Glory1 skrev:Nästa år är det väl tänkt att Challe ska stå i båset tillsammans med Zabel och Brynäs juniorcoach? Vad händer om vi åker ner kommer juniorcoachen ändå över?
Bremberg och Strömberg i HA nästa år? ja tack. Strömberg lär väl kröka rätt bra men det får vi leva med om han producerar som i Örebro
Strömberg kommer spela i elitserien nästa säsong, det är vad han förklarade för Örebro iaf. Känslan säger Växjö.
Har följt debatten här på sidan. Tänker inte kommentera så mycket. Har själv gått på Hovet sedan barnsben och det är länge sedan. Går på massor med matcher varje säsong utan att för den skull köpt säsongskort.
När det gäller nyförvärv skulle jag vilja börja med en anekdot som visserligen härstammar från vår hatade tvillingklubb ajk. När ajk åkte ur allsvenskan i fotboll för några år sedan tog sig den förre UEFA presidenten in i lagets omklädningsrum och förklarade: "Ingen jävel lämnar klubben, har man spelat ur föreningen får man fan se till att spela upp föreningen igen"
Detsamma gäller det här laget. Bygg utifrån det vi har. Om vi får behålla de flesta kommer det här laget att ta sig tillbaka direkt, även om det blir omstart i hockeyallsvenskan. Att lämna skutan nu är för spelarna att håna både sig själva och klubben. Om någon skulle (gud förbjude) gå till ajk kommer han vara evigt hatad, antagligen även av ajkåare.
Jag har personligen aldrig känt mig så taggad som nu att köpa ett årskort till nästa år utifall laget åker ur.
jensa öhling skrev:ärkeDIF// Vi går i konkurs om vi ska behålla de flesta i truppen. Måste åtminstone göra oss av med drygt hälften. Vilket jag inte direkt gråter över.
Det ingår i den obefintliga hederskodexen att sänka sin lön när man stannar för att reda ut det man ställt till. Men sådant existerar inte i dagens proffsvärld.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Nej då det är ett värre ekonomiskt tapp att rasa ur fotbollsallsvenskan ner i superettan. Jag citerar "ingen jävel går någonstans" payback time...
Vem vill ha i sitt CV jag spelade ur Mesta Mästarna Djurgården ur elitserien. Ta konsekvensen av ert arbete, gör om , gör rätt.
Det blir ingen konkurs, löjligt att höra.
ärkeDIF skrev:Nej då det är ett värre ekonomiskt tapp att rasa ur fotbollsallsvenskan ner i superettan. Jag citerar "ingen jävel går någonstans" payback time...
Vem vill ha i sitt CV jag spelade ur Mesta Mästarna Djurgården ur elitserien. Ta konsekvensen av ert arbete, gör om , gör rätt.
Det blir ingen konkurs, löjligt att höra.
I en perfekt värld erbjuder sig alla att stanna även till reducerad lön (gränser finns ju, men principen är viktig). Sen är det upp till klubben att fundera hur man bygger ett lag för 1) den allsvenska toppstriden samt KS 2013 samt vidare 2) ett som skall hålla oss kvar i ES 13/14?
De dyrare spelare som man anser passar in kan erbjudas en 1+1-morotsvariant typ den Nilson tydligen fick, dvs. spela rabatterad lön första säsongen - återbetalning för i år, kan man säga - och vid ES-avancemang då återgång till nuvarande lön, eller vad det nu blir.
jensa öhling skrev:ärkeDIF// Vi går i konkurs om vi ska behålla de flesta i truppen. Måste åtminstone göra oss av med drygt hälften. Vilket jag inte direkt gråter över.
Det ingår i den obefintliga hederskodexen att sänka sin lön när man stannar för att reda ut det man ställt till. Men sådant existerar inte i dagens proffsvärld.
