Kvalserien 11/12

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
sensei
Kontakt:

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av sensei »

Florida panthers körde en rätt skön kampanj som kallas "We see red".

Bild

Den har ju funkat rätt skapligt om man säger så..

För DIF kanske följande skulle passa:

"No more chicken shit"
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
"No more chicken shit"
Annars får vi göra en egen variant om det hela fortsätter med samma miserabla utveckling:

"Små fegisar, små fegisar..är tråkiga att se.
Ej biceps, ej triceps, bara ölmagar har de.
"

:|
Rogga

Inlägg av Rogga »

JohanPez skrev:
Rogga skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
minalman skrev:James Cameron och Djurgården har ett gemensamt intresse. http://m.expressen.se/nyheter/james-cam ... ste-punkt/

-Att nå botten har aldrig känts så bra

Det är alltså Cameron som inspirerat JJ
Det hade ju varit bättre om det hade varit Gagarin eller Neil Armstrong som inspirerat den fan..
Eller varför inte Fuglesang?
Det är fan vi som är överallt. Från rymden till de djupaste av avgrunder. Hör ni det gnaget?!
När jag tänker på det så får JJ gärna bli inspirerad av "ET" eller "Närkontakt av tredje graden" och kliva ombord på ett jävla rymdskepp och lämna planeten...
Användarvisningsbild
Amadeus

Inlägg av Amadeus »

Horace skrev:
Amadeus skrev:
A.C.A.B skrev:Tjena

Håller själv på LHC och är djävligt tacksam att vi slapp detta helvete.

Hoppas att ni fixar detta för jag ser hellre DIF i ES än några av dom andra lagen.
Alltid kul att komma till hovet på match, en djävla skillnad mot Ängelholm.

Lycka Till Nu
Tack!
Ja herregud, var glad att du slipper detta helvete. För detta är inte ett kval, utan ett rent helvete som tär i en varje vaken sekund. Trodde aldrig ishockey kunde få en att må så här dåligt. Men som du säger, hoppas vi ses nästa säsong.
Hoppas ni får känna på hur det är att överleva en kvalserie...tror inte ni förstår vilken lättnade det är att klara kontraktet (har dragit paralleller till SM-guld personligen).
Inget snack om saken, DIF hör hemma i ES och ni behövs...
Ja, personligen ser jag det nog som minst lika betydelsefullt som att vinna SM-guld som att ta sig upp ur kvalet, om inte mer. Att hamnat där vi hamnat trodde man aldrig var en möjlighet, men man har lärt sig att aldrig ta någoting för givet.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Amadeus skrev:
Horace skrev:
Amadeus skrev:
A.C.A.B skrev:Tjena

Håller själv på LHC och är djävligt tacksam att vi slapp detta helvete.

Hoppas att ni fixar detta för jag ser hellre DIF i ES än några av dom andra lagen.
Alltid kul att komma till hovet på match, en djävla skillnad mot Ängelholm.

Lycka Till Nu
Tack!
Ja herregud, var glad att du slipper detta helvete. För detta är inte ett kval, utan ett rent helvete som tär i en varje vaken sekund. Trodde aldrig ishockey kunde få en att må så här dåligt. Men som du säger, hoppas vi ses nästa säsong.
Hoppas ni får känna på hur det är att överleva en kvalserie...tror inte ni förstår vilken lättnade det är att klara kontraktet (har dragit paralleller till SM-guld personligen).
Inget snack om saken, DIF hör hemma i ES och ni behövs...
Ja, personligen ser jag det nog som minst lika betydelsefullt som att vinna SM-guld som att ta sig upp ur kvalet, om inte mer. Att hamnat där vi hamnat trodde man aldrig var en möjlighet, men man har lärt sig att aldrig ta någoting för givet.
Kan ge mig fan på att om vi håller oss kvar så kommer några jönsar försöka storma isen.
Skulle vi mot förmodan hålla oss kvar (snälla?) så hoppas jag att alla skanderar "Vi kräver mer än så!" och sen är det finito. Vore ett bra slut.
DIF!
oskais

Inlägg av oskais »

AIK vinner SM-guld (vänta och se) och vi åker ur. Varför ska deras ramsa slå in? VARFÖR?
Jonssons

Inlägg av Jonssons »

Magen vänder sig ut och in vid blotta tanken på hur viktig matchen imorgon är...
Äta eller ätas
Döda eller dödas
Stolthet eller...

