KS: Leksands IF - Djurgårdens IF, 31/3 - 2012.
Re: KS: Leksands IF - Djurgårdens IF, 31/3 - 2012.
Hmm näe, tror inte det här är sant
- Lee Harvey Oswald
adrmag96 skrev:Så allt är avgjort med 2 matcher kvar, Dif är så jävla usla så man inte ens kan ge det en chans till sista omgången. Då platsar man fan inte i elitserien.
Aja vi kommer iaf vinna fler matcher i HA än i Elitserien om vi ska se nåt positivt i det
Skulle inte satsa allt för mycket pengar på ett sånt spel...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Jim Morrison
Och Kristofer Ottosson, var i helvete var du den här kvalserien? DIG är jag riktigt jävla besviken på.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
KS: Leksands IF - Djurgårdens IF, 31/3 - 2012.
Sitter på ett kinahak i Borlänge på väg från Leksand. Vi var inte tillåtna från polisen att ta en öl i leksand (polisens order) och den enda tanken man får upp är "jaha, då var det klart"
Kan dra en kort summering senare..
Kan dra en kort summering senare..
- Nummer19
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Är inte besviken på någon specifik spelare. Är besviken på samtliga! Det är hela laget som bär ansvaret för att den här säsongen har gått käpprättåthelvete. Jävla loser-gäng alltså.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Intervju på hemsidan med Ottosson: http://www.difhockey.se/diftv.php?news=9383
Varför inervjuar de Ottosson, varför inte vår värdelösa kapten? Är han upptagen med att omförhandla sitt kontrakt? Många spelare kommer lämna laget nu. Samtliga som lämnar laget önskar jag all upptänklig jävla olycka i framtiden (på ett sportsligt plan) i form av skador och övriga misslyckanden. Brinn i hockeyhelvetet era jävla hockeyhoror!
Varför inervjuar de Ottosson, varför inte vår värdelösa kapten? Är han upptagen med att omförhandla sitt kontrakt? Många spelare kommer lämna laget nu. Samtliga som lämnar laget önskar jag all upptänklig jävla olycka i framtiden (på ett sportsligt plan) i form av skador och övriga misslyckanden. Brinn i hockeyhelvetet era jävla hockeyhoror!
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Mackans kedja underpresterade idag. Den satte tonen. Så enkelt ser jag på det. Sen ska vi ju vinna över HA-lag men, vårt lag är inte bra nog för det.
Se åldersstruktur, talang på individnivå, med mera.
Se åldersstruktur, talang på individnivå, med mera.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Lidingö DIF
Jaha. Då var det över. Min första DIF match var 1979. Nu kommer jag få uppleva något nytt och med nytt menar jag nytt på flera positioner.
Jag har avskytt Järlans ledarskap sedan början, vilket jag gärna skrivit om på detta forum, och speciellt de sista 2 säsongerna. Challe verkar hålla med mig enligt intervju på Viaplay. Nu ska den mannen tvingas avgå frivilligt ikväll (inte sparkas så någon fet fallskärm löser ut).
Han ska däremot ABSOLUT INTE hotas eller värre, nu eller i framtiden. (vi är DIF. Vi håller inte på med sådant. Vi är inga jävla huliganer). Utan istället ska han avskrivas och förpassas för all evighet ifrån Djurgårdens IFs historia. Såsom i gamla tider ska han förskjutas från familjen och ges en möjlighet att återvända till sitt Bajen där han hör hemma.
Jag önskar dig all professionell olycka i framtiden Järlan. Inget utöver det, men all professionell olycka. Hej då.
Jag har avskytt Järlans ledarskap sedan början, vilket jag gärna skrivit om på detta forum, och speciellt de sista 2 säsongerna. Challe verkar hålla med mig enligt intervju på Viaplay. Nu ska den mannen tvingas avgå frivilligt ikväll (inte sparkas så någon fet fallskärm löser ut).
