Hur kunde det gå så här...?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Gårdon
Säsongskort: Ja

Re: Hur kunde det gå så här...?

Inlägg av Gårdon »

Staten skrev:Järlefelt kan vi klaga på för han är dum i huvudet och bajare (vilket han är)
Allt snack om att han är bajare, är pajasen det på riktigt? något jag har missat isåfall..
Stockholms Stolthet
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av minalman »

lasseman39 skrev:var det rätt o sparka hardy................
Ja! Har alla glömt hur han stod i båset med sitt block och plitade, vad som än hände? Vi klagar på hjärta och vilja, men Hardy var den som "satte märket".
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
oskais

Inlägg av oskais »

Gårdon skrev:
Staten skrev:Järlefelt kan vi klaga på för han är dum i huvudet och bajare (vilket han är)
Allt snack om att han är bajare, är pajasen det på riktigt? något jag har missat isåfall..
Har en kompis som haft (oönskad) kontakt med hans brorsa som snackade om Fat Js tidigare engagemang i bajen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Gårdon skrev:
Han är rå-bajare.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

minalman skrev:
lasseman39 skrev:var det rätt o sparka hardy................
Ja! Har alla glömt hur han stod i båset med sitt block och plitade, vad som än hände? Vi klagar på hjärta och vilja, men Hardy var den som "satte märket".
Håller inte med. Hardy plockade mer poäng i snitt än sina efterträdare och skulle avskedats tidigare om det skulle ge nån boost. Dom skulle kickat monten och Micke och tagit upp zabel för att coacha junisarna och falk alla Sr.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Acke83

Inlägg av Acke83 »

Kanns som att vi saknat ett grundspel den har sasongen, nagot signum som ar Djurgarden, sahar spelar dom.

Tror det i sin tur skankt otrygghet bland vara spelare nar det gatt daligt och da blir det nog latt en situation dar alla borjar dra lite at olika hall istallet for att ha en plan att halla sig till. Dessutom sa har vi haft ett spretigt lag, vi har haft ett lag dar valdigt manga ar for lika och inte dom dar extra spelarna som kan och maste fylla upp vissa positioner.

Ber om ursakt att jag inte har prickar pa bokstaverna, vet att det ar pissigt att lasa.
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Jag tycker inte att det är rättvist att se till poäng om man jämför Hardy, Zabel och/eller Challe.
De fick en trupp helt utan självförtroende och jag fick känslan att man vek ner sig efter mål bakåt mer under Hardys ledning om man jämför mot igår tex.
Vad som gör att vi förlorar matcher nu är:
1. Wesslan storspelar inte (Självförtroende och har för lite att göra)
2. Ind. misstag (självförtroende)
3. För få mål (Självförtroende)

Alltså, hade vi fått in Zabel/Challe innan självförtroendet redan var stukat tror jag inte vi hade hamnat i KS alternativt hade klarat den bättre.
Vi har inga målskyttar men grismål kan alla göra om de tror på sig själva.
Användarvisningsbild
ken1968

Inlägg av ken1968 »

Gårdon skrev:
Lite historia om Bajen Jannes bedrifter och karriär som ledare.Om han är Hammarbyare eller inte vet jag inte.Merit listan är väl inte så imonerande iallafall, undantaget guldet, men det kanske inte va så svårt att hålla Falken i handen med det laget DIF hade 90/91 :) ??

1990-1991 Djurgården Asst. Coach Sm-Guld (Lasse Falk huvudtränare)
2000-2001 Hammarby Coach Sist i kvalserien till elitserien
2001-2002 Hammarby Coach missade superallsvenskan
2002-2003 Hammarby Coach Näst sist kvalserien
2003-2004 Hammarby Coach Sist i kvalserien Hammarby i konkurs 2008 efter att dragits med stora skulder.

2004-2005 Los Angeles Kings Scout Missade slutspel
2005-2006 Los Angeles Kings Scout Missade slutspel
2006-2007 Los Angeles Kings Scout Missade slutspel Kan ha draftat Oskar Möller?
2007-2008 Djurgården General Manager 7:a elitserien Ut i kvart
2008-2009 Djurgården General Manager 10:a missade slutspel
2009-2010 Djurgården General Manager 2:a Förlorade finalen
2010-2011 Djurgården General Manager 6:a ut kvarten
2011-2012 Djurgården General Manager Fixade ut Djurgården ur elitserien??
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

JohanPez skrev:Jag tycker inte att det är rättvist att se till poäng om man jämför Hardy, Zabel och/eller Challe.
De fick en trupp helt utan självförtroende och jag fick känslan att man vek ner sig efter mål bakåt mer under Hardys ledning om man jämför mot igår tex.
Vad som gör att vi förlorar matcher nu är:
1. Wesslan storspelar inte (Självförtroende och har för lite att göra)
2. Ind. misstag (självförtroende)
3. För få mål (Självförtroende)