Bajs i halsgropen redan nu...
Blir lugnade ikväll för att sova lugnt
fillefilander

Inlägg av fillefilander »

Jag har en fundering kring matchen mot Örebro på torsdag. Hoppas den passar in i denna tråd.
Är det nån som kan slipa på en ramsa mot Fahlander och Conny Strömberg? Det vore grymt kul att lägga lite press på dessa tomtar när dom besöker vår arena.

Edit:
Hittade en som BIK Karlskoga tydligen brukar köra "Efterfest hos Conny, ja det är efterfest hos Conny, efterfest hos Conny, ja det är efterfest hos Conny!"
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

fillefilander skrev: Är det nån som kan slipa på en ramsa mot Fahlander och Conny Strömberg?
duger denna?

Conny Strömberg åker åttor runt våra koner
Fahlander står och viftar med sina miljoner
Spelarna i Djurgården pissar som vanligt på fansen
Järlan & Mats Larsson borde sättas i en bur på skansen
Heja Heja Heja ÖSK
fillefilander

Inlägg av fillefilander »

-daniel- skrev:
fillefilander skrev: Är det nån som kan slipa på en ramsa mot Fahlander och Conny Strömberg?
duger denna?

Conny Strömberg åker åttor runt våra koner
Fahlander står och viftar med sina miljoner
Spelarna i Djurgården pissar som vanligt på fansen
Järlan & Mats Larsson borde sättas i en bur på skansen
Heja Heja Heja ÖSK
Haha, ja den fick du till bra. :lol: Men beträffande Conny så har han varit blekare än DIF en bra stund nu. Han går riktigt knackigt.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

sensei skrev:Florida panthers körde en rätt skön kampanj som kallas "We see red".

Bild

Den har ju funkat rätt skapligt om man säger så..

För DIF kanske följande skulle passa:

"No more chicken shit"
...eller

"Our offense is truly offensive"
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
oskais

Inlägg av oskais »

fillefilander skrev:Hittade en som BIK Karlskoga tydligen brukar köra "Efterfest hos Conny, ja det är efterfest hos Conny, efterfest hos Conny, ja det är efterfest hos Conny!"
Byt ut efterfest mot leversvikt. Inte vill jag ge Conny någon orsak att hålla efterfest, då är han ju glad.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Känner en snubbe i Tyskland som spelat ihop med Conny där. "Sick dangler" var hans ord. Han har också bjudit på några smaskiga festhistorier. Conny spelade på sig själv som skytteligavinnare (även där alltså ) och för pengarna han vann bjöd han på tidernas lagfest efter säsongen.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

pulverapa skrev:Känner en snubbe i Tyskland som spelat ihop med Conny där. "Sick dangler" var hans ord. Han har också bjudit på några smaskiga festhistorier. Conny spelade på sig själv som skytteligavinnare (även där alltså ) och för pengarna han vann bjöd han på tidernas lagfest efter säsongen.
Jag gillar det jag hör! Bra lag behöver sköna individer.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

pulverapa skrev:Känner en snubbe i Tyskland som spelat ihop med Conny där. "Sick dangler" var hans ord. Han har också bjudit på några smaskiga festhistorier. Conny spelade på sig själv som skytteligavinnare (även där alltså ) och för pengarna han vann bjöd han på tidernas lagfest efter säsongen.
Conny Strömberg är helt fantastisk. Han förtjänar inga hån-ramsor, bara hyll.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skriv svar