Stå upp för Djurgården- Resan hem börjar nu.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Aggie_66
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Stå upp för Djurgården- vägen hem börjar nu.

Inlägg av Aggie_66 »

UNDERBART HÄRLIGT ALLTID OAVSETT

Det är det här som är Djurgårdssupportrar för mig.

Kan inte annat än att hålla med om att vikten av att finnas till för klubben nu är ännu större än tidigare.

Vi är ett gäng på Aktiv Sitt plats A15 som tidigt bestämde att vi självklart följer laget i med- som motgång. I min familj köper vi 3 säsongskort till nästa säsong så fort de släpps.

Har familj i Skåne, som också är Djurgårdare, så det ska bli kul att kunna göra två flugor på smällen och åka till Malmö och träffa dem och samtidigt få gå på hockey tillsammans :-)

Håller med moderatorn. "Återtåg" är Leksands grej och jag vill verkligen inte kopiera något från dem. Antar att Järnkaminerna pysslar med sånt här men de kan säkert bli glada över tips.

Det är nu vi visar vårt Djurgårdshjärta för laget, klubben och hela Sverige. Medgångssupporteri kan andra syssla med. Vi är inte AIK, vi är Djurgården!
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Det är en underbar känsla att vakna upp på morgonen och kunna känna att man är DIF!

Härliga Djurgårn, alltid oavsett!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Öppna försäljningen för säsongsbiljetter genast! Dags att visa sitt stöd!
Jag tror att många spelare som tvekar om Djurgården nästa säsong skulle bli hjälpta att fatta sitt beslut om vi supportrar genast visar vår inställning!
Edit: Vi kan visa Djurgården vår kärlek redan på Hovet på tisdag. Inte bara Avgå-ramsor utan massor med Älska-ramsor. Alltid Oavsett!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Omnimodo

Inlägg av Omnimodo »

Har inte haft säsongsplåt utan köpt lösbiljetter dom senaste åren på grund av att jobb och familj gjort det svårt att ta sig till hovet så ofta som man velat. Har aktivt följt DIF sen -81 då man smed iväg till hovet för att se sina idoler man slogs om att vara när man spelade landhockey på gatan. Nu blir det garanterat säsongskort nästa säsong och medlemskap för barnen.

Fram med den sanna Djurgårdsandan och stoltheten för skölden så är vi tillbaka tidigare än vi anar.

Det är även nu som vi ska visa omvärlden att vi är värdens bästa fans.

Världens bästa fans med en fantastisk stämning ( utan hot och busvisslingar) drar till sig sponsorer och gör att återtåget går än snabbare.
floor

Inlägg av floor »

Sku dejligt og se hvor mange Djurgårder der bakker op om vores lag ,sidder her i København
og "deppar" men det varmer at vi er så mange Djurgårder nu skal vi tilbage og kommer og ta til matcher næste sæsong rundt om i sverige .
Altid Oavset Djurgården.
Mickey Johansson er konge.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Personligen hoppas jag inte en jävel köper säsongskort innan styrelsen förkunnat sin avgång.

Vi behöver bygga nytt, att fortsätta på samma inslagna vis med Mats Larsson i spetsen kommer bara leda till framtida misär. Jag blir ledsen ända in i själen av att alla Djurgårdare tydligen inte inser det.

Men...jag vet hur det kommer bli själv. Inte ett skit kommer hända, man kommer tvingas ställa in sig på samma fortsatta ledarkonstellation och framåt den sena vårkanten kryper jag själv till korset och förlänger säsplåten trots ovanstående uppmaning (och skäms samtidigt över mig själv)...för att man älskar föreningen för mycket och inser att man inte kan leva utan att gå på hockey. :|
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Klart jag kommer att förlänga mitt säsongskort oavsett. Men jag hoppas verkligen vi får en ny styrelse på det, annars kommer jag inte ha någon längtan till nästa säsong.
Avskaffa tre mot tre.
Magnutz

Re: Re: Stå upp för Djurgården- vägen hem börjar nu.

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:Personligen hoppas jag inte en jävel köper säsongskort innan styrelsen förkunnat sin avgång.

Vi behöver bygga nytt, att fortsätta på samma inslagna vis med Mats Larsson i spetsen kommer bara leda till framtida misär. Jag blir ledsen ända in i själen av att alla Djurgårdare tydligen inte inser det.

