KS: Leksands IF - Djurgårdens IF, 31/3 - 2012.
- Sudden
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: KS: Leksands IF - Djurgårdens IF, 31/3 - 2012.
Nu är dagen snart slut. Tack.
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
- minalman
KS: Leksands IF - Djurgårdens IF, 31/3 - 2012.
Djurgården spelar i allsvenskan nästa säsong. Det är första april idag!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Vi skall tillbaka! Vi skall tillbaka!! Är det någon som har lista på kontraktsläget i DIF här på forumet.
Utgår från att i princip alla med utgående kontrakt inte förlängs samt att man gör upp med vissa andra spelare som har kontrakt att de söker nya vägar. Vi måste börja om. Jag föreslår att vi bygger ut pojk och juniorverksamheten. Bättre att det tar tid och att vi kommer upp solida som bara den än att vara tillbaka svajiga om ett år.
Lite Skellefteåmodellen. Satsa på egna talanger. Utveckla dem till storspelare. Det tar tid men resurser borde finnas. Hela organisationen måste göras om.
Utgår från att i princip alla med utgående kontrakt inte förlängs samt att man gör upp med vissa andra spelare som har kontrakt att de söker nya vägar. Vi måste börja om. Jag föreslår att vi bygger ut pojk och juniorverksamheten. Bättre att det tar tid och att vi kommer upp solida som bara den än att vara tillbaka svajiga om ett år.
Lite Skellefteåmodellen. Satsa på egna talanger. Utveckla dem till storspelare. Det tar tid men resurser borde finnas. Hela organisationen måste göras om.
Senast redigerad av kalle99 den 2012-03-31 23:52:09, redigerad totalt 1 gånger.
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson
Det ska göra ont att möta Djurgården :
http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
- Christer Abrahamsson
När man åker ur så får man iaf en riktigt skön låt på köpet!
DIF kan aldrig dra åt helvete. Säger man så har man inget DIF hjärta. Man borde inte känna så om man är Djurgårdare. Kanske är det en AIK:are som gjort låten iofs. Men som Djurgårdare skall det vara omöjligt att tycka så. Vi kan rikta vreden mot ledningen. Det är befogat då man kört ut vårat lag från finrummet. Laget och spelarna har gjort allt vad de kunnat men det lag som ledningen scoutat och värvat har inte varit bättre. Där i ligger misslyckandet samt att jag är säker på att DIF är dåligt tränade. Ledningen skall sparkas omedelbart. Det är fansens krav och nästa match hemma bör vi låta ledningen få veta detta.a-h skrev:När man åker ur så får man iaf en riktigt skön låt på köpet!
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson
- Christer Abrahamsson
Det är inte en Djurgårdare som gjort den låten.kalle99 skrev:DIF kan aldrig dra åt helvete. Säger man så har man inget DIF hjärta. Man borde inte känna så om man är Djurgårdare. Kanske är det en AIK:are som gjort låten iofs. Men som Djurgårdare skall det vara omöjligt att tycka så. Vi kan rikta vreden mot ledningen. Det är befogat då man kört ut vårat lag från finrummet. Laget och spelarna har gjort allt vad de kunnat men det lag som ledningen scoutat och värvat har inte varit bättre. Där i ligger misslyckandet samt att jag är säker på att DIF är dåligt tränade. Ledningen skall sparkas omedelbart. Det är fansens krav och nästa match hemma bör vi låta ledningen få veta detta.a-h skrev:När man åker ur så får man iaf en riktigt skön låt på köpet!
I beskrivningen står det:
"En hyllning till att kära jyrgården åkte ur Elitserien! Fy fan vad härligt!"
Känns spontant som att det är en skoterraggare som har gjort den, låter lite norrländskt.
Nej läs taggarna så står det Leksand.Kentta skrev:Känns spontant som att det är en skoterraggare som har gjort den, låter lite norrländskt.
Edit alla gå in och flagga skiten så den försvinner.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
det här kommer låta bögigt men det skiter jag iiiiiiiiii. kommer hem från borås torsk i fotboll och får reda på att dif spelar ha nästa säsong och börjar gråta.
då kommer två tjejpolare och kramar mig och säger vi lider med dig och de håller på fiskelunda
det här är skandal..... sparka hela skiten åt helvete NUUUUUU
obs kan va stavfel för jag är apa packad
då kommer två tjejpolare och kramar mig och säger vi lider med dig och de håller på fiskelunda
- SkönaDjurgårn
Re: Re: KS: Leksands IF - Djurgårdens IF, 31/3 - 2012.
Låter bra ända till man inser att de duktiga spelarna drar när de är typ 19 år... Lex Jacob, Mika, Landeskog mfl.kalle99 skrev:Vi skall tillbaka! Vi skall tillbaka!! Är det någon som har lista på kontraktsläget i DIF här på forumet.
-
Ber om ursäkt om någon känt sig trampad på tårna när jag nämnde i " medgångens rus " jag tycker inte att ni är medgångssupporters, det var inte riktigt så jag menade men mycket kan skrivas och tolkas fel i besvikelsens stund !
Alltid oavsett gäller dock för undertecknad.
DIF Småland
Alltid oavsett gäller dock för undertecknad.
DIF Småland
-
Här kan du se spelare och deras respektive kontrakt:kalle99 skrev:Vi skall tillbaka! Vi skall tillbaka!! Är det någon som har lista på kontraktsläget i DIF här på forumet.
http://eliteprospects.com/team.php?team ... act&year0=
Som vi kan se har följande spelare utgående kontrakt:
Tyler Plante, Tim Sandberg, Gustaf Wesslau, Fredrik Claesson, Andreas Holmqvist, Kim Lennhammer, David Printz, Patrick Cehlin, Christian Eklund, Tim Eriksson, Mario Kempe, John Norman, Kristofer Ottosson, Mathias Tjärnqvist.
Detta lämnar oss i dagsläget med en trupp (förutsatt att ingenting förnyas eller förändras) på följande spelare:
DT, Philip Holm, Kyle Klubertanz (som förvisso har petats så framtiden är oviss), Almtorp, Daniel Brodin, Mattias Carlsson, Jimmie Ölvestad, Erik Gustafsson, Marcus Nilsson, Pontus Åberg, Zibanejad (som man kan räkna bort då han med största sannolikhet lirar med Ottawa nästa säsong) och Ludwig Blomstrand.
Personligen ser jag gärna förlängda kontrakt med Ottosson och Fimpen. Möjligen också Kempe om ekonomin tillåter. Tycker vi ska bygga nytt och långsiktigt istället!
För alltid oavsett,
För evigt Djurgården
25/4-2025
Goa och bra tjejpolare du har, trots att de håller på fiskelunda! Många gråter och ännu fler lider.Sanity skrev:det här kommer låta bögigt men det skiter jag iiiiiiiiii. kommer hem från borås torsk i fotboll och får reda på att dif spelar ha nästa säsong och börjar gråta.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
- Daniel942
Fick du ligga?Sanity skrev:det här kommer låta bögigt men det skiter jag iiiiiiiiii. kommer hem från borås torsk i fotboll och får reda på att dif spelar ha nästa säsong och börjar gråta.
DIF!
- DIF_Soldier
En Djurgårdare får alltid ligga.Daniel942 skrev:Fick du ligga?Sanity skrev:det här kommer låta bögigt men det skiter jag iiiiiiiiii. kommer hem från borås torsk i fotboll och får reda på att dif spelar ha nästa säsong och börjar gråta.
Säg den glädje som varar