DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
antti-pekka
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av antti-pekka »

"Powerplay håller DIF vid liv"
Egna bilder, egna synpunkter och lite annat efter dagens match.
http://nyheter24.se/blogg/djurgarden/20 ... f-vid-liv/
hocki

Inlägg av hocki »

gurra
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av gurra »

Hur går det med den där dokumentären som en del höll på med?

Vilken jävla tung säsong att dokumentera. Har ni/de som håller på med den fått vara någonting bakom kulisserna? Om så så kommer det bli en sjukt intressant film att se sen.
Magnutz

Re: Re: DIF i Media

Inlägg av Magnutz »

gurra skrev:Hur går det med den där dokumentären som en del höll på med?

Vilken jävla tung säsong att dokumentera. Har ni/de som håller på med den fått vara någonting bakom kulisserna? Om så så kommer det bli en sjukt intressant film att se sen.
Det har funkat sådär. I och med turbulens och annat har vi inte fått fäste i föreningen. Projektet lever till 100% men vi måste omarbeta riktning. Vilket vi arbetar med nu.

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
gurra

Inlägg av gurra »

Magnutz skrev:

Det har funkat sådär. I och med turbulens och annat har vi inte fått fäste i föreningen. Projektet lever till 100% men vi måste omarbeta riktning. Vilket vi arbetar med nu.

Aha ofan. Om det nu blir allsvenskan nästa år måste ni försöka dokumentera återkomsten. Har hållt på en del med film och redigering tidigare och hjälper gärna till.
Magnutz

Re: Re: Re: DIF i Media

Inlägg av Magnutz »

gurra skrev:
Magnutz skrev:

Aha ofan. Om det nu blir allsvenskan nästa år måste ni försöka dokumentera återkomsten. Har hållt på en del med film och redigering tidigare och hjälper gärna till.
Jag hör av mig sen.

Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Re: Re: Re: DIF i Media

Inlägg av seppuko »

Magnutz skrev:
gurra skrev:
Magnutz skrev:

Jag hör av mig sen.

Mjo, ur ett sådant perspektiv blev det ju genast mer intressant. Synd bara att det blev som det blev :/
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Sudden
Säsongskort: Ja

Inlägg av Sudden »

Någon som har Aftonblade Plus som har lust att dela med sig av Herr Ros senaste krönika. (Ska tydligen vara bra)
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Sudden skrev:Någon som har Aftonblade Plus som har lust att dela med sig av Herr Ros senaste krönika. (Ska tydligen vara bra)
Ros: Det sämsta som kan hända svensk hockey är att Djurgården åker ur
Elitserien behöver Djurgården.
Djurgården behöver elitserien.
Att byta ut Djurgården mot Karl­skoga eller Rögle i högsta serien vore det sämsta som kunde hända svensk hockey just nu.
Som att byta ut Zlatan Ibrahimovic mot Tobias Grahn i landslaget.

Vill direkt slå fast två saker; jag är inte djurgårdare och jag är inte en lat stockholmsjournalist som inte orkar åka utanför tullarna för att se på elithockey. Men jag har god kännedom om vad som svensk hockey mår bra av och jag vet hur elitserien ska närma sig fotbollsallsvenskan i intresse, mediealt och publikmässigt.
Och en elitserie utan Djurgården är en sämre produkt än vad den är i dag. Djurgården ligger tvåa i publikligan för bortalag. Djurgården är det lag som allmänheten främst förknippar med elitserien. Djurgården skapar en hatkärlek var man än kommer. Just nu har inte Djurgården en plats i elitserien 2012–2013 och det krävs tre raka segrar för att attraktionen Djurgården ska ha en chans att slippa möta Borås, Sundsvall och Tingsryd nästa säsong.

Skrattar så snusen flyger
Många slår sig för knäna över Djurgårdens olycka och skrattar så att snuset flyger ur munnen. Men när de sansat sig och kommit till ro kommer nog en känsla av saknad och kanske en doft av besvikelse. Djurgården är ju roligare att möta än Timrå, Karlskoga eller Rögle. Djurgården behövs för juniorutvecklingen i Stockholm, som fortfarande är den stora talangfabriken, och för att bibehålla en hög nivå för hockeyintresset i maktcentrat i huvudstaden. Och Canal+ betalar mer för tv-avtal med Djurgården i elit­serien. Kan rabbla fördelar med Djurgården över ett helt uppslag, men jag besparar er den stereotypa läsningen.

För AIK tog det åtta år att komma tillbaka
Jag tror inte att Djurgården fixar en biljett till elitserien nästa säsong.
Dubbeltorsken mot Timrå i lördags och måndags blev ödesdigert och nu krävs ett mirakel för att Djurgården ska kunna hålla sig kvar. Och om Djurgården skulle åka ur tror jag det tar lång tid innan klubben kommer tillbaka till högsta serien. För AIK tog det åtta år och samma tidsrymd är nog att förvänta sig för Djurgårdens återtåg. Stämningen var elak på Hovet i går. Djurgårdens styrelse var måltavla för spott och spe från fansen och jag ger fansen delvis rätt. Djurgården har inte vaknat upp från drömmen 2010 när man gick till SM-final. Istället bedriver man en verksamhet utan en sportslig ansvarig klubbdirektör och utan en röd tråd från högste tjänsteman ned till spelarna i fjärdefemman.

Vem ställer krav i Djurgården?
Vem har mandat att sparka Janne Järlefelt?
Vem är ansvarig i föreningen?

Tomas Ros
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Tror den gode Ros läser detta forum. Garanterat.

Bra text som speglar våra åsikter.

Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tycker också den där artikeln var riktigt bra.

Tanken av många långa år i Allsvenskan får mig att kaskadkräkas...
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:Tycker också den där artikeln var riktigt bra.

Den tanken kan han (Ros) stoppa upp i rö*en. Media ska ge fan i att kaffesumpsspå vår framtid .

Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Magnutz skrev:
-daniel- skrev:Tycker också den där artikeln var riktigt bra.

Den tanken kan han stoppa upp i rö*en. Media ska ge fan i att kaffesumpsspå vår framtid .

Det tråkiga är att det lär bli sanning bara. Tar man sig inte upp direkt så är det Leksand-varning...

Jag tror dock att man kommer ändra formatet för ES relativt snart om inte DIF kliver upp.
Användarvisningsbild
Sudden

Inlägg av Sudden »

Tack så mycket för posten!
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Användarvisningsbild
minalman

DIF i Media

Inlägg av minalman »

Hade experterna fel om vår placering i årets ES kan de ha fel om antal år i AS också!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar