Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Gneblon
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Gneblon »

minalman skrev:Det verkar finnas någon sorts sårad stolthet från dem som blev utvisslade. En misshaglig känsla mot det egna egot som för vissa känns jobbigare än det som vi andra lever med, att hockeylaget håller på att lämna elitserien och vissheten att de enda som kan hjälpa laget är en enad publikskara, inte en avsatt styrelse. Styrelsen tar vi hand om sen, det tror jag alla ställer upp på.
Håller med till fullo. Jag tror inte det är någon som är emot att få till förändringar i styrelsen/sportsliga ledningen.

Det är nu vi supportrar behöver "Visa hjärta" "kämpa" osv. Styrelsen kommer inte avgå idag eller imorgon ändå. Allt sådant får vi ta efter säsongen!
Fubar

Inlägg av Fubar »

Är så otroligt trött på argumentet att en match inte är rätt forum för att uttrycka sitt missnöje med en styrelse som inte gör det man kan förvänta sig. En styrelse som ser till sitt eget bästa och inte föreningens bästa.
Vi spelar i kvalserien och spelet är under all kritik och har så varit i snart två säsonger. Man agerar inte förens vi står på ruinens brant och gör sig av med Hardy utan att egentligen ha en plan mer än att challe tar över efter säsongen då allt har löst sig och vi fortfarande spelar i ES... Ett nochalant och brutalt tafatt agerande. Det här är bara ett av många tafatta och ignoranta beslut man tagit de senaste åren. Det här är något som genomsyrar hela föreningen. Man går i tron att vi är någon slaggs stormakt inom hockeyn och att historien ska hjälpa oss. Vi är ta mig fan lillebror i den här jävla stan!
Det finns ingen jävla stolthet bara slöhet och överlägsenhet i vår förening på styrelse/kanslinivå i dagsläget.

Vi behöver nya friska krafter i styrelsen och på klansliet som inte tror att historien betyder något. För den kommer ALDRIG hjälpa oss ut den här situationen.
Om det är någon som på allvar tror att ett par "avgå styrelsen" påverkar spelarna så till den milda grad att det skulle gå sämre?
Jag vet att flera som tror detta är samma stolpskott som för någon månad sedan tyckte det var okej att kalla Bombom idiot, hora och andra smädelser. Det här är inget jag hittar på utan har flera konkreta exempel runt mig på aktiv sittplats.
För mig bär styrelsen det yttersta ansvaret för dagens situation så att styrelsen ska avgå är för mig en självklarhet för vi behöver nytt friskt blod om vi någonsin ska bli ett stabilt topplag.
puttedif2

Inlägg av puttedif2 »

Grådiffare skrev:Intressant vinkling att sittplats försöker splittra DIF. Men för att svara på din fråga - ja, jag är fullt seriös. Och som sagt - det finns en tid och en plats för allt.
När är tiden? September? De flesta lag har redan förstärkt samtidigt som DIF inte har någon sportslig ledning överhuvudtaget (eftersom de vet att de kommer försvinna så arbetar de nog inte 100%)?

Ingen kommentar till att ni inte protesterar när spelarna attackeras (Visa hjärta, Vi kräver mer än så etc) men när styrelsen ifrågasätts så ska de försvaras med näbbar och klor?

Jag är helt övertygad om att de förstnämnda ramsorna sänker laget mer än sången om styrelsen. Nu har vi en chans kvar att både protestera mot styrelsen och sjunga fram laget. Antingen blir det så, eller så blir det en busvisslingar och splittrad publik och uselt drag på läktaren.
a-h

Inlägg av a-h »

DIFhockeys forum - stället där man "läser mellan raderna" och bestämmer sig för det.

Majoriteten av alla påståenden på detta forum angående gårdagen är tagna ur luften: Folk vill gärna tycka, men det är sällan man vet något.

"Allt "fel" som händer på läktaren är DFGs fel"
"Pubertala tonåringar som har ett för stort bekräftelsebehov"
"Det handlar om stolthet, det är därför folk reagerar"
"Vi på sittplats har minsann alltid rätt"

Fan alla har sina åsikter. Alla ni som har skrikit på exempelvis Kyle under säsongen, borde jag stått och skrikit massa könsord åt er och gestikulerat? Tror ni att det skulle leda till en bättre sammanhållning bland oss Djurgårdare? Blir han en bättre spelare på grund av det?(ja jag har skrivit åt honom, men jag börjar inte tjura för att folk skriker avgå styrelsen) Ni sitter med så tvivelaktiga argument så man blir rädd. Det enda argumentet som jag kan förstå är att det var vid fel tillfälle. De jag pratat med har haft sina argument. Jag delar inte åsikterna men jag accepterar dem.

