Har jag sagt att jag inte håller med? Ville bara påpeka att det finns andra som har ett fruktansvärt stort ansvar i det här praktfiaskot.Remy Lebeau skrev:Järlefelt värvade Jonas Almtorp och Mattias Carlsson som spetsspelare, nobbade Linkan två gånger, och värvade en målvakt (!) i slutskedet.-daniel- skrev:Han är knappast ensamt ansvarig... jag tycker Mats Larsson är den största boven i det här fundamentala fiaskot. En mer uppblåst, envis, tjurig och totalt osympatisk människa får man leta jävligt länge efter. Att han haft en sådan ledande roll i vår förening är ren & skär bögporr.Remy Lebeau skrev:Kommer aldrig gå på en match när jag väl är i Sverige så länge som Järlefelt är sportchef.
Mår illa bara jag ser bilder på karln.
Han är början till slutet av vårat förfall. Så är det.
Varenda jävel såg redan i höstas att vi inte hade en målskytt eller playmaker.
Skulle du gå på matcher vid spel i Allsvenskan?
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Skulle du gå på matcher vid spel i Allsvenskan?
- Remy Lebeau
-daniel- skrev:Har jag sagt att jag inte håller med? Ville bara påpeka att det finns andra som har ett fruktansvärt stort ansvar i det här praktfiaskot.Remy Lebeau skrev:Järlefelt värvade Jonas Almtorp och Mattias Carlsson som spetsspelare, nobbade Linkan två gånger, och värvade en målvakt (!) i slutskedet.-daniel- skrev:Han är knappast ensamt ansvarig... jag tycker Mats Larsson är den största boven i det här fundamentala fiaskot. En mer uppblåst, envis, tjurig och totalt osympatisk människa får man leta jävligt länge efter. Att han haft en sådan ledande roll i vår förening är ren & skär bögporr.Remy Lebeau skrev:Kommer aldrig gå på en match när jag väl är i Sverige så länge som Järlefelt är sportchef.
Det jag inte förstår är att du anser att Mats Larsson är en större "bov" än Järlan.
Speciellt med tanke på det jag tog upp.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
- SirDIFalot
Janne J har stått för ett pissdåligt lagbygge i år ja.
Mats Larsson tog över som ordförande efter dubbla gulden och har lyckats leda oss till ETT ekonomiskt plusresultat på 10 år. Han har långsamt tryckt ner oss i skiten.
Mats Larsson tog över som ordförande efter dubbla gulden och har lyckats leda oss till ETT ekonomiskt plusresultat på 10 år. Han har långsamt tryckt ner oss i skiten.
Expert.
Om styrelsen avgår så köper jag säsongskort. Sitter de kvar så blir det lösbiljetter på de "hetaste" matcherna. Alltså de mot Leksand och Södertälje. (hetaste....Kräks lite i munnen och gråter en skvätt)
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
- -daniel-
Han har konsekvent vägrat att ta ansvar och se till att något händer. Har lyssnat på sina "undersåtar" (i brist på bättre ord för stunden) och alla dess fullkomligt fantastiska floskler. Vägrat att inse att NÅGOT MÅSTE HÄNDA. Allt har varit ett "Jag litar fullständigt på att det här vänder". Det håller inte i hans situation.Remy Lebeau skrev:-daniel- skrev:Har jag sagt att jag inte håller med? Ville bara påpeka att det finns andra som har ett fruktansvärt stort ansvar i det här praktfiaskot.Remy Lebeau skrev:Järlefelt värvade Jonas Almtorp och Mattias Carlsson som spetsspelare, nobbade Linkan två gånger, och värvade en målvakt (!) i slutskedet.-daniel- skrev:Han är knappast ensamt ansvarig... jag tycker Mats Larsson är den största boven i det här fundamentala fiaskot. En mer uppblåst, envis, tjurig och totalt osympatisk människa får man leta jävligt länge efter. Att han haft en sådan ledande roll i vår förening är ren & skär bögporr.Remy Lebeau skrev:Kommer aldrig gå på en match när jag väl är i Sverige så länge som Järlefelt är sportchef.
Det jag inte förstår är att du anser att Mats Larsson är en större "bov" än Järlan.
Speciellt med tanke på det jag tog upp.
Det är i mitt tycke värre än att värva fel (som alltid ändå är något av en chansning...ja jag vet att karln är usel på det så försöker inte försvara honom). När det gäller Linkan så var han knappast ensam ansvarig om det beslutet. Alltså väldigt mycket i den här föreningen är åt helvete fel; sportchefen i DIF har knappast full befogenhet att vara en sportchef fullt ut. För många som blandar sig i.
Re: Re: Skulle du gå på matcher vid spel i Allsvenskan?
Vem var sportchef före Järlan?SirDIFalot skrev:Janne J har stått för ett pissdåligt lagbygge i år ja.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Har nån nämnt Håkan Södergren i sportchefsnacket?
Vi är inte landets rikaste förening (döh), vi har ingen anställd scout, vi bråkar med en av våra egna i rätten (Garpen). Vi behöver folk med kontakter, folk som har tjänster att kräva in...!
Tror också det finns yngre, hungriga entreprenörer som ser till det sportsliga före businessen, till folket på läktarna snarare än till matgästerna i logerna..!
Vi är inte landets rikaste förening (döh), vi har ingen anställd scout, vi bråkar med en av våra egna i rätten (Garpen). Vi behöver folk med kontakter, folk som har tjänster att kräva in...!
Tror också det finns yngre, hungriga entreprenörer som ser till det sportsliga före businessen, till folket på läktarna snarare än till matgästerna i logerna..!
