KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.
Re: KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.
Att spelarna är stirriga och har svårt att producera kan jag köpa, men jag fattar faktiskt inte hur ett kollektiv av män i bra ålder kan bli så fittigt fega.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Jag är lätt med.Datsyuk_13 skrev:Jag föreslår se en tyst bojkott av klacken under matchens samtliga 60 minuter mot Örebro på torsdag.
Är egentligen för arg för att skriva men provar ändå:
Våra forwards överlag är så impotenta framåt så det är sorgligt.. Sen förtjänar typ MT, Almtorp, Norman och Ottoson (iaf i KS) hederomnämnande som särskilt trubbiga.
Backarna gör en ju bara ännu mer mörkrädd. En bra back (DT), en okej sjätteback (Printz), en back med någon form av uppsida (Claesson), en rullator-tant (Holmqvist) och tre juniorer /Holm, Gustafsson och Kyle). Hur i helvete kunde Järlefält tro att det skulle hålla?
Att inte värva in en back, särskilt då Bom-Bom lämnade, är ju en bedrift i sig. Det behövs inte en stjärnback, det kan vara en back som inte gör ett skit framåt, det behövs bara en back som kan spela ett okej 5 mot 5 spel utan att se pinsam ut.
En sak till: Tror ni t.ex. Färjestad agerat likadant, eller HV? När de märker att några av lagets bättre betalda backar (Kyle och Honken) floppar totalt. Bara behålla dem och tro att "det släpper"? Nej, man agerar och försöker göra sig av med dem för att frigöra plats och medel för nya spelare.
Så jävla trött på nuvarande lag, mår bara dåligt när jag ser dem försöka spela konstruktivt och föra en match.
Sen är jag bra sugen på att diskutera domarnivån i ES och HA, men kan ta det en annan gång...
Våra forwards överlag är så impotenta framåt så det är sorgligt.. Sen förtjänar typ MT, Almtorp, Norman och Ottoson (iaf i KS) hederomnämnande som särskilt trubbiga.
Backarna gör en ju bara ännu mer mörkrädd. En bra back (DT), en okej sjätteback (Printz), en back med någon form av uppsida (Claesson), en rullator-tant (Holmqvist) och tre juniorer /Holm, Gustafsson och Kyle). Hur i helvete kunde Järlefält tro att det skulle hålla?
Att inte värva in en back, särskilt då Bom-Bom lämnade, är ju en bedrift i sig. Det behövs inte en stjärnback, det kan vara en back som inte gör ett skit framåt, det behövs bara en back som kan spela ett okej 5 mot 5 spel utan att se pinsam ut.
En sak till: Tror ni t.ex. Färjestad agerat likadant, eller HV? När de märker att några av lagets bättre betalda backar (Kyle och Honken) floppar totalt. Bara behålla dem och tro att "det släpper"? Nej, man agerar och försöker göra sig av med dem för att frigöra plats och medel för nya spelare.
Så jävla trött på nuvarande lag, mår bara dåligt när jag ser dem försöka spela konstruktivt och föra en match.
Sen är jag bra sugen på att diskutera domarnivån i ES och HA, men kan ta det en annan gång...
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Min stol kommer stå tom som protest..tomten skrev:Jag är lätt med.Datsyuk_13 skrev:Jag föreslår se en tyst bojkott av klacken under matchens samtliga 60 minuter mot Örebro på torsdag.
Yeye, får iaf tacka alla er (oss) supporters som gjort en jävligt bra säsong, speciellt med tanke på hur DIF har spelat. Grym insats grabbar och tjejer! Nu skiter jag i resten för denna säsong så ses vi till hösten i Allsvenskan! Må väl!
Janne, dra åt helvete (och ta 95% av spelarna med dig)!
Janne, dra åt helvete (och ta 95% av spelarna med dig)!
Sånt slöseri med en fantastisk resurs det har varit att bänka Tim och ge honom minimalt med speltid! Skäms!
Är det bra jag eller saknar man Espen och Micke Johansson på isen :/*?
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Vet att ärkeidioten Mats Larsson sitter på långsidan, under alla journalister.Rabben skrev:vart sitter styrelsen på hovet, står dom på hyllan eller sitter dom på långsidan,
- Daniel942
Det är inte läge att stanna hemma nu. Var där. Sjung inget.spocksbeard skrev:Min stol kommer stå tom som protest..tomten skrev:Jag är lätt med.Datsyuk_13 skrev:Jag föreslår se en tyst bojkott av klacken under matchens samtliga 60 minuter mot Örebro på torsdag.
DIF!
- Datsyuk_13
Det är tyvärr bara att inse: så här går det när man låter norra Europas mest passiva klubbledning styra vår fina förening.
"Jag sover INTE gott om natten"
"Jag sover INTE gott om natten"

Senast redigerad av Datsyuk_13 den 2012-03-27 21:00:14, redigerad totalt 1 gånger.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.
Bara hoppas på att kronofogden gör sitt jobb, att kommunen slutar trycka in skattepengar i klubben och att vi kommer trea i KS!
2014-04-07, vad hände?
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Den enskilt största orsaken till detta jävulskap är våra backar.
Jag kritiserade backsidan hårt innan säsongen men fick mest mothugg.
Bara inse, Holm, Claesson och Gustavsson håller inte. Inte alla på en och samma gång. Möjligen att en av platserna varit för en av dessa.
Sedan underpresterar Kyle ordentligt. Men samtidigt var han inte särskilt bra förra svängen heller. Katastrof i slutspelet.
Menmen, nu känner jag mest lättnad. Man orkar inget mer förtvivlan.
Tur att man har familj. Annars hade man supit skallen av sig ikväll. Kvällen hade verkligen kunnat urarta.
Jag kritiserade backsidan hårt innan säsongen men fick mest mothugg.
Bara inse, Holm, Claesson och Gustavsson håller inte. Inte alla på en och samma gång. Möjligen att en av platserna varit för en av dessa.
Sedan underpresterar Kyle ordentligt. Men samtidigt var han inte särskilt bra förra svängen heller. Katastrof i slutspelet.
Menmen, nu känner jag mest lättnad. Man orkar inget mer förtvivlan.
Tur att man har familj. Annars hade man supit skallen av sig ikväll. Kvällen hade verkligen kunnat urarta.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Försök inte ens ge mig hopp. Jag orkar inte mer nu.Jepe skrev:Bara hoppas på att kronofogden gör sitt jobb, att kommunen slutar trycka in skattepengar i klubben och att vi kommer trea i KS!
Det är kört.
Avskaffa tre mot tre.
Kommer naturligtvis vara på plats på torsdag. Men fan heller att jag sjunger, aldrig i livet. Blir intressant att se hur kat-c hanterar en förlust.. Kan nog bli livat. Herregud vilken soppa det här är.
-
Vet bara inte om jag orkar gå ännu...skrikit mig hes varje jävla match ...lite för besviken just nu..får se hur man känner sig på torsdag ...Daniel942 skrev:Det är inte läge att stanna hemma nu. Var där. Sjung inget.spocksbeard skrev:Min stol kommer stå tom som protest..tomten skrev:Jag är lätt med.Datsyuk_13 skrev:Jag föreslår se en tyst bojkott av klacken under matchens samtliga 60 minuter mot Örebro på torsdag.