Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
Klacktråden - Järnkaminerna
Det är inte okej att busvissla för att alla ska få utrycka sitt missnöje men en busvissling är ju att uttrycka sitt missnöje över missnöjet (blir krångligt här) och då är det okej att slå de som uttrycker sitt missnöje över missnöjet?
Där anser ju då dfg att de har monopol på vad som får uttryckas på våra läktare med våld som sista anhalt..
Där anser ju då dfg att de har monopol på vad som får uttryckas på våra läktare med våld som sista anhalt..
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Salas vem är du? Jag vill ta dig seriöst men du är fan sjukt skev alltså. Fan sur jag blir.
Vadå majoriteten gillade inte sången? Är du nöjd med vart vi är idag? Ska vi ta ännu mer skit?
Djurgårdare får sjunga vad de vill, och de som stod vid räcket är verkligen inte de personer som går enbart på derbyn... Eftersom du inte verkar veta vilka de är kan jag även förstå att du inte känner igen dem.. Det är personerna som åker på bortamatcherna, som är där varje match. Sluta sprida dynga om saker du inte har en aning om snälla, det är sådana som du som skapar den låga nivån på detta forum. Folk har all rätt att uttrycka sig. Blir förbannad.
Trist att du är en skjärtgosse som kan ta all skit, om jag minns rätt så var ju du en av de mer svårövertygade angående polisens övervåld och DIF hockeys styrelse fega agerande. Skriv när du har något vettigt att skriva än dina egna skeva uppfattningar som infektar oinsatta Djurgårdare, eller som du förmodligen kallar oss "gårdare".
Vadå majoriteten gillade inte sången? Är du nöjd med vart vi är idag? Ska vi ta ännu mer skit?
Djurgårdare får sjunga vad de vill, och de som stod vid räcket är verkligen inte de personer som går enbart på derbyn... Eftersom du inte verkar veta vilka de är kan jag även förstå att du inte känner igen dem.. Det är personerna som åker på bortamatcherna, som är där varje match. Sluta sprida dynga om saker du inte har en aning om snälla, det är sådana som du som skapar den låga nivån på detta forum. Folk har all rätt att uttrycka sig. Blir förbannad.
Trist att du är en skjärtgosse som kan ta all skit, om jag minns rätt så var ju du en av de mer svårövertygade angående polisens övervåld och DIF hockeys styrelse fega agerande. Skriv när du har något vettigt att skriva än dina egna skeva uppfattningar som infektar oinsatta Djurgårdare, eller som du förmodligen kallar oss "gårdare".
Vad menar du a-h? Det var du som skrev att det inte var DFG men deras uttalande verkar ju säga motsatsen eftersom de (DFG) tar andras missnöje angående deras sånger om styrelsen som en krigsförklaring.a-h skrev:Om det inte var DFG, vilka kan det ha varit då? hmm...Aggie_66 skrev:Vilka var det då? På Järnkaminernas forum har DFG uttalat sig i frågan:a-h skrev:Återigen så vet du inte vad du pratar om. Kan säga att det inte var DFG som stod nere vid räcket i mitten.Salas skrev:Jag är inte allt för insatt, men det råder ju inget tvivel om att det var delar av DFG som stod nere vid räcket idag. Dessa personer har jag sett på derbyna och enstaka grundseriematcher, men i övrigt har dom inte besökt Hovet särskilt ofta.a-h skrev:Ja men så är det, folk som sjunger "avgå styrelsen" vill ha uppmärksamhet och det handlar såklart om individer som bara går på derbyna. Grabben med koll!
Många av dom som förstör bryr sig om Djurgården, men dom bryr sig mer av att få sina personliga behov tillfredsställda, därav bidrar dom inte, utan bara förstör. Sen är det bra att folk markerar när folk börjar sjunga avgå-ramsor hit och dit, det är fan inte läge att göra det när klubbens existens kanske står på spel. När vi är klara för allsvenskan, fine, då skiter jag i vad som sjungs, men så länge som hoppet lever så ska laget ha så mycket stöd som möjligt. Styrelsen ska bort, men dom ska bort efter säsongen, inte mitt i kvalserien, det hade enbart gynnat våra konkurrenter.
En medlem i DFG?FredrikH skrev:För allvarligt talat, vem fan tror man att man är om man själv tror sig kunna diktera över vår allas läktare?
De som du anser vara "pubertala snorungar som bara har ett stort bekräftelsebehov" är folk som följt DIF hela säsongen på plats.
EN SISTA VARNING
Inläggav 467STHLM » 29 mar 2012, 22:52
OM det fortsätter att busvisslas mot folk som vill vädra sina åsikter mot DIF hockeys styrelse kommer det leda till problem.
ALLA på våra läktare har rätt att uttrycka sin åsikt, så har det varit sedan dag ett och så ska det förbli.
Håller ni inte med, sjung andra sånger.
Men busvisslar ni och gestikulerar mot folk som anser att de vill sjunga om styrelsen avgång så tar vi det som en direkt krigsförklaring.
Det är verkligen inte något vi vill men är tvungna att göra om inte det här slutar genast.
Det kommer inte föras vidare diskussioner på det här forumet utan det här är det enda uttalandet från vårt håll. Har ni frågor kan ni komma fram och diskutera saken. Admin kan gärna låsa tråden direkt.
MVH
DFG Stockholm
DFG fanns på läktaren men inte längst ned i mitten.Aggie_66 skrev:Vad menar du a-h? Det var du som skrev att det inte var DFG men deras uttalande verkar ju säga motsatsen eftersom de (DFG) tar andras missnöje angående deras sånger om styrelsen som en krigsförklaring.
Vad fan diskuterar vi om?
Det var ju längst ner i mitten man försökte dra igång anti-styrelse-ramsorna. Du säger att det inte var DFG och jag frågade vilka det isåfall var eftersom iallafall jag tolkar DFG´s uttalande som att det var de som ville uttrycka sina åsikter. Kanske fel av mig och att jag istället skulle tolkat deras inlägg som att de bara valde att stå på de "utbuades" sida i denna fråga.a-h skrev:DFG fanns på läktaren men inte längst ned i mitten.Aggie_66 skrev:Vad menar du a-h? Det var du som skrev att det inte var DFG men deras uttalande verkar ju säga motsatsen eftersom de (DFG) tar andras missnöje angående deras sånger om styrelsen som en krigsförklaring.
Är du på riktigt?Aggie_66 skrev:Det var ju längst ner i mitten man försökte dra igång anti-styrelse-ramsorna. Du säger att det inte var DFG och jag frågade vilka det isåfall var eftersom iallafall jag tolkar DFG´s uttalande som att det var de som ville uttrycka sina åsikter. Kanske fel av mig och att jag istället skulle tolkat deras inlägg som att de bara valde att stå på de "utbuades" sida i denna fråga.a-h skrev:DFG fanns på läktaren men inte längst ned i mitten.Aggie_66 skrev:Vad menar du a-h? Det var du som skrev att det inte var DFG men deras uttalande verkar ju säga motsatsen eftersom de (DFG) tar andras missnöje angående deras sånger om styrelsen som en krigsförklaring.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Varför kan vi inte ta matchen mot styrelsen inför och på årsmötet och i stället ge laget stöd på hockeymatcherna? Kraftsamla alla medlemmar, läs på i stadgarna och slut upp på årsmötet. Men stör inte spelarna som gör allt de förmår (de gör faktiskt det, även om vi inte alltid är nöjda med det vi ser)
Om en relativt liten grupp skanderar mot styrelsen, står det i tidningen i morgon att alla Djurgårdens fans kräver hela styrelsen huvud på ett fat och sedan dyker journalisterna upp i omklädningsrummen och sticker in sina mickar bland spelarna och frågar vad de tycker och så är alla chanser till uppladdning mot Leksand, Karlskoga och Rögle bortblåsta.
Om en relativt liten grupp skanderar mot styrelsen, står det i tidningen i morgon att alla Djurgårdens fans kräver hela styrelsen huvud på ett fat och sedan dyker journalisterna upp i omklädningsrummen och sticker in sina mickar bland spelarna och frågar vad de tycker och så är alla chanser till uppladdning mot Leksand, Karlskoga och Rögle bortblåsta.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Nja. Du har en poäng, helt klart men ser det på ett lite annorlunda sätt. Det är skillnad på att uttrycka en åsikt och att tysta en åsikt. Att bua ut sången är för mig att tysta den. De som var emot sången skulle valt att visa styrelsen sitt stöd (om det är där åsikterna går isär) eller börjat stötta laget med valfri lämplig ramsa. Inget av detta skedde utan istället valdes alternativet att på effektivaste sätt få stop på sången. Det är där felet, enligt mig, ligger.JohanPez skrev:Det är inte okej att busvissla för att alla ska få utrycka sitt missnöje men en busvissling är ju att uttrycka sitt missnöje över missnöjet (blir krångligt här) och då är det okej att slå de som uttrycker sitt missnöje över missnöjet?
