Inte om Janne och Mats är kvar. Då kommer jag inte ens skänka en tanke till den här föreningen.Edin skrev:Vad är snittrekordet för publik i Allsvenskan?
Det ska vi slå.
Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
- Jim Morrison
Re: Allsvenskan 2012/2013
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Kommer man att lägga om reklamen under isen för varje match i Hockeyallsvenskan? Solna lär väl ha Elitseriens reklam och DIF?...
Som det känns nu kan alla spelare dra åt helvete. Vill aldrig se dom igen. Suck.
Allsvenskan 2012/2013
Dags att hora för sponsorer! Vart enda jäkla företag som går in som sponsor i DIFHockey efter denna säsong ska jag skriva upp på lista och använda i första hand!
(förutsatt att styrelsen AVGÅR)
(förutsatt att styrelsen AVGÅR)
2014-04-07, vad hände?
- Daniel08
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Har faktiskt aldrig tidigare skrivit på detta forum men känner att jag måste få ur mig det som jag nu känner. Djurgården Hockey i Allsvenskan efter 35 år i Elitserien fan va det smakar illa i munnen. Jag köpte kvalkortet med förhoppningar om att man nu skulle ge järnet det gällde ju Elitseriekontraktet för bövelen. Den enda match jag kommer kunna vara någelunda nöjd med är mot Leksand hemma. Hur kunde det gå så käpp rätt åt helvete? Vi som hade någonting på gång efter finalen 09/10... Just nu känner jag mig så jävla tom och sorgsen. Vi tågar ju inte ens ur Elitserien med flaggan i topp spelarna gav inte 100 % när det gällde som mest och det är nog det som gör mig än mer sorgsen. Hoppas trots detta att vi nu kan rensa och bygga nytt. Bara det inte blir som andra också skrivit något jävla återtåg där man satsar allt på ett kort. Nej hellre harvar jag i Allsvenskan med juniorer som får utvecklas tillsammans med spelare av samma karaktär som Fimpen och Ölvestad resten kan dra åt helvete. Nu ska jag dricka mig full och se fram emot en bra säsong på gräs.
Ständig medlem säsongen DIF åkte ner i allsvenskan.
Skynda långsamt. Gäller att bygga en väderkvarn när det blåser och inte ett vindskydd.
Förutsatt att vi organiserar om oss sportsligt och att vi inte skrämmer bort sponsorer och publiken till nästa säsong, tror jag att detta kan leda till något gott och en ny lång era i toppen.
För att lyckas behövs det nya krafter som ser vad vi kan uppnå och inte sörjer det vi just har missat. Har mina tvivel på att Challe är rätt person som ledare då han troligen är besviken över att få ta ett AS-gäng och inte ett ES lag.
Är rätt säker på att jag ser matcherna nästa år också.
Förutsatt att vi organiserar om oss sportsligt och att vi inte skrämmer bort sponsorer och publiken till nästa säsong, tror jag att detta kan leda till något gott och en ny lång era i toppen.
För att lyckas behövs det nya krafter som ser vad vi kan uppnå och inte sörjer det vi just har missat. Har mina tvivel på att Challe är rätt person som ledare då han troligen är besviken över att få ta ett AS-gäng och inte ett ES lag.
Är rätt säker på att jag ser matcherna nästa år också.
Hela organisationen måste ses över. Det funkar inte som det är idag. Ingen tar ansvar.
Vi behöver en person som är ytterst ansvarig för det sportsliga resultatet. I många klubbar är det sportchefen. I Djurgården är dock detta inte uttalat utan alla skyller på alla...
Vi behöver en person som är ytterst ansvarig för det sportsliga resultatet. I många klubbar är det sportchefen. I Djurgården är dock detta inte uttalat utan alla skyller på alla...
i
Svar: Orutinerade junisar och avdankade gamlingar.Daniel08 skrev:Har faktiskt aldrig tidigare skrivit på detta forum men känner att jag måste få ur mig det som jag nu känner. Djurgården Hockey i Allsvenskan efter 35 år i Elitserien fan va det smakar illa i munnen. Jag köpte kvalkortet med förhoppningar om att man nu skulle ge järnet det gällde ju Elitseriekontraktet för bövelen. Den enda match jag kommer kunna vara någelunda nöjd med är mot Leksand hemma. Hur kunde det gå så käpp rätt åt helvete? Vi som hade någonting på gång efter finalen 09/10... Just nu känner jag mig så jävla tom och sorgsen. Vi tågar ju inte ens ur Elitserien med flaggan i topp spelarna gav inte 100 % när det gällde som mest och det är nog det som gör mig än mer sorgsen. Hoppas trots detta att vi nu kan rensa och bygga nytt. Bara det inte blir som andra också skrivit något jävla återtåg där man satsar allt på ett kort. Nej hellre harvar jag i Allsvenskan med juniorer som får utvecklas tillsammans med spelare av samma karaktär som Fimpen och Ölvestad resten kan dra åt helvete. Nu ska jag dricka mig full och se fram emot en bra säsong på gräs.
