Du har ju ingen koll på ekonomi. Det är inte svårt att skaffa sig pengar om man redan har gott om dem. Det är ett faktum. Om man slarvar med sin ekonomi får man dock skylla sig själv.SirDIFalot skrev:Klart. Men de är ju fortfarande inte alls samma pengar när han blir pensionär. Pga inflationen.Bjurre skrev:SirDIFalot skrev:1000 kr idag kommer inte vara i närheten av lika mycket värt om 30-40 år. Då är ju alla hans intjänade pengar inte lika mycket värda. Sedan kommer Mackan börja jobba på sin brorsas företag så. Är väl en icke-fråga där.Bjurre skrev:Men nu har ju så han klarar sig resten av livet. Dollar kursen var även högre när han lirade NHL.SirDIFalot skrev: Jag kan inte kräva att han ska göra det. Något man ofta glömmer är hur kort en spelares karriär är till skillnad från en privatpersons. De ska tjäna ihop pengar som de kan livnära sig på så länge de kan. Plus att de har familjer. Många av dom har inte någon utbildning. Nu har vi ju hockeygymnasiet men Marcus Nilson fick en gång i tiden hoppa av skolan för att han fick ett kontrakt med DIF. Han blev tvungen att välja liksom.
Tror inte Mackan är så dum att han har dom hemma i en låda precis. Han har nog lite aktier ränta och sånt skit på cashen.
Angående Mackans kontrakt så tvivlar jag på att DIF blir fast med det. Om man inte har råd så har man nog möjligheten att köpa ut honom för en engångssumma eller liknande. Eller om det finns några inskrivna standardklausuler i varje kontrakt att lönen sjunker med en viss procent i AS.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
-
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Absolut.Metal Machine skrev: Du har ju ingen koll på ekonomi. Det är inte svårt att skaffa sig pengar om man redan har gott om dem. Det är ett faktum. Om man slarvar med sin ekonomi får man dock skylla sig själv.
Jag tror likförbannat inte att Marcus Nilson NHL-pengar är något som kommer få honom att spela för en allsvensk lön i DIF.
Expert.
-
Det må hända. Jag skulle bara bli glad om vi blev av med honom. Kostnadsfritt, alltså.SirDIFalot skrev:Absolut.Metal Machine skrev: Du har ju ingen koll på ekonomi. Det är inte svårt att skaffa sig pengar om man redan har gott om dem. Det är ett faktum. Om man slarvar med sin ekonomi får man dock skylla sig själv.
Jag tror likförbannat inte att Marcus Nilson NHL-pengar är något som kommer få honom att spela för en allsvensk lön i DIF.
Enklast att rensa ut allt som inte har kontrakt nästa år, och sedan noggrant överväga varje pjäs istället för att reflexmässigt förlänga med spelare på dekis som tack för trogen tjänst.
Någon vill fortsätta se Tims meningslösa mixtrande med pucken i sarghörnen även nästa år, för mig är det en gåta. Motståndarna ger honom medvetet utrymme i början på matcherna, så han tröttar ut sig själv och försvinner helt i 2:a och 3:e.
Någon vill fortsätta se Tims meningslösa mixtrande med pucken i sarghörnen även nästa år, för mig är det en gåta. Motståndarna ger honom medvetet utrymme i början på matcherna, så han tröttar ut sig själv och försvinner helt i 2:a och 3:e.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Jag har också svårt att se det som Tim "skapar"
Visst, han lyckas dribbla sig in i zon och få till en assist här och där men i minst 8 fall av 10 slutar hans räder i att han faller och/eller tappar puck till motståndarlaget. För mig är det för smalt. Jag ser hellre någon antingen tyngre och mer fysisk eller mer ass-producerande pjäs på hans plats.
Visst, han lyckas dribbla sig in i zon och få till en assist här och där men i minst 8 fall av 10 slutar hans räder i att han faller och/eller tappar puck till motståndarlaget. För mig är det för smalt. Jag ser hellre någon antingen tyngre och mer fysisk eller mer ass-producerande pjäs på hans plats.
Nästa år vill jag se Calle Gustafsson, Ahlén och Hank the tank i DIF igen. Där har vi tre direkt som kommer göra ett jävla bra jobb.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
Ahlén = Check
Hank the Tank = Check
Calle G = Nej tack - den kategorin av dvärgforwards har vi redan tillräckligt av
Hank the Tank = Check
Calle G = Nej tack - den kategorin av dvärgforwards har vi redan tillräckligt av
Nästa år är det väl tänkt att Challe ska stå i båset tillsammans med Zabel och Brynäs juniorcoach? Vad händer om vi åker ner kommer juniorcoachen ändå över?
Bremberg och Strömberg i HA nästa år? ja tack. Strömberg lär väl kröka rätt bra men det får vi leva med om han producerar som i Örebro
Bremberg och Strömberg i HA nästa år? ja tack. Strömberg lär väl kröka rätt bra men det får vi leva med om han producerar som i Örebro
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Strömbremberg. Låter som en fotbollsdomare. Vilket par de skulle bli!Glory1 skrev:Nästa år är det väl tänkt att Challe ska stå i båset tillsammans med Zabel och Brynäs juniorcoach? Vad händer om vi åker ner kommer juniorcoachen ändå över?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Samma här. Men jag vill lägga till brasklappen att även en mindre storvuxen forward i vissa fall har en attityd som gör att helhetspaketet platsar i höga serier, ett exempel är Zuccarello.Donkels skrev:Ahlén = Check
Hank the Tank = Check
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- SkönaDjurgårn
Firma Bremberg/Strömberg? Vodkan kommer flöda, men så även målen. Jag säger ja!Glory1 skrev:Nästa år är det väl tänkt att Challe ska stå i båset tillsammans med Zabel och Brynäs juniorcoach? Vad händer om vi åker ner kommer juniorcoachen ändå över?

Gärna Ahlén och Hank the Tank, tänk de två snubbarna och så Blomstrand i en kedja.
Skulle sargarna hålla?
Skulle sargarna hålla?
Åberg-Engqvist-Linkan
Strömberg-Otto-Ölve
Norman-Weigel-Kempe
Blomstrand-Fimpen-Ahlén
Backar vettjafan, ut med typ.. alla? In med Tellan såklart också
Nu tror jag ju då inte att vi får se i närheten av ett sånt här lag
Men skulle inte vara fel för att försöka ta oss upp igen.
Strömberg-Otto-Ölve
Norman-Weigel-Kempe
Blomstrand-Fimpen-Ahlén
Backar vettjafan, ut med typ.. alla? In med Tellan såklart också
Nu tror jag ju då inte att vi får se i närheten av ett sånt här lag

- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Det lär stämma att Mackan spelade första året med relativt låg lön men att detta kompenserades i de avslutande tre åren av kontraktet.SirDIFalot skrev:Alltså det ryktades att han fick ett kontrakt med låg lön första året och högre de kommande tre åren som kompensation, eftersom vi redan hade tagit in Widing som ersättare för Mackan.Bjurre skrev:Måste man inte betala ut det han har kvar då? Han skulle väl få mer ju äldre han blev eller är jag ute och cyklar nu SIR?
Vi får väl se vad som händer, sjukt jobbigt och svårt att spekulera i.
Återstår väl att se vad som finns inskrivet i form av "Lön vid spel i HA" för inte har vi gjort vi väl gjort en bajen...
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
- BaronVonDif
Ska vi starta en fond, om laget håller sig kvar bjuder vi dem på en helkväll, åker dom ut så löser vi ut Järlan för pengarna.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/