DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Durden

Re: DIF i Media

Inlägg av Durden »

crike skrev:Vågar vägra AB:s plus-tjänst (nu är det dock nära) men är det någon annan som gått i fällan och kan posta intervjun med Järlan?
Namn: lubster
Sänt: 2012-03-29 13:51
Djurgårdens sportchef Janne Järlefelt om tränarcirkusen och klubbens svåra tid
Djurgården är i total kris.
Här berättar sportchef Janne Järlefelt för Sportbladet om tränarcirkusen, varför man inte förstärkt laget och sitt ansvar i att klubben hamnat i detta läge.
– Många av frågorna i en så stor klubb som Djurgården är inte enmansbeslut, säger Järlefelt.
Efter två raka förluster mot Timrå har Djurgården kniven mot strupen. Med fyra omgångar kvar är mesta mästarna sex poäng under elitserieplatserna och nu måste man förlita sig på andra lag för att inte åka ur elitserien för första gången sedan 1976.
– Det är en väldigt, väldigt jobbig situation för spelare, ledare, personal och alla djurgårdsfans. Det är jättetråkigt att situationen är som den är, säger Jan Järlefelt.
Hur stort är ditt ansvar i varför ni är där ni är?
– Självklart har jag ett ansvar i det här, men det går inte att mäta i procent. Många av de här frågorna det beslutas om är inte enmansbeslut och absolut inte i Djurgården som är en så stor förening där är det flera som är med i besluten.
Skulle du vara kvar som sportchef om ni hamnade i allsvenskan?
– Det får du fråga styrelsen. Det är de som är arbetsgivare, jag är inte arbetsgivare.
Men du är gärna kvar?
– För mig är Djurgården det finaste som finns, något man jobbat stenhårt för under en lång tid. Jag har en lång historia i Djurgården också, så Djurgården ligger väldigt, väldigt varmt om hjärtat för mig så det här är en väldigt tung situation som jag och vi är i just nu.
”Försökte få in spelare”
Djurgården och Linköping var båda med i guldsnacket inför säsongen, men till slut var det dessa två som slogs om sin överlevnad i grundseriens sista omgång.
Medan Linköping både sparkade ett gäng spelare och värvade in namn som Patrick Yetman, Ivan Majesky och Mark Hartigan när det barkade åt fel håll, gjorde Djurgården inga förändringar bortsett att man tog in tredjemålvakten Tyler Plante (som gjort noll matcher) och lät Josef Boumedienne lämna klubben.
– Vi försökte också få in spelare i slutet. Men jag kan inte bara gå in och ta in spelare, om det går utanför befintlig budget måste det vara sanktionerat ekonomiskt från styrelsen.
”Det är en jobbig sits”
– I slutet av januari när transferfönstret närmade sig och det hade blivit riktigt tufft, var uppdraget att få in en backupmålvakt, om det skulle bli skador på ”Wesslan” (Gustaf Wesslau) eller Tim (Sandberg), och en center. Målvakt fixades och vi hade en utländsk center som vi gärna ville ha, men tyvärr lyckades vår klubbdirektör (Tommy Engström, reds anm.), som sköter kontraktsskrivningarna, inte få in spelaren.
Ni har bytt huvudtränare två gånger under säsongen, hur tror du det har påverkat laget?
– Bägge har tagits emot väl av spelartruppen. Men självklart är det en jobbig sits att göra sådana här saker.
Kvalserien gör det svårare för er att värva spelare. Hur ser du på möjligheten att få ihop ett slagkraftigt lag till nästa år?
– Det är en svårighet i och med att vi inte vet var vi spelar just nu och det vet agenter och spelare också om. Det är en svår sits att hantera, alla vill vänta och se vad som händer. I och med det tappar vi tid hela tiden, så är det.
Finns det något som talar för att ni klarar er kvar?
– Det är en konstig fråga du ställer... Vi vet att vi måste vinna alla matcher och det är det vi måste gå in för. Challe (Berglund) hade ett snack direkt efter matchen senast och sa till spelarna att det bara finns ett läge – vi måste gå in och vinna de matcher som är kvar.
Kalla fakta för Sveriges kanske mest klassiska ishockeyförening om de nästa år ska finnas kvar i elitserien.
It's a good thing we won, because we were going to thrash the place if we didn't.
Användarvisningsbild
sthlm1891
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av sthlm1891 »

crike skrev:Vågar vägra AB:s plus-tjänst (nu är det dock nära) men är det någon annan som gått i fällan och kan posta intervjun med Järlan?
”Självklart har jag ett ansvar i det här”
HÄR ÄR DIF:S TUNGA FACIT I KVALSERIEN

Djurgården–Rögle 3–4

BIK Karlskoga–Djurgården 2–3

Djurgården–Leksand 3–1

Örebro–Djurgården 3–2

Djurgården–Timrå 2–3

Timrå–Djurgården 3–2

Kommande matcher, i dag, 19.00: Djurgården–Örebro, Timrå–Rögle, BIK Karlskoga–Leksand.

