Så förbannat rätt."Till att börja med ska man anställa en sportchef med stort djurgårdshjärta.
Ge Niklas Wikegård ett erbjudande han inte kan tacka nej till."
Avgå Jan Järlefelt (Uppdaterad: Challe tar över)
Re: Avgå Jan Järlefelt
På riktigt, håller med Magnus Nyström för en gångsskull.
- Lakrisal
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Wikegård som Sportchef?
Ja tack. En DIF profil med mycket kunnande och som skulle kunna gå ner och sätta lite eld i arslet på spelarna och inte bara sitta helt apatisk i sitt jävla kontor.
Ja tack. En DIF profil med mycket kunnande och som skulle kunna gå ner och sätta lite eld i arslet på spelarna och inte bara sitta helt apatisk i sitt jävla kontor.
AVGÅ!
-
För ca 5 år sedan fanns det en skribent som var mycket hatisk till styrelsen, och vi alla hade fördomar mot honom som forumskribent. Hans nickname - Jojje
Men han hade rätt.
Janne ditt usla inkompetenta ursäkt till sportchef du borde fan skämmas för resten utav ditt liv, du kommer alltid bli ihågkommen som ett brutalt misslyckande och för att dra ner sveriges finaste förening till HockeyAllsvenskan. Det är ett misslyckande som kommer gnaga dig in i själen för resten utav ditt liv. Du skall ständigt bli påminnd om det också.
Men han hade rätt.
Janne ditt usla inkompetenta ursäkt till sportchef du borde fan skämmas för resten utav ditt liv, du kommer alltid bli ihågkommen som ett brutalt misslyckande och för att dra ner sveriges finaste förening till HockeyAllsvenskan. Det är ett misslyckande som kommer gnaga dig in i själen för resten utav ditt liv. Du skall ständigt bli påminnd om det också.
Jojje var ju gnagare och troll. Han hade nog gnällt även om det var kompetent ledning.
Hursomhelst tyder mycket på att J inte gjort jobbet tillräckligt bra och bör bytas ut.
Hursomhelst tyder mycket på att J inte gjort jobbet tillräckligt bra och bör bytas ut.
-
Skriver nästan aldrig här.
Måste dock göra ett litet undantag.
Tommy Engström har varit med även under de senaste glansperioderna. Alla som kan lite historik vet det. Lämna honom utanför giljotineringssnacket.
Tommy Engström har varit med även under de senaste glansperioderna. Alla som kan lite historik vet det. Lämna honom utanför giljotineringssnacket.
Ge upp!!?? Vad betyder det?
Avgå Jan Järlefelt
"Håkan Södergren har vunnit guld med oss, utelämna honom inte från en ev. plats i truppen till nästa säs"The Stonebock skrev:Skriver nästan aldrig här.
Bara för att man funnits med och gjort bra ifrån sig tidigare betyder det inte att man per automatik kan prestera idag. Med facit i hand kan vi väl konstatera att säsongen 11/12 är ett bevis på detta eller?
Jan Järlefelt om du har ett uns med självinsikt ta då för fan ditt pick o pack o lämna våran klubb. En normalt funtad människa inser sitt enorma misstag o lämnar.
Sedan Mats Larsson hur i helvete kan man tillåta våran klubb våran sköld bli så jävla nerpissad. Du har inget INGET i denna klubb att göra. Ni har inte stått upp ett skit denna säsong.
Spelartruppen: Hälften verkar inte ha brytt sig ett skit har inte lagt ner blod,svett o tårar. Vi har tappat allt vad DIF står för. Jag hoppas verkligen det städas upp så jävla ordentligt!
Sedan Mats Larsson hur i helvete kan man tillåta våran klubb våran sköld bli så jävla nerpissad. Du har inget INGET i denna klubb att göra. Ni har inte stått upp ett skit denna säsong.
Spelartruppen: Hälften verkar inte ha brytt sig ett skit har inte lagt ner blod,svett o tårar. Vi har tappat allt vad DIF står för. Jag hoppas verkligen det städas upp så jävla ordentligt!
- DIF_Soldier
- DIFference
Självklart ska hela styrelsen BORT! Allt annat är bara äckligt!
De är ytterst ansvariga för detta debackel.
De är ansvariga för att DIF nu måste köpa sig upp med ett nytt allsvenskt lag. För att sedan när de väl går upp igen, behöva skaffa ett nytt slagkraftigt elitserielag för att inte åka ner igen. Vi har en mycket tuff tid framför oss. Tack vare äcklena i vår styrelse!
De är ytterst ansvariga för detta debackel.
De är ansvariga för att DIF nu måste köpa sig upp med ett nytt allsvenskt lag. För att sedan när de väl går upp igen, behöva skaffa ett nytt slagkraftigt elitserielag för att inte åka ner igen. Vi har en mycket tuff tid framför oss. Tack vare äcklena i vår styrelse!