IDD! finns dock några jag absolut inte vill ha kvar nästa år. Det är: Printz, Honken, Kyle, M tjärna, Almtorp, Carlsson. Zibanejad kommer ju gå till Ottawa också. Resten får gärna stanna för min del och ta nya tag. Man tycker jag också att någon av Norman, Brodin, Sillen och dom borde få ett lite genombrott också.. Istället för dom som jag vill se lämna kan man plocka in ex Linkan och ett par som producerat ganska bra i Allsvenskan
IDD! finns dock några jag absolut inte vill ha kvar nästa år. Det är: Printz, Honken, Kyle, M tjärna, Almtorp, Carlsson. Zibanejad kommer ju gå till Ottawa också. Resten får gärna stanna för min del och ta nya tag. Man tycker jag också att någon av Norman, Brodin, Sillen och dom borde få ett lite genombrott också.. Istället för dom som jag vill se lämna kan man plocka in ex Linkan och ett par som producerat ganska bra i Allsvenskan
Tänk vad olika man kan tycka, du nämner Printz först av alla på din lista av de som ska bort. Själv anser jag att det är en spelare vi borde kriga med näbbar och klor för att få behålla.
Annars på backsidan är det inte mycket att ha, Holmqvist blir nog inte kvar, Kyle borde vi sätta på första båt hem. Många här verkar räkna in DT till nästa år, jag är inte alls säker på att han blir kvar. Han ser nog ingen anledning till att sänka sin lön för att få lira i Allsvenskan, och jag vet inte riktigt om det är värt att ha en spelare som lyfter mer än 300 i månaden (ren spekulation ifrån min sida) när man lirar i Allsvenskan.
Sen vet jag inte vad vi ska göra med Claesson, han har ju varit riktigt dålig i år men spelar för en billig peng och lär väl inte ha någon annan stans att ta vägen.
Printz är jag osäker på. Jag har svårt för backar som inte kan slå ett bra första pass. Han må vara duktig defensivt men jag tycker han drar på sig på tok för mycket dumma utvisningar.
DT vet jag inte riktigt heller då hans historik med hjärnskakningar inte är den bästa vilket gör att han " fegar ur" i närkamperna.
Printz ska vi självklart försöka förlänga med. Behövs bra stabila defensiva backar, sen tycker jag att hans "dumma" utvisningar minskar från år till år. Han har varit bland våra bästa backar två säsonger i rad.
Senast redigerad av Jepe den 2012-03-29 09:13:03, redigerad totalt 1 gånger.
Djurgårn skrev:Printz är jag osäker på. Jag har svårt för backar som inte kan slå ett bra första pass. Han må vara duktig defensivt men jag tycker han drar på sig på tok för mycket dumma utvisningar.
DT vet jag inte riktigt heller då hans historik med hjärnskakningar inte är den bästa vilket gör att han " fegar ur" i närkamperna.
Printz tog för många utvisningar förra sässen men inte fasen har han gjort det i år?
Han har lyft sig och blivit mer säker med puck och jag ser gärna att han är kvar oavsett serie.
Djurgårn skrev:Printz är jag osäker på. Jag har svårt för backar som inte kan slå ett bra första pass. Han må vara duktig defensivt men jag tycker han drar på sig på tok för mycket dumma utvisningar.
Printz tog för många utvisningar förra sässen men inte fasen har han gjort det i år?
Han har lyft sig och blivit mer säker med puck och jag ser gärna att han är kvar oavsett serie.
Felet är att vi tar för få utvisningar, inte för många. Vi är ledande i fairplay-ligan, det är inte de järnkaminer som jag har lärt mig älska. Det är disciplinerade minikaminer. Vad bra det gick för den idén, verkligen!
Felet är att vi tar för få utvisningar, inte för många. Vi är ledande i fairplay-ligan, det är inte de järnkaminer som jag har lärt mig älska. Det är disciplinerade minikaminer. Vad bra det gick för den idén, verkligen!
Sen ska det vara rätt utvisningar också.
Du kan väl inte eftersöka fler utvisningar? Jo ja spela tufft och allt det där men fler utvisningar skulle inte gynna någon förutom motståndarna.