Sen är det alltid lika fascinerande när man ser folk som buar åt "avgå styrelsen" inte sjunger med i en enda ramsa. Men när det vankas "den som inte hoppar" mot något bondegängs som inte har något med aik att göra, då kan man vakna till liv. Det är ju trots allt högst relevant att sjunga om aik i den matchen. Om det är så jävla viktigt att heja fram DIF nu GÖR DET DÅ! Sitt inte och tjura för en jävla ramsa.
Användarvisningsbild
minalman

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Ingen försvarar ledningen när de protesterar mot protesterna. Att ogilla protester är inte att gilla ledningen. Jag åker upp till Leksand i morgon för att stötta laget medan majoriteten av de som skrek "avgå" i går ska till Borås och dricka öl och roa sig.
Om vi klarar Leksand vill jag fortsätta stötta laget på tisdag. Och vill att alla Djurgårdare gör det tillsammans. Misslyckas vi mot Leksand kommer jag också skandera "avgå" på tisdag. Och vill ha hela Djurgårdsfamiljen med mig.
Klarar vi ES-platsen på långfredagen vill jag genast att arbetet med att få bort ledningen startar ändå. Blir det AS hoppas jag de fattar det själva men jag kommer att hjälpa dem att förstå.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
puttedif2

Inlägg av puttedif2 »

minalman skrev:Om vi klarar Leksand vill jag fortsätta stötta laget på tisdag. Och vill att alla Djurgårdare gör det tillsammans. Misslyckas vi mot Leksand kommer jag också skandera "avgå" på tisdag. Och vill ha hela Djurgårdsfamiljen med mig.
Var i ligger motsatsförhållandet att sjunga om styrelsen och stötta laget?
Senast redigerad av puttedif2 den 2012-03-30 13:48:19, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Grådiffare skrev:Om man vill ha en förändring får man gå den demokratiska vägen.
Kan inte släppa denna inställning. Sedan när blev en markering via muntlig demonstration icke-demokratiskt? Låter snarare som vissa anser och försöker driva frågan att åsikter som skiljer sig från ens egna är odemokratiska. Ytterst beklagligt.

Hot, våld etc är både oacceptabelt och odemokratiskt. Inte muntliga missnöjesyttringar.

Huruvida man gillar dessa missnöjesyttringar eller inte är en helt annan fråga, men så fort man börjar anse sig ha tolkningsföreträde och agerar åsiktspolis över vad som "får/bör" sägas har man själv diskvalificerat sig från alla demokratiska principer.

Jag tillhör de som anser att "avgå styrelse-ramsorna" ska sparas tills vi är körda, men har jag rätt att påtvinga andra supportrar mina åsikter? Svar, nej!
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Det kan finnas bra skäl att just nu visa att t.o.m. supporterskaran är oenig. Om inte styrelsen själva fattar att de måste bort så kanske valberedningen fattar i varje fall. Det blir ju skriverier garanterat. Men det förstör för våra hockeyspelare på isen att göra det under matchen. Gör en sjuhelvetes manifestation i första pausen på tisdag. Gör det genom hungerstrejk på Sergels torg. Gör det som en JK-aktivitet i pausen på fotbollshemmapremiären. Då är jag med. Men gör det inte när det spelas match.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Ursäkta mig, men är du inte på lite djupt vatten nu minalman? Ta ett steg tillbaka och tänk innan du slänger ur dig kommentarer som jag åtminstone tolkar som "Alla som åker till borås roar sig bara, medan jag minsann åker till Leksand och är mer Djurgårdare än er". Tycker hela diskussionen genomsyrar en överlägsenhet från sittplats (eller vilka som nu buade, var sjuk igår).
Argumentet om att det var vid fel tillfälle köper jag inte, man skadar inte laget för att man sjunger om styrelsen 5-10 minuter av 60. Dessutom kan det mycket väl vara för sent att göra ändringar när årsmötet väl kommer.
Vilket fall som helt är diskussionen dödfödd. Lika dödfödd som en 7-veckors abort - finns ingen chans att vi kommer komma någonstans med det här barnet.
Finns ingen respekt för någon part här inne, tyvärr tycker jag att det till stor det är sittplats fel.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Jag är inte bättre Djurgårdare än någon annan. Jag är bara så djävligt rädd att när årsmötet kommer i sommar har alla som ropade på avgång i går glömt bort allt. Det är då striden måste tas. Och sedan tycker jag inte vi ska göra så stor skillnad på olika publikkategorier.
puttedif2

