AIK ny arena

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jojje skrev:
hardrocker35 skrev:Huddinge kommun är ju rätt så stort

Ska helst vara med bra kommunikationer.

DIF fotboll kommer att få en egen arena snart, vore riktigt trevligt om man kunde klämma in en hockeyarena bredvid, under eller på den.

Det där har jag nämnt tidigare..
Hoppas det händer
Användarvisningsbild
Bladman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Bladman »

Hata ajk ledningen för att de får saker gjorda, hoppas vi tar efter!

Det hade varit trevligt att samla Djurgårdsfamiljen på ett och samma ställe!

Finns det mark så varför inte, det är ändå Stockholm Stad som står för marken och när man ändå håller på och bygger en fotbollsarena så kan man ju slänga dit en hockeyarena också, då borde man ju kunna få något typ av paketpris :D

Finns ju extremt mycket fördelar med det!
Djurgår'n tills jag dör!
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Ericsson Center kan dom väl bygga? Och så ser den ut som en stor antenn :D
Gäst

Inlägg av Gäst »

Bladman skrev:Hata ajk ledningen för att de får saker gjorda, hoppas vi tar efter!

Det hade varit trevligt att samla Djurgårdsfamiljen på ett och samma ställe!

Finns det mark så varför inte, det är ändå Stockholm Stad som står för marken och när man ändå håller på och bygger en fotbollsarena så kan man ju slänga dit en hockeyarena också, då borde man ju kunna få något typ av paketpris :D

Finns ju extremt mycket fördelar med det!

Jag frågade Axen Ohlin om denna sak..Fick detta svar av hennes kollega..

Frågan du tar upp är angelägen för oss moderater. Vi vill i stort arbeta för nya
och bättre idrottsanläggningar i Stockholm. Men vår inställning är att samtliga
arenaprojekt i Stockholm till så stor del som möjligt bör finansieras genom
privata intressenter, inte med skattemedel. Utvecklingen inom främst fotboll och
hockey har visat att det ofta blir bättre om klubbarna själva driver och äger
sina arenor. Jag hoppas att det är en utveckling som också du är beredd att
stödja.

Så långt moderaternas linje - men vi styr ju tillsammans med folkpartiet och
kristdemokraterna. Madeleine Sjöstedt (fp) är kultur- och idrottsborgarråd och
därmed den som har huvudansvaret för Stockholms idrottspolitik. Så om du har
fler frågor föreslår jag att du vänder dig till kultur- och idrottsroteln.

Med vänlig hälsning,

Thord Swedenhammar
Användarvisningsbild
Hr1
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hr1 »

Jag har tidigare trott att en egen arena skulle vara helt kört, men med den nya alliansen i Stadshuset så finns det nog en liten chans. Den kanske inte är väldigt stor, och jag tror inte att det är troligt, men finns det en chans måste DIF undersöka och driva saken. Vem vet...

Skulle vara väldigt intressant att se hur alliansen ställer sig och vad de som bestämmer över marken tycker. Det finns mark på Ladugårdsgärdet / Norra Djurgården, där det finns olika alternativ.

Jag vet att det är otroligt svårt att få tag på mark där, men omöjligt? Tror inte det.

En arena i en kranskommun tror jag aldrig skulle gå, av skäl jag skrivit tidigare på forumet.
Senast redigerad av Hr1 den 2006-11-29 23:44:07, redigerad totalt 2 gång.
Mats Sundin - Jävla Svin!
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
Användarvisningsbild
tdk
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av tdk »

Jojje skrev:
tdk skrev:Vad ska Djurgården med en arena till? Djurgården behöver först och främst lite nya spelare så man slipper att fölora varje match. Djurgården kommer aldrig att få råd med en egen arena.

Det finansiella är inget bekymmer, det finns banker som ger ut lån. Det är marken som är det svåra och att vi får betala det dubbla för en likadan arena som t ex fbk har om vi ska bygga en i Stockholm.

