KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Dif i Färjestadland

Re: KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.

Inlägg av Dif i Färjestadland »

When routine bites hard,
And ambitions are low"
(Joy Division, Love will tear us a part)

Det är inte bara i styrelserummet felaktiga beslut fattats denna säsong! Ute på planen, på träningar, under match, i båset, i omklädningsrummet..

Förmågan att se nätet bakom motståndarmålvakten har hittills lyst med sin frånvaro; Förmågan att komma till avslut utan att använda den där extra hundradels sekunden som gör att en motståndare kommer emellan existerar inte längre; Förmågan att spela enkelt men resolut i egen försvarszon händer alltmer sällan.

Vi har framtidens spelare i dagens lag och vi har gårdagens; Det har blivit alltmer tydligt att dagens spelare saknas för att göra skillnad mellan att ta del av ett SM-slutspel och/eller harva i Allsvenskan.

Vinnarkulturen finns i vår förening och det är hög tid att plocka fram den nu! En degradering till allsvenskan kan förvisso bli en nystart men även en dyrköpt sådan; Fråga Leksands IF och Malmö..

Och inte minst för spelarna i truppen måste det vara ytterst pinsamt att i sitt c/v inkludera delaktighet i ett historiskt praktfiasko, för det är ett faktum om "oturen" fortsätter att grina oss i ansiktet! :mrgreen:
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Lee Harvey Oswald skrev:
Djurgårn skrev:Nu går man bara och väntar på avrättningen känns det som. Det är över..

Agree!

Känns ändå befriande på nåt sjukt sätt att detta elände nu får ett slut, att de blir definitivt.
Ett sista "barmhärtighets-nackskott" från ett taggat TIK på ett sedan länge döende hockeylag.
Tror aldrig jag skämts så mycket i mitt liv som denna vinter/vår.
Dels för lagets insatser, men kanske mest för eget totalt bortkastat engagemang då den sociala biten i "riktiga livet" fått lida nåt oerhört.

Vilken jävla loser man är

Tack DIF för bajsmacka modell dubbel...
Haha, här känner jag verkligen igen mig. Bra beskrivet.

Tror ni spelarna, om de vore i vår roll som fans, skulle fortsätta följa laget med den fanatism som vi gör trots att inget ges tillbaks? Haha, det ser nästan komiskt ut när man skriver det. Oh, the irony.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Djurgårn skrev:Nu går man bara och väntar på avrättningen känns det som. Det är över..

Agree!

Känns ändå befriande på nåt sjukt sätt att detta elände nu får ett slut, att de blir definitivt.
Ett sista "barmhärtighets-nackskott" från ett taggat TIK på ett sedan länge döende hockeylag.
Tror aldrig jag skämts så mycket i mitt liv som denna vinter/vår.
Dels för lagets insatser, men kanske mest för eget totalt bortkastat engagemang då den sociala biten i "riktiga livet" fått lida nåt oerhört.

Vilken jävla loser man är

Tack DIF för bajsmacka modell dubbel...
Haha, här känner jag verkligen igen mig. Bra beskrivet.
Delar den synen fullt ut, känns helt absurt egentligen. Fy fan.

Svaret på din fråga, sensei, är naturligtvis NEJ. Offra sin fritid när man istället kan spela XBOX, hänga på Stureplan, gosa med husdjuren eller käka chips? Inte en chans.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Nu vill jag se "sensei"-hockey; Tackla på allt som rör sig. Kör över målvakter. Starta slagsmål. Visa att Ni bryr er.
Jag gillar dock dubbelmoralen när folk skrev så sist, sedan delade Norman ut en tung tackling och blev utvisad. Då tyckte alla som tjatat om tacklingar och slagsmål att Norman skulle bänkas resten av matchen.
Sammanfattning över vår klack: Skjut! SKJUT! MEN SKJUT DÅ FÖR I HELVETE! Men åhhhhhhhh, varför skjuter då i DET läget. Jävla sopa!!
Mindrocker

Inlägg av Mindrocker »

Dagens matchsnackstext är som vanligt fullpepprad med klyschor och plattityder:
Djurgården får omgående revansch mot Timrå när laget åker tåg upp till Sundsvall för att jaga tre ytterst viktiga poäng. I förra matchen bjöd Djurgården på segern med ett par misstag som ledde matchen åt fel håll. Nu är fokus på att hålla tätt bakåt - och ösa på med full fart framåt. Mycket annat finns inte att tänka på nu. På gårdagens träning var anfallsspelet det stora fokuset (även fast de så klart möter försvarare) och avslut i flertalet olika situationer tränades för fullt. Återstår att se om utdelningen kommer i kväll.
Jag tror att de är något på spåren där. Det låter fan som att de ha knäckt gåtan. Fokus ska vara att hålla tätt bakåt samtidigt som man öser på framåt. Så måste det vara. Hoppas att den nya insikten och taktiken kommer att funka i kväll och att det inte bara är ett av kuk-Järlans påfund.
Avgå DJ Yes!
Användarvisningsbild
Fiskmaesen