Lördag 31 mars, 16.00: Örebro–Timrå, Leksand–Djurgården, ­Rögle–BIK Karlskoga.
Djurgårdens sportchef Janne Järlefelt om tränarcirkusen och klubbens svåra tid

Djurgården är i total kris.

Här berättar sportchef Janne Järlefelt för Sportbladet om tränarcirkusen, varför man inte förstärkt laget och sitt ansvar i att klubben hamnat i detta läge.

– Många av frågorna i en så stor klubb som Djurgården är inte enmansbeslut, säger Järlefelt.

Efter två raka förluster mot Timrå har Djurgården kniven mot strupen. Med fyra omgångar kvar är mesta mästarna sex poäng under elitserieplatserna och nu måste man förlita sig på andra lag för att inte åka ur elitserien för första gången sedan 1976.

– Det är en väldigt, väldigt jobbig situation för spelare, ledare, personal och alla djurgårdsfans. Det är jättetråkigt att situationen är som den är, säger Jan Järlefelt.

Hur stort är ditt ansvar i varför ni är där ni är?

– Självklart har jag ett ansvar i det här, men det går inte att mäta i procent. Många av de här frågorna det beslutas om är inte enmansbeslut och absolut inte i Djurgården som är en så stor förening där är det flera som är med i besluten.

Skulle du vara kvar som sportchef om ni hamnade i allsvenskan?

– Det får du fråga styrelsen. Det är de som är arbetsgivare, jag är inte arbetsgivare.

Men du är gärna kvar?

– För mig är Djurgården det finaste som finns, något man jobbat stenhårt för under en lång tid. Jag har en lång historia i Djurgården också, så Djurgården ligger väldigt, väldigt varmt om hjärtat för mig så det här är en väldigt tung situation som jag och vi är i just nu.
”Försökte få in spelare”

Djurgården och Linköping var båda med i guldsnacket inför säsongen, men till slut var det dessa två som slogs om sin överlevnad i grundseriens sista omgång.

Medan Linköping både sparkade ett gäng spelare och värvade in namn som Patrick Yetman, Ivan Majesky och Mark Hartigan när det barkade åt fel håll, gjorde Djurgården inga förändringar bortsett att man tog in tredjemålvakten Tyler Plante (som gjort noll matcher) och lät Josef Boumedienne lämna klubben.

– Vi försökte också få in spelare i slutet. Men jag kan inte bara gå in och ta in spelare, om det går utanför befintlig budget måste det vara sanktionerat ekonomiskt från styrelsen.
”Det är en jobbig sits”

– I slutet av januari när transferfönstret närmade sig och det hade blivit riktigt tufft, var uppdraget att få in en backupmålvakt, om det skulle bli skador på ”Wesslan” (Gustaf Wesslau) eller Tim (Sandberg), och en center. Målvakt fixades och vi hade en utländsk center som vi gärna ville ha, men tyvärr lyckades vår klubbdirektör (Tommy Engström, reds anm.), som sköter kontraktsskrivningarna, inte få in spelaren.

Ni har bytt huvudtränare två gånger under säsongen, hur tror du det har påverkat laget?

– Bägge har tagits emot väl av spelartruppen. Men självklart är det en jobbig sits att göra sådana här saker.

Kvalserien gör det svårare för er att värva spelare. Hur ser du på möjligheten att få ihop ett slagkraftigt lag till nästa år?

– Det är en svårighet i och med att vi inte vet var vi spelar just nu och det vet agenter och spelare också om. Det är en svår sits att hantera, alla vill vänta och se vad som händer. I och med det tappar vi tid hela tiden, så är det.

Finns det något som talar för att ni klarar er kvar?

– Det är en konstig fråga du ställer... Vi vet att vi måste vinna alla matcher och det är det vi måste gå in för. Challe (Berglund) hade ett snack direkt efter matchen senast och sa till spelarna att det bara finns ett läge – vi måste gå in och vinna de matcher som är kvar.

Kalla fakta för Sveriges kanske mest klassiska ishockeyförening om de nästa år ska finnas kvar i elitserien.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Durden skrev:
text.

