Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
De spelare som stannar i DIF nästa säsong ska gå ned i lön, då de har inte gjort sig förtjänta utav lönen den här säsongen. DIF har betalt dessa för att göra ett jobb de onekligen inte har gjort.
Vilken budget pratar vi om vid spel i allsvenskan och kommer vi att ha råd med de talanglösa själar som ev. stannar kvar? Vad jag förstått så betalar DIF ut ganska saftiga löner till mediokra spelare som det är nu.
Vilken budget pratar vi om vid spel i allsvenskan och kommer vi att ha råd med de talanglösa själar som ev. stannar kvar? Vad jag förstått så betalar DIF ut ganska saftiga löner till mediokra spelare som det är nu.
Har spelarna nåt i kontrakten om att lönen minskar vid spel i allsvenskan eller kontrakten bryts. Känns sjukt tungt om vi måste ha massa dyra spelare som ändå suger i allsvenskan. Då kan konken vara nära!Buford skrev:De spelare som stannar i DIF nästa säsong ska gå ned i lön, då de har inte gjort sig förtjänta utav lönen den här säsongen. DIF har betalt dessa för att göra ett jobb de onekligen inte har gjort.
får väll hoppas på att vissa går ner i lön, och de som inte är villiga att göra det lär väll inte ha några problem med att ömsesidigt säga upp kontrakten.mb81 skrev:Har spelarna nåt i kontrakten om att lönen minskar vid spel i allsvenskan eller kontrakten bryts. Känns sjukt tungt om vi måste ha massa dyra spelare som ändå suger i allsvenskan. Då kan konken vara nära!Buford skrev:De spelare som stannar i DIF nästa säsong ska gå ned i lön, då de har inte gjort sig förtjänta utav lönen den här säsongen. DIF har betalt dessa för att göra ett jobb de onekligen inte har gjort.
Otto, Ölvestad, Fimpen, ev. Printz kan nog gå ner i lön.
Cehlin drar över.
Resten packar väskan.
Angående Wesslau så är han den enda som med värdighet kan lämna klubben. Han har inte varit en direkt orsak till detta misslyckande. Han förtjänar ett bättre lag framför sig och jag kan absolut tänka mig se honom i Djurgårdströjan igen ÄVEN när han drar efter kvalseriematch 10.
- Sudden
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Haha, bara tanken på att Cehlin ska dra över till NHL och ''testa lyckan'' är skrattretande. Han håller inte ens för AHL imo.
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
- SirDIFalot
Nog för att många av våra unga killar inte varit bra. Men den omänskliga pressen som lagts på dom har nog tyngt ner dom kraftigt. Det var meningen att Ölvestad, Ottosson, Nilson & Carlsson,Almtorp, Tjärnqvist skulle leda laget offensivt. En kedja har varit OK men inte mer. Den andra har tokfloppat utan dess like. Vilket har skapat ett enormt ansvar för killar som Norman, Cehlin, Zibanejad, Brodin, Claesson, Gustafsson. Ett ansvar som dom som individer och spelare inte är mogna för. Klart det finns talang i dessa spelare. Annars hade de inte kommit såhär långt. Men när Zibanejad som så sent som ifjol spelade J18 förväntas panga in 40-50 poäng, och när Claesson och Gustafsson förväntas spela 20 min varje match och göra det felfritt, utan juniormisstag. Trots att dom är just det, juniorer. DÅ har något gått fel. Och det är knappast junisarna som ska ha skit.
Janne J är den största syndaren av dom alla. Sedan kommer Hardy som enligt många uppgifter knappt brydde sig sista året. Sedan kommer det en handfull spelare som inte ens varit nära av att dra sitt strå till stacken som har skapat en enorm press på juniorernas axlar. Hade vi haft två fungerande förstakedjor. Då är jag övertygad om att vi hade fått se ett betydligt mer avslappnat och bättre spel från våra yngre spelare.
Janne J är den största syndaren av dom alla. Sedan kommer Hardy som enligt många uppgifter knappt brydde sig sista året. Sedan kommer det en handfull spelare som inte ens varit nära av att dra sitt strå till stacken som har skapat en enorm press på juniorernas axlar. Hade vi haft två fungerande förstakedjor. Då är jag övertygad om att vi hade fått se ett betydligt mer avslappnat och bättre spel från våra yngre spelare.
Expert.
Daniel942 skrev:Ja, och då vill jag aldrig se honom mer i DIFs färger. Eller nån annan som gör samma sak.Jim Morrison skrev:Hahaha, Wesslau kommer ALDRIG att spela i Allsvenskan. Han skiter i DIF om vi åker ned, det kan jag lova dig.Daniel942 skrev:OM (vilket det ser ut som) vi åker ner i HockeyAllsvenskan så ska de spelare som DIF vill ha kvar men ändå sticker för alltid hålla sig borta från våran förening. Har man satt oss i skiten får man fan spela upp oss också.
Och ja, jag räknar även med Wesslau.
Kanske en drömvärld, men ändå.