Han ska däremot ABSOLUT INTE hotas eller värre, nu eller i framtiden. (vi är DIF. Vi håller inte på med sådant. Vi är inga jävla huliganer). Utan istället ska han avskrivas och förpassas för all evighet ifrån Djurgårdens IFs historia. Såsom i gamla tider ska han förskjutas från familjen och ges en möjlighet att återvända till sitt Bajen där han hör hemma.
Jag önskar dig all professionell olycka i framtiden Järlan. Inget utöver det, men all professionell olycka. Hej då.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Det jag är mest oroad över är vilka som kommer försvinna. Veteraner kan ryka och nej, de har inte gjort ett värdelöst jobb. Ölvestad, Nilson, Ottosson, Fimpen mm har hållt oss kvar så länge det bara har gått. Att klaga på våra veteraner är enbart fel, att plocka ut individer är helt fel. Detta är ett misstag av Djurgårdens IF hockey, inte individers misstag.
- Jim Morrison
hahahahahahahhahahah va?Mash skrev:Det jag är mest oroad över är vilka som kommer försvinna. Veteraner kan ryka och nej, de har inte gjort ett värdelöst jobb. Ölvestad, Nilson, Ottosson, Fimpen mm har hållt oss kvar så länge det bara har gått. Att klaga på våra veteraner är enbart fel, att plocka ut individer är helt fel. Detta är ett misstag av Djurgårdens IF hockey, inte individers misstag.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Det enskilt största felsteget DIF har gjort är att Föreningen satsade allt på ett kort: De unga. Ett Elitlag som består av nästan 40% 18-21åringar håller inte. Det går inte att klaga på Zibanejad, Claesson m fl. De har spelat som fan. Det hela verkar mer och mer vara ett topp-problem. Laget har inte givits förutsättningar för att kunna spela hockey i Elitserien. Värvningar etc. Nej. Jag måste ha whiskey.Mash skrev:Det jag är mest oroad över är vilka som kommer försvinna. Veteraner kan ryka och nej, de har inte gjort ett värdelöst jobb. Ölvestad, Nilson, Ottosson, Fimpen mm har hållt oss kvar så länge det bara har gått. Att klaga på våra veteraner är enbart fel, att plocka ut individer är helt fel. Detta är ett misstag av Djurgårdens IF hockey, inte individers misstag.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
- Nummer19
Är med oroad över vilka spelare som INTE kommer att lämna. Som jag känner nu vill jag inte se någon i dagens trupp dra på sig en DIF tröja igen...
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
DIFHOCKEY.se imorgon;
Järlefelt: "Nuvarande lag ska ta oss tillbaks"
Järlefelt: "Nuvarande lag ska ta oss tillbaks"
-
" ALLTID OAVSETT " är den stolta devisen för många. Se till att den efterlevs nu när den behövs som bäst i hockeyn. Är stolt DIF sedan ca 40 år tillbaka trots att jag inte bor i huvudstad. Vi är jättemånga på " vischan " som är Djurgårdare och lider nu.
Hot om att den och de ska läxas upp och den eller de ska avgå är patetiskt.
Alla har nog gjort så gått de kunnat men laget är inte bättre just nu.
När alla har sansat sig så tror jag nog att DIF hockey kommer igen.
Är säker på att vi får ihop ett slagkraftigt och vältränat lag nästa år, så stort varumärke har DIF.
Följ nu slagordet " ALLTID OAVSETT " Det behövs nu som mest, inte bara i medgångens rus.
DIF SMÅLAND
Hot om att den och de ska läxas upp och den eller de ska avgå är patetiskt.
Alla har nog gjort så gått de kunnat men laget är inte bättre just nu.
När alla har sansat sig så tror jag nog att DIF hockey kommer igen.
Är säker på att vi får ihop ett slagkraftigt och vältränat lag nästa år, så stort varumärke har DIF.
Följ nu slagordet " ALLTID OAVSETT " Det behövs nu som mest, inte bara i medgångens rus.
DIF SMÅLAND