Inlägg av Fiskmaesen »

Mindrocker skrev:Dagens matchsnackstext är som vanligt fullpepprad med klyschor och plattityder:
Djurgården får omgående revansch mot Timrå när laget åker tåg upp till Sundsvall för att jaga tre ytterst viktiga poäng. I förra matchen bjöd Djurgården på segern med ett par misstag som ledde matchen åt fel håll. Nu är fokus på att hålla tätt bakåt - och ösa på med full fart framåt. Mycket annat finns inte att tänka på nu. På gårdagens träning var anfallsspelet det stora fokuset (även fast de så klart möter försvarare) och avslut i flertalet olika situationer tränades för fullt. Återstår att se om utdelningen kommer i kväll.
Jag tror att de är något på spåren där. Det låter fan som att de ha knäckt gåtan. Fokus ska vara att hålla tätt bakåt samtidigt som man öser på framåt. Så måste det vara. Hoppas att den nya insikten och taktiken kommer att funka i kväll och att det inte bara är ett av kuk-Järlans påfund.
Detta måste helt klart vara det mest själslösa DIF-laget någonsin i vår historia. Herregud vad jag saknar typ Ragnarsson just nu. Tror ironin kommer spotta oss i ansiktet ikväll, Linkan kommer skicka oss till HA redan ikväll - Tipset är 4-1
Murley 1-0
Murley(Bremberg) 2-0
Zibanejad 2-1
Önerud(Bremberg) 3-1
Hedström 4-1
Bigge

Inlägg av Bigge »

jaha match idag igen. Ingen jippe känsla precis.

Finns ju bara 2 scenario som DIF visat upp under säsongen.

1. Man sliter sitt hår över alla målchanser DIF får, spelar ut Timrå.
Men Timrå utnyttjar sina chanser till max och har avgjort detta långt innan 3.e perioden.

2. DIF är så jävla genomusla och tafatta i försvar och anfallsspelet, ingen tacklas ingen visar hjärta utan bara åker rundor på isen. Man blir förbannad och skäms och bara vill sjunka genom fåtöljen och bara hoppas att det stämmer ang mayaindianerna och deras kalender...
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Ikväll vinner vi. Inget snack.
Användarvisningsbild
Sudden

Inlägg av Sudden »

Nyss låg en artikel uppe på sportbladet där det stod att Cehlin var bänkad inför kvällens drabbning. Han får alltså inte ens följa med till Timrå, det måste ju ha hänt något? Enligt mig finns det 2-3 andra före han som borde bänkas. "Förbannad och lessen" sa han till sporten.
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Sudden skrev:Nyss låg en artikel uppe på sportbladet där det stod att Cehlin var bänkad inför kvällens drabbning. Han får alltså inte ens följa med till Timrå, det måste ju ha hänt något? Enligt mig finns det 2-3 andra före han som borde bänkas. "Förbannad och lessen" sa han till sporten.
Att ta med en spelare upp med avsikt att bänka honom kan jag köpa, då kan du iaf slänga in honom under matchen ifall nån blir skadad eller får matchstraff men att lämna han hemma ger ju ingenting.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

BaronVonDif skrev:
Sudden skrev:Nyss låg en artikel uppe på sportbladet där det stod att Cehlin var bänkad inför kvällens drabbning. Han får alltså inte ens följa med till Timrå, det måste ju ha hänt något? Enligt mig finns det 2-3 andra före han som borde bänkas. "Förbannad och lessen" sa han till sporten.
Att ta med en spelare upp med avsikt att bänka honom kan jag köpa, då kan du iaf slänga in honom under matchen ifall nån blir skadad eller får matchstraff men att lämna han hemma ger ju ingenting.

Vad ska han med för om man ändå inte har för avsikt att spela honom?
Nu kommer jag inte ihåg exakt vilka som var extraspelare i förra matchen men Åberg som satt på bänken tills en bit in i tredje i lördags lär ta Sillens plats och då finns det plats för Norman på bänken, om dom nu väljer att sätta honom där eller någon annan (+Blomstrand?). Finns ingen anledning att ha 4 fulla kedjor samt 3 killar på bänken.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Bättre om Challe bänkar sig själv.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Mash

Inlägg av Mash »

Blomstrand kliver fram ikväll, grabben är fantastisk! Revanschsugna är vi, men räcker det? Jag är oerhört dyster denna dag, känns som en begravning.
Hur som helst så säger jag att Norman och Blomstrand kliver fram ikväll, tycker dessa har gjort ett oerhört bra jobb och att John var bänkad i Lördags förstår jag inte alls.

Jag vill även se Plante in action!
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Jack Daniel skrev:Ikväll vinner vi. Inget snack.
Vi får hoppas att grabbarna har samma tänk!
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Blir väl ännu en trevande match som går till straffar.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Skriv svar