- minalman
Precis! Jag är så djävla trött på den där hyllan på Hovet och den barriär mellan supportrar och fint folk som den har skapat. Öppna hyllan för alla åskådare. Ta bort alla djävla företagsarrangemang. Nästa år blir det ändå bara löjligt.Erik I skrev:Har nån nämnt Håkan Södergren i sportchefsnacket?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Är du säsongare får du ju hänga där åtminstone på helgerna.minalman skrev:Precis! Jag är så djävla trött på den där hyllan på Hovet och den barriär mellan supportrar och fint folk som den har skapat. Öppna hyllan för alla åskådare. Ta bort alla djävla företagsarrangemang. Nästa år blir det ändå bara löjligt.Erik I skrev:Har nån nämnt Håkan Södergren i sportchefsnacket?
- minalman
Jo, men det är ändå att göra skillnad på folk. Varför ska det vara så? Tycker det ska vara öppet för alla om vi spelar i AS.JohanPez skrev:Är du säsongare får du ju hänga där åtminstone på helgerna.minalman skrev:Precis! Jag är så djävla trött på den där hyllan på Hovet och den barriär mellan supportrar och fint folk som den har skapat. Öppna hyllan för alla åskådare. Ta bort alla djävla företagsarrangemang. Nästa år blir det ändå bara löjligt.Erik I skrev:Har nån nämnt Håkan Södergren i sportchefsnacket?
Alla klagar på de värvningar som Järlan gjort, vem var det som värvade Järlan till den position han har?
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche
- minalman
Det finns många som skall ställas till svars! Ännu så länge är det bara publiken och allt som oftast Wesslau som skött sig. Hoppas innerligt att det kan förbli så!Kagen skrev:Alla klagar på de värvningar som Järlan gjort, vem var det som värvade Järlan till den position han har?
Spelar vi i AS kan det nog bli annorlunda då intresset minskar men man gör ju alltid skillnad på vad man betalar. Sittplats och klack är ju inte, och ska inte ligga i samma prisklass exempelvis.minalman skrev:Jo, men det är ändå att göra skillnad på folk. Varför ska det vara så? Tycker det ska vara öppet för alla om vi spelar i AS.JohanPez skrev:Är du säsongare får du ju hänga där åtminstone på helgerna.minalman skrev:Precis! Jag är så djävla trött på den där hyllan på Hovet och den barriär mellan supportrar och fint folk som den har skapat. Öppna hyllan för alla åskådare. Ta bort alla djävla företagsarrangemang. Nästa år blir det ändå bara löjligt.Erik I skrev:Har nån nämnt Håkan Södergren i sportchefsnacket?
- minalman
Håller med. Men jag tycker finishen på allt är så väsensskilt mellan hyllan och resten av Hovet, så det sticker i ögonen. Man borde göra mer för vanligt folk, till exempel flytta entréerna till långsidan och öppna hyllan för matgäster som inte köpt ett paket i förväg, i mån av plats.JohanPez skrev:Spelar vi i AS kan det nog bli annorlunda då intresset minskar men man gör ju alltid skillnad på vad man betalar. Sittplats och klack är ju inte, och ska inte ligga i samma prisklass exempelvis.minalman skrev:Jo, men det är ändå att göra skillnad på folk. Varför ska det vara så? Tycker det ska vara öppet för alla om vi spelar i AS.JohanPez skrev:Är du säsongare får du ju hänga där åtminstone på helgerna.minalman skrev:Precis! Jag är så djävla trött på den där hyllan på Hovet och den barriär mellan supportrar och fint folk som den har skapat. Öppna hyllan för alla åskådare. Ta bort alla djävla företagsarrangemang. Nästa år blir det ändå bara löjligt.Erik I skrev:Har nån nämnt Håkan Södergren i sportchefsnacket?
För mig och många i min umgängeskrets är det helt avgörande hur klubben agerar framöver om man ska gå på några matcher i HA.
1. Sportchefen måste få sparken per omgående!
2. Flertalet av spelarna som underlevererat måste bort!
3. Klubbledningen måste omgående gå ut i media och erkänna sitt totala misslyckande!
4. Det ska presenteras en trovärdig plan för återkomst till ES vilket inkluderar ett lagbygge som inte bara räcker till kvalserien men även kan hävda sig i ES med några mindre förstärkningar.
Som supporter känns det som om vi lojalt förväntas stödja i vått och torrt medan ledning och spelare bara ser på sitt uppdrag som vilket jobb som helst. Ska bli otroligt spännande att se vilka spelare som verkligen har hjärta för klubben och kan gå ned till 1/3 av sin lön och åka buss till småarenorna runt om i Sverige samtidigt som de får noll mediauppmärksamhet.
1. Sportchefen måste få sparken per omgående!
2. Flertalet av spelarna som underlevererat måste bort!
3. Klubbledningen måste omgående gå ut i media och erkänna sitt totala misslyckande!
4. Det ska presenteras en trovärdig plan för återkomst till ES vilket inkluderar ett lagbygge som inte bara räcker till kvalserien men även kan hävda sig i ES med några mindre förstärkningar.
Som supporter känns det som om vi lojalt förväntas stödja i vått och torrt medan ledning och spelare bara ser på sitt uppdrag som vilket jobb som helst. Ska bli otroligt spännande att se vilka spelare som verkligen har hjärta för klubben och kan gå ned till 1/3 av sin lön och åka buss till småarenorna runt om i Sverige samtidigt som de får noll mediauppmärksamhet.