Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av SirDIFalot »

Viasat visade väl en bild på Conny Strömberg i en Djurgårdströja från hans barndom? Är han Djurgårdare i själen så är det kanske inte en helt omöjlig värvning till nästa år?

Vore en dröm. Grymt record i AS.
Expert.
Användarvisningsbild
Bjurre
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bjurre »

SirDIFalot skrev:Viasat visade väl en bild på Conny Strömberg i en Djurgårdströja från hans barndom? Är han Djurgårdare i själen så är det kanske inte en helt omöjlig värvning till nästa år?

Vem vill inte ha Conny i laget? Han gillar ju inte modo iaf.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

Bjurre skrev:
SirDIFalot skrev:Viasat visade väl en bild på Conny Strömberg i en Djurgårdströja från hans barndom? Är han Djurgårdare i själen så är det kanske inte en helt omöjlig värvning till nästa år?

Jag vill inte ha Conny Strömberg i laget. Då menar jag i Elitserien. känns riktigt trött och omotiverad. Han skulle inte ha det lika lätt i ES och känslan är då att han inte ger sig fan på det. Vi ska ha fart och styrka. Ska vi ha in en gammal playmaker ska det vara #23.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Jerka skrev:
Bjurre skrev:

Jag vill inte ha Conny Strömberg i laget. Då menar jag i Elitserien. känns riktigt trött och omotiverad. Han skulle inte ha det lika lätt i ES och känslan är då att han inte ger sig fan på det. Vi ska ha fart och styrka. Ska vi ha in en gammal playmaker ska det vara #23.
Men vi kommer inte att spela i elitserien nästa säsong
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

Jim Morrison skrev:
Jerka skrev:
Bjurre skrev:

Men vi kommer inte att spela i elitserien nästa säsong
Sanna ord, då är han välkommen
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Vilka spelare tror ni vi kommer att ha kvar nästa år i AS, för som vissa skriver att vi ska kicka hela truppen är ju inte helt realistiskt och tror ni att de som blir kvar kommer att kriga skiten ur sig, så att det bara blir ett års förnedring.
Försöker att intala mig själv att detta kanske är det bästa för DIF, så fort denna säsong är slut så ska man operera bort cancer knölarna sen får man ta ett år på rehab, för att sedan komma tillbaka starkare friskare och med ett jävla starkt DIF hjärta.
För en sådan här säsong till så kommer jag behövas läggas in på rehab, för i AS kanske vi kan vinna lite så att man kan vara lite gladare och mindre alkohol nästa vinter.
Man har ju förfan haft depressions problem hela vintern o den är mörk o jävlig ändå, utan att dagens DIF ska spä på det.
Familjen har börjat undra hur man mår (du har ju inte varit dej själv sen i julas)Tror fan det.
Jag avundas de som kan säga(det är ju bara sport)
Men man råkade bli en av de som anser att detta är en livsstil även ens identitet.

Så se nu till att ta bort dessa cancer knölar fort som fan, så att vi alla kan bli friska o glada.
Senast redigerad av emilin den 2012-03-24 23:10:41, redigerad totalt 1 gånger.
Erik I

Inlägg av Erik I »

emilin skrev: Försöker att intala mig själv att detta kanske är det bästa för DIF, så fort denna säsong är slut så ska man operera bort cancer knölarna sen får man ta ett år på rehab, för att sedan komma tillbaka starkare friskare och med ett jävla starkt DIF hjärta.
Har också intalat mig ovanstående. Jag tror - vill kanske tro - att en degradering äntligen skall väcka både förening, sponsorer, vad ni vill. Enkelt uttryckt känns det som att ett DIF som inte klarar denna AS, den har verkligen inte i ES att göra. Se på de 55 ES-omgångarna och säg om vi har varit ES-mässiga? I helvete heller. Säg vad man vill om Solna men tipsen inför säsongen ligger exakt 180 grader fel. Vi har väntat hela året på att "det ska lossna", och just när man tror att så har skett rasar allt igen. Sett till första KS-rundan borde vi haft minst en pinne mot RBK (slarv) och 2 till mot Örebro (ineffektivitet). Nu har vi 15p kvar att spela om och varje ev nolla måst kompenseras med en trea, och fan vet om ens det räcker. Jag tror fortf att TIK kan tappa, jag hade då inte varit säker på DIF i motsv ledning, men det är bara att hoppas att insatsen mot LIF i måndags förmår upprepas de kommande 5, annars lär detta sluta illa. "Tur" att lagen ändå är så jämna att inte 2 drar iväg, tror lagen kommer sno p av varann även fortsättningsvis, men som sagt, klarar inte DIF det här då har jag inget mer att säga, då är det AS med sikte på ES 2013 som gäller.
Användarvisningsbild
Sudden

Inlägg av Sudden »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... le14575630

Norrena till nästa år? Där har vi en grabb med JÄVLARANAMMA.
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Sudden skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... le14575630

Sluta. En oerhört omodern målvakt, som förvisso ofta är bäst när det gäller, men nej tack. Dyr och ojämn.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Staten

