KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.
- DIFference
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.
18 p räcker aldrig. Rögle plockar med all sannolikehet minst 6 p till, och de har ju redan nu sanslöst mycket bättre målskillnad.
Som någon skrev. Enda chansen är att komma trea och att Timrå går i konkurs.
Som någon skrev. Enda chansen är att komma trea och att Timrå går i konkurs.
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
Inte för att vi gjort mål i PP:t ändå, men så jävla typiskt med schabbel där, och vem som gör det. Tyvärr. Inte kört än, bara jävligt nästan.
Varför snålar man med Tim Eriksson och Pontus Åberg? Fattar inte.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Bra skrivet. SKönt att någon ser det lite nyanserat.Lee Harvey Oswald skrev:Man fortsätter bara KS som man avslutade ES,
En 3 poängare på 6 försök., heja
Ännu en gång lyckas ni bli ytterligare lite sämre, bottenlöst.
Jag ser allt i svart (för det mesta), men inte ens jag trodde på ett sånt här praktfiasko.
Men ingen, precis ingen kan snacka bort detta.
De sämsta laget/lagen ska rensas ut & ge plats åt bättre, vi är klart sämst på alla plan.
Har nästan hela säsongen undrat varför DIF med sitt mediokra kunnande inte legat 12:a
TIK lurade alla genom att slö-spela av ES & samla ny kraft & gå på knock i KS.
Otroligt starkt mentalt att resa sig, Grattis Timrå!
Och Zabel pratar om fyra raka trepoängare. Hmm vi har mig veterligt bara tagit två trepoängare på raken. Känns ju sådär stabilt när man sådana klyschor
då jag anser mig ha hyfsad insyn i kat-c utan att vara kat-c (har jobbat som gulväst i fotbollen) skulle jag säga att det är 50-50 men att det det är bättre att stanna hemma om man är "rädd", magkänslan är att antingen torsdag eller Tisdag kan spåra ur fullständigt, förmodligen med avbruten match helt och hålletKentta skrev:Kommer naturligtvis vara på plats på torsdag. Men fan heller att jag sjunger, aldrig i livet. Blir intressant att se hur kat-c hanterar en förlust.. Kan nog bli livat. Herregud vilken soppa det här är.
På Hovet? De är inte där, de ligger på en strand i Thailand och dricker Majtaj.Rabben skrev:vart sitter styrelsen på hovet, står dom på hyllan eller sitter dom på långsidan,
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Tim Eriksson fick spela PP idag. Synd, eftersom han är kass.Magnutz skrev:Varför snålar man med Tim Eriksson och Pontus Åberg? Fattar inte.
Expert.
- 136_Djurgårdare
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Kontakt:
Kanske för att Tim Eriksson är världshistoriens mest krångliga spelare. Symboliserar ju vad hela lagets problem är. Dribbel, dribbel, dribbel, snurr, snurr, snurr, dribbel, dribbel, dribbel, snurr, snurr, snurr MEN GÅ IN PÅ MÅL DÅ!!!!!!!!!!!!!Magnutz skrev:Varför snålar man med Tim Eriksson och Pontus Åberg? Fattar inte.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Kanske för att Tim är sämst?Magnutz skrev:Varför snålar man med Tim Eriksson och Pontus Åberg? Fattar inte.
Götaverken, SAAB och nu DIF.
Sista säsongen i ES är avklarad. Nästa år är det AS som hägrar med publiksnitt på 2 500 och en budget på 50 % av dagens. Spelarna tas från div 1 och några som inte längre är önskvärda i Oskarshamn och Troja.
Att DIF skulle klara att gå upp igen ser jag som helt orealistiskt under min livstid. Med Malmö, Leksand och SSK, vilka har mer pengar än DIF, som exempel så är det kört. Möjligtvis om man utökar ES till 20 lag (ä' tar 25 för att vara på säkra sidan).
