Hur gör ni för att hantera sorgen?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Heaty
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hur gör ni för att hantera sorgen?

Inlägg av Heaty »

Vadå hantera sorgen? Kan ni göra sånt? Jag är bara helt jävla apatisk över det här.
Och på något konstigt sätt så kände jag ändå kärlek för spelarna när det blev klart att vi åkte ut (vilket det fan är). Svårt att förklara varför, men det var en känsla av hopp. Det här känns som en ny start, en nybesiktning. Snart har vi bytt ut alla rostiga motordelar som döljer sig under den vackra karossen och bytt ut dem mot väloljade reservdelar.
SM-GULD!

Fast fyfan...
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Försöker bara intyga mig själv att det bara blir ett år i HA och sen går upp och blir ett stabilt topplag.
Är tvungen att tänka positivt annars hade man hoppat från närmsta bro
gaspo

Inlägg av gaspo »

minalman skrev:
gaspo skrev:Kollade igår på matchen via viaplay. Min fru har förbjudit mig att kolla på Hockey efter att jag kastade fjärren rakt igenom skärmen på tv:n. Detta var näst sista matchen i grundserien.

Men jag fixade viaplay på mobiltelefonen.
Igår så hade jag hoppet uppe som vanligt vid 2-2 målet. När sedan Kyle o DIF ger bort matchen igen så försvann telefonen oxå.
O detta är det sjuka i det hela. Jag sitter i bilen på parkeringen o kollar på matchen. Sa till min fru att jag skulle ha kvällsmöte på jobbet!! När jag sedan kommer in så frågar min fru varför jag inte har på telefonen. Då säger jag att jag har ingen telefon längre. Den gick sönder på mötet. Jag är en man på 35 år som är sjuk i huvudet jag vet. Men DIF är verkligen min stora kärlek sedan födseln.

Tillägas skall att jag bor i Göteborg sedan 8års åldern (Vallentuna innan) har stått upp för DIF i alla lägen här nere. Inte lätt i alla lägen skall jag berätta.

Jag har en dotter som är 7år gammal som säger till mig att Pappa du är verkligen jättelöjlig.

Ville bara skriva detta. Har svårt o ens få jobbet gjort i detta läget.
Är man från Vallentuna är man van vid VBK:s upp och nergångar (även om du flyttade vid unga år).
Du klarar dig!
Se bara till att dottern inte blir fisk, eller träffar någon.
Min dotter vet mkt väl vad som gäller! Avskyr FHC nått så oerhört mkt det e på gränsen att dom är mer hatade än gnaget.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Alltid vara stolt. För mig är Djurgården att vara stor i medgång OCH motgång. Att alltid försöka göra sitt bästa.

Visst fan är jag förbannat och ledsen efter en förlust. Men jag försöker snabbt komma igen för det är DIF för mig. Att gå och gnälla får andra göra.

Får numera ofta retsamma frågor som:
"Hur känns det att hålla på Djurgården nu då?"

Då svarar jag:
"Jag håller inte på Djurgården, Jag ÄR Djurgårdare"
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2012-03-28 21:58:37, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

BOMBOM BOUCHARD skrev: "Jag håller inte på Djurgården, Jag ÄR Djurgårdare"
Fy fan va bra sagt. Ska jag oxå använda!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

minalman skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev: "Jag håller inte på Djurgården, Jag ÄR Djurgårdare"
Fy fan va bra sagt. Ska jag oxå använda!
Brukar få dem att fundera lite och de tappar snabbt tråden. :wink:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
ärkeDIF

Inlägg av ärkeDIF »

Ja det är en stor chock om det blir hockeyallsvenskan. Samtidigt känner jag mig mer taggad än någonsin att köpa säsongskort. Såg min första match på Hovet med Djurgården på 60-talet. Sett massor med matcher varje år på plats sedan dess. 70 talet var inte särskilt muntert 3-3 mot Heffners :o
Jag är Djurgårdare
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Det värsta är... att jag känner ingenting.
Känslorna för Djurgården är nästan obefintliga. Det har varit så ända sen förra säsongen faktiskt, vet inte vad det beror på.

Går runt dag efter dag och är likgiltig. Inväntar ett breakdown utan dess like..

Kanske det aldrig kommer. Kanske för att jag vet hur livets äkta motgångar känns som detta är mycket lindrigare. Kommer alltid minnas och ha 2010/11 i mitt hjärta. Det året vi vann. HV må ha kommit etta, men det var vi som vann.
Säg den glädje som varar
Leksand

Inlägg av Leksand »

Men SKÄRP er nu!

1. Det är INTE Slutet med stort S att åka ur ES en gång. När vi gjorde det första gången, LEKTE vi oss upp i ES igen året efter, och året efter det spelade vi slutspel. Det var dessutom på den tiden det var en avgrund mellan ES och AS.