Inlägg av Staten »

Mäklaren skrev:Dyr och ojämn.
Då passar han in bra. Välkommen till Djurgårdens IF, Norrena!
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Sudden skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... le14575630

Och han vill gå från bottenlag till ännu sämre för att.. ?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

Erik I skrev:
emilin skrev: Försöker att intala mig själv att detta kanske är det bästa för DIF, så fort denna säsong är slut så ska man operera bort cancer knölarna sen får man ta ett år på rehab, för att sedan komma tillbaka starkare friskare och med ett jävla starkt DIF hjärta.
Har också intalat mig ovanstående. Jag tror - vill kanske tro - att en degradering äntligen skall väcka både förening, sponsorer, vad ni vill. Enkelt uttryckt känns det som att ett DIF som inte klarar denna AS, den har verkligen inte i ES att göra. Se på de 55 ES-omgångarna och säg om vi har varit ES-mässiga? I helvete heller. Säg vad man vill om Solna men tipsen inför säsongen ligger exakt 180 grader fel. Vi har väntat hela året på att "det ska lossna", och just när man tror att så har skett rasar allt igen. Sett till första KS-rundan borde vi haft minst en pinne mot RBK (slarv) och 2 till mot Örebro (ineffektivitet). Nu har vi 15p kvar att spela om och varje ev nolla måst kompenseras med en trea, och fan vet om ens det räcker. Jag tror fortf att TIK kan tappa, jag hade då inte varit säker på DIF i motsv ledning, men det är bara att hoppas att insatsen mot LIF i måndags förmår upprepas de kommande 5, annars lär detta sluta illa. "Tur" att lagen ändå är så jämna att inte 2 drar iväg, tror lagen kommer sno p av varann även fortsättningsvis, men som sagt, klarar inte DIF det här då har jag inget mer att säga, då är det AS med sikte på ES 2013 som gäller.
Håller med om detta! Alla storlagen i Elitserien har varit där nere i botten och krigat - utom DIF! Avskyr att läsa "Mesta Mästarna har inget där att göra". Vi har vunnit många guld genom åren, men vi är inte längre ett STORlag som de andra lagen fruktar. Tack vare jävlar anamma och ett sjukt hemmastöd samt bytet till Hovet som arena har vi lyckats ok de senaste åren - men det håller inte för evigt!

Och de lag som har kommit upp från AS (solna aik, Skellefteå, Växjö) har visat att steget mellan divisionerna inte är så stor. Ner i skiten och börja om igen! Vilka av spelarna är beredda att stanna kvar (som vi vill ha kvar), gå ner i lön och se till att få upp laget som de trampat ner i skiten?!?! Fimpen, Ölvestad, Mackan, D Tjärnqvist? Printz? Dessa spelare kan mer än de visat i år och de kommer mer än gärna vilja ha upprättelse. Eller - vad tror ni? :roll:

Jag vill inte ge upp, men just nu är uppförsbacken stor och den plats jag bokat på bussen till ängelholm på Långfredagen känns som ett skämt! Eller så är det då vi har sista chansen! Säg att det står mellan oss och Rögle i sista omgången... Eller mellan oss och leksand, bara vi lyckas besegra RBK (svår bortamatch) i sista matchen. Fy faan tänk om målskillnaden avgör...

Orkar inte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Varför orkar man bry sig? Eller som min son (7 år säger): "Varför är det så viktigt för dig att Djurgår´n vinner!?!" Bra fråga - det BARA ÄR SÅ!!!!!

Och det är därför - JUST DÄRFÖR mitt hjärta blöder.

Grattis Elitserien - just nu har ni Timrå och Rögle i serien till nästa år - två publikmagneter som verkligen höjer statusen på serien... :lol:
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

OM (vilket det ser ut som) vi åker ner i HockeyAllsvenskan så ska de spelare som DIF vill ha kvar men ändå sticker för alltid hålla sig borta från våran förening. Har man satt oss i skiten får man fan spela upp oss också.

Och ja, jag räknar även med Wesslau.

Kanske en drömvärld, men ändå.
DIF!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Daniel942 skrev:OM (vilket det ser ut som) vi åker ner i HockeyAllsvenskan så ska de spelare som DIF vill ha kvar men ändå sticker för alltid hålla sig borta från våran förening. Har man satt oss i skiten får man fan spela upp oss också.

Hahaha, Wesslau kommer ALDRIG att spela i Allsvenskan. Han skiter i DIF om vi åker ned, det kan jag lova dig.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Jim Morrison skrev:
Daniel942 skrev:OM (vilket det ser ut som) vi åker ner i HockeyAllsvenskan så ska de spelare som DIF vill ha kvar men ändå sticker för alltid hålla sig borta från våran förening. Har man satt oss i skiten får man fan spela upp oss också.

Hahaha, Wesslau kommer ALDRIG att spela i Allsvenskan. Han skiter i DIF om vi åker ned, det kan jag lova dig.
Ja, och då vill jag aldrig se honom mer i DIFs färger. Eller nån annan som gör samma sak.
DIF!
Låst