DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Lugnet

Re: DIF i Media

Inlägg av Lugnet »

Självklart! En av de viktigaste spelarna genom alla tider skulle jag säga, med tanke på det som var för ett par år sedan.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

gaspo skrev:
Daniel942 skrev:
gaspo skrev:Läsa på? Upplys mig!
Om vi säger såhär, varför tycker du att Linkan är pengakåt?
För att han i DIF alltid varit girig! Det är min uppfattning!
Nix. Han spelade långt under en marknadsmässig lön under krisåren. Och höll oss nästan på egen hand kvar i ES.
Expert.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

SirDIFalot skrev:Nix. Han spelade långt under en marknadsmässig lön under krisåren. Och höll oss nästan på egen hand kvar i ES.
Vilket gör att man saknar honom ännu mer :(
gaspo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av gaspo »

SirDIFalot skrev:
gaspo skrev:
Daniel942 skrev:
Nix. Han spelade långt under en marknadsmässig lön under krisåren. Och höll oss nästan på egen hand kvar i ES.
Ok o din fakta på detta baseras på?
Birdlegbob

Inlägg av Birdlegbob »

Linkan skulle jag vilja säga är en av de trognaste DIF spelarna genom tiderna. Han får ju inte komma tillbaka! Kan nämna att DIF är skyldig Linkan pensionspengar och det var mycket därför han drog till KHL. Detta är ren fakta och ändå vill han komma tillbaka och avsluta sin karriär i DIF, tacka vår nuvarande styrelse för att han inte kommer infinna sig något mer i världens finaste tröja!
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

gaspo skrev:
SirDIFalot skrev:
gaspo skrev:
Daniel942 skrev:
Ok o din fakta på detta baseras på?
Det spelar väl ingen roll, vad ishockeyspelare eller andra idrottsmän tjänar. Det är på tok för höga löner om du frågar mig. Beträffande Linkan skrevs det en del om att han hade lägre lön än det han var "värd" Sedan om han var girig eller ej spelar ingen roll för mig; Han ensam räddade mer eller mindre kvar DIF flera år i följd.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Kyle blev visst arg efter matchen... Så dags nu.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4593722.ab
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Nummer19 skrev:Kyle blev visst arg efter matchen... Så dags nu.

Sådana utbrott och alla floskler som spelarna rapar ur sig i dessa dagar bekommer mig inte mer. Det är resultaten som räknas.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Som jag sa i den andra tråden.

Patetiskt att klaga på Klubertanz när han visar känslor.

Om alla var sådär förbannade efter en förlust hade vi inte varit i det här läget.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Remy Lebeau skrev:

Om alla var sådär förbannade efter en förlust hade vi inte varit i det här läget.
Visst, skit bra att han visar känslor! Men varför har vi inte fått se detta tidigare? Vi har åkt på torsk mot gnaget och lhc med 0-5. Åkt på årets förnedring mot saik med 1-8, blivit rövknullade i 56 omgångar...

VARFÖR!?
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Nummer19 skrev:
Remy Lebeau skrev:

Visst, skit bra att han visar känslor! Men varför har vi inte fått se detta tidigare? Vi har åkt på torsk mot gnaget och lhc med 0-5. Åkt på årets förnedring mot saik med 1-8, blivit rövknullade i 56 omgångar...

VARFÖR!?
Det är ju irrelevant i dagsläget. Faktum är att vi förlorade den viktigaste matchen på 30 år, och den enda som var uppriktigt förbannad var Klubertanz.
Visst, det var hans misstag som sänkte oss, men ingen annan verkar bry sig.
Inte Ölvestad, inte Ottosson och speciellt inte Nilson.

Hur många gånger har inte Claesson stått med sitt underbett-flin efter ett avgörande misstag?
Och vad gjorde egentligen Ottosson efter hans miss mot Örebro? Ingenting.
En Amerikan som spelat här 2 säsonger visar mer känslor efter en miss än alla "ur-Djurgårdare".
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... for-langt/
DIF-spelarna hotade: "Har gått lite för långt"
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe

DIF i Media

Inlägg av Jepe »

SirDIFalot skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... for-langt/
Tycker att det är så jäkla tråkigt att media alltid ska koncentrera sig på det negativa när det gäller supportrar. Att storma spelarbås stödjer jag absolut inte. Men det här är en trend som gör att sponsorer drar sig för att sponsra och att spelare kanske väljer annat.

Knappt ett ord i media om hur vi supportrar ställt upp HELA säsongen även fast laget gått skit. Inte ett ord om att vi fortfarande har stora publiksiffror även fast styrelsen pissat på oss åtskilliga gånger.

Är så sjukt trött på svenska "journalister" som hellre vill skapa negativa rubriken än berätta det positiva.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jepe skrev:
Tycker att det är så jäkla tråkigt att media alltid ska koncentrera sig på det negativa när det gäller supportrar. Att storma spelarbås stödjer jag absolut inte. Men det här är en trend som gör att sponsorer drar sig för att sponsra och att spelare kanske väljer annat.

Knappt ett ord i media om hur vi supportrar ställt upp HELA säsongen även fast laget gått skit. Inte ett ord om att vi fortfarande har stora publiksiffror även fast styrelsen pissat på oss åtskilliga gånger.

Är så sjukt trött på svenska "journalister" som hellre vill skapa negativa rubriken än berätta det positiva.
Jag håller med om det här, men inte så förvånande dock att det skapas rubriker och alltid vinklas åt det hållet.... inte så konstigt att det blir en medgångsstämpel på fansen när alltid det vinklas i media. Att vi sen ökat publiksnittet trots den sämsta säsongen i klubbens historia är inte så jättespännande att skriva om.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

-daniel- skrev:
Jepe skrev:

Jag håller med om det här, men inte så förvånande dock att det skapas rubriker och alltid vinklas åt det hållet.... inte så konstigt att det blir en medgångsstämpel på fansen när alltid det vinklas i media. Att vi sen ökat publiksnittet trots den sämsta säsongen i klubbens historia är inte så jättespännande att skriva om.
Journalistik i sitt esse. Var väl någon nyhet någonstans om att Sverige var bäst i Europa på publikstöd och att Djurgården låg 5:a eller 7:a. Men nyheten publicerades mig veterligen aldrig på ab eller ex. Skönt där :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Skriv svar