Alltså, hade vi fått in Zabel/Challe innan självförtroendet redan var stukat tror jag inte vi hade hamnat i KS alternativt hade klarat den bättre.
Vi har inga målskyttar men grismål kan alla göra om de tror på sig själva.
Svårt att veta vad som var bäst, Zabel fick ordning på defensiven men tog helt död på offensiven, nu har vi fyra tränare och kan inte ens få pucken i mål.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
peeter

Inlägg av peeter »

Efter att ha sett denna katastrofala säsong med en erfaren och bra och stark tränare som inte orkade med, med toppungdomar som släcks i sin utveckling, med trotjänare o kämpar som Ottosson och Ölvestad som också visar stor uppgivenhet, med halvgamla stötar som Tjärnqvist-bröderna, Markus Nillson o Andreas Holmqvist som är direkt dåliga eller mediokra och med en grå och intetsägande Montén -under vilken hela förfallet började men som tydligen haft back-uo för att stanna kvar - kan jag inte se annat än att det är inkompetensen i den yttersta ledningen och sportchefen som antagligen skapat den dåliga stämningen och tagit kål på krafter från tränare och spelare. Det har tydligen varit fråga om klåfingridhet förenat med total inkomptens hos dessa ledare som skapat denna olustiga stämning. Det sämsta för att en förening/organisation ska fungera. Rensa ut dessa människor !
Lundin

Inlägg av Lundin »

Man undrar ju liksom hur dom kan spela så här dåligt som dom gjort..
Jag tillhörde de som trodde att vår backuppställning skulle vara en av de bästa i ES.
Visst, forwardsuppställningen kanske såg lite suspekt ut men jag accepterade ssk-inköpen och litade på att någon sett nåt speciellt i dom grabbarna och ja hoppades väl lite att flera i truppen skulle bli bättre i år. Vissa spelare har ju sett helt livrädda ut hela säsongen. Backarna visade ju sig vara sämst i ES och forwards visade sig vara helt inkompetenta framför mål.. Men visst förväntade man sig att det skulle räcka till slutspel iaf? Jag kommer iaf alltid följa och älska DIF. Sjukt mörk dag idag bara...
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Kan någon i laget skriva en Zlatanbok nu så vi får veta vafan som hänt?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

Svaret är völ ganska enkelt om man läser Herr Larssons uttalanden i Aftonbladet.
Djurgårdens ordförande Mats Larsson.
När Leksand satte 2–0 och Rögle i nästan samma stund säkrade segern mot Bofors kunde han konstatera att han nu kunde sluta leva i två parallella världar
Har karln total avsaknad av verklighetsförankring?

Djurgårdens ordförande Mats Larsson.
Helt plötsligt byter vi planet
Liftarens guide till galaxen?

Med en ordförande som inte vet i vilken verklighet han skall hålla sig i, ja då kan det bara gå på ett sätt, Man behöver liksom inte söka med ljus och lykta efter förklaringen.

Jag själv kommer inte att lägga en enda spänn på Djurgården med denna styrelse, mitt enda sätt att påverka tyvärr.
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
zlaatan

Inlägg av zlaatan »

Tråkigt och riktigt jobbigt. Jag lider med er och önskar att ni snart är tillbaka i ES. Vi var ju bara sekunder från att hamna i kvalserien med mitt LHC så jag förstår er frustration och sorg. Tror inte att mitt lag klarat sig undan nedflyttning heller, Timrå var mentalt förberedda då det varit klart sedan länge. DIF, eller om det blivit LHC, blev tagna på sängen av stundens allvar. Lycka till och hoppas ni är tillbaka snarast, läste en pajas i kvällstidningen(ni vet vem) som menade att det inte fanns hjärta eller klubbkänsla i DIF, vilket jävla dravel, handlade enbart om mental låsning och inget annat, klubbkänsla och stolthet har ni i DIF så det räcker och blir över.

Från hjärtat-lycka till !!!
Jaha!

Inlägg av Jaha! »

Visst ska man ha juniorer i laget, inget snack om saken. Men!!!! Halva laget kan inte bestå av juniorer. Det håller inte på elitnivå, Helt sjukt att tro något sådant. Inte varje år man får fram spelare som Josefsson och kruger. Helt uppenbart klarade de inte av detta mentalt. Och när halva laget är junisar så innebär det att halva laget inte klarar detta mentalt. Inte konstigt att vi åkt ur.

Att vi har så otroligt många junisar beror inte på att vi tycker det är det bästa. Vi har inte råd med andra spelare helt enkelt.

I allsvenskan kan det funka bättre med juniorerna då kvaliteten där inte är lika hög som i ES. Men kommer vi upp åker vi ur igen med alla junisar. Fakta!!!!!!!!
Skriv svar