Samma odds som att vi hållerSirDIFalot skrev:Risken för en lockout över hel säsong som sist är en bra bit under 1%.
oss kvar i elitserien m.a.o
Samma odds som att vi hållerSirDIFalot skrev:Risken för en lockout över hel säsong som sist är en bra bit under 1%.
BaronVonDif skrev:Vi kommer ha ett hyfsat eget kapital när vi går ner, kvalserien har väl genererat ca 5 mille extra i kassan. Angående Sudden är det nog ett dött lopp, läser man mellan raderna är han intresserad av att gå in med pengar men vill ha avkastning vilket han inte kan få utan att DIF har exempelvis egen arena. I fotbollen är det annorlunda där han kan få igen pengar genom att sälja spelare vilket inte går i hockey där Nhl betalar för lite i övergångssumma.
Tvärtom, han har ju inte stängt dörren för allsvenskan så vi fortsätter drömmaMuppen skrev:Ser att ni drömmer om Danielsson, det kan ni sluta med nu.
– Ska jag spela i elitserien blir det med Modo, säger Nicklas Danielsson.
http://allehanda.se/sport/ishockey/1.45 ... a-sig-modo
Vad är chansen för en lockout över...låt oss säga 1/4 av serien? Oddsen för att det blir (fler) NHL-stjärnor i vårt lag borde ju minska om lockouten är en kortare tid.SirDIFalot skrev:Risken för en lockout över hel säsong som sist är en bra bit under 1%.
Väldigt små.Struten skrev:Vad är chansen för en lockout över...låt oss säga 1/4 av serien? Oddsen för att det blir (fler) NHL-stjärnor i vårt lag borde ju minska om lockouten är en kortare tid.SirDIFalot skrev:Risken för en lockout över hel säsong som sist är en bra bit under 1%.
Rättare sagt, vad är chansen för en lockout över huvudtaget?
Gynnar inte sportsligt men ekonomiskt, förra lockouten slogs ju alla möjliga publikrekord i landet.SirDIFalot skrev:Väldigt små.Struten skrev:Vad är chansen för en lockout över...låt oss säga 1/4 av serien? Oddsen för att det blir (fler) NHL-stjärnor i vårt lag borde ju minska om lockouten är en kortare tid.SirDIFalot skrev:Risken för en lockout över hel säsong som sist är en bra bit under 1%.
Oavsett så är det ju inget direkt att hoppas på, vi skulle kanske få hit 2-3 spelare som spelar 7-8 matcher och sedan bye bye. Är ju ingen mening liksom. Lockoutsäsongen var ju dålig för svensk hockey sist. Visst, häftigt med lite stjärnor men det gynnar knappast svensk hockey.
Jo, fast frågan är om det inte blir ett bakslag efter de här matcherna...lite som att "varför skall vi gå och se på skit när det var så roligt när alla stjärnor var här?". Känns som alternativet med enbart en handfull matcher känns meningslös. Då får det i mitt tycke lika gärna vara.BaronVonDif skrev:Gynnar inte sportsligt men ekonomiskt, förra lockouten slogs ju alla möjliga publikrekord i landet.SirDIFalot skrev:Väldigt små.Struten skrev:Vad är chansen för en lockout över...låt oss säga 1/4 av serien? Oddsen för att det blir (fler) NHL-stjärnor i vårt lag borde ju minska om lockouten är en kortare tid.SirDIFalot skrev:Risken för en lockout över hel säsong som sist är en bra bit under 1%.
Oavsett så är det ju inget direkt att hoppas på, vi skulle kanske få hit 2-3 spelare som spelar 7-8 matcher och sedan bye bye. Är ju ingen mening liksom. Lockoutsäsongen var ju dålig för svensk hockey sist. Visst, häftigt med lite stjärnor men det gynnar knappast svensk hockey.
? Chanserna för en ny lockout är inte väldigt små. Snarare väldigt höga. Speciellt med Don Fehr i ledningen för NHLPA nu. Sen kanske chanserna för att det blir hela säsongen väldigt små, men det ser ut att bli en lockout oavsett.SirDIFalot skrev:Väldigt små.Struten skrev:Vad är chansen för en lockout över...låt oss säga 1/4 av serien? Oddsen för att det blir (fler) NHL-stjärnor i vårt lag borde ju minska om lockouten är en kortare tid.SirDIFalot skrev:Risken för en lockout över hel säsong som sist är en bra bit under 1%.
