Kvalserien 11/12
Re: Kvalserien 11/12
Fy fan vad roligt det är att läsa kommentarer om hur vi är favoriter för guld osv inför denna säsong, riktigt så vart det ju inte .. Tyvärr. Hoppas på en bra avslutning på säsongen iaf men det är ju inte helt kört än iaf.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Fotbollen var likadan när vi var nere i kval. Ingen jävel trodde på oss efter första matchen borta mot Assyriska. Vi kom tillbaka och var kvar.
Det är femton poäng kvar att spela om, det ser ut som det blir lägst poängsnitt än aldrig förr i denna kvalserie. Men då är vi framme vid den punkten som fallerar, att plocka poäng. Tar vi inte tre poäng mot Timrå på Tisdag är vi nere i skiten, garanterat.
Än finns hoppet, även om det är oerhört litet. Jag vet att vi kan spela bättre än alla dessa lag, nu är det hög tid att visa tid också. Kom igen nu för fan, snälla...
"Great moments are born with great oppertunities"
Det är femton poäng kvar att spela om, det ser ut som det blir lägst poängsnitt än aldrig förr i denna kvalserie. Men då är vi framme vid den punkten som fallerar, att plocka poäng. Tar vi inte tre poäng mot Timrå på Tisdag är vi nere i skiten, garanterat.
Än finns hoppet, även om det är oerhört litet. Jag vet att vi kan spela bättre än alla dessa lag, nu är det hög tid att visa tid också. Kom igen nu för fan, snälla...
"Great moments are born with great oppertunities"
- minalman
- Säsongskort: Ja
Kvalserien 11/12
Ännu är det inte över. Är säker på att laget kommer att resa sig och ta de poäng som krävs, men komma trea på sämre målskillnad.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Åk upp till Sundsvall nu och offra er era odugliga parasiter. För de glidare som inte vet vad "offra er" betyder eller de som glömt (Ölvestad, Nilsson, Ottosson osv.) kan jag hålla en lektion i detta ämne. Det finns bara tre ord jag tänker just nu; crash the net. Utan detta är vi i Allsvenskan. Hej då och fan ta er, och fan ta Janne Järlefelt.
Tänk att denna äckliga bajenprofil har förpassat oss ner i Allsvenskan. Upp med en banderoll nästa hemmamatch och kräv hans avgång innan han hinner förstöra för mycket till nästa säsong tack.
Tänk att denna äckliga bajenprofil har förpassat oss ner i Allsvenskan. Upp med en banderoll nästa hemmamatch och kräv hans avgång innan han hinner förstöra för mycket till nästa säsong tack.
Men skjut inte totalt ofarliga skott rätt i magen på målvakter från 15 meter då utan gå in på mål, din jävla glidare. Det finns ju ingen i laget som gör det de säger de ska göra.Mika Zibanejad tror inte det var elitserietåget som gick i går.
– Nej, förhoppningsvis inte. Men vi måste börja vinna matcher nu, säger han.
Tänk er Nisse Ekman i bra frisk form i detta läget, Han går ut kör över en eller 2 målvakter visar var skåpet ska stå för resten av laget, En Tellan i målet som håller tätt mellan bena=) Fan va man saknar spelare som kan kliva fram i såna här svåra stunder.
Vad har vi idag en Mackan som är totalt värdelös loj pengar kåt skit =/.
Alla snackar om Otto/Ölve men va fan gör dom när det väl gäller?? Inte ett skit, Tragiskt.
Challe i alla ära men inte fan duger han till att styra över sina vänner=/ vi behöver en wikegård som vågar skrika bänka hacka å spotta=)
Fast för mig som bor utanför Haparanda så blir det ju fint se DIF få spö av Asplöven =) är ju en fördel=/
Vad har vi idag en Mackan som är totalt värdelös loj pengar kåt skit =/.
Alla snackar om Otto/Ölve men va fan gör dom när det väl gäller?? Inte ett skit, Tragiskt.
Challe i alla ära men inte fan duger han till att styra över sina vänner=/ vi behöver en wikegård som vågar skrika bänka hacka å spotta=)
Fast för mig som bor utanför Haparanda så blir det ju fint se DIF få spö av Asplöven =) är ju en fördel=/
Nilson har trots allt ryckt upp sig och var återigen en av de bättre igår. Tim, Mackan, Kempe, Klubertanz, Fimpen och Daniel Tjärnqvist kan jag ge godkänt för denna kvalserie.
Kraftigt underkända:
Gustafsson, Claesson, Holmqvist, Ottosson, Norman, Cehlin, Brodin, M Tjärnqvist.
Resten ''bara'' underkända.
Kraftigt underkända:
Gustafsson, Claesson, Holmqvist, Ottosson, Norman, Cehlin, Brodin, M Tjärnqvist.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- DIF_Soldier
-
Instämmer tyvär...Funkar inte när det alltid är minst 11 spelare i laget som inte gör sitt bästa varje matchMäklaren skrev:Nilson har trots allt ryckt upp sig och var återigen en av de bättre igår. Tim, Mackan, Kempe, Klubertanz, Fimpen och Daniel Tjärnqvist kan jag ge godkänt för denna kvalserie.