Inlägg av puttedif2 »

minalman skrev:Jag är inte bättre Djurgårdare än någon annan. Jag är bara så djävligt rädd att när årsmötet kommer i sommar har alla som ropade på avgång i går glömt bort allt. Det är då striden måste tas. Och sedan tycker jag inte vi ska göra så stor skillnad på olika publikkategorier.
De glömmer garanterat inte, däremot kanske de är likgiltiga och väljer att överge hockeyn istället då de känner att de enbart motarbetas andra supportrar.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

puttedif2 skrev:
minalman skrev:Jag är inte bättre Djurgårdare än någon annan. Jag är bara så djävligt rädd att när årsmötet kommer i sommar har alla som ropade på avgång i går glömt bort allt. Det är då striden måste tas. Och sedan tycker jag inte vi ska göra så stor skillnad på olika publikkategorier.
De glömmer garanterat inte, däremot kanske de är likgiltiga och väljer att överge hockeyn istället då de känner att de enbart motarbetas andra supportrar.
Vem kallar sig Djurgårdare och ger upp så lätt? Några busvisslingar och allt rasar? Nä kom igen nu! Vi vill samma sak dvs bra hockey och ny styrelse.
puttedif2

Inlägg av puttedif2 »

minalman skrev:
puttedif2 skrev:
Vem kallar sig Djurgårdare och ger upp så lätt? Några busvisslingar och allt rasar? Nä kom igen nu! Vi vill samma sak dvs bra hockey och ny styrelse.
Det är en sak att gå på matcherna, en sak att aktivt engagera sig (som Järnkaminerna gjort väldigt framgångsrikt inom fotbollen den här säsongen vilket resulterat i en rekordartad biljettförsäljning). Blir man först utkastad och illa behandlad av vakter/polis vid två derbyn och därefter hånad av den egna styrelsen så skapar det irritation. Att bli utbuad av andra Djurgårdare kan vara droppen...
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Jag har sett Djurgården spela hockey i femton säsonger nu. Jag har upplevt ett fullsatt guldgalet Globen, ett Globen som sakta tömts på folk och spelidéer, en nystart på Hovet. Nya friska fläktar från publiken, framförallt klacken och på senare år även aktiv sittplats. Ett galet Hovet och Globen under silveråret.
Men det är bara sista månaderna jag känt sådan taskig stämning inom Djurgårdsfamiljens hockeyälskare.

Styrelsen bär ansvaret både för det dåliga sportsliga resultatet och den taskiga stämningen mellan supporters. Den måste bort. Men kan vi inte heja på laget nu och lägga energi på styrelsen när allt hopp är ute?
puttedif2

Inlägg av puttedif2 »

minalman skrev:Jag har sett Djurgården spela hockey i femton säsonger nu. Jag har upplevt ett fullsatt guldgalet Globen, ett Globen som sakta tömts på folk och spelidéer, en nystart på Hovet. Nya friska fläktar från publiken, framförallt klacken och på senare år även aktiv sittplats. Ett galet Hovet och Globen under silveråret.
Men det är bara sista månaderna jag känt sådan taskig stämning inom Djurgårdsfamiljens hockeyälskare.

Styrelsen bär ansvaret både för det dåliga sportsliga resultatet och den taskiga stämningen mellan supporters. Den måste bort. Men kan vi inte heja på laget nu och lägga energi på styrelsen när allt hopp är ute?
Mitt sista inlägg i den här diskussionen.

De som buade igår buade ut delar av de som låg bakom nystarten på Hovet och den grymma stämningen. Med buandet så visade man sitt stöd för de som ligger bakom den dåliga stämning som började sprida sig redan under förra säsongen.

Så enkelt är det. Tack och hej.
Skriv svar