Jojje skrev:Är du från vettet människa?!
Vad skulle denna klubb heta? Ingen aikare eller bajare skulle hålla på DIF och ingen vettig Djurgårdare vill lägga ner DIF.
Så nej tack. Du och anrell är de enda som gillar denna tanke.
Kanske SHF, som jag redan har skrivit. Stockholms Hockey Förening.
Men vad är bäst, 4 lag i allsvenskan som inget av dom håller motet för ES någonsin igen, eller 1 lag som år efter år har chans på SM-guld. Och som supporter håller man inte på något annat lag än SHF i sånna fall, vet inte hur du har uppfattat det som.
Jag och Anrell kanske gör som du säger hela tiden när du skriver kritik.
Vi ser på saken realsistiskt... Den här idén skulle kunna funka. Istället för att 2-3 ishallar behöver byggas, så kan Stockholm kommun och den här nya klubben tillsammans satsa på att bygga 1. Vad finns det för negativt med det här, kommer bara på en sak själv, och det är väl att DIF och dom andra klubbarna slutar existera. Annars finns det bara positiva saker man kan säga. Man skulle kunna ordna satsa mer på ungdomarna i Stockholm, eftersom att det bara finns 1 klubb att spela i och man kunde kanske ha 3-4 lag i samma åldersgrupp. Nord, Syd, Väst och Öst t. ex. Dom här kunde mötas i intern matcher.
1 Stockholmsklubb jag har glömt är naturligtvis SSK, som också skulle kunna vara en klubb man kan försöka få med.
Ju fler desto bättre.