Tackar ödmjukast.
Snacka dock om intetsägande intervju.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Fyfan vad jag är trött på den där patetiska jävla mannen. Dra åt helvete Janne. Allt jag ser är "bla-bla-bla inte mitt fel, inte mitt ansvar, jag ville men det gick inte". Patetiska jävla ursäkter. Det här är DITT fel, din jävla pajas.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Fyfan vad jag är trött på den där patetiska jävla mannen. Dra åt helvete Janne. Allt jag ser är "bla-bla-bla inte mitt fel, inte mitt ansvar, jag ville men det gick inte". Patetiska jävla ursäkter. Det här är DITT fel, din jävla pajas.
Mmm, och han verkar nöjd på riktigt med att han bytt till sig en andremålvakt som spelat 0 min. Ett hån (inte minst mot sig själv) att han ens nämner den värvningen.
Användarvisningsbild
Fiskmaesen

Inlägg av Fiskmaesen »

Jag kräks
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... h-twitter/
- Det är bara att beklaga att det finns personer som tror att det gör oss något positivt. Det är ett sätt för folk att uttrycka sina ­åsikter och ibland känns det som att folk tror att vi bara rycker på axlarna nu. Det är så långt ifrån verklig­heten man kan komma, säger Djurgårdens ordförande Mats Larsson.
Men VA?! Det är väl EXAKT det ni har gjort HELA säsongen? Ni har RYCKT PÅ AXLARNA åt precis ALLT. Vare sig det handlar om polisernas agerande på läktaren eller spelet på isen. Ett helt SJUKT uttalande från Mats Larsson. Mannen som alltid sover gott om nätterna.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Edin
Säsongskort: Ja

Inlägg av Edin »

"– Många av frågorna i en så stor klubb som Djurgården är inte enmansbeslut, säger Järlefelt."

Där slutade jag seriöst läsa.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Edin skrev:"– Många av frågorna i en så stor klubb som Djurgården är inte enmansbeslut, säger Järlefelt."

Där slutade jag seriöst läsa.
Dock tyder det mesta på att det är så... Det är inte lätt att vara sportchef i Djurgården med den där jävla sportkommitéen som ska lägga sig i de sportsliga besluten och skit.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Fyfan vad jag hatar det här. DIF har fått ett fantastiskt stöd hela året och nu i kvalserien har man fått utse EN jävla banderoll och förmodligen lite otrevliga meddelanden på facebook/twitter typ. Och det målas upp som att DIF-klacken är några terrorister som när som helst tänker självmordsbomba sig själva och hela hockeylaget.

Medan gnagarna inte gått på en jävla match hela året utan dyker upp först till slutspelet och hyllas till skyarna som att dom skulle vara Sveriges bästa publik.

Pinsamt. Äckligt. Vedervärdigt.
Expert.
Användarvisningsbild
Sudden

Inlägg av Sudden »

SirDIFalot skrev:Fyfan vad jag hatar det här. DIF har fått ett fantastiskt stöd hela året och nu i kvalserien har man fått utse EN jävla banderoll och förmodligen lite otrevliga meddelanden på facebook/twitter typ. Och det målas upp som att DIF-klacken är några terrorister som när som helst tänker självmordsbomba sig själva och hela hockeylaget.

Medan gnagarna inte gått på en jävla match hela året utan dyker upp först till slutspelet och hyllas till skyarna som att dom skulle vara Sveriges bästa publik.

Tänker likadant, så jävla äckligt och är mest irriterad på media och speciellt herr Ros.
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Magnutz

Re: Re: DIF i Media

Inlägg av Magnutz »

Sudden skrev:
SirDIFalot skrev:Fyfan vad jag hatar det här. DIF har fått ett fantastiskt stöd hela året och nu i kvalserien har man fått utse EN jävla banderoll och förmodligen lite otrevliga meddelanden på facebook/twitter typ. Och det målas upp som att DIF-klacken är några terrorister som när som helst tänker självmordsbomba sig själva och hela hockeylaget.

Tänker likadant, så jävla äckligt och är mest irriterad på media och speciellt herr Ros.
Ros skriver populär"journalistiskt" dvs vad han anser aftonbladets läsare vill läsa. Skit är i alla fall slutprodukten.
I detta fall.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Re: Re: DIF i Media

Inlägg av BaronVonDif »

Magnutz skrev:
Sudden skrev:

Ros skriver populär"journalistiskt" dvs vad han anser aftonbladets läsare vill läsa. Skit är i alla fall slutprodukten.
I detta fall.
Jepp, alltid ris från Ros. Schysst Hägerfors klass på den.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

SkönaDjurgårn skrev:Är det inte märkligt att Janne J klarat sig så väl från att bli hängd i pressen. Varför? Minns t.ex. Kent Norberg i Frölunda som blev totalt hängd varje vecka och till slut fick sparken.
Nja, många i pressen är anti-DIF, så dom är nog nöjda med att han sitter vecka ut och vecka in och missköter sitt jobb. Om jag förstått hans tänk rätt, så vill han väl sälja fler centrar till nästa säsong.
Skriv svar