Luddigt formulerat, hoppas du förstår vad jag menar.
Ingen är nöjd med vart vi är idag, men vad fan gör det för nytta att under pågående match kräva avgång hit och dit? Hoppet lever än, och laget ska ha stöd, även fast som inte förtjänar det. Kan vi fans bidra lite till ett stärkt självförtroende hos spelarna så kan det vara miljoner värt i slutändan. Även om det ser mörkt ut än, så finns chansen, och vi ska göra allt vi kan för att ta den. När det är kört, då är det en annan sak, då kvittar det om folk visar missnöje.narren skrev:Vadå majoriteten gillade inte sången? Är du nöjd med vart vi är idag? Ska vi ta ännu mer skit?
Väl skrivet, instämmer till 100%!minalman skrev:Varför kan vi inte ta matchen mot styrelsen inför och på årsmötet och i stället ge laget stöd på hockeymatcherna? Kraftsamla alla medlemmar, läs på i stadgarna och slut upp på årsmötet. Men stör inte spelarna som gör allt de förmår (de gör faktiskt det, även om vi inte alltid är nöjda med det vi ser)
Nej, jag är bara en av dina fantasier såklart. Du verkar uppenbart inte kunna ge svar på de frågor jag hade på ditt uttalande så jag ska inte fråga mer.a-h skrev:Är du på riktigt?Aggie_66 skrev:Det var ju längst ner i mitten man försökte dra igång anti-styrelse-ramsorna. Du säger att det inte var DFG och jag frågade vilka det isåfall var eftersom iallafall jag tolkar DFG´s uttalande som att det var de som ville uttrycka sina åsikter. Kanske fel av mig och att jag istället skulle tolkat deras inlägg som att de bara valde att stå på de "utbuades" sida i denna fråga.a-h skrev:DFG fanns på läktaren men inte längst ned i mitten.Aggie_66 skrev:Vad menar du a-h? Det var du som skrev att det inte var DFG men deras uttalande verkar ju säga motsatsen eftersom de (DFG) tar andras missnöje angående deras sånger om styrelsen som en krigsförklaring.
Jag tror inte att det är många som vurmar för vår styrelse, närmast sörjande då eventuellt men inte fler..FredrikH skrev:Nja. Du har en poäng, helt klart men ser det på ett lite annorlunda sätt. Det är skillnad på att uttrycka en åsikt och att tysta en åsikt. Att bua ut sången är för mig att tysta den. De som var emot sången skulle valt att visa styrelsen sitt stöd (om det är där åsikterna går isär) eller börjat stötta laget med valfri lämplig ramsa. Inget av detta skedde utan istället valdes alternativet att på effektivaste sätt få stop på sången. Det är där felet, enligt mig, ligger.JohanPez skrev:Det är inte okej att busvissla för att alla ska få utrycka sitt missnöje men en busvissling är ju att uttrycka sitt missnöje över missnöjet (blir krångligt här) och då är det okej att slå de som uttrycker sitt missnöje över missnöjet?
Luddigt formulerat, hoppas du förstår vad jag menar.
Det handlar nog mest om att man vill se styrelsebiten i ett annat forum.
Kom dit och stöd eller stanna hemma - lite så tror jag.
Sen är det alltid lättare (kanske speciellt för sittplats) att ta till burop än sång då man inte är van att snabbt komma på och på ett starkt sätt genomföra en sång.
Du verkar ju inte förstå problematiken, vart vi är som placering är bara en liten del i det hela. De har missbrukat sitt förtroende på största möjliga sätt. Nu även sportsligt. Stannar denna styrelse kvar kommer jag inte sätta min fot på hovet, och jag kan ju säga till dig som inte direkt verkar insatt i vilka som bidrar till stämningen på hovet, att de mer framträdande även de tänker så.Salas skrev:Ingen är nöjd med vart vi är idag, men vad fan gör det för nytta att under pågående match kräva avgång hit och dit? Hoppet lever än, och laget ska ha stöd, även fast som inte förtjänar det. Kan vi fans bidra lite till ett stärkt självförtroende hos spelarna så kan det vara miljoner värt i slutändan. Även om det ser mörkt ut än, så finns chansen, och vi ska göra allt vi kan för att ta den. När det är kört, då är det en annan sak, då kvittar det om folk visar missnöje.narren skrev:Vadå majoriteten gillade inte sången? Är du nöjd med vart vi är idag? Ska vi ta ännu mer skit?
