Fler namn! Vi måste veta vilka det är, inte bara "ledningen". De ska få ett årsmöte de aldrig glömmer!season skrev:JJ förstår nog redan att många ser detta historiska nederlag som en direkt effekt av hans handlingar. Speciellt när det gång på gång ifrågasatts från både medlemmar, supportrar och media.
För min egen del ser jag nog någon sorts japansk avgång som enda sättet att hålla någon sorts heder som yrkesman. Buga och för en gång medge att du hade så jävla fel med din backbesättning.
Men jag vill också hålla fokus på de medlemmar i styrelsen som pissade på klackens protest. Jag menar då direkt Kaarel Lehiste och Göran Sällqvist som för min del har förbrukat allt förtroende i den här klubben.
Som medlem kommer jag ägna all kraft åt att dessa aldrig beträder en förtroendepost i Djurgården igen.
Kvalserien 11/12
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Kvalserien 11/12
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Amadeus
Re: Kvalserien 11/12
Jag förstår, precis som de flesta, att det blit AS nästa säsong.
Men finns det någon teoretisk chans att klara en ES-plats, om vi tex (mot förmodan)
vinner resterande matcher o Rögle förlorar alla sina osv. Eller är det helt kört?
Tänk då Kyle värvades inför denna säsong vad glad jag blev, då jag gillade honom finalåret
och så är det han som sänker DIF....
Försöker hitta nåt positivt med AS, men hittar inget mer än att vi blir av med alla överbetalda
divor och att vi kommer kunna vinna en o annan match till skillnad mot i år.
Fy fan vilken sjuk jävla pissäsong
Men finns det någon teoretisk chans att klara en ES-plats, om vi tex (mot förmodan)
vinner resterande matcher o Rögle förlorar alla sina osv. Eller är det helt kört?
Tänk då Kyle värvades inför denna säsong vad glad jag blev, då jag gillade honom finalåret
Försöker hitta nåt positivt med AS, men hittar inget mer än att vi blir av med alla överbetalda
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Fimpen
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Det finns en teoretisk chans ja. Men det är bara inse att det är kört. Jag har börjat bearbeta att vi har åkt ur och tänker inte göra det ännu en gång med falskt hopp.Amadeus skrev:Jag förstår, precis som de flesta, att det blit AS nästa säsong.
Avskaffa tre mot tre.
Vår största chans just nu är väl helt ärligt att Timrå konkar?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4593556.ab
Sen vet jag att jag inte är den enda här på forumet som lider av grav masochism, så här kommer lite hårdporr:

Sen vet jag att jag inte är den enda här på forumet som lider av grav masochism, så här kommer lite hårdporr:

För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Mattias_87
Falska förhoppningar. Kommunen kommer att ge dom stöd som vanligt. Och Stockholmslagen får aldrig någonsin en krona i hjälp. Men kommuner som behöver statliga bidrag för att gå runt ger bort pengarna.Edin skrev:Vår största chans just nu är väl helt ärligt att Timrå konkar?
OIFDHWS0 9D8USADOUIPASDGAUOIDASUYGDNASTGDYASOD
Avskaffa tre mot tre.
Hoppas hoppas hoppas OV kan få ordning på kaoset på torsdag. Det luktar tyvärr åt avbruten match efter otaliga inkastade mynt, hot från DFG bakom spelarbåset och 0-5 till Örebro. Den sista lilla strimman till hopp släcks för gott och DIF faller så tungt det bara går.
.... Va i HELVETE!? Fatta vilket ramaskri det skulle bli om Stockholms Stad skulle göra något sådant. Vi borde skicka Konkurrensverket på de jävlarna, för detta är fan inte rimlig konkurrens.Timrå har länge brottats med en svag ekonomi och för en vecka sedan sköt kommunen till knappt fem miljoner kronor för att rädda klubben från konkurs.
– Vårt enda motkrav är att klubben ska fortsätta att spela i Timrå och heta Timrå IK, sa kommunalrådet Ewa Lindstrand
- -daniel-
Välkommen till verkligheten. Så är det för varenda bondklubb.grensle skrev:.... Va i HELVETE!? Fatta vilket ramaskri det skulle bli om Stockholms Stad skulle göra något sådant. Vi borde skicka Konkurrensverket på de jävlarna, för detta är fan inte rimlig konkurrens.Timrå har länge brottats med en svag ekonomi och för en vecka sedan sköt kommunen till knappt fem miljoner kronor för att rädda klubben från konkurs.
– Vårt enda motkrav är att klubben ska fortsätta att spela i Timrå och heta Timrå IK, sa kommunalrådet Ewa Lindstrand
Verkligen. Kände att luften helt gick ur. Vet inte varför. Allt var skit. En total "det går bra nu" - känsla.pulverapa skrev:Ja, den matchen var rätt så hemsk. När spelarna för en gångs skull visade lite känslor också så åkte Mackan Nilsson på en riktigt pinsam avstängning. Jäkla skit.Lugnet skrev:Den här säsongens definitiva spik för mig var Tolsas galopperande på Hovet någon gång i januari.
