Kvalserien 11/12

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Bigge
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av Bigge »

isolerad skrev:
Fredrik Bremberg skrev: – Alla pratar om kvalet som ”skräckserien” men det har mest varit roligt.
Det har sagt tusen gånger förut och det tål att sägas igen:

Varför värvade vi inte Fredrik Bremberg när vi hade chansen!?!?
Ja där har vi en spelare som aldrig har idetorka när det gäller anfallsspel och passningsvägar.
Han hittar den suveräna passningen efter den andra.
Han hade t.om kunnat gjort Almtorp/Carlsson till målskyttar, näää det va väl att överdriva men ni förstår vad jag menar.
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

-daniel- skrev:
BaronVonDif skrev:Ikväll vill jag se lite jävla passion på isen och en hata att förlora attityd. När nån spelare missar ett friläge ska han i ren ilska slå sönder klubban istället för att åka runt med gamnacke, när wesslau släpper in en puck ska han skrika på backarna istället för att se uppgiven ut, vid en utvisning vill jag se nån form av protest och inte en spelare som snällt åker och sätter sig och främst vill jag se Challe leva loss lite i båset, bort med myskuddarna och skrik ut all ris och ros..
Precis!

Jag mår fullkomligt illa av den här uppgivna "Åh nej, inte igen" attityden som samtliga i laget kör med. Bli lite förbannade. Visa att ni VILL någonting. Cred till Mathias Tjärnqvist som fullkomligt gick bananas i båset efter hans indianare i lördags.

Sen är det åt helvete för sent ändå men visa oss alla som lever för det här att ni bryr er åtminstone 1% lika mycket.
Missade när Tjäna jr gick bananas men sånt gillar vi, dags för lite DIF anno -83 hockey, fult men jävligt effektivt,grisa in puckarna och knuffa undan allt som står i vägen.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Gårdon
Säsongskort: Ja

Inlägg av Gårdon »

Cehlin petad ikväll!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4590910.ab

Vad kan det bero på? Krogbesök efter lördagens match kanske? :wink:
Stockholms Stolthet
Användarvisningsbild
supreme

Re: Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av supreme »

Gårdon skrev:Cehlin petad ikväll!

Eller att han helt enkelt inte platsar?
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

Är inte det lite konstigt att Cehlin petas? Visst, han har inte producerat några poäng, men inte har han varit sämre än någon annan?!?! :roll:
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

-daniel- skrev:
BaronVonDif skrev:Ikväll vill jag se lite jävla passion på isen och en hata att förlora attityd. När nån spelare missar ett friläge ska han i ren ilska slå sönder klubban istället för att åka runt med gamnacke, när wesslau släpper in en puck ska han skrika på backarna istället för att se uppgiven ut, vid en utvisning vill jag se nån form av protest och inte en spelare som snällt åker och sätter sig och främst vill jag se Challe leva loss lite i båset, bort med myskuddarna och skrik ut all ris och ros..
Precis!

Jag mår fullkomligt illa av den här uppgivna "Åh nej, inte igen" attityden som samtliga i laget kör med. Bli lite förbannade. Visa att ni VILL någonting. Cred till Mathias Tjärnqvist som fullkomligt gick bananas i båset efter hans indianare i lördags.

Sen är det åt helvete för sent ändå men visa oss alla som lever för det här att ni bryr er åtminstone 1% lika mycket.
För min del hade han gärna kunnat få dunka sitt huvud i bänken istället för klubban då det troligen hade gjort mer nytta och varit mer i klass med det monumentala misstag han gjorde.

I vilket fall så håller jag med dig. Se lite förbannade ut och bara ös, kan inte gå sämre.
Användarvisningsbild
Jepe

Kvalserien 11/12

Inlägg av Jepe »

Örebro har stängt av Conny Strömberg. Har nog gjort sin sista match i laget.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Tessan skrev:Är inte det lite konstigt att Cehlin petas? Visst, han har inte producerat några poäng, men inte har han varit sämre än någon annan?!?! :roll:
Och det är just det som är problemet med vårt lag i år. Att vi tyvärr har drabbats av sosse-mentaliteten att ingen får vara bättre än någon annan och ingen får vara sämre än någon annan. Alla spelare är likadana på isen tyvärr.
Mash

Inlägg av Mash »

Tessan skrev:Är inte det lite konstigt att Cehlin petas? Visst, han har inte producerat några poäng, men inte har han varit sämre än någon annan?!?! :roll:
Felet är att han aldrig testar något nytt. När laget har förändrats en smula från grundserien fortsätter Sillen skrina sin väg. Att han är petad är enbart positivt.

Märkte inte att Norman var petad i Lördags men fy fan vilken skandal! Norman ångade på som aldrig förr mot Leksand.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Christopher J skrev:
Och det är just det som är problemet med vårt lag i år. Att vi tyvärr har drabbats av sosse-mentaliteten att ingen får vara bättre än någon annan och ingen får vara sämre än någon annan. Alla spelare är likadana på isen tyvärr.
Förstår inte riktigt din mening med "ingen får vara bättre än någon annan och ingen får vara sämre än någon annan", men men.

Är en jäkla massa spelare som fått bra många chanser att vara bättre än de andra. Det är väl just därför tränarna sätter Cehlin hemma framför tv´n ikväll, han har inte varit bättre än någon annan. Det hade inte Norman eller Åberg heller varit (enligt tränarna), därför sattes dom i förra matchen (även om Åberg kom in i slutet). Jag tyckte Åberg visade lite positiva tendenser i tredje när han kom in och detta kanske tränarna också såg och ansåg att han verkade vara just "bättre" än Sillen, därför vill man spela honom ikväll.

Edit. kan ha varit så att Norman hade en skada som hindrade honom i lördags, det vet jag inte.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Norman var nog petad för att han gav bort ett mål mot Bofors och ett mot Örebro.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

android skrev: Och ni spelare som var ute och slirade inatt. Dö.

Sammanträffande? I think not.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:

Med tanke på att hans speltid dalat under hela kvalserien så tror jag inte alla det är något sammanträffande. Varför skulle bara EN spelare petas i så fall?
Expert.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

DIF_Soldier skrev:

var han själv där eller hade han med sig någon typ Norman Brodin?
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Bjurre skrev:
DIF_Soldier skrev:

var han själv där eller hade han med sig någon typ Norman Brodin?
Den där kommentaren följdes väl aldrig upp utan android slängde väl bara ur sig den.
Om han inte inkommer med annan info så vill jag tills dess tro att dom stannade hemma i lördags.
Skriv svar