Men eftersom du tror att det är gemene popcornsupporter som gör stämningen och sjunger konstant på läktaren så kan jag förstå att du resonerar som du gör. Inte heller föga förvånat att det är du som arbetar mot andra Djurgårdare.
Slänger mig in i diskussionen, hope you don't mind.narren skrev:Du verkar ju inte förstå problematiken, vart vi är som placering är bara en liten del i det hela. De har missbrukat sitt förtroende på största möjliga sätt. Nu även sportsligt. Stannar denna styrelse kvar kommer jag inte sätta min fot på hovet, och jag kan ju säga till dig som inte direkt verkar insatt i vilka som bidrar till stämningen på hovet, att de mer framträdande även de tänker så.Salas skrev:Ingen är nöjd med vart vi är idag, men vad fan gör det för nytta att under pågående match kräva avgång hit och dit? Hoppet lever än, och laget ska ha stöd, även fast som inte förtjänar det. Kan vi fans bidra lite till ett stärkt självförtroende hos spelarna så kan det vara miljoner värt i slutändan. Även om det ser mörkt ut än, så finns chansen, och vi ska göra allt vi kan för att ta den. När det är kört, då är det en annan sak, då kvittar det om folk visar missnöje.narren skrev:Vadå majoriteten gillade inte sången? Är du nöjd med vart vi är idag? Ska vi ta ännu mer skit?
Men eftersom du tror att det är gemene popcornsupporter som gör stämningen och sjunger konstant på läktaren så kan jag förstå att du resonerar som du gör. Inte heller föga förvånat att det är du som arbetar mot andra Djurgårdare.
Lets see... Vilka var det som försökte dra igång sång idag? Inte var det grabbarna vid räcket, övre och aktiv skulle jag säga drog längsta strået ikväll på läktaren. Att ni är den enda skara av individer som kan genomföra något på vår läktare är inte helt sant, dock så gör vi det bra tillsammans. I motgång spelar det ingen roll, där riktas det hat och klagomål oftast. Vad har egentligen hänt med "Alltid Oavsett"? Så fort det går kasst spelet går emot våra förväntningar ska vi på läktaren börja skandera "avgå" "försvinn" och så mycket mer. Fokusera på lagets situation och inse att de behöver allt stöd de kan få.
Som jag skrev i matchtråden, ni har rätt att visa ert missnöje men gör det på rätt plats vid rätt tidpunkt istället. Att göra det på Hovet under en kvalseriematch där tre poäng är livsviktigt anser inte jag som rätt plats vid rätt tidpunkt. Jag tror vi alla här inne är eniga om att styrelsen är skit och de ska ha skit men som sagt så är det inte lämpligt att visa det under en kvalseriematch.
EDIT: Logiken är likadan som en gnagare som påpekar det uppenbara. Får ur sig "Djurgården spelar skitdåligt i en kvalserie!" - Som om vi inte vet det när vi är på plats och skådar det med egna ögon? Detsamma gäller styrelsen, jag är säker att de sitter med tankarna om att de har gjort ett dåligt jobb denna säsong men att byta ut hela styrelsen mitt under säsongen verkar inte så smart i mitt tyckte. Dock så är misstag en del av vår natur, se misstagen som livslektioner och det kan bara bli bättre. Janne är människa, precis som oss, han kan begå misstag, precis som oss.
För trött för att skriva massa blaj, men det finns en anledning till varför stämningen på hovet inte är som förut. Jag snackar inte enbart om UCS / Fabriken. Jag talar inte för dem heller. De supportar jag syftar på i allmänhet är de som är mer framträdande, de som verkligen gör skillnad på läktaren. De låter inte bli att sjunga för att det går dåligt, utan sättet de blir behandlade. Jag vet inte om du läst om senaste tidens behandlingar av folk. Tror du saker förändras om man inte uttrycker sig? Jag kan till viss del förstå "finns bättre platser att klaga på", men läktaren är vårt forum, där kan man uttrycka sig utan problem.Mash skrev:Slänger mig in i diskussionen, hope you don't mind.narren skrev:Du verkar ju inte förstå problematiken, vart vi är som placering är bara en liten del i det hela. De har missbrukat sitt förtroende på största möjliga sätt. Nu även sportsligt. Stannar denna styrelse kvar kommer jag inte sätta min fot på hovet, och jag kan ju säga till dig som inte direkt verkar insatt i vilka som bidrar till stämningen på hovet, att de mer framträdande även de tänker så.Salas skrev:Ingen är nöjd med vart vi är idag, men vad fan gör det för nytta att under pågående match kräva avgång hit och dit? Hoppet lever än, och laget ska ha stöd, även fast som inte förtjänar det. Kan vi fans bidra lite till ett stärkt självförtroende hos spelarna så kan det vara miljoner värt i slutändan. Även om det ser mörkt ut än, så finns chansen, och vi ska göra allt vi kan för att ta den. När det är kört, då är det en annan sak, då kvittar det om folk visar missnöje.narren skrev:Vadå majoriteten gillade inte sången? Är du nöjd med vart vi är idag? Ska vi ta ännu mer skit?
