Lee Harvey Oswald skrev:DIF lär få den avslutning på säsongen som man förtjänar.
Vi slår Rbk i sista omgången med uddamålet & går upp på samma poäng.....men åker ur på sämre målskillnad.
Det är så uppenbart att det kommer sluta så...
Har de verkligen förtjänat att dra det ända tills ett avgörande i sista matchen? Tveksamt.
Men annars är jag med dig, det kommer sluta på något helt sjukt sätt det här. Känner det så tydligt.
Skönt med seger idag, det var inte snyggt, det kanske inte var helt jävla välförtjänt, men det var en seger, och det är jag glad för, kan iallafall sova utan att man mår skit för en gångs skull. Kan vi fula ihop det såhär hela vägen så fan, visst. Men sen är det rensning ur både lag och styrelse oavsett hur det går.
Tycker även jag synd om Kyle, han har inte direkt presterat det han ska, men tycker inte han riktigt förtjänar all den skiten som han fått.
Svårt att fatta varför man inte använt Mika på vänsterbacks platsen i PP tidigare denna säsong när skiten sett ut som det gjort. In framför mål och låt Tjärna eller Mika ta skott från blå. Mika jag ju både skjuta hårt och träffa mål tillskillnad från ex honken som visserligen kan skjuta hårt, men träffa mål är han inte så jävla vass på.. Inget jävla duttande av han ala Honken och Kyle heller, antingen är det direktskott eller så passar han vidare på en touch. Nästa år är det Åbergs tur att ta den platsen om vi inte får in någon ny hårdskjutande jävel som är rightare.
Jag gissar på att Mikael Fahlander ger sina spelare i Örebro en rejäl morot om man slår Rögle i omgång 9. Han är nämligen stor Djurgårdsfantast själv.
Så är det så att Örebro ger Djurgården ett slagläge nere i Ängelholm inför sista omgången så kommer Fahlander nog gå in med en rejäl bonus till lagkassan.
Från MrMadhawk.
Hoppas det han säger slår in. Jag älskar Fahlander mer och mer för varje dag som går, haha. In med honom i Djurgården på något sätt!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
När ena halvan av laget dras mot Stureplan och den andra hämtar på dagis, då blir det inte mycket till träning. Om det är som jag påstår så är resultatet det vi ser!
Det går lätt för laget att jämföra sitt träningsupplägg med gnagets som de till och med delar träningsplats med. All träning sker inte på Hovet, jag vet, men det måste ändå vara unikt i elitserien för två klubbar att kunna jämföra sig mot varandra som mellan oss och gnaget.
Så det nya laget som byggs för 12/13 måste ha kapacitet och inställning för ett fruktansvärt hårt arbete. Två års slit, så gott som befriat från privatliv, för guld våren 2014. Går det att få ihop en sådan trupp? Inte med den ledning vi har idag, det garanterar jag. Så börja bygga om. Uppifrån och ned. De enda jag inte vill ifrågasätta är Challe och Zabel. Men de måste få en trupp som är beredd att gå på hörntänderna i två år för SM-guldet.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
#10 skrev:Sitter och funderar hur fan vi ska lyckas vinna mot Leksand , kanske spela kasst som idag är melodin?
Har nån koll på tidigare möten Rbk-Bofors i år?
Oväsentligt i detta skede, helt nya förutsättningar nu.
Skulle DIF mött dessa ganska bristfälliga KS-lag under perioden 5nov-28dec (då DIF vann 9 av 14 matcher) skulle det säkerligen blivit 7-8 vinster av 10.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
sensei skrev:Nej, skönadjurgårn' använder det väntevärde som finns utefter det observerade resultatet (1 vinst av 6). Helt korrekt uträkning, så långt jag kan se -- dock utgår han ifrån att matchernas resultat är oberoende, men så är ju inte riktigt fallet när vi pratar om människor med känslor istället för tärningar.
Haha äh du har säkert rätt, tänker på ett annat sätt med binomialfördelning och jada jada.. sen upptäckte jag att inte en käft bryr sig om mitt nördsnack. Har precis avslutat 15hp statistik på högskolan och det har minst sagt skadat mig.. Usch.
För övrigt känns det mest jobbigt att alla resultat gick någorlunda vår väg igår. Jag orkar inte hoppas och tro att vi ska klara oss. Återigen tillbaks till flickväns-liknelsen... Ska hon göra slut ska det fan ske på en gång! Inga såna här returligg så man blir förälskad igen, för vi vet alla innerst inne att hon kommer sparka oss på pungen och dumpa oss den 6 april.
sensei skrev:Nej, skönadjurgårn' använder det väntevärde som finns utefter det observerade resultatet (1 vinst av 6). Helt korrekt uträkning, så långt jag kan se -- dock utgår han ifrån att matchernas resultat är oberoende, men så är ju inte riktigt fallet när vi pratar om människor med känslor istället för tärningar.
Haha äh du har säkert rätt, tänker på ett annat sätt med binomialfördelning och jada jada.. sen upptäckte jag att inte en käft bryr sig om mitt nördsnack. Har precis avslutat 15hp statistik på högskolan och det har minst sagt skadat mig.. Usch.
För övrigt känns det mest jobbigt att alla resultat gick någorlunda vår väg igår. Jag orkar inte hoppas och tro att vi ska klara oss. Återigen tillbaks till flickväns-liknelsen... Ska hon göra slut ska det fan ske på en gång! Inga såna här returligg så man blir förälskad igen, för vi vet alla innerst inne att hon kommer sparka oss på pungen och dumpa oss den 6 april.
returligg suger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)