(Sedan åkte vi ur igen, och nu är vi där vi är, men det hade inte behövt hända om vi inte hade FORTSATT göra misstag. Att vi åkte ur ES en gång hade inte behövt vara ett problem alls, om vi inte hade gjort en massa andra misstag efter att vi gick upp igen.)

2. Det är långt ifrån klart att ni åker ur. Jag skulle påstå att det troligaste är att ni klarar er ändå. Faktum är att ni har spelat rätt bra hockey, samt att det inte skiljer så mycket upp till Rögle. Min gissning är att ni har tre poäng upp till ES-platsen efter nästa omgång och då har ni allt i egna händer.

3. Oavsett hur det går, tror jag att detta blir en nyttig, kanske till och med NÖDVÄNDIG, lärdom för DIF. Nu vet ni att inget ES-lag är evigt. Inget lag är bättre än sin senaste säsong, inte ens mesta mästarna. Nyttig läxa för organisationen.

Sedan fattar jag förstås att det är jobbigt att vara djurgårdare just nu, men ni behöver inte måla fan på väggen och göra saker och ting värre än de är. Detta är INTE slutet för DIF hockey.

Utöver det fattar jag att ni hatar leksingar och att jag sannolikt kommer bli avstängd omedelbart efter att detta inlägg har postats, men tack för ordet i alla fall.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Leksand skrev:Men SKÄRP er nu!

Det är INTE Slutet med stort S att åka ur ES en gång. När vi gjorde det första gången, LEKTE vi oss upp i ES igen året efter, och året efter det spelade vi slutspel. Det var dessutom på den tiden det var en avgrund mellan ES och AS.

Sedan fattar jag förstås att det är jobbigt att vara djurgårdare just nu, men ni behöver inte måla fan på väggen och göra saker och ting värre än de är. Detta är INTE slutet för DIF hockey.

Utöver det fattar jag att ni hatar leksingar och att jag sannolikt kommer bli avstängd omedelbart efter att detta inlägg har postats, men tack för ordet i alla fall.
Du ska inte bannas utan hyllas för ett bra inlägg! Heder! Klassiska klubbar, klassiska supporters.
Senast redigerad av minalman den 2012-03-28 23:06:17, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Leksand/ bra rutet! Håller inte med i allt. Det ÄR ett helvete att ta sig tillbaka. Men det är inte slutet för klubben. Den har funnits 121 år och kommer fortsätta finnas även i framtiden. Och någon gång i framtiden (kanske redan om ett par veckor) blir vi ett Elitserielag igen. Men det kommer krävas hårt jobb och ett jävla tålamod från ledning och supportrar. För det kan ju också ta 15 år.
Användarvisningsbild
Svinarg

Inlägg av Svinarg »

Har haft rediga damp-utbrott senaste tiden, men nu har man börjat acceptera att allsvenskan är med största sannolikhet var vi spelar nästa säsong.

Efter Örebro matchen har jag bara släppt fokusen helt... inte läst forumet alls sen dess, undvikit TV och tidningar, Det har funkat bra.

Istället för att sitta och läsa och beräkna hur kommande matcher ska gå har jag målat tavlor och druckit rödvin som den kulturkofta jag är. Det är ett tips från mig i alla fall, gör nåt kreativt och tidskrävande!
Stockholm våra drömmars stad
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Direkt efter matchen mot Timrå så var jag mest förbannad. Ångesten och besvikelsen har sedan länge kommit och passerat. Jag tittade på klockan en sista gång innan jag somnade och såg att den visade 05:00. Två och en halv timme senare väcktes jag av larmet på mobilen. Idag har jag suttit åtta timmar i en revision vilket gjort att min hjärna nu har samma tempo som en lergöks. Det positiva är att jag inte längre är förbannad av tidigare nämnd anledning.

Summa summarum, sitt med i en revision så får ni tankarna på annat håll.
Jag är inte arg, och inte besviken.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Jag försöker intala mig att HockeyAllsvenskan kanske inte blir så jobbig ändå. Sen tänker jag på att vi kommer möta lag som Troja IF Ljungby, Tingsryds AIF osv. Då blir dagen garanterat mycket jobbigare. Mitt sätt att handla det här är att jag gör saker som jag tycker är kul, älskar att göra. Så som fotboll,gaming osv. Men det är svårt att ta sig igenom en dag utan att bli påminnd om att vi faktiskt, som det ser ut nu, kommer lira i HockeyAllsvenskan nästa år.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Slår frun & barn och hotar mina grannar.

Det finns tabletter att knapra också, men jag blir så torr i munnen av dom...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar