Kvalserien 11/12

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Tycker Nyström för en gångs skull har rätt. Dock tycker jag någon slags desperation syntes i spelet igår, åtminstone mer än tidigare.

Men det största felet är den här uppgivna attityden som visats gång på gång tidigare...och framförallt "tycka-synd-om-sig-själva"-syndromet. Det finns inga vinnare i det här laget. Men det är inget nytt för oss som följt det minutiöst under hela säsongen.
Stöter fortfarande på folk som säger "men DIF har ju en så jävla bra trupp, hur har det kunnat gå såhär?" så ifrågasätter man det så får man höra att en Mathias Tjärnqvist ska tydligen vara en superstjärna osv.

Fatta om vi hade haft trades i ES. Den spelaren verkar överskattas sjukt av alla utomstående. Vi hade kunnat byta till oss något riktigt bra.
Expert.
Pogue Mahone
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Pogue Mahone »

Vem fan bryr sig? Vi kommer inte vinna någon match med honom, utan honom eller på något annat sätt heller. De skulle kunna peta (försöker komma på ngn som varit outstanding i kvalserien men det finns fan ingen som har varit bra rakt igenom) utan att jag skulle bry mig i dagens läge.

Vi har gjort ett mål på 16 PP, förstår ni hur extremt dåligt det är? Vi har släppt in ett eller två mål när vi haft PP, förstår ni hur dåligt det är?

Spelarna gör pajas misstag på isen mest fan hela tiden.
Laget är totalt värdelöst och vi värvade en målvakt istället för att ta in en eller två spelare som kan bidra med ngt, what the fuck?

Kanske ska låta plantan stå lite? Wesslau har ju tyvärr inte varit allt för bra och vi har plantan som kanske spelar demonlikt. Troligtvis inte.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Calle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Calle »

DIF kan klara Elitserien även som trea i Kvalserien!

Kanske.

Timrå är nämligen på randen till konkurs och väntar i dagarna utmätning om inte 7 millar hostas upp. Och av den anledningen "alone" kan de missa sin ev. kommande Elitseriestatus innan ens kvalserien är över (skulden/budgeten räknar förmodligen även in nya pengar vid nytt Elitseriekontrakt). Och vad händer då? Jo, de två bästa kvalserielagen - utan Timrå - går upp istället. Kanske. :)

För övrigt tycker jag det är HÖG tid att införa 14 lag i Elitserien. Till nästa säsong!

Hoppet är det sista som sviker... Kommer iofs gå på Djurgårdsmatcher oavsett serie!

ALLTID oavsett!!
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Pogue Mahone skrev:Vem fan bryr sig? Vi kommer inte vinna någon match med honom, utan honom eller på något annat sätt heller. De skulle kunna peta (försöker komma på ngn som varit outstanding i kvalserien men det finns fan ingen som har varit bra rakt igenom) utan att jag skulle bry mig i dagens läge.

Vi har gjort ett mål på 16 PP, förstår ni hur extremt dåligt det är? Vi har släppt in ett eller två mål när vi haft PP, förstår ni hur dåligt det är?

Laget är totalt värdelöst och vi värvade en målvakt istället för att ta in en eller två spelare som kan bidra med ngt, what the fuck?

Kanske ska låta plantan stå lite? Wesslau har ju tyvärr inte varit allt för bra och vi har plantan som kanske spelar demonlikt. Troligtvis inte.
Håller med, detta är så pinsamt att man mår illa. Undrar om vi vill ha challe och zabel som tränare, Challe kör sin kompis-chef coachning och zabel pratar med spelarna som om dom vore 8 år, finns det ingen som kam ryta till? Hatet att förlora måste vara lika stort som viljan att vinna hos både spelare och ledare.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Calle skrev:DIF kan klara Elitserien även som trea i Kvalserien!

Kanske.

Timrå är nämligen på randen till konkurs och väntar i dagarna utmätning om inte 7 millar hostas upp. Och av den anledningen "alone" kan de missa sin ev. kommande Elitseriestatus innan ens kvalserien är över (skulden/budgeten räknar förmodligen även in nya pengar vid nytt Elitseriekontrakt). Och vad händer då? Jo, de två bästa kvalserielagen - utan Timrå - går upp istället. Kanske. :)

För övrigt tycker jag det är HÖG tid att införa 14 lag i Elitserien. Till nästa säsong!

Hoppet är det sista som sviker... Kommer iofs gå på Djurgårdsmatcher oavsett serie!

ALLTID oavsett!!
Timrå har en hockey vänlig kommun som hostar upp cash till skillnad från oss sen ska vi då hamna trea också vilket är för högt krav på detta lag.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
Calle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Calle »

BaronVonDif skrev:
Calle skrev:DIF kan klara Elitserien även som trea i Kvalserien!

Kanske.

ALLTID oavsett!!
Timrå har en hockey vänlig kommun som hostar upp cash till skillnad från oss sen ska vi då hamna trea också vilket är för högt krav på detta lag.

Faktum är att de å ena sidan har en kommun som - helt sant - bryr sig mer än andra (!) om hockeylaget, men det verkar inte räcka. Trots ett stort bidrag (det sista verkar det som) skulle det betalats en halv miljon redan förra veckan vilket inte skett och förberedelser för utmätning har startat. Intressant....

Artikel på SVT Text:

Timrå riskerar utmätning

För en vecka sedan sköt kommunen till
fem miljoner kronor till Timrå IK för
att rädda klubben från konkurs. Trots
det ser läget för föreningen mörkt ut.

Timrå har fortfarande inte betalat av
den skatteskuld på en halv miljon som
skulle ha betalats in förra veckan.

-Vi väntar inte längre. Om pengarna
inte kommer in måste vi se över möjl-
igheterna att gå vidare till utmätn-
ing, säger Tommy von Fielitz, chef
vid kronofogden i Sundsvall, till SVT.

Enligt uppgifter till SVT Mittnytt har
klubben skulder på nästan 7 miljoner.

Konken?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jag hoppas Polisen slår en ring runt båsen och spelarna imorgon. De ska INTE utsättas för hot etc. Fullständigt vidrigt att ge sig på våra spelare och det ska inte ske.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Acke83

Inlägg av Acke83 »

Magnutz skrev:Jag hoppas Polisen slår en ring runt båsen och spelarna imorgon. De ska INTE utsättas för hot etc. Fullständigt vidrigt att ge sig på våra spelare och det ska inte ske.
Haller med, ska inte ens behovas bara lojligt om nagon skulle fa for sig att ge sig pa vara spelare
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

I slutändan kommer Timrå bli räddade av kommunen trots allt, det eller någon extern finansiär eller sponsor. Så chansen att vi skall klara oss kvar på eget bevåg är helt enkelt större än livlinan "konkurs för Timrå" (dvs också nästintill obefintlig).
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

-daniel- skrev:I slutändan kommer Timrå bli räddade av kommunen trots allt, det eller någon extern finansiär eller sponsor. Så chansen att vi skall klara oss kvar på eget bevåg är helt enkelt större än livlinan "konkurs för Timrå" (dvs också nästintill obefintlig).
Sant, sen är det eget kapital som krävs för elitlicens men skulder får man ha, tror också kommunen eller EON som har mycket investerat i arenan ger en livlina. Uppenbart är dock att Timrå kan se fram emot kvalserien även nästa säsong för nån spännande trupp har dom inte råd med.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

BaronVonDif skrev:
Pogue Mahone skrev:Vem fan bryr sig? Vi kommer inte vinna någon match med honom, utan honom eller på något annat sätt heller. De skulle kunna peta (försöker komma på ngn som varit outstanding i kvalserien men det finns fan ingen som har varit bra rakt igenom) utan att jag skulle bry mig i dagens läge.

Håller med, detta är så pinsamt att man mår illa. Undrar om vi vill ha challe och zabel som tränare, Challe kör sin kompis-chef coachning och zabel pratar med spelarna som om dom vore 8 år, finns det ingen som kam ryta till? Hatet att förlora måste vara lika stort som viljan att vinna hos både spelare och ledare.
Alltså, bara för att du hör tränarna under match 0.5% av tiden så kan du ju inte bilda en uppfattning som du sen anser vara bombsäker. Zabel röt ju till som fan för ett par matcher sedan angående inga puckar in i mitten. Tror nog dom ryter till mer än vad man kan tro, men att ryta till hjälper ju inte alltid. Är man nere i skiten kan man inte mer skit ta. Då måste man få hjälp upp.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Förvisso ett betyg för hela säsongen (annan tråd) men något som kommit att verkligen visa sig med smärtsam tydlighet nu i Kvalserien. Den punkt på säsongen när allt dras till sin spets. Jag formligen bubblar av ilska över den inkompetens som lett oss hit men istället för att skrika ut könsord så citerar jag Janne Bengtsson på Svenska Dagbladet. Han summerar rätt bra Kvalseriens DIF.

"Den scouting som lett fram till värvningarna har av allt att döma varit obefintlig.
Frågan är: vems är felet?
Jo, självklart den sportsliga ledningen med sportchefen Janne Järlefelt i spetsen. Jag har skrivit det förr, och jag skriver det igen: det är symptomatiskt att när alla andra klubbar förstärkte inför slutspurten i elitserien, då lyckades Dif:s sportsliga ledning bara hitta en målvakt – en som inte ens finns kvar i laget nu."

Lysande!
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
supreme

Re: Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av supreme »

BaronVonDif skrev:
-daniel- skrev:I slutändan kommer Timrå bli räddade av kommunen trots allt, det eller någon extern finansiär eller sponsor. Så chansen att vi skall klara oss kvar på eget bevåg är helt enkelt större än livlinan "konkurs för Timrå" (dvs också nästintill obefintlig).
Sant, sen är det eget kapital som krävs för elitlicens men skulder får man ha, tror också kommunen eller EON som har mycket investerat i arenan ger en livlina. Uppenbart är dock att Timrå kan se fram emot kvalserien även nästa säsong för nån spännande trupp har dom inte råd med.
Kanske jag som är dum i huvudet, men hur kan man ha eget kapital samtidigt som man riskerar utmätning och har miljonskulder? Vad räknas i så fall in i eget kapital?

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Användarvisningsbild
-daniel-

Re: Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av -daniel- »

supreme skrev:
BaronVonDif skrev:
Kanske jag som är dum i huvudet, men hur kan man ha eget kapital samtidigt som man riskerar utmätning och har miljonskulder? Vad räknas i så fall in i eget kapital?
Det är just eget kapital de inte har, således riskerar de utmätning och så småningom konkurs. Men som vi varit inne på kommer det inte hända...
Mash

Inlägg av Mash »

Nåt för oss?

Vore det inte klockrent att fylla kortsidan med pilar? :lol:
Skriv svar