DIF är ett av Sveriges starkaste varumärken. Eller var det tills nu. Denna degradering får också konsekvenser för fotbollen. Varumärket blir sämre och mindre värdefulllt för varje år. Färre sponsorer på lägre nivåer.
Lovande juniorer spelar hellre i Solna än i DIF och de få som kommer fram i DIF tar elitserieplats i andra lag. Härlig framtid.
Om jag var Challe nu skulle jag plocka in 10 junisar som har kontrakt nästa säsong så de får chansen att vänja lite i seniorhockeyn. Kan vara myckat värt för att säkra en plats kommande säsonger i AS (inte ES utan AS. Se på Björklöven).
Sista säsongen i ES är avklarad. Nästa år är det AS som hägrar med publiksnitt på 2 500 och en budget på 50 % av dagens. Spelarna tas från div 1 och några som inte längre är önskvärda i Oskarshamn och Troja.
Att DIF skulle klara att gå upp igen ser jag som helt orealistiskt under min livstid. Med Malmö, Leksand och SSK, vilka har mer pengar än DIF, som exempel så är det kört. Möjligtvis om man utökar ES till 20 lag (ä' tar 25 för att vara på säkra sidan).
DIF är ett av Sveriges starkaste varumärken. Eller var det tills nu. Denna degradering får också konsekvenser för fotbollen. Varumärket blir sämre och mindre värdefulllt för varje år. Färre sponsorer på lägre nivåer.
Lovande juniorer spelar hellre i Solna än i DIF och de få som kommer fram i DIF tar elitserieplats i andra lag. Härlig framtid.
Om jag var Challe nu skulle jag plocka in 10 junisar som har kontrakt nästa säsong så de får chansen att vänja lite i seniorhockeyn. Kan vara myckat värt för att säkra en plats kommande säsonger i AS (inte ES utan AS. Se på Björklöven).
-
- Säsongskort: Ja
För övrigt ser man vilken stabil och professionell förening DIF är när man som illustration till kvällens matchtext lägger in en bild på Luleå ... Ät bajs era jävlar!!!
Avgå DJ Yes!
Det skulle vara tragiskt om DIF:s mångåriga tradition av spel i ES skulle avslutas med en grupp idioter som går beserk och en avbruten match. Då skulle verkligen ingen sakna oss. Jag förstår dock att de finns de som vill gå beserk. Jag väljer dock att ta en gravöl och sörjaRabben skrev:då jag anser mig ha hyfsad insyn i kat-c utan att vara kat-c (har jobbat som gulväst i fotbollen) skulle jag säga att det är 50-50 men att det det är bättre att stanna hemma om man är "rädd", magkänslan är att antingen torsdag eller Tisdag kan spåra ur fullständigt, förmodligen med avbruten match helt och hålletKentta skrev:Kommer naturligtvis vara på plats på torsdag. Men fan heller att jag sjunger, aldrig i livet. Blir intressant att se hur kat-c hanterar en förlust.. Kan nog bli livat. Herregud vilken soppa det här är.
HATA TINGSRYD OCH ALMTUNA!!! KROSSA DOM! (hur fan ska man kunna tagga upp inför nästa säsong...)
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Även jag kommer vara på plats på Torsdag, rösten kommer dock inte ansträngas i onödan. Gör inget dumt heller, alla är vi uppgivna och allmänt förbannade men inget blir bättre utav stormningar, hot eller what so ever mot föreningen.
Tim är fan inte sämst, skärp dig. Han är en av de få kreativa i detta lag.
Ignorera ungen, han kommer finna det oerhört tråkigt inom en snar framtid.
Tim är fan inte sämst, skärp dig. Han är en av de få kreativa i detta lag.
Ignorera ungen, han kommer finna det oerhört tråkigt inom en snar framtid.
.
Användaren bannlyst. Låt dem vara när de dyker upp. Det blir mycket enklare att städa bort det de skriver då. //MOD.
Användaren bannlyst. Låt dem vara när de dyker upp. Det blir mycket enklare att städa bort det de skriver då. //MOD.