Kraftigt underkända:
- Lee Harvey Oswald
Byt ut M mot D, iaf i kvalserien.Mäklaren skrev: Nilson har trots allt ryckt upp sig och var återigen en av de bättre igår. Tim, Mackan, Kempe, Klubertanz, Fimpen och Daniel Tjärnqvist kan jag ge godkänt för denna kvalserie.
Kraftigt underkända:
Daniel har varit en katastrof tycker jag, om man ser till vad han borde kunna uträtta.
MT har lyft sig rejält i KS, säger kanske inte så mycket men han har iaf gjort ett seriöst försök att på ren vilja åstadkomma något med väldigt begränsade medel.
Igår var det dock just MT som gav TIK 1-2 målet genom sedvanligt DIF-kladd bakom egen kasse.
Vi åker ur för att ingen lagdel fungerar längre.
Målskyttet & spelet i egen zon har ju inte fungerat på 2 säsonger.
Men nu är PP:t dessutom ännu sämre än i ES & Wesslau är klart sämre i det avgörande lägena
Symtomatiskt att DIF förmodligen är det enda KS-lag som kommer tappa poäng mot Örebro (som är otroligt usla)
Min son, som har ett väldigt sunt förhållande till sport (totalt ointresserad) försökte lite försiktigt vara artig & låtsas bry sig & frågade mig i morse:
-DIF spelade igår va?
Jag hinner inte ens svara, men mitt ansiktsuttryck gick väl inte att misstolka.
Då tillägger han snabbt:
-Jaa, eller "spelade & spelade", var det match igår då?
Haha, så talande för hela denna HelvetesSäsong
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Nu när det är klart att vi åker ur så välkomnar vi ett nytt okänt lag som inte drar någon publik till elitserien. Bofors kanske?
Snart måste den mest inbitne supporten av öppen elitserie inse att det här är helt fel. Bara för att vi ett år har mysiga fegisar i laget, så ska ett av de största publiklagen förintas.
Är det här bra för hockeyn som helhet i Sverige? Givetvis inte. Hur man än vrider och vänder på det så är det fel. Det är helsnurrigt ur alla vinklar som har något med ekonomi och intresse för hockey som helhet att göra.
De lag som har bäst resurser och förutsättningar skall spela i elitserien, och serien skall vara stängd. Allt annat är rent sossenonsens.
Vakna upp för fan.
Snart måste den mest inbitne supporten av öppen elitserie inse att det här är helt fel. Bara för att vi ett år har mysiga fegisar i laget, så ska ett av de största publiklagen förintas.
Är det här bra för hockeyn som helhet i Sverige? Givetvis inte. Hur man än vrider och vänder på det så är det fel. Det är helsnurrigt ur alla vinklar som har något med ekonomi och intresse för hockey som helhet att göra.
De lag som har bäst resurser och förutsättningar skall spela i elitserien, och serien skall vara stängd. Allt annat är rent sossenonsens.
Vakna upp för fan.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- Daniel942
Men kom igen nu. Du förespråkar nu bara en stängd liga för att vi ligger där vi ligger. Du skulle säkert tycka det var skit om vi spelade semi...sensei skrev:Nu när det är klart att vi åker ur så välkomnar vi ett nytt okänt lag som inte drar någon publik till elitserien. Bofors kanske?
Vakna upp för fan.
Klart att en öppen serie är bättre än en stängd. Rädslan för att åka ur bidrar starkt till att det faktiskt är roligt att ändå gå på hockey när man är totalt avsågad från slutspel. Du kan ju inte direkt säga att slutspurten i ES var odramatisk?
Klart vi ska ha en öppen liga.
DIF!
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
Jag är beredd att hålla med, Sensei! Och alla belackare som nu skrattar åt att DIF är på väg att åka ut, kan skratta lika gott när de inser att Timrå och rögle ska spela i Elitserien, det är när man möter de lagen som man verkligen funderar om man ska gå på matchen, men gör det ändå för att man i alla fall vill se sitt älskade DIF.sensei skrev:Nu när det är klart att vi åker ur så välkomnar vi ett nytt okänt lag som inte drar någon publik till elitserien. Bofors kanske?
Vakna upp för fan.
Säsongskort blir det nästa år - oavsett! Kom igen nu!
Nej, jag har vart emot den öppna ligan sen puberteten. Nu känner du inte mig, så det är svårt att verifiera. Men utgå ifrån att jag säger är sant.Daniel942 skrev:Men kom igen nu. Du förespråkar nu bara en stängd liga för att vi ligger där vi ligger. Du skulle säkert tycka det var skit om vi spelade semi...sensei skrev:Nu när det är klart att vi åker ur så välkomnar vi ett nytt okänt lag som inte drar någon publik till elitserien. Bofors kanske?
Vakna upp för fan.
Klart att en öppen serie är bättre än en stängd. Rädslan för att åka ur bidrar starkt till att det faktiskt är roligt att ändå gå på hockey när man är totalt avsågad från slutspel. Du kan ju inte direkt säga att slutspurten i ES var odramatisk?
Klart vi ska ha en öppen liga.
Finnarna har insett detta, men vi håller krampaktigt kvar i gamla föreningsvärderingar och gammalt synsätt.
Hockey måste vara underhållande i sig självt, inte bara för att det finns ett kvalspöke runt hörnet.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel