Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Bjurre
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Bjurre »

Kentta skrev:
Bjurre skrev:
Kentta skrev:Vilka sitter i sportkommittén? Den där Ola Josefsson kan ju dra också som det verkar. Alla kan dra.
Kalle Lilja. Enda jag kom på nu.
Och då antagligen också Janne och Mats. Engström också? Vilka fler? Det är ju dessa herrar som har värvat ihop den här sörjan vi har (säkerligen med lite input ifrån Hardy också..)
Antar någon av dessa är med i dramat.

Jan Viktorsson
Christian Due-Boje
Håkan Södergren
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
antti-pekka
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av antti-pekka »

Bjurre skrev:
pulverapa skrev:13 av 15 personer i kanslipersonalen kommer att sägas upp.
Vad har dom för uppgifter?
Säljare, butikspersonal, evenemangsansvariga, biljettansvarig, sportchef, hemsida/press, reception, klubbdirektör, VD (finns ingen i dag eftersom JE slutar etc.

I ett inlägg före mitt nämner du Viktorsson och Due-Boje. De har inget med sporten att göra utan de är säljare.
Brutus

Inlägg av Brutus »

Det stora problemet är ju Janne J och hans chef Ola Josefsson. De är ansvariga inför klubben för det sportsliga.
Ett väldigt stort misstag man gjorde var när man sade upp Johan Garpenlöv från hans scouting-kontrakt. Att ha en fd spelare från DIF, ES, NHL och landslaget anställd av förbundet för att hålla koll på spelare aktuella för landslaget och sedan betala ett litet arvode till honom så han kunde göra även ett jobb för DIF samtidigt som han scoutade till Tre Kronor. Hur tänker man då man väljer att avsluta det samarbetet? Jo man anser sig själv kunna sköta det jobbet... Har väl blivit ganska tydligt att så inte är fallet. JJ har inte kunnat leva upp till det! Sedan vet man ju inte om JJ var med och fattade det beslutet, men det vore ju inte orimligt att som sportchef vara med och påverka i sådana frågor, så det finner jag mycket troligt.
Vad det gäller styrelsen i övrigt så har de ju utsett en sportsligt ansvarig (OJ) och han i sin tur en sportchef (JJ). Styrelsen kan ju inte blanda sig i varje enskilt beslut i fråga om spelare och tränare osv. De är ju inte kapabla att göra detta, så de har tillsatt ovan nämnda personer.

Ett annat problem som jag tycker blivit tydligt under året är att DIF inte verkar ha hängt med i utvecklingen. Jag tror inte att man tränar tillräckligt mycket/hårt. Kolla på Marcus Nilson året han kom hem från KHL. Han hade en sån jävla fart och styrka att det va löjligt. Den har succesivt avtagit med tiden. Detta enbart beroende på att han inte tränar lika hårt längre. Jag tror DIF ligger efter på utvecklingen av mängd. Man har förlitat sig alldeles för mycket på gamla värden som man haft historiskt på spelare under försäsong, början av säsong samt under uppehåll osv. I alla andra idrotter så ökas träningsdosen från år till år. Allra tydligast är ju det i enmansidrotter typ skidåkning, löpning, friidrott osv. Till detta så ska man vara medveten om att ett lag med för mycket juniorer inte heller kan lägga på en för stor belastning på spelarna träningsmässigt, för då skulle de gå sönder. De har inte möjlighet att träna lika hårt som en spelare som har 5-6 säsonger bakom sig. Men det är ju sportchefens uppgift att ha koll på och anpassa sig efter då man rekryterar spelare/bygger laget. Som jag tidigare skrev så måste man ju ha ett bredare spann av spelare åldersmässigt.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Något ljus i mörkret antar jag. Timrå med sin ruttna ekonomi hade gått under i Allsvenskan.

http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... ll-toppen/

– Vi har haft några stålbad tidigare när vi dragit ner hårt ekonomiskt. Då har man varit beredd på att det här kan hända. I år var det inte så, och det tror jag är en av orsakerna också – vi blev lite för upplyfta inför säsongen av bedömare utifrån, säger Larsson.

– Fördelen är att vi har koll på ekonomin, så det är inte risk för elitlicens och sånt där.

Stannar på Hovet
Kommer det att bli förändringar på sponsorsidan?

– Det kan jag inte svara på. Djurgården är en klubb som kommer att vara tillbaka i elitserien och ska tillbaka till elitserien, det är inget snack om det. Så det är bara att hoppas att man ställer upp så mycket det går.

Hur skulle du beskriva er ekonomi just nu?

– Vi har lyckats få ekonomin i balans. Vi har fått ordning på ekonomin och har haft en bra besöksstatistik under de sista åren – vi har liksom lyft. Om vi hade åkt ut för fyra-fem år sen, då hade haft akuta ekonomiska problem direkt. Det har vi inte nu, men vi kommer att behöva anpassa oss efter en annan ekonomisk verklighet.

Finns det någon risk att ni måste lämna Hovet?

– Nej.

Vad blir viktigast under den närmsta framtiden, i arbetet för att ta Djurgården tillbaka?

– Det är massa olika saker som är viktiga nu. Vi kommer att jobba på direkt, det är inte någonting vi väntar med. Vi fortsätter med det alternativa scenario vi har haft med i beräkningarna, och så jobbar vi utifrån det och gör det bästa möjliga
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Edin
Säsongskort: Ja

Inlägg av Edin »

Inget aprilskämt idag på hemsidan idag? :lol:
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

En utgift som rimligtvis måste bli lägre nu eller kanske till och med två är hyran fär Hovet samt polisnotan efter varje match.

Kan inte se någon "dyr högriskmatch" annat än möjligen mot Leksand.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kall-El skrev:En utgift som rimligtvis måste bli lägre nu eller kanske till och med två är hyran fär Hovet samt polisnotan efter varje match.

Kan inte se någon "dyr högriskmatch" annat än möjligen mot Leksand.
Påverkas verkligen hyran av Hovet?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Ett dygn efter degradering och ännu inget officiellt uttalande från klubbdirektör och ordförande.
Fyfan vilka usla yrkesmänniskor. Ingen som helst patos. Även fast man gjort alla fel man kan göra lyckas man göra ett till, och bevisa än en gång hur värdelösa man är på sitt yrke.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Satt just och funderade i samma banor. Det är fullständigt vansinnigt hur den här föreningen missköts.... jag blir så ledsen. Hugger i hjärtat.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Tänk att några få kan förstöra för så många...
i
Staten

Re: Avgå Mats Larsson

Inlägg av Staten »

För var dag du är kvar hatar jag dig mer.
Felan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Felan »

Lägger min tidigare post här, tror den passar bättre:

På riktigt, håller med Magnus Nyström för en gångsskull.
"Till att börja med ska man anställa en sportchef med stort djurgårdshjärta.

Ge Niklas Wikegård ett erbjudande han inte kan tacka nej till."
Så förbannat rätt.
Staten

Inlägg av Staten »

Niklas Wikegård eller Johan Garpenlöw ser jag som bra kandidater. Egentligen vem fan som helst, för det kan inte bli sämre i alla fall. All scouting till denna säsongen har varit så in åt helvetes fel, vilket är okej om man agerar för att rätta till sina misstag. Men gör man inte det då förtjänar man att ruttna.
puttedif2

Inlägg av puttedif2 »

För att få igång en hausse inför nästa säsong måste DIF Hockey göra en utrensing och närma sig JK.

Detta är nödvändiga förändringar som måste ske omgående (innan Aprils utgång):
Styrelsen: Mats Larsson, Göran Sällqvist, Kaarel Lehiste (De två sistnämnda ställde sig i klacken under det bojkottade derbyt, Sällqvist är dessutom göteborgare och fd polis, fick senast sparken 2011 från sitt dåvarande jobb pga bristande resultat). Den person i styrelsen som ringde upp Garpenlöv och gav honom sparken via telefon måste även han lämna omgående.

Sportsliga: Janne Järlefedlt

Som sportchef krävs en person med Djurgårdshjärta och rätt kontakter, föreslagsvis Garpenlöv. Jag tror att om de inkompetenta personerna som drev bort honom försvinner så kan han tänka sig att komma tillbaka.
puttedif2

Inlägg av puttedif2 »

Bjurre skrev:Jan Viktorsson
Christian Due-Boje
De är säljare och förmodligen mer förbannade än vad vi är. De har inget med det sportsliga att göra.
Skriv svar