Men...jag vet hur det kommer bli själv. Inte ett skit kommer hända, man kommer tvingas ställa in sig på samma fortsatta ledarkonstellation och framåt den sena vårkanten kryper jag själv till korset och förlänger säsplåten trots ovanstående uppmaning (och skäms samtidigt över mig själv)...för att man älskar föreningen för mycket och inser att man inte kan leva utan att gå på hockey. :|
Moment 22. Ingen publik, ingen spons. Så är det. Styrelsen får tas an på annat vis.

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
haak

Stå upp för Djurgården- vägen hem börjar nu.

Inlägg av haak »

Bengtsson skrev i SVD idag att det inte kommer vara höga odds på att elitserien utökas till 16 lag nu när vi åkt ut!
MGC

Inlägg av MGC »

-daniel- skrev:Personligen hoppas jag inte en jävel köper säsongskort innan styrelsen förkunnat sin avgång.

Känner igen mig själv och därför förlänger jag direkt och skäms lite samtidigt. Tror att det måste finnas pengar tidigt för att vi ska kunna välja spelare och inte bara få bottenskrapet.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

haak skrev:Bengtsson skrev i SVD idag att det inte kommer vara höga odds på att elitserien utökas till 16 lag nu när vi åkt ut!
Tja, jag har alltid tyckt att ES skall utökas med X-antal lag. Skillnaden är inte så stor mellan, om än alls, mellan topplagen i HA och lagen i ES. Men, jag vill inte att det sker nu. DIF skall ta sig tillbaka för egen maskin först.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Aldrig i livet att jag förlänger mitt säsongskort sålänge denna fruktansvärda sörja till styrelse sitter kvar. Det värsta som kan hända oss nu är att det fortsätter i samma "det ordnar sig-anda" som tidigare. Sitter styrelsen kvar blir det snarare spel i Div1 säsongen 13/14 än i Elitserien.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Sjöwall skrev:Aldrig i livet att jag förlänger mitt säsongskort sålänge denna fruktansvärda sörja till styrelse sitter kvar. Det värsta som kan hända oss nu är att det fortsätter i samma "det ordnar sig-anda" som tidigare. Sitter styrelsen kvar blir det snarare spel i Div1 säsongen 13/14 än i Elitserien.
Helt med, när jag börjar se ändringar i ledningen så kommer jag skaffa säsongskort men inte innan dess!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Problemet med "Våga vägra medlemsskap/säsongskort" är ju att den taktiken inte drabbar styrelsen i första hand utan istället drabbar den Föreningen/Klubben/Laget. Styrelsen måste tas om hand på annat sätt. Får Föreningen inte in pengar är den rökt. Så enkelt är det. nu vore det ju jävligt bra om alla poster i föreningens alla hörn sågs över och alla ej helt nödvändiga roller slopades. Har vi inga pengar kan vi inte ha en massa "löst folk" anställda. Hitta eldsjälar, och använd deras lågor. Vi är många som skulle offra en kroppsdel för att hjälpa till. Vi gördet dock inte om dörrarna in är stängda eller omen stor,fet ordningsplit står framför och stirrar på os.

Jag ska köpa säsongskort.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Buford skrev:
haak skrev:Bengtsson skrev i SVD idag att det inte kommer vara höga odds på att elitserien utökas till 16 lag nu när vi åkt ut!
Tja, jag har alltid tyckt att ES skall utökas med X-antal lag. Skillnaden är inte så stor mellan, om än alls, mellan topplagen i HA och lagen i ES. Men, jag vill inte att det sker nu. DIF skall ta sig tillbaka för egen maskin först.
Medhåll, vi skall tillbaka av egen maskin, vi kan göra det definitivt. (Så länge vi gör oss av med Järlan illa kvickt!)

Dock tror jag det här med att ES utökas till 16 lag för att Djurgården åkt ur bara är skitsnack. De som skriver så tycker jag mest bara vill skita ner Djurgårdens namn genom att föreslå att vi inte skulle kunna komma tillbaka utan hjälp. Visst att denna säsong gick jävligt pissigt, men vi har mycket att ta av, och får vi bara in en människa som lever på jorden som Sportchef så kan vi faktiskt börja jobba på att komma tillbaka igen snarast.

Sen vill jag även tillägga något som jag sagt innan, Djurgården gjorde just Allsvenskan mycket mer intressant än den varit innan. Om vi som Djurgårdare fortsätter att backa klubben som föreslagits i tråden här innan, kommer klubben i sig dra upp värdet på Allsvenskan, och därigenom kanske dra in mer pengar genom sponsoravtal och liknande.

Med andra ord, Det är HockeyAllsvenska som är "the shit" nästa säsong - Elitserien kommer jag inte ens ägna en blick åt.

Djurgården tills jag dör!
Alltid Oavsett.
Skriv svar