Vi har ingen som är mellan. Wesslau, Kempe och Klubertanz är mellan 20-30 år gränsen typ. De ska fan va tvärtom. Majoriteten ska befinna sig mellan 23-30 sen 2-3 junisar och 3-4 rutinerade gamlingar.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Alltså, varken Janne eller nån annan kommer avgå för att vissa kräver det i ett forum eller har det som signatur, missnöjet måste uttryckas i större skala t.e.x via namninsamlingar nästa match, mail offensiv från så många som möjligt etc. Vore guld om några gamla profiler typ Björn Nord,Thomas Johansson,Lasse Björn eller dyl, då skulle även media uppmärksamma det.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Nä fan. Nu är det bara att vända blad. Intressant silly/season blir det nu i alla fall måste jag säga. Säger som någon tidigare sagt, att satsa alla ägg på en gång och sen gå konken när det inte bär vill vi helst slippa.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Kommer ju ett studande årsmötet och jag utgår från att styrelsen inte gers ansvarsfrihet för det föregående året.
Att samtliga skall bort inklusive JJ ser jag som självklart.
Sedan är det bara att försöka nå ut till externa finansiärer och hoppas på tur för det som krävs är ruskigt mycket stålar. Att tro att det går att börja om och ta några år i Allsvenskan för att sedan komma upp starkare finns inte på kartan. De ekonomiska skillnaderna är helt enkelt för stora.
Sedan är det bara att försöka nå ut till externa finansiärer och hoppas på tur för det som krävs är ruskigt mycket stålar. Att tro att det går att börja om och ta några år i Allsvenskan för att sedan komma upp starkare finns inte på kartan. De ekonomiska skillnaderna är helt enkelt för stora.
Allsvenskan 2012/2013
Familjen Persson skulle lätt kunna finansiera DIF utan att det ens skulle märkas i deras kassa!Kall-El skrev:Kommer ju ett studande årsmötet och jag utgår från att styrelsen inte gers ansvarsfrihet för det föregående året.
2014-04-07, vad hände?
Det här känns tomt men samtidigt så är jag en obotlig optimist.
Jag vill INTE att:
1. Vi behåller några vattenbärare med elitserierutin som argument
2. Vi gräver ner oss och slutar gå på matcher
3. Att vi panikvärvar "stora" namn med mål att komma tillbaka nästa säsong
4. Att ES utvidgas till 14 lag
Jag VILL att:
1. Vi krossar publik-rekordet i ES.
2. Värvar spelare som har inställning framför kunnande
3. Knyter näven i fickan och ser det här som en tankeväckare
4. Supportrarna får lov att tycka och tänka från nu och framåt
5. Det blir möjligt att bidra ekonomiskt och möjlighet att se vart pengarna tar vägen.
6. Vi fortsätter att visa kärlek, alltid, oavsett!
Jag vill INTE att:
1. Vi behåller några vattenbärare med elitserierutin som argument
2. Vi gräver ner oss och slutar gå på matcher
3. Att vi panikvärvar "stora" namn med mål att komma tillbaka nästa säsong
4. Att ES utvidgas till 14 lag
Jag VILL att:
1. Vi krossar publik-rekordet i ES.
2. Värvar spelare som har inställning framför kunnande
3. Knyter näven i fickan och ser det här som en tankeväckare
4. Supportrarna får lov att tycka och tänka från nu och framåt
5. Det blir möjligt att bidra ekonomiskt och möjlighet att se vart pengarna tar vägen.
6. Vi fortsätter att visa kärlek, alltid, oavsett!
-
- Säsongskort: Ja
Djurgårdens IF IF.
Mesta mästarna.
16 SM-guld.
Ett lag i hockeyallsvenskan.
Oh, joy.
Mesta mästarna.
16 SM-guld.
Ett lag i hockeyallsvenskan.
Oh, joy.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.