Men varför måsta våran arena ligga mitt i stan för... Det kommer ju knappt något folk till Globen. Så det bästa är väl att hitta en bit mark som ligger lite utanför. Då kan man nog bygga en arena till vettigt pris.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

tdk skrev:Men varför måsta våran arena ligga mitt i stan för... Det kommer ju knappt något folk till Globen. Så det bästa är väl att hitta en bit mark som ligger lite utanför. Då kan man nog bygga en arena till vettigt pris.
Jo men visst, vi lägger den vid Heron City, och säljer kebab istället för korv i periodpauserna.

Nej tack.
Användarvisningsbild
_Skogis

Inlägg av _Skogis »

Kall-El skrev:Det dubbla?

Dröm vidare vi snackar mycket mer än det dubbla för marken om vi jämför FBK med vår sits. FBK fick ju köpa den gamla arenan för typ 1 miljon med marken och sedan bygga. Kan lova att man inte fått många kvadratmeter för det priset i STHLM.

Nepp som jag sagt tidigare DIFs framtid ligger i att man väljer att flytta till någon av grannkommunerna i utbyte mot att de hjälper till med mark, tror detta är enda chansen.
Jag vill minnas att det var 1:-
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Semper Fi!

Inlägg av Semper Fi! »

Det DIF och Stockholm som stad saknar är profiler, titta bara på Modo´s bygge, förutom Floppa, så var det farsan hans med en rad av sponsorer som såg till att arenan blev av.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

var det t om bara 1 krona, mycket möjligt... vet bara att de fick marken till en enormt lågt pris. Kul att Karlstad kommun hade råd med det samtidigt som de tar emot robin hood pengar....

Känns ärligt talat inte bra alls att man var med och delvis betalat FKBs arena...
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

_Skogis skrev:Jag vill minnas att det var 1:-

Det var 1 miljon kronor, en hall som precis var nyrenoverad och kommunen gick med ett bidrag på 6 miljoner om året i 10 år.
Semper Fi!

Inlägg av Semper Fi! »

Näe! Det var ju bara kaffe pengar som sagt. I min verklighet så tror jag att vårat kära DIF får klara sig med gamla slitna, mediokra Globen ett tag till. Globen är ett Jippo, Resten av Sveriges Evenemangs Arenor går med stor vinnst. Brynäs, Modo och resten av ES lag som har nya arenor, håvar in mer pengar än någonsin.
Användarvisningsbild
Suz
Kontakt:

Inlägg av Suz »

Se det positiva i det istället. Råttorna försvinner från Hovet/Globen och vi får mera tider vi kan träna på så vi blir ännu bättre.

Ä skämt och sido så skulle jag tycka det var helt underbart om vi kunde ”få” en hockeyarena bredvid ”nya” stadion på Östermalms IP. Tänk att samla hela DIF familjen på ett ända ställe från Konståkning – Fotboll via Boxning. Tänk vad vi kunde erbjuda barnen och ungdomarna i denna vår underbara huvudstad. Djurgårdsandan skulle slå rot och bli ett begrepp man pratade om. Oj vad drömmarna svävade iväg……….
ÄLSKA DIF MEST NÄR DE
FÖRTJÄNAR DET MINST!
Användarvisningsbild
Don_T

Inlägg av Don_T »

Suz skrev:Se det positiva i det istället. Råttorna försvinner från Hovet/Globen och vi får mera tider vi kan träna på så vi blir ännu bättre.

Ä skämt och sido så skulle jag tycka det var helt underbart om vi kunde ”få” en hockeyarena bredvid ”nya” stadion på Östermalms IP. Tänk att samla hela DIF familjen på ett ända ställe från Konståkning – Fotboll via Boxning. Tänk vad vi kunde erbjuda barnen och ungdomarna i denna vår underbara huvudstad. Djurgårdsandan skulle slå rot och bli ett begrepp man pratade om. Oj vad drömmarna svävade iväg……….
Varför inte under "Nya Stockholms Stadion"??
DIF! ALLTID - OAVSETT!
langenbrunner

Inlägg av langenbrunner »

Jojje skrev:
erik_gson89 skrev:Men tyvärr har AIK även supportrar i motgång. Det har tyvärr inte Djurgården. Så är det tyvärr.
De har väl typ 500 på sina matcher?
hur många har Dif då ?? 3-4000 plus 2000 borta fans
Skriv svar