"Vi ska inte värva"
"Vi ska inte värva"
Fanns en artikel i dagens Punkt.se (AB) där man pratade med challe som gång på gång påpekade vilken bra och stark trupp vi har och att problemen bara är mentala men att man kommer över dessa problem snart då man har en sådan stark trupp. Det var absolut inte tal om några värvningar.
Nu börjar jag bli riktigt orolig! Jag hoppas verkligen att han mörkar ett par värvningar, annars är det bye bye DIF.
Nu börjar jag bli riktigt orolig! Jag hoppas verkligen att han mörkar ett par värvningar, annars är det bye bye DIF.
Håller med dig. Vi behöver ett par spelare till. Läste i aftonbladet att de inte finns pengar pga att publiken sviker,men den stora frågan är. Kommer de mer folk om vi får in ett par spelare till? Jag tror tyvär inte det,publiken sviker och de har den gjort under många år.Vi hade inte ens fullt när de var nhl spelare i elit.Många dif anhängare i sthl verkar inte vara intresserad av hockey.De är väldigt synd,för de få difare som gillar att gå på hockey,kommer förmodligen att få kolla på allsvensk hockey,med den hockey vi presterar idag.
1 Vi har ingen målskytt som t.ex Mora
2 Vi vinner inga 6 poängs matcher
3 Vi har ingen struktur i spelet.Ingen riktig spelide.
4 Vi tappar matcherna i början.De går inte att släppa in 3 mål i första perioden.
5 Vi behöver få publiken tillbaka.
Lösning. Vi måste värva en spelare som kan göra mål,om inte styrelsen inser det blir de allsvensk hockey nästa säsong.Måste börja spela lite mer gris hockey,för att få in poäng och själförtroende tillbaks till grabbarna och då vinner vi 6 poängs matcher.Spela smart i början på matcherna,spela mer kontrings hockey.Måste täppa till bakåt i första hand! Vi som går på hockey,ge inte upp fast de går dåligt för våra grabbar!
Hoppet är de sista som över ger en.Jag tror på slutspel,men de hjärtat som säger det.De ser tungt ut nu,men de sista som över ger en är hoppet!
Djurgården tills jag dör!
1 Vi har ingen målskytt som t.ex Mora
2 Vi vinner inga 6 poängs matcher
3 Vi har ingen struktur i spelet.Ingen riktig spelide.
4 Vi tappar matcherna i början.De går inte att släppa in 3 mål i första perioden.
5 Vi behöver få publiken tillbaka.
Lösning. Vi måste värva en spelare som kan göra mål,om inte styrelsen inser det blir de allsvensk hockey nästa säsong.Måste börja spela lite mer gris hockey,för att få in poäng och själförtroende tillbaks till grabbarna och då vinner vi 6 poängs matcher.Spela smart i början på matcherna,spela mer kontrings hockey.Måste täppa till bakåt i första hand! Vi som går på hockey,ge inte upp fast de går dåligt för våra grabbar!
Hoppet är de sista som över ger en.Jag tror på slutspel,men de hjärtat som säger det.De ser tungt ut nu,men de sista som över ger en är hoppet!
Djurgården tills jag dör!
Känns tungt!
DIF har alltid förknippats med ett slutspels lag, och nästan alltid krigat i topp, förutom de två senaste säsongerna.
Tycker det är dåligt av Mats Larsson och säga att de inte har pengar för publiken sviker, pubilkintäkten, kan väl inte vara den största inkomst källan? nog för att den är viktig, men han får ju skylla sig själv med tanke på hur de har skött, värvningar,resultatet på isen, ekonomin m.m
Kom att tänka på att det är kanske inte lönt att gå på mötet, de är ju så blå ögda allihopa ändå.
alla i föreningen säger att vi har en bra trupp, och att vi inte behöver/ska värva och att vi inte har några pengar.
Ok va fan ska vi då prata om och hur ska vi få DIF att börja vinna igen, för den trupp vi har idag har ju bevisat att vi inte klarar av ES spel.
DIF har alltid förknippats med ett slutspels lag, och nästan alltid krigat i topp, förutom de två senaste säsongerna.
Tycker det är dåligt av Mats Larsson och säga att de inte har pengar för publiken sviker, pubilkintäkten, kan väl inte vara den största inkomst källan? nog för att den är viktig, men han får ju skylla sig själv med tanke på hur de har skött, värvningar,resultatet på isen, ekonomin m.m
Kom att tänka på att det är kanske inte lönt att gå på mötet, de är ju så blå ögda allihopa ändå.
alla i föreningen säger att vi har en bra trupp, och att vi inte behöver/ska värva och att vi inte har några pengar.
Ok va fan ska vi då prata om och hur ska vi få DIF att börja vinna igen, för den trupp vi har idag har ju bevisat att vi inte klarar av ES spel.
Vad tror du är den största inkomstkällan om inte publikintäkterna är det?Bigge skrev:Tycker det är dåligt av Mats Larsson och säga att de inte har pengar för publiken sviker, pubilkintäkten, kan väl inte vara den största inkomst källan? nog för att den är viktig, men han får ju skylla sig själv med tanke på hur de har skött, värvningar,resultatet på isen, ekonomin m.m
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
...samt ganska drivande avseende sponsorsintäkter - större snittskara mera pengar och fler sponsorer. De vill ju inte lägga ner alltför mycket på att bara "flasha" sig för de två lagens spelare...Stambert skrev:Vad tror du är den största inkomstkällan om inte publikintäkterna är det?Bigge skrev:Tycker det är dåligt av Mats Larsson och säga att de inte har pengar för publiken sviker, pubilkintäkten, kan väl inte vara den största inkomst källan? nog för att den är viktig, men han får ju skylla sig själv med tanke på hur de har skött, värvningar,resultatet på isen, ekonomin m.m
Sedan har säkert inte supportrars/publikens stöd på matcher något sammanhang med resultat på isen...