Jag tror fortfarande att båda parterna fruktar en ny lockout för mycket. Både parterna ser nog hellre motpartens förslag än en ny lockout. Det är den känslan jag får. I alla fall om vi pratar över en hel säsong.Jim Morrison skrev:? Chanserna för en ny lockout är inte väldigt små. Snarare väldigt höga. Speciellt med Don Fehr i ledningen för NHLPA nu. Sen kanske chanserna för att det blir hela säsongen väldigt små, men det ser ut att bli en lockout oavsett.SirDIFalot skrev:Väldigt små.Struten skrev:Vad är chansen för en lockout över...låt oss säga 1/4 av serien? Oddsen för att det blir (fler) NHL-stjärnor i vårt lag borde ju minska om lockouten är en kortare tid.SirDIFalot skrev:Risken för en lockout över hel säsong som sist är en bra bit under 1%.
Fast det spelar ju tyvärr inte ett piss roll att man har försprång i Allsvenskan.... det leder bara till Leksand-syndromet. Det är i Kvalserien man behöver plocka poäng. Till en kvalserie måste vi kunna ta oss med orginaltruppen.SirDIFalot skrev: Jag förstår -daniel-'s resonemang men skulle vi i teorin få hem alla "våra" spelare under 10-15 matcher. Skulle vi nog kunna skapa oss ett rejält försprång i Allsvenskan. Poängmässigt. Även om hetsen skulle gå ner när de försvinner, spelare som varit petade ska helt plötsligt bli nyckelspelare. Bla bla..
Skulle möjligheten att krydda ett allsvenskt lag med Nhl profiler dyka upp kan jag inte se nåt negativt med det, sportsligt skulle det gå bättre och mer publik skulle dyka upp.-daniel- skrev:Jo, fast frågan är om det inte blir ett bakslag efter de här matcherna...lite som att "varför skall vi gå och se på skit när det var så roligt när alla stjärnor var här?". Känns som alternativet med enbart en handfull matcher känns meningslös. Då får det i mitt tycke lika gärna vara.BaronVonDif skrev:Gynnar inte sportsligt men ekonomiskt, förra lockouten slogs ju alla möjliga publikrekord i landet.SirDIFalot skrev:Väldigt små.Struten skrev:Vad är chansen för en lockout över...låt oss säga 1/4 av serien? Oddsen för att det blir (fler) NHL-stjärnor i vårt lag borde ju minska om lockouten är en kortare tid.SirDIFalot skrev:Risken för en lockout över hel säsong som sist är en bra bit under 1%.
Dessutom tror jag det blir jävligt konstigt i spelartrupperna om stjärnlirare skall komma in och peta undan spelare.
Nä givetvis.. tänkte knappt på det. Blir det en helsäsongslockout så finns ju dock chansen att vissa spelare kommer hem SENT och förstärker för att vi ska ta oss upp. Som Norström gjorde hos Gnaget i division 1.-daniel- skrev:Fast det spelar ju tyvärr inte ett piss roll att man har försprång i Allsvenskan.... det leder bara till Leksand-syndromet. Det är i Kvalserien man behöver plocka poäng. Till en kvalserie måste vi kunna ta oss med orginaltruppen.SirDIFalot skrev: Jag förstår -daniel-'s resonemang men skulle vi i teorin få hem alla "våra" spelare under 10-15 matcher. Skulle vi nog kunna skapa oss ett rejält försprång i Allsvenskan. Poängmässigt. Även om hetsen skulle gå ner när de försvinner, spelare som varit petade ska helt plötsligt bli nyckelspelare. Bla bla..
Men visst, förstår dig också även fast jag nog inte håller med.
Alltså gäller det en hel säsong är det naturligtvis inte ett skit att snacka om, då är det superpositivt för oss... men det jag menar är ett fåtal matcher. Känns rätt meningslöst i mitt tycke.BaronVonDif skrev:
Skulle möjligheten att krydda ett allsvenskt lag med Nhl profiler dyka upp kan jag inte se nåt negativt med det, sportsligt skulle det gå bättre och mer publik skulle dyka upp.