Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Morwin »

Jepe skrev:Fimpen nyss på twitter!

"@Fimpen20: Skäms för vad man gjort med klubben, Men Jag spelar hellre i div4 iklädd DIFtröjan än att spela med något annat lag i elitserien."

Ja vad säger man MR djurgården
Han skulle ju även bryta armarna för att få hålla DIF kvar i ES oxå
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Gillar Fimpen. Men han ska nog vara glad att vi åkte ur, det var nog hans enda chans att få förlängt. Svårt att heller se att någon annan ES-klubb vill ha honom.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

De jag tror blir kvar:

Fimpen, Otto (sista året, inte fan kan Otto sluta så här?), Jimmie, Mackan, Holm, Gustafsson.

Resten kommer försvinna om man enbart räknar de etablerade spelarna.

Tycker dock Kempe hade varit solklar som att ha kvar, men tror han hamnar i Modo. Printz går till något annat ES-lag, typ HV. Wesslau till HV / LHC. Honken till Tyskland (tack!), DT till LHC.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Var det inte någon som sa att Otto skulle köra en säsong till om vi åkte ur? Alltså att han själv hade sagt det. Har för mig det.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Snälla.... lär er quota ordentligt. Det blir mycket trevligare att läsa era inlägg då.

Någon nämnde Josh Soares som ett möjligt nyförvärv. Hur stor är chansen att ro i land honom?
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Morwin skrev:
Jepe skrev:Fimpen nyss på twitter!

"@Fimpen20: Skäms för vad man gjort med klubben, Men Jag spelar hellre i div4 iklädd DIFtröjan än att spela med något annat lag i elitserien."

Ja vad säger man MR djurgården
Han skulle ju även bryta armarna för att få hålla DIF kvar i ES oxå
Det vore en lagom nivå för Fimpen, Div 4.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

-daniel- skrev:De jag tror blir kvar:

Fimpen, Otto (sista året, inte fan kan Otto sluta så här?), Jimmie, Mackan, Holm, Gustafsson.

Tycker dock Kempe hade varit solklar som att ha kvar, men tror han hamnar i Modo. Printz går till något annat ES-lag, typ HV. Wesslau till HV / LHC. Honken till Tyskland (tack!), DT till LHC.
Jo dock så tycker jag att man borde göra en kedja med Kempe, Blomstrand och en playmaker
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
coolacrille

Inlägg av coolacrille »

Morwin skrev:
-daniel- skrev:De jag tror blir kvar:

Jo dock så tycker jag att man borde göra en kedja med Kempe, Blomstrand och en playmaker
Om nu Mario väljer att/får vara kvar så låter det här rätt intressant. En gubbe som har lite erfarenhet och kan styra upp killarna. Skulle kunna vara en riktigt bra andra/tredje-lina.
Användarvisningsbild
android

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av android »

Folk vi är ett allsvenskt lag nu. Vi kan inte plocka folk med kontrakt från allsvenskan.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
pege

Inlägg av pege »

som jag ser det har det svagaste punkten varit backspelet hela säsongen.

när vi gick till final för två år sedan var det många spännande juniorer som tog plats. den trenden med att ta in allt yngre spelare ser vi ju i flera elitserielag. viljan att ta in spännande juniorer har slagit över. vi har tagit in spelare som inte håller måttet, det är inte dessa spelares fel alls, snarare ledningen.

att vi gör lite mål beror till stor del på backarnas oförmåga i uppspelsfasen, vi får inga lätta mål.

backar som gustafsson, printz, claesson osv. håller helt enkelt inte elitserieklass.

sedan kan man ju undra om tanken är att d tjärnqvist ska spela 26-28 min per match?, klart att kvaliteten blir lidande...

holmquist har ju ett bra skott och tillför en hel del offensivt, men släpper ju till minst lika mycket bakåt genom att drälla med pucken på blå....helt otroligt att en sådan erfaren spelare inte kan förbättra den biten....
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Tror ni att någon i vår nuvarande trupp kommer sticka över till ärkerivalen Solna? Skulle inte bli förvånad om nån skulle göra det förbjudna...
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Nummer19 skrev:Tror ni att någon i vår nuvarande trupp kommer sticka över till ärkerivalen Solna? Skulle inte bli förvånad om nån skulle göra det förbjudna...
Norman tror jag hamnar i Gnaget.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
pulverapa

Re: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av pulverapa »

Bjurre skrev:
Nummer19 skrev:Tror ni att någon i vår nuvarande trupp kommer sticka över till ärkerivalen Solna? Skulle inte bli förvånad om nån skulle göra det förbjudna...
Där han naturligtvis blommar ut.
Användarvisningsbild
Bjurre

Re: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av Bjurre »

pulverapa skrev:
Bjurre skrev:
Där han naturligtvis blommar ut.
Gör en Rosén. Kanske inte vinner poängligan men.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Låst