Lets see... Vilka var det som försökte dra igång sång idag? Inte var det grabbarna vid räcket, övre och aktiv skulle jag säga drog längsta strået ikväll på läktaren. Att ni är den enda skara av individer som kan genomföra något på vår läktare är inte helt sant, dock så gör vi det bra tillsammans. I motgång spelar det ingen roll, där riktas det hat och klagomål oftast. Vad har egentligen hänt med "Alltid Oavsett"? Så fort det går kasst spelet går emot våra förväntningar ska vi på läktaren börja skandera "avgå" "försvinn" och så mycket mer. Fokusera på lagets situation och inse att de behöver allt stöd de kan få.
Som jag skrev i matchtråden, ni har rätt att visa ert missnöje men gör det på rätt plats vid rätt tidpunkt istället. Att göra det på Hovet under en kvalseriematch där tre poäng är livsviktigt anser inte jag som rätt plats vid rätt tidpunkt. Jag tror vi alla här inne är eniga om att styrelsen är skit och de ska ha skit men som sagt så är det inte lämpligt att visa det under en kvalseriematch.
Vad som får mig att gå och se DIF spela är inte det sportsliga, utan hur jag är bemött och om jag känner mig välkommen eller inte. Det hade varit helt annorlunda om inte vi hade en sådan nonchalant styrelse etc etc.... men nu har de yttrat sig, bortförklarat sig så mycket att ilskan rinner över. Nu blev svaret långt, och du behöver inte svara för brukar inte skriva eller läsa här så mycket då jag tröttnat då folk som salas tex som bara skriver skit. Fundera och försök förstå bara, det jag vill. Hej då.
För ett par matcher sedan skanderades anti-säkerhets-ramsor under en hel match. Den gången lyckades de få fäste. Kanske för att fler supporterade dessa ramsor eller för att övriga inte klarade av att få igång andra sånger.
Den här gången lyckades anti-styrelsen-ramsor inte få fäste - detta beroende på att flertalet ansåg att det var fel att fokusera på anti-sånger framför lyft-laget-ramsor.
Kan erkänna att jag hörde till dem som inte stödde anti-ramsorna och visst buade jag också. Kanske inte var det bästa och det får vi rätta till.
Nästa gång vi är oeniga så SJUNGER vi ut dem istället
Sen kan jag inte förlika mig med att man i samma mening som man säger att alla har rätt att säga sin åsikt kan hota med "problem" (se DFG´s inlägg på JK) om man inte tillåts yttra sina åsikter. Hade väl räckt med att man skrev - "gillar ni inte vad vi sjunger, överrösta oss med något annat".
PS.Man säger att man har rätt att visa sitt missnöje när inte spelare, styrelse etc gör sitt jobb. Klackens jobb är väl att stötta och lyfta fram laget, det är väl därför man får subventionerat pris på biljetter? Får jag då visa mitt missnöje när inte klacken gör sitt jobb? DS.
Den här gången lyckades anti-styrelsen-ramsor inte få fäste - detta beroende på att flertalet ansåg att det var fel att fokusera på anti-sånger framför lyft-laget-ramsor.
Kan erkänna att jag hörde till dem som inte stödde anti-ramsorna och visst buade jag också. Kanske inte var det bästa och det får vi rätta till.
Nästa gång vi är oeniga så SJUNGER vi ut dem istället
Sen kan jag inte förlika mig med att man i samma mening som man säger att alla har rätt att säga sin åsikt kan hota med "problem" (se DFG´s inlägg på JK) om man inte tillåts yttra sina åsikter. Hade väl räckt med att man skrev - "gillar ni inte vad vi sjunger, överrösta oss med något annat".
PS.Man säger att man har rätt att visa sitt missnöje när inte spelare, styrelse etc gör sitt jobb. Klackens jobb är väl att stötta och lyfta fram laget, det är väl därför man får subventionerat pris på biljetter? Får jag då visa mitt missnöje när inte klacken gör sitt jobb? DS.