GULTRÖTTBLÅTT
då, nu, för evigt!
då, nu, för evigt!
Som sagt skrev det med ett frågetecken eftersom jag inte va säker, tyvärr vet jag inte hur mycket DIF får in i sponsor intäkter.Stambert skrev:Vad tror du är den största inkomstkällan om inte publikintäkterna är det?Bigge skrev:Tycker det är dåligt av Mats Larsson och säga att de inte har pengar för publiken sviker, pubilkintäkten, kan väl inte vara den största inkomst källan? nog för att den är viktig, men han får ju skylla sig själv med tanke på hur de har skött, värvningar,resultatet på isen, ekonomin m.m
isåfalll kan jag förstå det hela, för ingen betalar 100spänn för att se DIF bli förnedrade, lika lite som man lägger 100kr för att gå på bio och se en skit film.
Hoppas att du kommer på onsdag 6/12 och vädrar ditt missnöje.Jojje skrev:Styrelsen har bara sig själva att skylla... Det är de som har förstört DIF.
"- Vi har inte pengarna till att värva och en anledning till det är att publiksiffrorna ser ut som de gör. Skulle vi göra av med pengar är det ett kortsiktigt risktagande, säger Mats Larsson, Djurgårdens ordförande."
Citat från denna artikel:
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 45,00.html
Så stanna gärna hemma och hoppas på att det kommer nyförvärv, eller börja gå på hockey och se dem komma!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
- fullfartframaat
Pompe skrev:Hej
Håller med Don_T. Alla som har åsikter kom gärna på mötet den 6/12. Och framför allt gå på matcherna och heja fram DIF till seger!
/Pompe
Jag har säsongskort så det spelar ingen roll för DIF´s ekonomi om jag kommer eller ej på vissa matcher. Just nu är jag bara så less på detta jävla praktfiasko att jag orkar inte gå.
Visst är det rätt bra att de tar sig tid att prata lite med fansen, men vad ska komma ut av det? De kommer att bjuda på kaffe och kakor (redan vid kakan har de vunnit över don t) och berätta hur bra trupp vi har och att allt är på väg åt rätt håll men att det bara sitter i huvudet på spelarna.
Om jag då lägger fram 10 argument varför de suger och borde avgå, kommer de göra det då? Nej, de kommer inte att göra ett skit.
Så det är bara ett "alibimöte" som någon så fint kallade det. Ett sätt för dem att känna att de har lyssnat på våra åsikter, åsikter som de kommer att skita i.
Jag hade velat se garpen förklara hur han tänkte när han värvade ihop den dynga som idag kallar sig för DIF-Hockeys A-Lag. Men han vågade visst inte komma.
- Pompe
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Om man har 10 argument att dom skall avgå så borde man väl vara intresserad och höra vad styrelsen har att säga för 10 argument att sitta kvar??!
Visst man är så trött att se laget förlora match efter match, men inte fan slutar man att heja på dom, vi som supportrar måste väl stötta laget i ur och skur.
Om vi som har säsongskort tycker att vi har dragit vårat strå till stacken och inte går på matcherna, då är man fel ute.
/Pompe
Visst man är så trött att se laget förlora match efter match, men inte fan slutar man att heja på dom, vi som supportrar måste väl stötta laget i ur och skur.
Om vi som har säsongskort tycker att vi har dragit vårat strå till stacken och inte går på matcherna, då är man fel ute.
/Pompe
De kan inte säga något vettigt... De har misslyckats på samtliga fronter.Pompe skrev:Om man har 10 argument att dom skall avgå så borde man väl vara intresserad och höra vad styrelsen har att säga för 10 argument att sitta kvar??!
/Pompe
Från att hitta bra tränare till att värva bra spelare.
Senast redigerad av Jojje den 2006-11-29 14:36:15, redigerad totalt 1 gånger.
Hoppas att du ger biljetten till någon som verkligen vill gå!Jojje skrev:Jag har säsongskort så det spelar ingen roll för DIF´s ekonomi om jag kommer eller ej på vissa matcher. Just nu är jag bara så less på detta jävla praktfiasko att jag orkar inte gå.
Går du på mötet får du ialla fall ge dina argument till rätt person och därmed slipper du sitta och sprida ditt missnöje här.Jojje skrev:Om jag då lägger fram 10 argument varför de suger och borde avgå, kommer de göra det då? Nej, de kommer inte att göra ett skit.
Håller verkligen med att Garpen ska vara med på mötet, hoppas verkligen att DIF och Garpen läser in Forumet så att rätt person kommer.Jojje skrev:Jag hade velat se garpen förklara hur han tänkte när han värvade ihop den dynga som idag kallar sig för DIF-Hockeys A-Lag. Men han vågade visst inte komma.
Dags att starta ett nytt kapitel den 6/12
DIF! ALLTID - OAVSETT!