Då får vi sluta bua på matcherna, han verkar vara känslig.Mäklaren skrev:Oavsett vad som händer så ska Fredrik Bremberg in i laget. Inget snack om det.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Kvalserieintäkterna kommer väl täcka upp för budgeten, dvs att vi går plus-minus noll (eftersom man i för andra gången i Djurgården Hockeys historia lyckats med bedriften att budgetera med slutspel). Så att vi har "eget kapital" att bygga ett slagkraftigt lag i Hockeyallsvenskan tror jag inte ett dugg på, så fall får man förlita sig på externa finansiärer.BaronVonDif skrev:Vi kommer ha ett hyfsat eget kapital när vi går ner, kvalserien har väl genererat ca 5 mille extra i kassan.
På en höft. Hur mycket tror ni budgeten per månad MINSKAR med?
Född till sportchef.
- -daniel-
Pratar du spelarbudget? You do the math:android skrev:På en höft. Hur mycket tror ni budgeten per månad MINSKAR med?
40 / 12 = 3.3 milj
15 / 12 = 1.25 milj
Minskning med ca 62% om jag inte räknade helt fel.
Kan naturligtvis variera eftersom det är ren spekulation, men är det inte det vi gör här...?

- BaronVonDif
Budget kan max inkluderat två hemmamatcher och kvartsfinal så då ligger vi ju tre hemmamatcher plus, sen släppte vi Bombom vilket vi säkert spar en mille på.-daniel- skrev:Kvalserieintäkterna kommer väl täcka upp för budgeten, dvs att vi går plus-minus noll (eftersom man i för andra gången i Djurgården Hockeys historia lyckats med bedriften att budgetera med slutspel). Så att vi har "eget kapital" att bygga ett slagkraftigt lag i Hockeyallsvenskan tror jag inte ett dugg på, så fall får man förlita sig på externa finansiärer.BaronVonDif skrev:Vi kommer ha ett hyfsat eget kapital när vi går ner, kvalserien har väl genererat ca 5 mille extra i kassan.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
Nu är inte jag så jättehajj på lönesystemet men räkna med en, en och en halv miljon mindre i månaden i spelarlöner.android skrev:På en höft. Hur mycket tror ni budgeten per månad MINSKAR med?
Alltså Nilson, MT, Almtorp, Carlsson och någon till. Inga tunga förluster.
Nu har ju dock SSKarna kontrakt över en säsong till men det är väl elitserieklausul där. Förstår dock inte vilken klubb som skulle rycka i dem efter den här säsongen. Fat J kanske går som sportchef till en ny rival till bajen för att sabotera och då är ju deras nästa address som spikad.
Ok runt 1,5 mille då. Har ett färdigt lagförslag som iaf jag skulle vilja se i HA. Måste dock slipa lite till på det. Blev aningen för dyrt.-daniel- skrev:Pratar du spelarbudget? You do the math:android skrev:På en höft. Hur mycket tror ni budgeten per månad MINSKAR med?
40 / 12 = 3.3 milj
15 / 12 = 1.25 milj
Kan naturligtvis variera eftersom det är ren spekulation, men är det inte det vi gör här...?
Född till sportchef.
- -daniel-
Man tjänar inte lika mycket på KS-matcher som Slutspelsmatcher. Bland annat gällande kringförsäljning osv. Men visst, Boumediennes lön har vi ju sparat in men det har säkert gått till något annat akut.BaronVonDif skrev:Budget kan max inkluderat två hemmamatcher och kvartsfinal så då ligger vi ju tre hemmamatcher plus, sen släppte vi Bombom vilket vi säkert spar en mille på.-daniel- skrev:Kvalserieintäkterna kommer väl täcka upp för budgeten, dvs att vi går plus-minus noll (eftersom man i för andra gången i Djurgården Hockeys historia lyckats med bedriften att budgetera med slutspel). Så att vi har "eget kapital" att bygga ett slagkraftigt lag i Hockeyallsvenskan tror jag inte ett dugg på, så fall får man förlita sig på externa finansiärer.BaronVonDif skrev:Vi kommer ha ett hyfsat eget kapital när vi går ner, kvalserien har väl genererat ca 5 mille extra i kassan.
Tror att vi kommer landa på plus/minus noll efter säsongen mot budget i vilket fall. Även om vi får ett överskott går det åt att täppa till gamla hål i skutan... Djurgården Hockey har en pissig ekonomi. Bara att inse.
- -daniel-
Ja, 1.5 är nog rätt tänkbart faktiskt. Mellan 15-20 är rimligt skulle jag tro.android skrev:Ok runt 1,5 mille då. Har ett färdigt lagförslag som iaf jag skulle vilja se i HA. Måste dock slipa lite till på det. Blev aningen för dyrt.-daniel- skrev:Pratar du spelarbudget? You do the math:android skrev:På en höft. Hur mycket tror ni budgeten per månad MINSKAR med?
40 / 12 = 3.3 milj
15 / 12 = 1.25 milj
Blir spännande att se laget...
Spännande å ena sidan. Bittert, avslaget och tråkigt å andra sidan.-daniel- skrev:Ja, 1.5 är nog rätt tänkbart faktiskt. Mellan 15-20 är rimligt skulle jag tro.android skrev:Ok runt 1,5 mille då. Har ett färdigt lagförslag som iaf jag skulle vilja se i HA. Måste dock slipa lite till på det. Blev aningen för dyrt.-daniel- skrev:Pratar du spelarbudget? You do the math:android skrev:På en höft. Hur mycket tror ni budgeten per månad MINSKAR med?
40 / 12 = 3.3 milj
15 / 12 = 1.25 milj
Blir spännande att se laget...
Hade glömt att räkna bort bomboms lön. Tack för det.
Född till sportchef.
- BaronVonDif
En Nhl lockout skulle sitta fint till hösten.
- -daniel-
Tyvärr har jag svårt att se att så många Djurgårdsspelare skulle välja spel i Hockeyallsvenskan... kanske någon men frågan är hur många? Dessutom har vi nog inte pengarna - om ingen snäll finansiär kan gå in och pröjsa.BaronVonDif skrev:En Nhl lockout skulle sitta fint till hösten.
Tror den generella uppfattningen är att man vill spela på så hög nivå som möjligt. Då väljer man kanske hemmaplan men ES och något annat lag. Usch, kräks vid blotta tanken....
Hahahah. Fy fan vad fint det hade varit!BaronVonDif skrev:En Nhl lockout skulle sitta fint till hösten.
Född till sportchef.
- BaronVonDif
Det är deras förbannade skyldighet att spela i DIF men verkligheten är nog inte så. Sist spelade ju många gratis i DIF så man får hoppas på att dom gör det igen vid en lockout. Sen blir ju många ES spelare petade och kan tas som lån under en lockout men dessa spekulationer är vi långt ifrån då vi inte vet om det blir nån lockout eller AS nästa säsong.-daniel- skrev:Tyvärr har jag svårt att se att så många Djurgårdsspelare skulle välja spel i Hockeyallsvenskan... kanske någon men frågan är hur många? Dessutom har vi nog inte pengarna - om ingen snäll finansiär kan gå in och pröjsa.BaronVonDif skrev:En Nhl lockout skulle sitta fint till hösten.
Tror den generella uppfattningen är att man vill spela på så hög nivå som möjligt. Då väljer man kanske hemmaplan men ES och något annat lag. Usch, kräks vid blotta tanken....
- SirDIFalot
Risken för en lockout över hel säsong som sist är en bra bit under 1%.
Expert.