Håller inte med i Wesslaus fall, även om jag förstår dig. Han är den ende som kommer undan med äran i behåll denna säsong, utan honom hade vi varit kokta i januari; vill han dra efter det år det var sagt - såvitt jag vet - så ska han få göra det med rent samvete. Ta hem Tellan då, han vill ju det.
Om vi åker ner till Allsvenskan bör vi satsa på våra juniorer och krydda med några riktiga spetsspelare. Vi måste skapa en lagkänsla och bygga upp en ny stomme. Vill absolut INTE att vi gör som Malmö och gör en vårdslös satsning. Det enda positiva med att åka ner till Allsvenskan är att vi tvingas göra en omstart. Ny sportchef, ny ordförande, bantad organisation, nya riktningar. De senaste två åren har vi inte haft någon som helst kontinuitet och har totalt tappat vår själ. Värvningar som Boumidienne, Mattias Tjärnqvist, Mattias Carlsson och Almtorp har varit förödande. Vi har blivit tråkiga, långsamma och talanglösa. Vi har dessutom tappat bort våra juniorers utveckling. Talangfulla spelare som Norman, Cehlin och Claesson har gått tillbaka i utvecklingen i år. Behåll de kapitalstarka i styrelsen, men sparka alla andra.
- Daniel942
Mja, mjo. Vi spelar ändå i Kvalserien så att han "räddat" oss spelar ingen roll. Vi är ju här ändå?!Erik I skrev:Daniel942 skrev:Ja, och då vill jag aldrig se honom mer i DIFs färger. Eller nån annan som gör samma sak.Jim Morrison skrev:Hahaha, Wesslau kommer ALDRIG att spela i Allsvenskan. Han skiter i DIF om vi åker ned, det kan jag lova dig.Daniel942 skrev:OM (vilket det ser ut som) vi åker ner i HockeyAllsvenskan så ska de spelare som DIF vill ha kvar men ändå sticker för alltid hålla sig borta från våran förening. Har man satt oss i skiten får man fan spela upp oss också.
Och ja, jag räknar även med Wesslau.
Kanske en drömvärld, men ändå.
Håller inte med i Wesslaus fall, även om jag förstår dig. Han är den ende som kommer undan med äran i behåll denna säsong, utan honom hade vi varit kokta i januari; vill han dra efter det år det var sagt - såvitt jag vet - så ska han få göra det med rent samvete. Ta hem Tellan då, han vill ju det.
Och igår, vad hade han då? 83%? Ärligt, han har varit grym men han har inte direkt presterat i KS.
Och presterar man inte när det som mest behövs - då spelar det andra tyvärr ingen roll..
DIF!
Hur kommer juniorverksamheten påverkas vid spel i allsvenskan?
Re: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Conny tar ENORM plats i ett lag och jag har svårt att se det fungera i något annat lag i elitserien än om Örebro skulle gå upp, vilket inte kommer ske i år. Har känslan av att han inte direkt rättar in sig i ledet, och han har fått ta den rollen i Örebro. Om folk tycker Linkan var obekväm vore nog Conny en ännu jobbigare upplevelse.SirDIFalot skrev:Viasat visade väl en bild på Conny Strömberg i en Djurgårdströja från hans barndom? Är han Djurgårdare i själen så är det kanske inte en helt omöjlig värvning till nästa år?
Vore en dröm. Grymt record i AS.
Märk väl att jag baserar detta enbart på intryck från matcher och intervjuer.
Skulle hellre se Wiklander, men så vitt jag vet har han kontrakt över nästa säsong utan elitserie-klausul. Wiklander, Linkan och Ante tillsammans vore inte fel...
- SirDIFalot
Ante? Engqvist? Det är bara glömma.
Expert.
- -daniel-
Nu har jag noll insyn i juniorverksamheten men vad jag skulle gissa mig till är att man kommer låta juniorerna få en betydligt större del av A-lags verksamheten. Det är naturligtvis den enda vägen att gå. Det i sin tur urholkar ju så klart J-lagen och gör att förutsättningarna där blir klart sämre.Buford skrev:Hur kommer juniorverksamheten påverkas vid spel i allsvenskan?
Re: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Jag är fullt medveten om situationen och det jag skrev är inte ett troligt scenario. Det var inte heller menat så, men jag var nog lite otydlig på den punkten. Mer ett önsketänkande...SirDIFalot skrev:Ante? Engqvist? Det är bara glömma.
Ryktas ju att Samuel Påhlsson ska hem efter säsongen.
Kan skulle vara nåt om vi hänger kvar (99% att vi inte gör det men ändå)
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
- Sudden
Han går rätt bra nu i Vancouver om jag inte har helt fel, och om han skulle komma hem ska det väl VÄLDIGT mycket till om vi ska kunna knipa honom framför Foppa och Näslund. Och med tanke på hur bra dragningskraft Järlan och Co verkar ha så KAN VI GLÖMMA DET.Bjurre skrev:Ryktas ju att Samuel Påhlsson ska hem efter säsongen.
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.