miljon, som han sen tömde och reste utomlands med?
Min tanke var enkel.

* Starta ett bankgiro.
* Skapa diverse material som medlemmar kan skriva ut och klistra upp/dela ut.
* Minsta insättning är 500kr, av den anledningen att det är en summa som de flesta har råd att skänka. Ingen övre gräns på bidrag.
* Pengarna är låsta för DIF tills av insamlingens satta mål är infriade. Dessa mål kommer förslagsvis att sättas efter diskussion här i forumet.
* För att få tillgång till pengarna ska också DIF Hockey ordna en plakett/tavla med samtliga bidragsgivares namn på för montering någonstans synligt på Hovet.

Dessa är bara förslag, men jag vill som sagt ha hjälp med utformning och genomförande av insamlingen..

Sent from my GT-I9100
Din tanke tycker jag är god och även ganska enkel, speciellt när det gäller att administrera.
Frågan är bara om någon av de existerande supporterklubbarna ska administrera en sådan kampanj eller om det ska vara ett fristående projekt?

//Martin
How do you feel mjölk?
puttedif2

Inlägg av puttedif2 »

Det finns ju DIF Supporter Trust, som tyvärr drivs av just Mats Larsson. Något liknande med riktiga supportrar vore något. Kan lätt tänka mig att lägga 160kr i månaden. Det skulle med 1000 medlemmar bli nära 2mkr på ett år. Alltid något.
Skriv svar