Man får väl säga att detta kommer retroaktivt med tanke på de senaste 6-7 årens utveckling i föreningen. Sedan är det givetvis som folk skriver här jäkligt märkligt att Larsson och Company inte har förvaltat säsongen 09/10 bättre, Miss, miss, miss, efter - miss..HELVETE!
På något sätt skönt att det är över efter 2 månaders lidelse.
- season
Källa på det? Vilka i så fall?minalman skrev:Fler namn! Vi måste veta vilka det är, inte bara "ledningen". De ska få ett årsmöte de aldrig glömmer!
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Äh skulle inte kommunerna gå in så skulle det inte finnas någon elitserie överhuvudtaget. De har sin sponsor vi har våra. Inte så mycket att hetsa upp sig för.
Btw så spelar det ingen roll om Timrå konkar för vi kommer ändå inte nå tredjeplatsen.
Btw så spelar det ingen roll om Timrå konkar för vi kommer ändå inte nå tredjeplatsen.
i
Fan man fick sitta och lugna ner sig ett tag.. Men förihelvete vad dåliga man kan vara?!? Vi satt och språkade om säsongskort till nästa säsong, jag och några andra säsongare sedan lång tid. Stundens motgång tynger! Men likväl står vi där till hösten oavsett, kanske lite med gråten i hals dock..
Jag förespråkar inget buande på torsdag, det lär inte hjäpla laget något. Om det är helt kört i slutet, ja då lär jag fan bua också. Men att bua i 1a-2a perioden, nej, det kommer jag inte göra. Jag tänker heja tills hoppet är helt ute! Det är nära, men hoppet är det sista som överger människan..
Så komigen kamrater, bua inte, sjung för DIF! Torsdag är inte slutet, men det är fanimej mållinjen..
Jag förespråkar inget buande på torsdag, det lär inte hjäpla laget något. Om det är helt kört i slutet, ja då lär jag fan bua också. Men att bua i 1a-2a perioden, nej, det kommer jag inte göra. Jag tänker heja tills hoppet är helt ute! Det är nära, men hoppet är det sista som överger människan..
Så komigen kamrater, bua inte, sjung för DIF! Torsdag är inte slutet, men det är fanimej mållinjen..
Bra sagt!Högdalen skrev:Fan man fick sitta och lugna ner sig ett tag.. Men förihelvete vad dåliga man kan vara?!? Vi satt och språkade om säsongskort till nästa säsong, jag och några andra säsongare sedan lång tid. Stundens motgång tynger! Men likväl står vi där till hösten oavsett, kanske lite med gråten i hals dock..
Jag föredrar ES alla dagar i veckan, men tänk er en upprepning av årets säsong - en eller två eller fler gånger? Är AS då alternativet väljer jag det senare. INGEN kan trots besvikelsen blunda för klara fakta, att vi inte är bättre än så här. Givetvis sitter det i huvudet och inte i kroppen, för någonstans ÄR vi (eller "kan vara") mycket bättre än vad som har visats i år, men när det inte vill lossna på 55 omgångar + kvalserie mot, måste sägas, fullt överkomligt motstånd och vi tar 6p av 18 på de 6 första, då är vi inte värda ES heller. Det är väl den idrottsliga rättvisa jag klamrar mig fast vid och har gjort länge nu. Tycker inte det var fel att sparka Hardy när så skedde, eller att ta in Zabel + Challe, felorsakerna ligger långt tillbaka, DIF har i mitt sinne blött länge, finalåret är en enda topp på rätt många år, och då vill jag minnas att man klättrade i tabellen rejält under relativt kort tid efter jul. Fatta att vi inte varit ett genuint topplag på snart ett decennium nu.Amadeus skrev:Jag förstår, precis som de flesta, att det blit AS nästa säsong.
Åter till AS: det är mer än optimisten i mig som säger att en degradering bör bli "enklare" för oss än för ex AIK, i den mån att vi har Sveriges bästa fans (AIK hade inte många supporters på matcherna när de åkte ur), samt att det finns penningstinnt folk i bakgrunden som någonstans "måste" tycka att det inte är acceptabelt med ett DIF utanför ES. Den största utmaningen, och en som i mitt tycke måste få en lösning om DIF återigen skall abonnera på Topp4 i ES, är arenafrågan, och den vete fan hur man skall lösa. Kanske samägt Hovet med AIK, att Stan i så fall kan tänka sig sälja. Jag vet inte. Men det vore EN idé iaf, sen ska ju bara kulorna fram också.
Idioten i mig vill inte tro att KS är kört utan tror på ketchupeffekt vid seger mot Örebro på torsdag.
DIF: 5,56 % i PP i Kvalserien.
Timrå: 41,18 % i PP i Kvalserien.
Sjukt. Men Linkan behövs inte, nej då.
5,56 JÄVLA PROCENT!
Timrå: 41,18 % i PP i Kvalserien.
Sjukt. Men Linkan behövs inte, nej då.
5,56 JÄVLA PROCENT!