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
Givetvis måste förändringar i ledningen ske nu, är man ansvarig för detta så måste man ställa sin plats till förfogande allt annat är ryggradslöst. Går absolut inte att vänta till augusti.
Kanske få ändra lite på Wikipedia
Ryggradslösa djur eller evertebrater (Evertebrata) är en sammanfattande beteckning på alla de djurgrupper som inte ingår i ryggradsdjuren och inkluderar till exempel blötdjur, leddjur, armfotingar, nässeldjur, Djurgårdens sportchef och styrelse.
Skulle gärna se en ny sportchef med stort Djurgårdshjärta med ett bra kontaktnät och som inger respekt.
Nu säger jag inte att Sudden har ett stort DIF hjärta och det är inte mitt förslag (är nog inte aktuellt heller för den delen) till ny sportchef men det för framtidens blivande Djurgårdsspelare så är det nog ingen nackdel att bli kontaktad av och ha en respekterad ikon i svensk hockey som sportchef, jämfört med ett blötdjur som kört ned klubben i skiten.
-Tjena, det är janne.
- vem?
-Jo, jag Janne som kört ner DIF i AS, har du lust att lira med oss? Förmåner: inga krav, spelar ingen roll om du är skitdålig, du får inte sparken. Är du sugen så kan du väl maila mig, ring helst inte för jag e på Bahamas och då kostar det på min mobilräkning.
Kanske få ändra lite på Wikipedia
Ryggradslösa djur eller evertebrater (Evertebrata) är en sammanfattande beteckning på alla de djurgrupper som inte ingår i ryggradsdjuren och inkluderar till exempel blötdjur, leddjur, armfotingar, nässeldjur, Djurgårdens sportchef och styrelse.
Skulle gärna se en ny sportchef med stort Djurgårdshjärta med ett bra kontaktnät och som inger respekt.
Nu säger jag inte att Sudden har ett stort DIF hjärta och det är inte mitt förslag (är nog inte aktuellt heller för den delen) till ny sportchef men det för framtidens blivande Djurgårdsspelare så är det nog ingen nackdel att bli kontaktad av och ha en respekterad ikon i svensk hockey som sportchef, jämfört med ett blötdjur som kört ned klubben i skiten.
-Tjena, det är janne.
- vem?
-Jo, jag Janne som kört ner DIF i AS, har du lust att lira med oss? Förmåner: inga krav, spelar ingen roll om du är skitdålig, du får inte sparken. Är du sugen så kan du väl maila mig, ring helst inte för jag e på Bahamas och då kostar det på min mobilräkning.
Mailade kansliet med ett respektfull mail där jag förutspådde en klyfta mellan föreningen och oss fans om inte Janne och Mats tog sitt ansvar och avgick. Jag beskrev vilken beslutsamhet vi har och hur villiga vi är att satsa extra mycket pengar på DIF nästa år, men att detta endast skulle ske om de två herrarna avgick. Sen undrar man ju hur mailet kommer att tas om hand, men nu har man gjort något i alla fall. Ska givetvis till Hovet på tisdag och kräva att man tar sitt ansvar.
Min prediktion: Janne tar över efter Ednertz som sportchef, Mats sitter kvar, DIF tappar publik och råkar ut för Ajk-syndromet. Vi syns om 3-5 år, ES!
Jag har förresten inte läst DIFs stadgar, men i princip i alla föreningars stadgar finns möjligheten att om tillräckligt många medlemmar stödjer det kan man få till stånd ett extrainkallat årsmöte (som svar på vad man kan göra för att påverka NU).
Min prediktion: Janne tar över efter Ednertz som sportchef, Mats sitter kvar, DIF tappar publik och råkar ut för Ajk-syndromet. Vi syns om 3-5 år, ES!
Jag har förresten inte läst DIFs stadgar, men i princip i alla föreningars stadgar finns möjligheten att om tillräckligt många medlemmar stödjer det kan man få till stånd ett extrainkallat årsmöte (som svar på vad man kan göra för att påverka NU).
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Wikegård är en av mina absoluta favoriter. Men herregud för att ha honom i en sprotchefsroll... Han är tränare och inget annat.
Expert.
Känns som att det kan gå precis hur som helst med Wikegård som sportchef. Antingen himmel eller helvete. Jag ser gärna att man tar in ett tyngre namn som väldigt många unga spelare har respekt för. Det är skillnad på att bli uppringd av Peter Forsberg eller Jan Järlefeldt.SirDIFalot skrev:Wikegård är en av mina absoluta favoriter. Men herregud för att ha honom i en sprotchefsroll... Han är tränare och inget annat.